اولین تجربه سفر خارجی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/02
بازدید: 503
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آماده تجربه اولین سفر خارجی خود هستید اما نمی‌دانید کجا را انتخاب کنید؟ در اولین تجربه سفر خارجی، هر جای دنیا را اگر با توجه به سلیقه خود انتخاب کرده باشید، می‌تواند بهترین مقصد سفر باشد. درواقع هر کشوری ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. مثلا کانادا و سوئیس سرد هستند در حالی که کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل آب و هوای گرمی دارند. آفریقای جنوبی دارای زیست بومی منحصر به فرد است درحالی که ایتالیا پر است از جاذبه‌های تاریخی و پاریس مقصد آنهایی است که عاشق شهرگردی هستند. امکان دارد شما هم یکی از این ویژگی‌ها را بیشتر از بقیه بپسندید. بنابراین بهترین مقاصد سفر خارجی، همان‌هایی هستند که براساس سلیقه خودتان انتخاب شده باشند. اما برای اینکه هنگام انتخاب مقصد ایده داشته باشید، در ادامه با لحظه آخر همراه باشید تا چند مورد از محبوب‌ترین مقاصد خارجی را به شما معرفی کنیم. 

اولین تجربه سفرخارجی

سفر خارجی کجا بروم؟

بهترین کشور برای اولین سفر خارجی کجاست؟ به‌عنوان اولین مقصد سفر خارجی گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید انتخابشان کنید. ابتدا باید شرایط خود و بودجه‌ای که برای سفر دارید را بررسی کنید و سپس براساس آن بهترین مقصد خود را انتخاب کنید.

کارهای قبل و بعد از اولین سفر خارجی - تمام اقدامات پیش و پس از سفر را در این مقاله بخوانید!

ارزان‌ترین مقاصد سفر خارجی

اگر می‌خواهید یک مقصد خارجی ارزان برای سفر پیدا کنید، باید به سراغ کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و... بروید. در ادامه سه مورد از محبوب‌ترین مقاصد خارجی ارزان را معرفی خواهیم کرد.

ترکیه؛ اولین انتخاب ایرانیان برای سفر

در میان کشور ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورهای خارجی برای سفر است. به دلیل فاصله کم، تشابهات فرهنگی و عدم نیاز به ویزا مردم ایران این کشور را به‌عنوان اولین مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. اگر علاقمند به شهرگردی و دیدن جاذبه‌ها و معماری‌های تاریخی و خرید کردن هستید، بهتر است استانبول را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید یک سفر تفریحی داشته باشید، آنتالیا و وان انتخاب‌های مناسبی هستند.

ترکیه یکی از بهترین مقاصد خارجی برای ایرانیان

راهنمای سفر به استانبول - هر آنچه باید قبل از سفر به استانبول بدانید!

گرجستان؛ دیدن یک فرهنگ رنگارنگ

گرجستان یکی دیگر از کشورهای نزدیک به ایران است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از  این کشور جدا شد. دو شهر تفلیس و باتومی را باید دو مقصد مهم گردشگری در این کشور دانست. شهر تفلیس با جاذبه‌های تاریخی فراوان و طبیعت زیبایش مقصد مناسبی برای شهر گردی است و باتومی نیز به عنوان یک مقصد ساحلی و برای انجام تفریحات آبی و به‌طورکلی یک سفر تفریحی مناسب است.

گرجستان؛ یک مقصد عالی برای اولین تجربه سفر خارجی

راهنمای سفر به گرجستان -  چطور به گرجستان سفر کنم؟ کجا برم؟ چی بخورم؟ چی بخرم؟

آذربایجان؛ در دل یک طبیعت زیبا

یکی دیگر از مقاصد ارزان خارجی که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید، کشور آذربایجان است. این کشور طبیعتی فوق‌العاده زیبا دارد که با فرهنگ جذاب مردم آن تلفیق شده و این کشور را به یک مقصد جذاب برای سفر تبدیل کرده است. ایرانیان بیشتر شهر باکو را برای سفر انتخاب می‌کنند. برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزا دارید اما این ویزا پس چند روز قبل از سفرتان برای گرفتن آن اقدام کنید.

آذربایجان؛ یک مقصد جذاب برای اولین تجربه سفر ایرانیان

معرفی جمهوری آذربایجان - آشنایی با کشور زیبای آذربایجان

محبوب‌ترین مقاصد سفر خارجی

اما ایرانیان بیشتر دوست دارند از کدام یک از کشورهای خارجی دیدن کنند؟ در ادامه سه مورد از محبوب‌ترین مقاصد سفر خارجی از نظر مسافران ایرانی را بررسی خواهیم کرد.

دبی؛ مدرن‌ترین جایی که در خاورمیانه می‌توانید ببینید

کشور امارات و شهر دبی یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر خارجی برای ایرانیان است. دبی را باید قطب گردشگری آسیا دانست که مجموعه کاملی از جاذبه‌ها، مراکز خرید، هتل‌ها و... را در خود جای داده است. بهترین هر چیزی را که دوست داشته باشید تجربه کنید، می‌توانید در دبی بیابید. برای این سفر باید ویزای امارات را بگیرید اما اخذ این ویزا بسیار ساده است و دو سه روز قبل از سفر هم می‌توانید آن را اخذ  کنید.

دبی؛ یکی از مقاصد مدرن برای اولین تجربه سفر خارجی

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

پاریس؛ مراقب باشید به سندروم پاریس دچار نشوید

پاریس یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای دنیا برای سفر است. تقریبا بیشتر مردم جهان آرزوی دیدن این شهر را دارند. در سفر به پاریس بازدید از جاذبه‌های تاریخی، معماری‌های قدیمی، کافه‌گردی، بازدید از موزه‌ها و دیدن هنرهای خیابانی توصیه می‌شود. یک نصف روز را برای بازدید از برج ایفل کنار بگذارید و باقی مانده وقت خود را به برای موارد یاد شده استفاده کنید. خرید چند عطر خوش‌بو از مهد عطر را فراموش نکنید.

پاریس؛ یک شهر عاشقانه برای اولین تجربه سفر خارجی

تور پاریس | سفری رویایی به عروس شهرهای جهان؛ مهد هنر و تمدن

تایلند؛ به سوی تفریح بینهایت

مقصد خارجی محبوب بعدی در میان ایرانیان تایلند است. این کشور یک طبیعت استوایی فوق‌العاده زیبا دارد و در آن تفریحات زیادی هست که می‌توانید انجام دهید. اگرچه بیشتر مسافران تایلند، هتل uall رزرو می‌کنند و بیشتر طول سفرشان را در هتل می‌مانند اما بهتر است  زمانی را هم برای دیدن جاذبه‌های طبیعی و معابد متنوع تایلند کنار بگذارید تا لذت سفرتان دو چندان شود.

تایلند؛ یک کشور محبوب و با نشاط برای تجربه اولین سفر خارجی

راهنمای سفر به تایلند | از کدام شهرها و جزایر تایلند دیدن کنیم؟

هیجان‌انگیزترین مقاصد سفر خارجی

اما اگر عاشق هیجان و سفرهای هیجان‌انگیز هستید، مقاصدی که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت، گزینه مناسبی برای سفر هستند.

آفریقای جنوبی؛ سافاری واقعی را تجربه کنید

کشور آفریقای جنوبی را باید یکی از زیباترین کشورهای این قاره دانست که در آن می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیزی همچون بازدید از پارک‌های جنگی و سافاری‌هایی که در آن با حیوانات وحشی همچون شیر، گراز و... رو به رو می‌شوید؛ بازدید از جزیره روبن که زندان نلسون ماندلا بوده است و دیدار با کوسه‌ها در اقیانوس را انجام دهید. اهمیت حیات وحش و بازدید از آن در آفریقای جنوبی برای این بالاست که در این کشور می‌توانید طبیعتی بکر و حیواناتی را ببینید که امکان دیدن آنها در همه جای جهان وجود ندارد.

آفریقای جنوبی یک مقصد گردشگری هیجان انگیز برای تجربه اولین سفر خارجی

برزیل؛ جایی که نیمار از آن می‌آید

برزیل یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که آن را با لقب کشور فوتبال می‌شناسند. بسیاری از فوتبالیست‌های مطرح جهان مانند رونالدو، نیمار، رونالدینیو و پله اهل این کشور بوده‌اند. جدا از مساله فوتبال در برزیل می‌توانید هیجان را به معنای واقعی تجربه کنید و این به دلیل فرهنگ خاص این کشور است ار در کارناوال ریو یا یکی از فستیوال‌های محبوب این کشور شرکت کنید، می‌توانید فرهنگ مردم خونگرم این کشور را از نزدیک ببینید. برزیل طبیعت فوق‌العاده زیبایی نیز دارد که حتما باید زمانی را هم برای بازدید از آن کنار بگذارید.

برزیل؛ یک کشور آمریکایی عالی برای تجربه اولین سفر خارجی

تور برزیل - برای دیدن تورهایِ فعال کشور برزیل کلیک کنید!

رم؛ جایی که تاریخ اروپا با آن معنا می‌شود

رم را باید یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا دانست. این شهر واقع یک موزه زنده است که در آن می‌توانید معماری‌هایی مربوط به دوره‌های مختلف اروپا از قرون وسطی تا رنسانس و بعد از آن را ببینید. شهر رم یکی از رازآلودترین و اسرارآمیزترین شهرهای دنیا نیز محسوب می‌شود که آن را در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسانده‌اند. اگر به بازدید از گالری‌ها و موزه‌ها علاقه دارید، رم بهترین انتخاب برای سفر خارجی است. 

رم؛ یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای اولین تجربه سفر خارجی

برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا - برای دیدن جاذبه‌های گردشگری ایتالیا کلیک کنید.

گرم‌ترین و سردترین مقاصد خارجی برای سفر

در میان مقاصد خارجی محبوب ایرانیان برای سفر، هم کشور گرمسیری و هم کشور سردسیری وجود دارد. در ادامه دو مورد از سردترین کشورها و دو نمونه از گرم‌ترین کشورها را به شما معرفی خواهیم کرد.

روسیه؛ سرد و دوست داشتنی مثل بستنی

روسیه در همسایگی ایران قرار دارد و برای سفر بسیار مقصد محبوبی است. این کشور سردسیری جاذبه‌های تاریخی زیادی برای بازدید دارد. معمولا بیشتر مسافران شهرهای سن پترزبورگ و مسکو را به‌عنوان مقصد اصلی خود انتخاب می‌کنند. در این شهرها می‌توانید تاریخ پر فراز و نشیب روسیه از دوران تزارها تا دوران استالین و لنین و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را ببینید و لذت ببرید. معمولا غذای محلی کشور روسیه زیاد باب میل ایرانی‌ها نیست بنابراین در طول سفر رستوران‌هایی را انتخاب کنید که منوی بین‌المللی داشته باشند.

روسیه؛یکی از کشورهای سرد جج برای اولین تجربه سفر خارجی

جاهای دیدنی روسیه - لیست مکان های گردشگری و توریستی روسیه

ارمنستان؛ پیش به سوی شهر صورتی

ارمنستان یکی دیگر از کشورهای سردسیری است که می‌تواند به‌عنوان اولین مقصد سفرتان انتخاب شود. این کشور پر از جاذبه‌های طبیعی است تا جایی که آن را به‌عنوان سرزمین دریاچه‌ها و رودخانه‌ها می‌شناسند. همچنین مردم این کشور با ایرانیان تشابهات فرهنگی زیادی دارند و برای همین قطعا سفرتان به این سرزمین لذت‌بخش‌تر خواهد بود. مهم‌ترین مقصد گردشگری در ارمنستان شهر ایروان است. در معماری این شهر به اندازه زیادی از رنگ صورتی استفاده شده و به همین دلیل هم مردم جهان آن را با نام شهر صورتی می‌شناسند.

ارمنستان؛ یکی از کشورهای سرد ارزان برای تجربه اولین سفر خارجی

تفریحات ارمنستان - با مهیج ترین تفریحات ارمنستان آشنا شوید

مالزی؛ گرمای شرق آسیا را به آغوش بکشید

از میان مقاصد گرمسیری پرطرفدار در ایران هم باید از کشور مالزی نام برد از آنجایی که برای سفر کوتاه توریستی به این کشور نیازی به اخذ ویزا نیست، ایرانی‌ها راحت‌تر می‌توانند راهی این سفر شوند. در طول سفرتان به مالزی حتما از شهر کوالالامپور بازدید کنید و با یکی از رنگارنگ‌ترین فرهنگ‌های آسیایی آشنا شوید. بخش دیگری از زمان سفرتان را هم برای بازدید از طبیعت زیبای استوایی این کشور کنار بگذارید و غرق در طبیعتی شوید که کاملا با جاذبه‌های طبیعی ایران متفاوت است.

مالزی؛ یک کشور گرم برای تجربه اولین سفر خارجی

جاهای دیدنی مالزی - آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری مالزی

هندوستان؛ جایی که در لیست سفر همه قرار دارد

در آخر باید سفر به هند را به‌عنوان یکی از مقاصد گرم آسیا به شما پیشنهاد می‌کنیم. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌ها و بناهای تاریخی جهان مانند تاج محل در این کشور قرار دارد و فرهنگ رنگارنگ مردم هند هم خودش یکی از انگیزه‌های این سفر است. درباره هند باید بدانید که ممکن است برخی از شهرهای آن بیشتر از حد انتظار ما کثیف باشد و بنابراین بهتر است همیشه وسایل ضدعفونی همراه خود داشته باشید. 

هندوستان یک کور ماجراجویانه گرم برای تجربه اولین سفر خارجی

جاهای دیدنی هند - زیباترین مکان های دیدنی هند برای گردش

اولین سفر خارجی شما قرار است چه کشوری باشد؟

در این مقاله هر چیزی که باید درباره اولین تجربه سفر خارجی بدانید بررسی کردیم. درباره کارهایی که باید قبل از سفر و هنگام خروج از کشور مقصد انجام دهید، صحبت کردیم و به برخی چالش‌هایی که ممکن است در طول این سفر سر راهتان قرار بگیرد اشاره کردیم. در نهایت هم بهترین مقاصد سفر خارجی از دیدگاه ایرانیان معرفی شد. اگر قصد دارید اولین سفر خارجی خود را تجربه کنید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما یک دید کلی خوب برای انتخاب مقصد سفر بدهد. مرحله بعدی رزرو تور است. برای این کار کافی است سری مقصد مورد نظر خود را در وبسایت لحظه آخر جستجو کنید و پس از بررسی و مقایسه تورهایی که به شما نمایش داده می‌شود؛ بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر قبلا اولین سفر خارجی خود را انجام داده‌اید؛ تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند.

نظرات کاربران

  1. مانی مانی 1402/09/04
    0 نفر پسندیدند
    انقدر کامل همه چیزو درباره اولین تجربه سفر خارجی نوشتین که هم عشق کردم هم نمیدونم کیو انتخاب کنم کدومو جواب کنم :D

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر