روز جهانی شادی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/14
بازدید: 1680
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سازمان ملل ۲۰ مارس را روز جهانی شادی اعلام و آن را وارد تقویم کرد، همچنین از تمام مردم دعوت به‌عمل آورد تا در این روز باشکوه در این جشن شرکت کنند. این روز مختص به شادی کردن و خوشحال بودن است، البته این روز به‌عنوان روز بین‌المللی شادی نیز شناخته شده و در ۲۰ مارس در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. در این روز کاملاً اهمیتی که شادی و خوشحالی بر روی زندگی هر فرد می‌گذارد نمایش داده می‌شود.

روز جهانی شادی

روز جهانی شادی چه روزی است؟

روز جهانی شادی در سال ۲۰۱۳ که به تقریب هشت سال می‌شود و از سوی سازمان ملل وارد تقویم شده است. در این روز همه علاوه‌بر خوشحال بودن خود، باید به فکر خوشحال کردن دیگران نیز باشند و در این راستا تلاش کنند. این تلاش برای شادی به‌گونه‌ای مانند دومینو بوده و باعث شده شادی باز به‌سوی خودمان بازگردد. روز جهانی به صورت کلی فرصتی برای ایجاد تغییر و آگاهی در سطح جهان است؛ بنابراین باید در روز شادی برای خوشحالی دیگران تلاش کرد تا همه، روزی شاد در جهان داشته باشند.

روز جهانی شادی

تاریخ روز جهانی شادی در تقویم شمسی

این روز مصادف شده با ۲۹ اسفند که علاوه‌بر اینکه روز جهانی شادی است روز ملی شدن نفت در ایران نیز بوده، با توجه به اینکه روز پایانی سال است و تمامی وسایل خانه نو و تمیز شده‌اند، سعی بر این داشته باشید در این روز شاد باشید و شاد بودن را تمرین کنید. 

تاریخ روز جهانی شادی در تقویم قمری

شادی در چیزهای کوچک زندگی بوده و باید حتماً به‌دنبال آن‌ها رفت، شادی تنها راه خودش را پیدا نمی‌کند و باید برای شاد بودن تلاش کرد. روز جهانی شادی که مصادف با ۲۷ شعبان بوده، در تقویم قمری بهترین روز برای پیدا کردن شادی‌های کوچک زندگی است.

روز جهانی شادی

تاریخ روز جهانی شادی در تقویم میلادی 

روز جهانی شادی در تقویم میلادی مصادف با ۲۰ مارس بوده و لازم است در این روز علاوه‌بر اینکه سعی بر شاد بودن خود دارید به شاد کردن دیگران نیز اهمیت دهید و درباره اهمیت شاد بودن در زندگی برایشان صحبت کنید و فایده آن را در زندگی برایشان بازگو کرد.

تاریخ روز جهانی شادی در 1402

هدف اصلی سازمان ملل برای قرار دادن یک روز مختص به شاد بودن این است که نشان دهد شادی چه بخش بزرگ و مهمی در زندگی هر شخص داشته و چه تأثیراتی بر روی زندگی آنان می‌گذارد. همچنین هدف دیگری که این سازمان دارد این است که نشان دهد چگونه یک فرد شادی را در میان غم‌هایش پیدا کند و به حس خوب برسد. یکی از راه‌هایی که نشان دهنده‌ بسیار خوب برای پیدا کردن شادی در زندگی بوده، نوشتن تمامی کارهایی که حس شادی را به شما القا می‌کند است. تاریخ روز جهانی شادی در سال 1402مصادف با ۲۹ اسفند ماه بوده و باعث می‌شود با شادی تمام به سمت سال جدید بروید. بهتر بوده این روز را در کنار دوستان یا خانواده بگذرانید.

روز جهانی شادی


سنت‌های روز جهانی شادی

هر شخص بسته به شیوه زندگی که دارد شادی را یک چیز تعریف می‌کند و این موضوع باعث شده تا هر کس در زندگی فردی، شادی اختصاصی و منحصربه‌فرد داشته باشد. برای همین موضوع هیچ سنت خاصی در این روز از سوی سازمان ملل برای مردم تعریف  نشده است. با توجه به اینکه شادی به‌ معنای احساس خوشحالی درون بوده پس هر شخص بهتر از دیگری می‌تواند خود را شاد کند. شاد بودن باعث شده تا بیش‌تر اتفاقات زندگی را به راحتی پشت ‌سر بگذارید، به ‌گونه‌ای که باید بابت هر چیز کوچک تا بزرگ شکر گزاری کنید و این موضوع برای شما شادی به ارمغان خوهد اورد.
شادی در هر شخص، در هر سنی و همچنین در هر فرهنگی متفاوت بوده، به‌طور مثال ممکن است یک کودک را با بردن به پارک و گذراندن وقت بتوان خوشحال کرد و به آن شادی را هدیه داد، اما بزرگ‌ترها قطعاً با گذراندن وقت در پارک شادی واقعی را تجربه نمی‌کند. با توجه به اینکه هر قدر شادی در میان افراد جامعه بیش‌تر باشد تعاملات اجتماعی نیز بیش‌تر می‌شود، پس بهتر است توجه بسیاری به روز جهانی شادی شود، زیرا باعث شده تا یک‌ سری عادات غلط و اشتباه که حس بد را به ‌همراه دارد ترک کنید.

روز جهانی کودک - تاریخ روز جهانی کودک به میلادی و قمری همراه با توضیحات کامل + عکس

در میان جمع دوستان باشید 

بنابر اینکه انسان زاده شده تا در اجتماع پرورش یابد و زندگی کند لازم است حتماً در این روز کنار خانواده یا دوستان خود باشد و همچنین اگر تا به امروز به ‌علت نداشتن حوصله برای بیرون رفتن با دوستان یا خانواده خود نه گفته‌اید بهتر است خودتان برای بیرون رفتن با آن‌ها پا پیش بگذارید. حتی اگر شما در این روز حال خوبی ندارید باید این حال را برگردانید و به گردش بروید و همچنین لبخند را لحظه‌ای از روی لب‌های خود جدا نکنید. در نتیجه، متوجه این روز می‌شوید که هر چه استرس و ناراحتی داشته‌اید پایان یافته و اثری از آن در وجود شما نیست. بر اساس علم روانشناسی شادی کردن و خندیدن بهترین راه مقابله با استرس و تنش بوده و ‌این روش بسیار راحت و آسان است.

روز جهانی شادی

تهیه لیست از کارهای مورد علاقه‌تان

بهتر است در این روز یک لیست از کارهای مورد علاقه که بسیار راحت و آسان بوده را تهیه کنید و از بین آن‌ها پنج مورد که انجام و صورت گرفتن آن‌ها شما را بسیار خوشحال می‌کند، مشخص بفرمایید. بعد از مشخص کردن این پنج مورد لازم است درباره آن به‌ خوبی فکر کنید و زمان بگذارید و یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید و در زندگی روزمره خود بگنجانید. این کار باعث شده تا این شادی تنها فقط مختص به روز جهانی شادی نباشد و در تمام روزهای سال این حس خوشایند همراه شما باشد. 

شکرگذاری را تمرین کنید 

داشتن یک جسم و روان سالم و سلامت تأثیر بسزایی در شادی شخص داشته و به‌ همین دلیل بهتر است برای هر یک از فعالیت‌هایی که در طول روز می‌توان، انجام داد و این امکان برای شخص فراهم شده تا بتواند به کارهای روزانه خود تفکر کند و شکرگزاری صورت گیرد. این شکرگزاری باعث شده تا حال و هوای بهتری در طول روز داشته باشید و خود این حس خوب برای شما شادی را به ‌همراه دارد. بهتر است شکرگزاری را در برنامه روزانه خود قرار داد و یک زمان را مشخص کرد تا هر روز در آن زمان مشخص، درباره هر آنچه که شخص دارد، شکرگزاری کند. درست بوده که اقتصاد و معیشت، تأثیر بالایی بر روی شادی هر شخص می‌گذارد، اما تنها راه برای خوشحالی و شادی نیست.

روز جهانی شادی

روز جهانی شادی۱۴۰۲ مصادف با چه روزی است؟

اگر شادی به ‌مرور زمان در میان جمع خانواده و دوستان کم رنگ شود و افراد به سمت افسردگی سوق پیدا کنند باعث می‌شود رشد اقتصادی و فرهنگی جامعه به ‌شدت کاهش پیدا کند، زیرا داشتن افراد خوش ذوق و فعال در جامعه باعث پیشرفت در زمینه‌های مختلف جامعه شده و تأثیر بسزایی خواهد داشت. شخصی که دچار افسردگی باشد، هیچ شادی‌ای در زندگی خود ندارد، این موضوع باعث می‌شود تا فرد انگیزه و هدف مشخص برای کار کردن نداشته باشد. پس شخص هیچ کمکی به پیشرفت جامعه به سمت تعالی نمی‌کند. 
هشدارهایی که نسبت به کم شدن شادی در میان مردم و سوق پیدا کردن آن‌ها به ‌سمت افسردگی هست را باید کاملاً جدی گرفت. سی اسفند ماه سال ۱۴۰۲ مصادف با روز جهانی شادی بوده و شما می‌توانید در این سال با خوشحال بودن و شادی کردن و همچنین ترک عادت‌هایی که باعث شده بود تا روزهای غمگینی داشته باشید را ترک کنید و با حال و هوایی بهتر به استقبال بهار و سال نو بروید. همچنین سعی کنید کارهایی که شادی را برایتان به ارمغان می‌آورد انجام دهید.

روز جهانی شادی


کلام آخر
اگر شادی در میان افراد جامعه به ‌خصوص نوجوانان و جوانان کاهش پیدا کند، تأثیرات مخرب و همچنین جبران ناپذیری در روابط اجتماعی آنان گذاشته می‌شود. به ‌گونه‌ای که اگر هر یک از این غم و ناراحتی‌ها کنترل و به شادی شخص برنگردد، ناهنجاری‌هایی در جامعه رخ می‌دهد. اگر اتفاقی نیافتد و شخص آن شادی واقعی و درونی را تجربه نکند به شادی‌های کاذب و تو خالی مانند مصرف روان گردان و شرکت در پارتی رو می‌آورد. به ‌همین دلیل سازمان ملل این روز را مشخص کرده و سعی بر این داشته تا بتواند شادی را جزو یک روتین در زندگی هر ‌شخص با هر مشکلی قرار دهد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر