تونک تپه

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 1087
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

از جذاب‌ترین تفریحات قرار گرفته در شهر آنتالیا باید به تونک تپه اشاره کرد. این منطقه هر ساله تعداد بالایی از گردشگران آنتالیا را به سوی خود جذب می‌کند. با رسیدن فصل تعطیلات اغلب افراد به‌ دنبال مکانی مناسب برای تفریح بوده و همچنین علاقه‌مند به طبیعت فوق‌العاده هستند. تونک تپه یکی از مناطقی بوده که تمام امکانات را در خود جای داده است و هنگام سفر به این منطقه شما هیچ کمبودی احساس نخواهید کرد و سفری فوق‌العاده برای شما رقم خواهد خورد.

تونک تپه

آشنایی با تونک تپه

شهر آنتالیا، شهری تاریخی و گردشگری بوده به دلیل قرار گرفتن مکان‌های فوق‌العاده همچون تونک تپه محبوبیت بالایی نیز دارد. تونک تپه به دلیل اینکه در ارتفاع بالایی قرار گرفته احساس هیجان را برای شما ایجاد می‌کند. همچنین این مکان برای گردشگران انواع مختلف از امکانات را فراهم نموده است. در هنگام گردش در منطقه تونک تپه به شما پیشنهاد می‌شود دوربین عکاسی خود را در تمام گردش به گردن خود داشته باشید و همچنین با یک کفش مناسب کوهنوردی یا کفشی که با آن راحت هستید و برای کوه نوردی مناسب است را استفاده کنید تا در هنگام تفریح و گردش در تونک تپه دچار مشکل نشوید. همچنین آب‌ و هوای معتدل این منطقه باعث شده تا شما به لباس‌های گرم نیاز پیدا نکنید. البته این موضوع تنها برای فصل‌های بهار و تابستان صدق می‌کند.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

تونک تپه کجاست؟

شما در هنگام سفر به آنتالیای ترکیه تونک تپه را در قسمت شمال غربی پیدا خواهید کرد. تونک تپه از فوق‌العاده‌ترین منطقه‌های گردشگری آنتالیا محسوب می‌شود که در محله لیمان، کمربندی آنتالیا واقع شده است. باتوجه به محل قرار گیری و آب و هوای بسیار مطلوب، تونک تپه علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد.

هزینه سفر به آنتالیا - هزینه تور، غذا و تفریحات در آنتالیا

تونک تپه چند متر ارتفاع دارد؟

تونک تپه دارای ۶۱۸ متر ارتفاع بوده و این ارتفاع سبب شده است که گردشگران به سوی این منطقه جذب شوند. تونک تپه امکانات و تجهیزات مناسبی را برای کوهنوردان فراهم کرده و انواع تفریحات کوهستانی را درون خود جای داده است.

تونک تپه چند متر ارتفاع دارد؟

امکانات تونک تپه

یکی از مواردی که حتماً قبل از سفر به تونک تپه باید با آن آشنایی داشته باشید کسب اطلاعات درباره امکانات و خدمات تونک تپه است. شما می‌توانید به راحتی هنگام مواجه شدن با تفریحات مختلف از تمام امکانات این  منطقه مرتفع استفاده کنید و سفری دلپذیر را برای خود رقم بزنید. تله‌کابین تونک تپه از پرطرفدارترین تفریحات قرار گرفته در تونک تپه است که در منطقه کمر قرار دارد. این تله‌کابین از بالای تونک تپه تا کوه تورس غربی و همچنین منطقه ساحلی کنیلاتی امتداد دارد. شما هنگام سوار شدن با منظره فوق‌العاده طبیعت و همچنین آبی بی‌کران دریا مواجه خواهید شد. بنابراین حتماً در هنگام سوار شدن دوربین خود را فراموش نکنید تا بتوانید زیبایی این منطقه را ثبت نمایید.

تفریحات آنتالیا - سرگرمی تفریحات به یادماندنی در آنتالیا ترکیه

رستوران گردان تونک تپه یکی از بزرگ‌ترین امکانات تونک تپه بوده و با صرف غذاهای لذیذ و دلچسب توانسته توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کند. همچنین این رستوران به دلیل ۳۶۰ درجه بودن و قرار گرفتن در بالای تونک تپه خود به تنهایی باعث این محبوبیت می‌تواند باشد. طبیعت فوق‌العاده‌ای برای پیاده‌روی و عکاسی در تونک تپه وجود دارد. منطقه‌ای دنج و آرام برای پیاده‌روی یکی از این امکانات بسیار عالی این مکان محسوب می‌شود. همچنین در این منطقه به دلیل طبیعت بکر و زیبایی فضا، منطقه‌ای فوق‌العاده برای عکاسی خواهد بود.

امکانات تونک تپه

بهترین زمان سفر به تونک تپه

بهترین زمان سفر به تونک تپه فصل بهار و تابستان است. شما در این فصل‌ها می‌توانید به بازدید و تفریح از این منطقه بپردازید و لذت ببرید. این منطقه به دلیل داشتن طبیعت بکر در فصل بهار و تابستان جلوه دیگری از خود را برای کوهنوردان و طبیعت گردان به ارائه می‌گذارد. همچنین آب و هوای بسیار معتدل این منطقه در این فصول سال در ارتفاع بالای آنتالیا را تجربه خواهید کرد. هنگام قرارگیری در قسمت بالایی تونک تپه منظره بی‌نظیر شهر آنتالیا را مشاهده می‌کنید. حتماً در سفر خود به آنتالیا گردش در این منطقه را در اولویت قرار دهید.

جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان - تفریحات زمستانی که در سفر به آنتالیا می‌توانید انجام بدهید

کلام آخر

تماشای آنتالیا از بالای تونک تپه لذت دیگری را برای شما در طول سفر ایجاد می‌کند. گردش در تونک تپه که یکی از پرطرفدارترین منطقه‌های گردشگری آنتالیا بوده برای شما در این سفر حس و حال دیگری به‌ وجود می‌آورد. همچنین این منطقه با قرار دادن امکانات متنوع و تفریحی باعث شده که گردشگران رضایت کامل را نسبت به تونک تپه داشته باشند. تعداد زیادی از عکاسان هر ساله برای به ثبت رساندن این زیبایی‌ها به این منطقه مرتفع سفر می‌کنند.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر