فاصله تهران تا مشهد

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/24
بازدید: 276
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

همه ما زمانی که اسم مسافرت می‌آید، در ابتدا به این فکر می‌کنیم که باید چند ساعت در راه باشیم. در واقع یکی از مسائل مهم در برنامه‌ریزی هر سفر، دانستن فاصله‌ای است که باید طی کنیم. زمانی که میزان زمانی که قرار است در مسیر را بدانیم، می‌توانیم بهتر برنامه این را بریزیم که چند روز را باید به این مسافرت اختصاص دهیم. مشهد یکی از شهرهایی است که سالانه تعداد زیادی مسافر از تهران به سمت آن حرکت می‌کنند تا علاوه‌بر زیارت حرم امام رضا، چند روزی را به تفریح در این شهر بگذرانند. فاصله تهران تا مشهد، با توجه به وسیله‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌تواند متغیر باشد. شما برای رفتن به مشهد می‌توانید از خودرو شخصی، اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنید. طی کردن این فاصله با هریک از این وسایل نقلیه، به اختصاص دادن زمان متفاوتی نیاز دارد. همچنین رفتن با هریک از این مسیرها مزایا و معایب خاص خود را دارد که دانستن آن‌ها قطعا در انتخاب شما موثر خواهد بود. در ادامه این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا فاصله تهران تا مشهد را به صورت کامل بررسی کنیم.

فاصله تهران تا مشهد با اتوبوس؛ هروقت خواستی استراحت کن!

یکی از روش‌های جابه‌جایی بين شهری که بیشتر افراد آن را ترجیح‌ می‌دهند، استفاده از اتوبوس است. بلیط اتوبوس نسبت به هواپیما و قطار بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. علاوه بر این، ظرفیت بلیط‌های اتوبوس مشهد نسبت به وسایل نقلیه دیگر بیشتر است که این خود به شما این امکان را می‌دهد که راحت‌تر بلیط تهیه کنید. فاصله تهران تا مشهد با اتوبوس در حدود 900 کیلومتر است. طی کردن این مسافت 11 تا 13 ساعت زمان لازم دارد. البته این را در نظر داشته باشید که ممکن است خط اتوبوسرانی، با انتخاب برخی از مسیرهای متفاوت در طول راه، باعث شود تا این مسیر کمی زیادتر یا کم‌تر شود. علاوه بر انتخاب مسیر، شرایط آب‌وهوایی، میزان ترافیک مسیر و تعداد توقف اتوبوس نیز می‌تواند در مدت زمان در راه بودن شما اثرگذار باشد. اگر قصد جابه‌جایی با اتوبوس را دارید، به این نکته توجه کنید که در تعطیلات یا ایام خاص مذهبی، فروش بلیط‌ها اتوبوس مشهد به تهران یا تهران به مشهد، بسیار افزایش می‌یابد پس حتما برای خرید بلیط به موقع اقدام کنید.

فاصله تهران تا مشهد با اتوبوس

فاصله تهران تا مشهد با خودرو شخصی؛ هرجا دلت خواست توقف کن!

سفر با ماشین شخصی، یکی دیگر از روش‌ها برای طی کردن فاصله بین مشهد تا تهران است. سفر با ماشین شخصی این نکته مثبت را دارد که شما هر زمان که بخواهید می‌توانید در مسیر توقف کنید و در اطراف کمی استراحت کنید یا در مناظر زیبای اطراف جاده چایی یا غذا بخورید. علاوه بر این، بردن خودرو شخصی به مقصد، در جابه‌جایی‌های درون شهری راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است. البته در کنار این مزایا باید به این نکته نیز توجه کنید که صندلی‌های ماشین به اندازه صندلی‌های اتوبوس‌های جدید ممکن است راحت نباشد که همین موضوع می‌تواند باعث خستگی بیشتر شما در مسیر گردد. زمانی که سفر خود را با یک اتوبوس راحت و مدرن پشت سر می‌گذارید، سپری کردن یک نصفه روز در جاده مشهد به تهران ساده‌تر می‌شود. شما می‌توانید در طول مسیر، مدتی را به تماشای مناظر اطراف سرگرم شده و زمانی نیز در صندلی راحت خود، استراحت کنید. فاصله مشهد تا تهران و برعکس با ماشین شخصی بین ۱۱ تا ۱۳ ساعت و با اتوبوس بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت زمان خواهد برد. رانندگی کردن این مسیر بدون کمک گرفتن از دیگران قطا برایتان خسته‌کننده خواهد بود، پس اگر قصد طی کردن راه مشهد با ماشین خودتان را دارید، بهتر است تنها نباشید.

فاصله تهران تا مشهد با خودرو شخصی

فاصله تهران تا مشهد با قطار؛ به امن‌ترین روش سفر کن!

سفر به مشهد با قطار یکی از امن‌ترین راه‌های سفرها برای مسافران به شمار می‌رود. مسیر تهران تا مشهد یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور است و سالانه تعداد زیادی مسافر را در ایام مختلفی از سال جابه‌جا می‌کند. فاصله تهران تا مشهد با قطار بستگی به این دارد که کدام یک از قطارهای سریع‌السیر یا عادی را برای سفرتان انتخاب می‌کنید. مسیر ریلی تهران تا مشهد حدوداً ۹۰۰ کیلومتر است و ایستگاه‌هایی که قطار در آن‌ها توقف می‌کند در هر سفر فرق می‌کند. به طور کلی اگر برای سفرتان قطارهای عادی را انتخاب می‌کنید، این مسیر 10 الی 11 ساعت زمان می‌برد. قطارهای اتوبوسی و سالنی قطارهای سریع‌السیری هستند که در مسیر تهران تا مشهد قرار داده شده‌اند. این قطارها معمولاً با سرعت بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت مسافت بین این دو شهر را می‌پیمایند. این قطارها راحتی قطارهای عادی را ندارند ولی ارزان‌ترند و شما را در 8 ساعت به مقصد می‌رسانند. ایستگاه‌های قطار بین تهران و مشهد شامل سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور است پس مسافرانی که قصد رفتن به مشهد از هریک از این شهرها را دارند نیز باید سوار قطار تهران مشهد شوند. به دلیل تقاضای بالای سفر با قطار به مشهد، برای این نوع جابه‌جایی هزینه‌های بسیاری شده است. برای سفر به مشهد به وسیله قطار می‌توانید از یکی از سه شرکت رجا، فدک و یا سفیر بلیط موردنظرتان را به‌صورت آنلاین و یا حضوری تهیه کنید و سفری راحت و ایمن را برای ود رقم بزنید.

 فاصله تهران تا مشهد با قطار

فاصله تهران تا مشهد با هواپیما؛ خستگی راه را حس نکن!

اگر بودجه کافی دارید و مشکلی با هزینه‌های سفر خود ندارید، سفر با هواپیما می‌تواند بهترین گزینه ممکن برای شما باشد. اگرچه سفر با هواپیما نسبت به قطار و اتوبوس گران‌تر است ولی شما در مدت زمانی بسیار کوتاه به مقصد می‌رسید. علاوه‌بر این، امکانات هواپیما نیز بسیار کامل است و پذیرایی که در طول سفر از شما می‌شود نیز می‌تواند یکی از مزایای جذاب این روش جابه‌جایی باشد. فاصله هوایی تهران تا مشهد تقریباً ۷۳۰ کیلومتر است . سفر از تهران به مشهد با هواپیما بین ۱ ساعت و نیم الی ۲ ساعت زمان می‌برد. لازم به ذکر است که در مناسبت‌های خاص، تقاضا برای بلیط هواپیما مشهد افزایش می‌یابد پس خرید بلیط را به لحظه آخر موکول نکنید و تا تصمیم به سفر کردن گرفتید، برای تهیه بلیط اقدام کنید.

 فاصله تهران تا مشهد با هواپیما

فاصله مشهد تا شهرهای مهم

نام شهر

میزان مسافت 

فاصله زمانی

اصفهان

1245 کیلومتر

12ساعت

شیراز

1352 کیلومتر

14 ساعت و 27 دقیقه

اردبیل

1315 کیلومتر

13 ساعت و 21 دقیقه

ارومیه

1654 کیلومتر

15 ساعت و 40 دقیقه

اراک

1096 کیلومتر

10 ساعت و 34 دقیقه

یاسوج

1300 کیلومتر

14 ساعت

اهواز

1607 کیلومتر

15 ساعت و 23 دقیقه

ایلام

1551 کیلومتر

15 ساعت

بجنورد

258 کیلومتر

2 ساعت و 30 دقیقه

بندرعباس

1401 کیلومتر

14 ساعت

بوشهر

1636 کیلومتر

17 ساعت

بیرجند

500 کیلومتر

5 ساعت

تبریز

1500 کیلومتر

14 ساعت

خرم آباد

1272 کیلومتر

12 ساعت

رشت

1058 کیلومتر

10 ساعت و 40 دقیقه

زاهدان

949 کیلومتر

10 ساعت

زنجان

1225 کیلومتر

11 ساعت و 46 دقیقه

ساری

700 کیلومتر

7 ساعت

سمنان

680 کیلومتر

6 ساعت و 39 دقیقه

سنندج

1366 کیلومتر

13 ساعت

شهرکرد

1346 کیلومتر

12 ساعت و 43 دقیقه

قزوین

1408 کیلومتر

10 ساعت و 10 دقیقه

قم

963 کیلومتر

9 ساعت

کرج

944 کیلومتر

9 ساعت

کرمان

916 کیلومتر

9 ساعت و 28 دقیقه

کرمانشاه

1379 کیلومتر

13 ساعت

گرگان

562 کیلومتر

5 ساعت و 47 دقیقه

همدان

1198 کیلومتر

11 ساعت و 21 دقیقه

یزد

922 کیلومتر

10 ساعت

چطور فاصله تهران تا مشهد را طی کنیم؟

در این مقاله از سایت لحظه آخر به بررسی کامل فاصله مشهد تا تهران و برعکس، پرداختیم و فاصله مشهد تا دیگر شهر های مهم کشور را نیز برای شما در جدول ارائه کردیم. مسیر تهران تا مشهد از پرترددترین جاده‌های کشور است. مشهد جاده بسیار امنی دارد که این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند تا بدون نگرانی مسیرشان را طی کنند. علاوه‌بر آن این مسیر خطوط ریلی بسیار باکیفیتی را داراست که باعث می‌شود تجربه سفر مسافران تور مشهد با راحتی بیشتری همراه شود. اگر ترجیح شما سفر با هواپیما است، مشهد فرودگاهی دارد که در آن بهترین ایرلاین‌های ایران مشغول فعالیت هستند. دانستن فاصله تهران تا مشهد به شما کمک می‌کند تا ببینید چقدر زمان برای سفر نیاز دارید و سپس با توجه به ترجیحات و بودجه خود، نوع جابه‌جایی در مسیر را انتخاب کنید. شما نیز می‌توانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید که چه روشی را برای رفتن از تهران به شهر مقدس مشهد ترجیح می‌دهید تا ما نیز از نظرات شما مطلع شویم.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر