تفریحات آنتالیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/21
بازدید: 2648
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هنگامی که می خواهیم شهر یا کشوری را برای مسافرت انتخاب کنیم به موارد مختلفی در آن توجه می کنیم. یکی از این موارد، تفریحاتی است که می توان در مقصد داشت و از سفر لذت برد. تفریحات آنتالیا به گونه‌ای است که می‌تواند برای تمام اقشار جامعه در تمام سنین جذاب باشد به همین دلیل گردشگران زیادی نیز در فصل های مختلف سال به این شهر سفر می کنند که در میانشان ایرانیان زیادی نیز وجود دارند و از امکانات مختلف آن استفاده می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم تفریحات آنتالیا و هزینه تفریحات آنتالیا را به صورت کامل برای شما شرح دهیم تا شما به راحتی برنامه سفر خود تنظیم کنید؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. سافاری یکی از محبوب‌ترین تفریحات آنتالیا
  2. جیپ سواری در پارک کپرو کانیون
  3. پاراسل آنتالیا، یک تفریح هیجان‌ انگیز آبی
  4. پاراگلایدر سواری در آنتالیا
    1. پاراگلایدر تاهاتالی؛ تجربه پرواز در کوهستان تاهاتالی
    2. پاراگلایدر بلک؛ پرواز با پاراگلایدر بر فراز بلک
  5. رفتینگ آنتالیا؛ یکی از بهترین تفریحات آنتالیا
  6. تجربه آب‌ بازی در پارک های آبی آنتالیا
    1. آکوا، کامل ترین پارک آبی آنتالیا
    2. پارک آبی ریکسوس
  7. غواصی در دل دریا آنتالیا
    1. غواصی در Stingray؛ لذت غواصی در کنار حرفه ای ها
    2. غواصی در Dolphin Dive؛ شنا در کنار دلفین ها
  8. بازدید از جاذبه های تاریخی آنتالیا
    1. کالیچی، شهر قدیمی آنتالیا
    2. دروازه هادریان، ورودی زیبای شهر
    3. منار شکسته
    4. آمفی تئاتر بزرگ اسپندوس
  9. از شهربازی آنتالیا دیدن کنید
  10. شکم گردی در آنتالیا
    1.  غذاهای دریایی آنتالیا
    2. غذاهای سنتی آنتالیا را امتحان کنید
    3. فست فود ناحیه مدرن آنتالیا
  11. بازدید از موزه های آنتالیا تفریحی برای علاقه مندان به تاریخ
    1. موزه باستان شناسی یا آنتالیا موزیسی
    2. موزه مینی سیتی آنتالیا؛ مجموعه ای الهام گرفته از شهر آنتالیا
    3. موزه خانه آتاتورک آنتالیا؛ یادگاری از موسس جمهوری ترکیه
    4. موزه زیر آب؛ مخصوص علاقه مندان غواصی و زیرآبی
    5. موزه سونان اینان یا موزه قوم نگاری آنتالیا
  12. گلف بازی از تفریحات لاکچری آنتالیا
    1. کلوپ گلف بلک؛ زمین گلف لوکس در بلک
    2. تفریحات آنتالیا: زمین گلف آنتالیا PGA
    3. زمین گلف Pasha Course؛ جایی که حتی معلولین می توانند گلف بازی کنند
    4. کارایا گلف؛ یکی از بهترین آکادمی های گلف آنتالیا
  13. خرید و گشت و گذار در بازارهای جذاب آنتالیا
    1. شنبه بازار؛ یکی از معروف ترین بازارهای محلی لارا
    2. پوشاک مارک آنتالیا؛ خرید لباس از برجسته ترین برندهای ترکیه
    3. ترا سیتی لوکس؛ یکی از لوکس ترین مراکز خرید آنتالیا
    4. توربان مارینا آنتالیا؛ تجربه جدید به همراه خرید
  14. آنتالیا مکانی مناسب برای عاشقان اسب سواری
    1. آکادمی اسب آنتالیا؛ یکی از بهترین آکادمی های آنتالیا
    2. آکادمی اسب بینی کلیک؛ مکانی طبیعی و بکر برای سوارکاری
  15. بازدید از آکواریوم شگفت انگیز آنتالیا
  16. تفریحات آنتالیا: پارک ها
    1. پارک آتاتورک آنتالیا؛ جایی دنج برای استراحت
    2. پارک دکوما آنتالیا؛ بازدید از موزه روباز در این پارک
    3. پارک کارالی اوغلو؛ یکی از تفریحگاه های آنتالیا
    4. پارک کپز وارساک؛ بهشتی برای کودکان
    5. اکتور لونا پارک در آنتالیا
    6. دینو پارک آنتالیا؛ مکانی برای تفریح و آموزش کودکان
  17. طبیعت‌ گردی یکی دیگر از تفریحات آنتالیا ترکیه
    1. آبشار دودن پایینی آنتالیا
    2. آبشار دودن بالایی آنتالیا
    3. آبشار کورشنلو یکی از زیباترین مناظر طبیعی آنتالیا

تجربه سافاری در آنتالیا

سافاری یکی از محبوب‌ترین تفریحات آنتالیا

سافاری را می‌توان یکی از بهترین تفریحات آنتالیا به شمار آورد که شادی، هیجان و ترس را در کنار هم دارد و می‌تواند لحظات بسیار خوبی را برای شما فراهم کند. در سافاری شما به یک گردش هیجان‌انگیز دعوت می‌شوید که می‌توانید سوار بر اتومبیل از جاده‌های شهر خارج شده و به دل کوه بزنید. به یاد داشته باشید این تفریح دارای مقررات و وسایل مخصوصی بوده که باید حتما به آن‌ توجه داشت تا حین سافاری دچار آسیب و صدمه‌ای نشد.

جیپ سواری در پارک کپرو کانیون

در سفر خود به آنتالیا از رفتن به پارک کپرو کانیون غافل نشوید؛ زیرا دارای طبیعتی بسیار زیبا و بکر در دل دره‌ای بوده و رودی سبز رنگ از میان آن می‌گذرد. در این پارک تفریحات هیجان‌انگیز زیادی وجود دارد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، سافاری است. سافاری در این منطقه فقط با چیپ انجام می‌شود که ظرفیت آن ۲ تا ۶ نفر است و شما می‌توانید همراه خانواده خود تفریح بسیار جالبی داشته باشید.

پاراسل آنتالیا، یک تفریح هیجان‌ انگیز آبی

یکی از تفریحات پرطرفدار آنتالیا، پاراسل یا پاراگلایدر است که می‌تواند هیجان زیادی را برای افراد عاشق ارتفاع و پرواز فراهم کند. از طریق پاراسل می‌توانید لذت پرواز بر روی آب را همراه با سرعت بسیار زیادی تجربه کنید و حداقل چند لحظه خودتان را جای مرغ دریایی بگذارید. شما می‌توانید این تفریح را در اغلب ساحل‌های آنتالیا تجربه کرده و با پرداخت هزینه از آن بهره ببرید. همه موارد امنیتی در این تفریح هیجان‌انگیز رعایت شده و شما می‌توانید با خیال‌راحت از آن استفاده کنید.

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

پاراسل آنتالیا

پاراگلایدر سواری در آنتالیا

پاراگلایدر سواری یا چتر بازی نیز یکی از مهیج‌ترین تفریحات آنتالیا محسوب می‌شود که می‌تواند آدرنالین خون شما را تا حد زیادی افزایش دهد. در آنتالیا تپه های مرتفع زیادی وجود دارد که مناسب انجام این ورزش است و لذت پرواز در اوج آسمان را برای شما فراهم خواهد کرد. البته پاراگلایدر اغلب از مکان های مرتفع انجام می‌شود و ربطی به دریا ندارد؛ اما اگر پرواز بر روی دریا انجام شود لذتی دیگر داشته و می‌تواند هیجان آن را چند برابر از قبل کند.

پاراگلایدر سواری در آنتالیا

پاراگلایدر تاهاتالی؛ تجربه پرواز در کوهستان تاهاتالی

یکی از مرتفع ترین مکان ها که گزینه ای بسیار مناسب برای ورزش پاراگلایدر است کوهستان تاهاتالی بوده که در کمر آنتالیا واقع شده است. در این منطقه تفریحات آبی و کوهستانی زیادی وجود دارد که شما می‌تواند در یک از چند تفریح استفاده کرده و روزی پر از هیجان تجربه کنید. فقط به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید از این تفریح استفاده کنید باید دارای ویژگی‌هایی بوده که ثابت شود هیجان زیادی برای شما خطرناک نبود و آسیبی حین انجام ورزش نخواهید دید. نداشتن بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین فشار خون بالا از مهم‌ترین این ویژگی‌ها است.

پاراگلایدر بلک؛ پرواز با پاراگلایدر بر فراز بلک

یکی از بهترین مناطق آنتالیا که تفریحات هیجان‌انگیز زیادی را در خود جای داده بلک است که شما می‌توانید با مراجعه به این منطقه برای ساعت‌های طولانی سر خود را گرم کنید و لذت ببرید. پاراگلایدر در این منطقه به دلیل ارتفاع زیادی که دارد و همچنین فضای سبز آن بسیار مورد استقبال بوده و سالانه شاهد رفتن تعداد زیادی گردشگر به آن هستیم. یکی از مزیت‌های انجام این ورزش در منطقه بلک، امکان انتخاب میزان ارتفاعی است که قصد دارید از آن بپرید و برای افرادی که برای اولین بار این بازی را تجربه می‌کنند و استرس زیادی دارند گزینه بسیار مناسبی است و می‌تواند کمک کننده باشد.

تفریحات آنتالیا - سرگرمی تفریحات به یادماندنی در آنتالیا ترکیه

رفتینگ آنتالیا؛ یکی از بهترین تفریحات آنتالیا

در میان بهترین تفریحات آنتالیا، رفتینگ یا موجو‌سواری دارای محبوبیت زیادی است؛ زیرا می تواند هیجان و لذت دو چندانی را برای شما فراهم کرده و خاطره‌ای فراموش نشدنی ایجاد کند‌. رفتینگ قایق‌سواری روی آب‌های رودخانه خروشان است که علاوه بر مهیج بودن، کمی خطرناک بوده که البته توسط مربیان حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه کنترل می‌شود. بافت طبیعی آنتالیا امکان این تفریح را در اغلب نقاط برای توریستان فراهم خواهد کرد و توصیه می‌شود هنگام سواری روی قایق از منظره لذت ببرید و کمتر نگران خطرات احتمالی آن باشید. برای سوار شدن بر قایق نیاز به تعداد شش نفر می‌باشد که همین مورد لذت تفریح را ده برابر خواهد کرد.

رفتینگ آنتالیا ترکیه

تجربه آب‌ بازی در پارک های آبی آنتالیا

آنتالیا شهری ساحلی در ترکیه است که اغلب تفریحات آن آبی بوده و می‌تواند هیجان زیادی را افراد به وجود آورد. تجربه آب‌بازی در آنتالیا نیز یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی در این شهر است که به همه گردشگران توصیه می‌شود. با توجه به استقبال بی نظیر مردم پارک‌های آبی زیادی نیز ساخته شده است که معروف‌ترین آن‌ها شامل آکوا و ریکسوس می‌شود.

بهترین پارک های آنتالیا - با بهتربن پارک های آنتالیا آشنا شوید.

آکوا، کامل ترین پارک آبی آنتالیا

برای اینکه بتوانید به پارک آبی آکوا بروید باید از آنتالیا به سمت لارا خارج شده و به سمت این مجموعه تفریحی حرکت کنید. آکوا کامل‌ترین پارک آبی آنتالیاست که بسیار مجهز بوده و دارای استانداردهای جهانی ایمنی هستند. در این پارک علاوه بر استخرها و سرسره‌ها، فضای سبز و وسیعی وجود دارد که می‌توان همراه خانواده در آن استراحت کرده و از آب و هوای عالی لذت برد. همچنین در اطراف پارک آبی آکوا کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های مدرن زیادی وجود دارد که امکان سرو انواع دسر و غذاهای ترکی و بین‌المللی در آن‌ها وجود دارد. پارکینگ رایگان، اینترنت پرسرعت رایگان، ساحل اختصاصی، استخر موزیکال و ... از دیگر امکانات این مجموعه است.

آکوا، کامل ترین پارک آبی آنتالیا

پارک آبی ریکسوس

یکی دیگر از مجموعه‌های تفریحی که در منطقه بلک واقع شده و توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند پارک آبی ریکسوس است. این مجموعه دارای پر پیچ و خم‌ترین سرسره‌ها بوده و تعداد زیادی استخر نیز به آن متصل است و می تواند ساعاتی هیجان انگیز برای شما فراهم کند. در پاک آبی ریکسوس امکان قایق سواری، اسکی روی آب، جت اسکی، تیوپ سواری و ... وجود دارد که هر کدام آن ها می تواند برای افراد با سنین مختلف مناسب باشد. این مجموعه در یک هتل با فاصله ۴۰ کیلومتری از شرق آنتالیا قرار گرفته و امکان دسترسی به آن با وسایل نقلیه مختلف بسیار راحت خواهد بود.

غواصی در دل دریا آنتالیا

یکی دیگر از تفریحات آنتالیا ترکیه غواصی است و امکان انجام آن تا زمانی که دمای آب دریا حدود 10 باشد وجود دارد. آنتالیا دارای بهترین مکان‌های غواصی در دنیا بوده که می‌تواند تجربه بسیار جذابی را برای شما فراهم کند و ساعاتی خوش در سفر برایتان بسازد. این تفریح دارای تجهیزات مشخصی بوده و باید حتما توسط آن‌ها و زیر نظر متخصصان خبره در این زمینه انجام شود تا باعث آسیب به فرد نشده و او را از خطرات احتمالی دور کند.

غواصی با تور آنتالیا

غواصی در Stingray؛ لذت غواصی در کنار حرفه ای ها

Stingray  یکی از مجموعه های تفریحی مورد استقبال توریستان است که در سال 2003 تاسیس شد و تاکنون نیز توانسته افراد زیادی را به خود جذب کند. اگر علاقمند به غواصی هستید اما تابحال آن را امتحان نکرده و هیچ آموزشی ندیده‌اید بهتر است به این مجموعه تفریحی رفته و زیر نظر مربیان حرفه‌ای و با تجربه آموزش ببینید. مربیان حاضر در این مجموعه دارای مدارک بین‌المللی SSI  و CMAS PADI   هستند و می‌توانند به شما آموزش‌های اصولی بدهند که بتوانید به راحتی غواصی کنید و لذت ببرید. تهیه تجهیزات مخصوص غواصی را فراموش نکنید؛ زیرا بدون آن‌ها، غواصی عملا غیر ممکن است.

غواصی در Dolphin Dive؛ شنا در کنار دلفین ها

یکی از قدیمی‌ترین مراکز غواصی در آنتالیا، مرکز غواصی دلفین است که در سال 1994 تاسیس شد و از همان سال عضو فدراسیون TSSF_ CMAS می‌باشد. در این مجموعه مربیان با تجربه زیادی وجود دارند که می‌توانند در زمان کوتاهی آموزش‌های زیادی به شما داده و در آخر نیز مدرکی بین‌المللی با اعتبار بالا به شما بدهند. اگر جزو علاقمندان به غواصی هستید مراجعه به این مرکز را در سفر خود به آنتالیا فروش نکنید و از امکانات آن نهایت استفاده را ببرید.

غواصی در Dolphin Dive؛ شنا در کنار دلفین ها

سواحل آنتالیا - قبل از رزرو تور آنتالیا با زیباترین سواحل آن آشنا شوید.

بازدید از جاذبه های تاریخی آنتالیا

آنتالیا دارای جاذبه‌های مختلف تاریخی، سیاسی، طبیعی و ... است که به همین دلیل از اهمیت زیادی در کشور ترکیه برخوردار است. اما باید در سفر به این شهر علاوه بر تفریحات آبی، از جاذبه‌های تاریخی نیز غافل نشوید؛ زیرا این شهر برای افرادی که عاشق تاریخ هستند بهشتی دیرینه محسوب می‌شود. ما در ادامه این جاذبه‌های تاریخی را بررسی کرده و به شما در انتخاب بهترین آن‌ها کمک خواهیم نمود.

کالیچی، شهر قدیمی آنتالیا

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی آنتالیا، شهر قدیمی کالیچی است که دارای معماری سنتی با کوچه‌های مارپیچی است. این منطقه که تاریخ اولیه آن به امپراتوری بزرگ روم برمی‌گردد پر از آثار باستانی بوده و بافت‌ قدیمی خانه‌های آن می‌تواند حس خوبی به شما القا کند. این شهر در قسمت شرقی انتالیا واقع شده و در اغلب اوقات مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته است. شما در این شهر می‌توانید تاریخ گذشته ترکیه را از نزدیک لمس کرده و با فرهنگ و سنت‌های مردم آن زمان آشنا شویم. در اغلب تورهای گردشگری در آنتالیا بازدید از این شهر جزو مهم‌ترین بخش‌های محسوب می‌شود.

کالیچی و دروازه هادریان

دروازه هادریان، ورودی زیبای شهر

از دیگر آثار مهم تاریخی آنتالیا که در منطقه باستانی کالیچی واقع شده دروازه هادریان است. این دروازه که قسمتی از یک دیوار باستانی است توسط خود مردم و به افتخار بازدید هادریانوس ساخته شده و به منزله یک دژ دفاعی برای شهر است. این اثر از مرکز سفید ساخته شده و به شکل سه قوس با ستون‌های قرنتی طراحی شده است که زیبایی زیادی دارد و می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب کند. البته به دلیل وجود این سه قوس، مردم محلی به این دروازه اوچ کاپیلار به معنی سه دروازه نیز می‌گویند و شاید در بازدید خود این اسم نیز به گوشتان بخورد. این منطقه در ۴۰ کیلومتری آنتالیا واقع شده و بازدید از آن به همه افراد توصیه می‌شود.

منار شکسته

منار شکسته در آنتالیا که به آن کسیک مناره (Kesik Minare) نیز گفته می‌شود از دیگر جاذبه‌های تاریخی منطقه کالیچی است که در طول تاریخ حوادث زیادی برای آن به وجود آمده است. این منار در قرن دوم میلادی یک معبد رومی بود اما در قرن ۷ میلادی به افتخار مریم مقدس تبدیل به یک کلیسا شد. اما این کلیسا بعد از صد سال و توسط حمله اعراب آسیب دید که دوباره توسط حکومت قبرس مرمت شد ولی پس از آتش‌سوزی‌‌های اخیر تمامی قسمت‌های چوبی مناره سوخت و به امنار شکسته نام گرفت. در سفر خود به آنتالیا از دیدن این اثر تاریخی ارزشمند غافل نشوید.

منار شکسته آنتالیا

آمفی تئاتر بزرگ اسپندوس

یکی از بزرگ‌ترین سازه‌ها که از دوران رومی ها به جا مانده و می‌تواند تماشاگران را با هنر رومی آشنا کند آمفی تئاتر بزرگ اسپندوس است. این اثر در قرن دوم میلادی و در دوره مارکوس اورلیوس ساخته شد و می‌تواند بین پانزده تا بیست هزار نفر را در خود جای دهد. هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن از این اثر تاریخی به آنتالیا سفر می‌کنند تا بتوانند با هنر رومیان آشنا شده و با تاریخ این شهر بیشتر آشنا شوند.

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

از شهربازی آنتالیا دیدن کنید

آنتالیا یکی از شهرهای بسیار پرطرفدار در جهان محسوب می‌شود که دارای جاذبه‌های مختلف تاریخی، طبیعی، آبی و ... است. علاوه بر این جاذبه ها، این شهر دارای بهترین شهربازی های جهان است که از مهمترین تفریحات آنتالیا به حساب می آیند و بسیار مجهز بوده و می‌توانند لذت بسیار زیادی را برای همه سنین فراهم کند. وسایل همه این شهربازی‌ها از لحاظ. ایمنی چک شده و دارای استانداردهای جهانی بوده و این اطمینان را به شما خواهد بخشید که هیچ خطری وجود نخواهد داشت. از بزرگ‌ترین این شهربازی‌ها می‌توان به اکتور لوناپارک، کیز ورساک، تکنو و ... اشاره کرد که توصیه می‌شود در سفر خود به آنتالیا ساعتی را به گذراندن در آن‌ها بگذرانید.

شهربازی آنتالیا

شکم گردی در آنتالیا

از مهم‌ترین بدن‌های سفر، خوردن غذاهای خوشمزه است که می‌تواند علاوه بر تجربه‌های فوق‌العاده و آشنایی با طعم‌های جدید، ما را با فرهنگ آن منطقه نیز آشنا کند. در سفر به آنتالیا نیز گزینه‌های زیادی برای وعده‌های غذایی وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها، انتخاب کرده و میل نمود. بهتر است اگر به برخی از طعم‌ها حساسیت دارید قبل از میل کردن غذاهای جدید از مواد اولیه‌ای که داخل آن به کار برده شده مطمئن شوید تا مشکلی نیز برایتان ایجاد نشود.

لذت غدا خوردن در آنتالیا

 غذاهای دریایی آنتالیا

امروزه غذاهای دریایی دارای محبوبیت زیادی در جهان است و به همین دلیل اغلب رستوران‌های معتبر این مدل غذاها را با بهترین مواد اولیه آماده می‌کنند. از بهترین غذاهای دریایی که در باید در سفر به آنتالیا آن را امتحان کنید میگوی کبابی است که به همراه سس تند می‌تواند طعمی بسیار دلچسب برایتان ایجاد کند. ماهی باس سرخ شده که با سس ماهی یا گیاهان معطر بسیار خوش طعم سرو می‌شود نیز گزینه بسیار خوبی برای یکی از وعده‌های غذایی شما در سفر باشد. خوراک صدف، ماهی شکم‌پر، ماهی کولی، ماهی لوفر و ... نیز از محبوب‌ترین غذاهای دریایی آنتالیا هستند که هر ساله شاهد استقبال بسیاری از توریستان هستیم.

 غذاهای دریایی آنتالیا

غذاهای سنتی آنتالیا را امتحان کنید

غذاهای هر سرزمینی بازگو کننده فرهنگ آن است و اگر شما قصد دارید با فرهنگ و آداب و رسوم بومی‌های آنتالیا آشنا شوید بهتر است غذاهای سنتی این شهر را امتحان کنید. یکی از پر طرفدارترین غذاهای محلی این شهر، کباب ترکی است که دارای شهرت جهانی بوده و مطمئنا در ایران نیز این می‌توانید این غذا را تست کنید؛ طعم آن در آنتالیا بسیار خوشمزه‌تر خواهد بود. بورک نیز نوعی پیراشکی است که داخل آن با گوشت، سبزیجات و سوسیس پر شده و دارای طعمی بسیار دلچسب است که توصیه می‌شود حتی برای یک بار هم که شده این طعم را بچشید. منامن، دلمه، چوربا، نان سیمیت و ... نیز از محبوب‌ترین غذاهای سنتی آنتالیاست که در اغلب رستوران‌ها طبخ می‌شود.

غذاهای سنتی در آنتالیا ترکیه

فست فود ناحیه مدرن آنتالیا

اغلب جوانان امروزی خوردن فست‌فود را به دیگر غذاهای سنتی و محلی ترجیح می‌دهند. به خصوص در مسافرت که می‌توان فست‌فود را با کیفیت بالاتری میل کرد و طعم‌های جدیدی نیز امتحان نمود. در اغلب مناطق مدرن آنتالیا همچون مراکز خرید بزرگ فست‌فودهای زیادی وجود دارد که می‌توان به راحتی سفارش داد و از مزه بسیار خوشمزه آن لذت برد.

بهترین رستوران های آنتالیا - میل کردن وعده‌های غذایی در رستوران‌های باکیفیت و بین‌المللی آنتالیا

بازدید از موزه های آنتالیا تفریحی برای علاقه مندان به تاریخ

برای شناخت بیشتر با تمدن و تاریخ یک کشور می‌توان از موزه‌های آن دیدن نمود که در شهر آنتالیا تعداد زیادی موزه وجود دارد. هر کدام از این موزه‌ها به بخش‌های کوچکی از تاریخ و هنر اشاره کرده و می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار بازدیدکنندگان بگذارد. به همین سبب توصیه می‌شود حتما در سفر به آنتالیا از موزه‌ها غافل نشده و به دیدن آن‌ها بروید. موزه‌ها در این شهر نیز مانند دیگر شهر‌ها دارای بلیط ورودی بوده و باید از باجه‌های مخصوص آن تهیه نمود.

موزه های آنتالیا

موزه باستان شناسی یا آنتالیا موزیسی

موزه باستان‌شناسی آنتالیا که به نام موزه آنتالیا موزیسی نیز معروف است در سال 1922 میلادی و از سوی سلیمان فکری افتتاح شد. این موزه دارای مساحت 30000 متر مربع بوده و دارای بخش های متعددی همچون گالری سکه ها، اتاق‌های امپراتوری، نمادهای مسیحیت و مقبره‌ها است. اکتشافات باستانی و آثار تاریخی که در این موزه بنا شده متعلق به نواحی اطراف ترکیه بوده و می‌تواند بازدیدکننده را با فرهنگ این کشور و همسایگان آن آشنا کند. ساعت بازدید از این شهر 9 صبح تا 7 بعد از ظهر بوده و باید برای ورود به آن بلیط مخصوص را تهیه کنید.

موزه مینی سیتی آنتالیا؛ مجموعه ای الهام گرفته از شهر آنتالیا

از دیگر موزه‌های محبوب در آنتالیا، موزه مینی سیتی (MiniCity) است که در نزدیکی منطقه کنیالتی واقع شده و روزانه تعداد زیادی از توریستان برای بازدید از آن مراجعه می‌کنند. در این موزه سعی شده با الهام از نمادها و نشانه‌های بزرگ شهرهای بزرگ، مجموعه‌ای از ماکت‌ها ساخته شده و می‌توان گفت شهری از نمادها به نمایش گذاشته شده است. از دیگر ویژگی‌های جالب موزه مینی‌سیتی اهدا یک هدفون به هر یک بازدیدکنندگان است تا بتوانند توضیحات لازم را در ارتباط با جزییات نمادها به چهار زبان زنده دنیا یعنی ترکی، انگلیسی، آلمانی و روسی گوش بدهند و اطلاع یابند. ساعت بازدید از این موزه نیز از ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر است اما بهتر است قبل از مراجعه به آن، از این زمان مطمئن شوید.

موزه مینی سیتی آنتالیا؛ مجموعه ای الهام گرفته از شهر آنتالیا

موزه خانه آتاتورک آنتالیا؛ یادگاری از موسس جمهوری ترکیه

موزه خانه آتاتورک آنتالیا خانه مصطفی کمال آتاتورک است که موسس و بنیانگذار ترکیه بوده و به دلیل خدمات بسیاری که به مردم این کشور کرد دارای محبوبیت زیادی است. اجزای داخل این موزه شامل اشیا و اسباب منزل است که یک بار طبقات آن مرمت و بازسازی شده و دری‌های آن از سال ۱۹۸۴ میلادی روی عموم باز شده است. شما می‌توانید در موزه خانه آتاتورک مجموعه‌ای از عکس‌ها، سخنرانی‌ها، کلکسیون تمبرها و ... را مشاهده کرده و با این شخصیت بیشتر آشنا شوید.

موزه زیر آب؛ مخصوص علاقه مندان غواصی و زیرآبی

یکی از جالب‌ترین موزه‌های آنتالیا، موزه زیر آب است که بازدیدکنندگان می توانند با پوشیدن لباس غواصی به زیر آب رفته و با انواع گونه های جانوران دریایی آشنا شوید. این موزه که در آب‌های نیلگون مدیترانه واقع شده است و کاملا طبیعی است و شامل تندیس‌های آهکی، هواپیمای جنگی، کشتی‌های مرتبط به جنگ جهانی دوم، مجسمه‌های مشاهیر بزرگ و ... می‌شود. بسیاری از گردشگران برای دیدن از این موزه به آنتالیا سفر کرده و از جذابیت‌های آن لذت می‌برند شما نیز اگر به آنتالیا سفر کردید بازدید از این موزه را از دست ندهید.

موزه سونان اینان یا موزه قوم نگاری آنتالیا

این موزه بیانگر آداب و رسوم مردمان ترکیه است که می‌توان از طریق بازدید از آن با سبک زندگی آن‌ها آشنا شد. این موزه که به نام موزه قوم‌‌نگاری نیز معروف است در سال ۱۹۹۴ بازسازی و مرمت شد و در اختیار عموم قرار گرفت. در این مجموعه فرهنگی مجسمه‌های دست‌ساز زیادی که سبک زندگی روستایی و کهن مردم ترکیه را به نمایش می‌گذارد وجود دارد که برای همه گردشگران بازدیدکننده بسیار جالب بوده و می‌تواند خاطرات جالبی را برای آن‌ها فراهم کند.

موزه یونان اینان آنتالیا

گلف بازی از تفریحات لاکچری آنتالیا

گلف یک نوع بازی تک نفره بوده که در فضای آزاد انجام می‌شود و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم نماید. قدیمی‌ترین زمین گلف دنیا در اسکاتلند واقع شده و از گذشته تا کنون این بازی مورد استقبال عده زیادی از افراد قرار گرفت. امروزه گلف بازی جزو تفریحات لاکچری آنتالیا محسوب شده و به همین دلیل در این شهر زمین های گلف زیادی وجود دارند که هر کس می‌تواند با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب نماید. از بهترین زمین های گلف این شهر می توان به کلوپ گلف بلک، PGA، کارایا و ... اشاره کرد که در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

کلوپ گلف بلک؛ زمین گلف لوکس در بلک

یکی از بهترین مراکز بازی گلف در آنتالیا که در منطقه بلک واقع شده است کلوپ گلف است. این کلوپ توسط جاهد شاهین تاسیس شده است و شما می‌توانید چند ساعتی را به بازی در این مجموعه گذرانده و لحظات نابی را همراه خانواده خود تجربه کنید. به صورت کلی این منطقه دارای زمین‌های گلف بسیار زیادی است که کلوپ گلف بلک نیز جزو بهترین آن‌ها بوده و توصیه می‌شود گلف بازی در این زمین را در لیست تفریحات آنتالیا که باید تجربه کنید بگنجانید.

گلف آنتالیا

تفریحات آنتالیا: زمین گلف آنتالیا PGA

مجموعه گلف آنتالیا PGA  توسط دیو جونز طراحی شده است و دارای 7011 یارد طول و 72 یارد عرض می‌باشد. بازیکنان در این مجموعه با چالش‌های هیجان‌انگیز زیادی همچون گذشتن از میان کاج‌ها و رد شدن از مسیرهای سخت روبرو هستند که لذت بازی را برای آن‌ها دو چندان خواهد کرد. مسابقات بین‌المللی زیادی در این مجموعه بازی انجام شده که به عنوان بهترین مسابقات آنتالیا شناخته می‌شود و با رفتن به آن می‌توانید به خوبی خود را محک بزنید. امکاناتی که در گلف PGA  وجود دارد شامل زمین‌های تمرینی، مشاوره حرفه‌ای، آکادمی گلف و فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری است که همه نیاز بازیکنان را برطرف خواهد کرد.

زمین گلف Pasha Course؛ جایی که حتی معلولین می توانند گلف بازی کنند

مجموعه پاشا در سال 1999 توسط دیوید جونز طراحی شده است اما در سال 2002 افتتاح و در اختیار عموم قرار گرفت. این مجموعه را می‌توان بزرگ ترین زمین بازی منطقه بلک دانست که دارای طرفداران زیادی نیز بوده و علاقمندان در آن رفت و آمد می‌کنند. از ویژگی‌های منحصر بفرد این زمین گلف، امکان بازی معلولین در آن است که باعث شده از دیگر زمین‌های گلف محبوب‌تر باشد. 55000 متر مربع از این زمین بازی به دریاچه و درختان اختصاص داده شده که باعث شده محیط، زیبایی زیادی داشته باشد و بتوان در آن لذت زیادی برد.

گلف Pasha Course

کارایا گلف؛ یکی از بهترین آکادمی های گلف آنتالیا

از بهترین آکادمی های گلف در ترکیه که دارای زمین بسیار بزرگی است کارایا گلف بوده که دارای امکانات رفاهی و آموزشی زیادی می‌باشد. در این مجموعه بهترین مربیان بین‌المللی جمع شده‌اند و می‌توانند آموزش‌های اختصاصی را در اختیار افراد بگذارند و آن‌ها را برای مسابقات جهانی آماده کنند. باید گفت این مجموعه تنها یک بار در سال و در تاریخ ۱۳ آگوست پذیرش داشته و برای شرکت در آن نیازی نیست که به سن قانونی رسیده باشید بلکه همه رده‌های سنی می‌توانند در آن شرکت کنند و شانس خود را امتحان نمایند.

خرید و گشت و گذار در بازارهای جذاب آنتالیا

 شاید بتوان گفت که یکی از بهترین تفریحات آنتالیا خرید و گشت و گذار در بازارهای آن است. آنتالیا به دلیل دارا بودن توریست های زیاد، از بازارهای جذابی نیز برخوردار است و می‌توان هر وسیله‌ای که به آن نیاز دارید یا قصد خرید آن به عنوان سوغات را دارید در این بازارها پیدا کنید. گشت و گذار در بازار می‌تواند شما را با فرهنگ مردم این شهر بیشتر آشنا کرده و تجربه‌های جالبی را در اختیارتان بگذارد.

شنبه بازار؛ یکی از معروف ترین بازارهای محلی لارا

یکی از معروف‌ترین بازارهای محلی در منطقه لارا، شنبه بازار یا جومارتسی بازار است که در اغلب اوقات شلوغ بوده و افراد زیادی برای خرید به آن مراجعه می‌کنند. در این بازار انواع میوه‌ها و مواد غذایی به صورت تازه به فروش می‌رسد که می‌تواند در پخت یک غذای خوشمزه کمک زیادی بکند. البته باید گفت در شنبه بازار علاوه بر خوراکی انواع پوشاک، صنایع دستی، کیف، کفش، عینک و ... نیز به فروش می‌رسد که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و دارای فروش زیادی است.

شنبه بازار و پوشاک مارک آنتالیا

پوشاک مارک آنتالیا؛ خرید لباس از برجسته ترین برندهای ترکیه

یکی از معروف‌ترین پاساژ‌های تجاری در مرکز شهر آنتالیا، مرکز خرید مارک است که می‌توان در آن اجناس برجسته‌ترین برندهای ترکیه و دیگر نقاط جهان را خریداری نمود. این پاساژ تازه تاسیس بوده و توانسته در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی بین مردم آنتالیا و دیگر گردشگران پیدا کند. ساعت کاری آن نیز از ده صبح تا یازده شب است و شما می‌توانید در این زمان برای خرید اقدام نمایید.

ترا سیتی لوکس؛ یکی از لوکس ترین مراکز خرید آنتالیا

یکی از لوکس ترین مراکز خرید در آنتالیا که در سال 2011 میلادی افتتاح شد و دارای بیش از 180 مغازه از برندهای معتبر ترکیه و جهان بوده مرکز خرید تراسیتی لوکس است که می تواند در لیست بهترین تفریحات آنتالیا قرار بگیرد بخصوص اگر به گشت و گذار در مال ها علاقه دارید. این پاساژ در منطقه لارا و در نزدیکی خیابان فنر قرار دارد و اغلب توریست های آنتالیا برای خرید به آن مراجعه می‌کنند. در این مجتمع چهار طبقه مجهز، انواع فود کورت و رستوران نیز وجود دارد که ظرفیت 1000 نفری داشته و شما می‌توانید پس از انجام خرید خود به آن‌ها برای صرف غذا مراجعه کنید.

ترا سیتی لوکس

توربان مارینا آنتالیا؛ تجربه جدید به همراه خرید

از مراکز خرید نزدیک به ساحل دریای مدیترانه و تفریحات آبی، مرکز خرید توربان مارینا بوده که دارای معماری مدرن و سنتی است. بسیاری از برندهای معتبر ترکیه در این مرکز خرید شعبه دارند و شما می‌توانید به راحتی پس از انجام تفریحات خود سری به پاساژ زده و خرید کنید. ساعت کاری این مرکز خرید از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است و شما می‌توانید در این بازه زمانی خرید خود را انجام دهید.

مراکز خرید آنتالیا - معرفی برترین مراکز خرید آنتالیا که در سفر خود با تور آنتالیا باید از آن‌ها بازدید کنید

آنتالیا مکانی مناسب برای عاشقان اسب سواری

اسب سواری نیز یکی از تفریحات جذاب برای همه اقشار جامعه است که می‌توان از طریق ساعات زیادی را به لذت بردن گذراند. در آنتالیا نیز آکادمی‌های مختلفی برای عاشقان اسب‌سواری تعبیه شده است که می‌توان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت و از امکانات آن استفاده نمود. برخی برای عکس‌برداری نیز به این آکادمی ها مراجعه می‌کنند که با توجه به فضای بسیار زیبا می‌توان عکس‌های بسیار جالبی را ثبت نمود.

اسب های آنتالیا

آکادمی اسب آنتالیا؛ یکی از بهترین آکادمی های آنتالیا

یکی از بهترین و بزرگ‌ترین آکادمی‌های آنتالیا که دارای وسعت ۸.۵ هکتار است آکادمی اسب آنتالیا بوده که امکانات زیادی نیز برای تفریح داراست. در این مجموعه هم می‌توان اسب‌سواری کرد و هم در این زمینه آموزش دید. همچنین این آکادمی دارای امکانات رفاهی زیادی بوده و می‌تواند لحظات خوبی را برای شما در سفر خود به آنتالیا رقم بزند.

آکادمی اسب بینی کلیک؛ مکانی طبیعی و بکر برای سوارکاری

یکی از مجموعه‌های تفریحی در آنتالیا که دارای طبیعت بکر و زیبایی بوده آکادمی اسب‌بینی کلیک است که لذت اسب‌سواری در آن به دلیل طبیعت زیبای آن وصف‌ ناپذیر است. با کرایه اسب در این مجموعه می‌توانید حتی کنار ساحل نیز اسب‌سواری کرده و لذت زیادی از آن ببرید.

بازدید از آکواریوم شگفت انگیز آنتالیا

یکی از وسیع ترین مجموعه های آکواریومی جهان، آکواریوم آنتالیا بوده که بزرگ‌ترین تونل آکواریومی جهان است و دارای طول 131 متر و عرض 3 متر است. طراحی این مجموعه در سال 2011 میلادی آغاز شد و پس از 260 روز تلاش بی‌وقفه، در پانزده آگوست 2012 به صورت رسمی برای عموم بازگشایی شد. بازدید از این آکواریوم می‌تواند شما را با گونه های مختلف ماهی ها آشنا کند و تجربه متفاوتی را در اختیار شما خواهد گذاشت. البته در این مجموعه فرهنگی بخش های متنوع زیادی برای سرگرمی شما تعبیه شده که می‌تواند برای سنین مختلف جذاب باشد.

آکواریوم زیبای آنتالیا

تفریحات آنتالیا: پارک ها

تفریحات آنتالیا شامل بخش‌های مختلف می‌شود که به همین دلیل همیشه دارای توریست های زیادی است. اغلب این تفریحات به دلیل آب و هوا معتدل این شهر طرفدار زیادی داشته و ما نیز توصیه می‌کنیم در سفر خود به آنتالیا پارک های این شهر را فراموش نکنید. شهرداری آنتالیا به ظاهر پارک‌ها اهمیت زیادی داده و محیط جذابی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

پارک آتاتورک آنتالیا؛ جایی دنج برای استراحت

اگر در سفر خود به آنتالیا به دنبال جایی دنج برای استراحت هستید می‌توانید به پارک آتاتورک آنتالیا رفته و از آن استفاده کنید. این پارک زیبا از یک سمت به سواحل دریای مدیترانه و از سمت دیگر به کوه‌های توروس متصل می‌شود و دارای امکانات تفریحی همچون دوچرخه‌سواری بوده و می‌تواند تجربه بسیار خوبی برای شما فراهم کند.

پارک آتاتورک آنتالیا

پارک دکوما آنتالیا؛ بازدید از موزه روباز در این پارک

از دیگر تفریحات آنتالیا که سفر به آن می‌توان بهره برد رفتن به پارک دکوما است که دارای 70 هزار متر مربع وسعت بوده و ده کیلومتر از مرکز اصلی شهر فاصله دارد. از جذابیت‌های این پارک موزه روباز است که در آن ۸۴ مکان مهم ترکیه به صورت مینیاتوری به نمایش گذاشته شده است. بازدید از این مجموعه تفریحی به همه شما در هر سنی هستند پیشنهاد می‌شود.

پارک کارالی اوغلو؛ یکی از تفریحگاه های آنتالیا

این پارک در مرکز شهر آنتالیا واقع شده و دارای چشم انداز بسیار زیبایی است. دسترسی به این پارک از طریق وسائل نقلیه عمومی بسیار راحت بوده و شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن بروید. برای رفاه بیشتر، رستوران و کافه‌های زیادی نیز در پارک کارالی اوغلو افتتاح شده‌اند که می‌توانند لذت یک پیاده‌روی عصرانه را تکمیل کنند.

پارک کارالی اوغلو

پارک کپز وارساک؛ بهشتی برای کودکان

پارک کپز وارساک را می توان بهشتی برای کودکان به حساب آورد؛ زیرا در آن شخصیت‌های کارتونی زیادی به صورت مدل طراحی شده‌اند و می‌توانند لذتی دو چندان برای کودکان فراهم آورند. همچنین در این مجموعه تفریحی وسایل بازی متنوعی نیز تعبیه شده است و می‌تواند ساعات طولانی فرزند شما را سرگرم کند پس بهتر است در سفر خود به آنتالیا، از این پارک غافل نشوید.

اکتور لونا پارک در آنتالیا

این پارک در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد و شهربازی آن نیز در سال ۱۹۹۷ میلادی ساخته شده و در اختیار عموم قرار گرفت. این پارک در مجاورت مرکز خرید میگروس واقع شده و دارای وسایل بازی زیادی همچون ترن هوایی، تونل وحشت و ... است که می‌تواند برای ساعاتی طولانی شما را سرگرم نماید.

اکتور لونا پارک در آنتالیا

دینو پارک آنتالیا؛ مکانی برای تفریح و آموزش کودکان

یکی دیگر از تفریحات آنتالیا در منطقه کِمِر آنتالیا، دینو پارک است که به نام پارک ژوراستیک شناخته می‌شود. در این پارک شبیه‌سازی انواع مختلف دایناسور در ابعاد واقعی آن‌ها انجام شده است که می‌توانند صدا از خود تولید کرده و حتی حرکت کنند. این مکان محل بسیار خوبی برای آموزش کودکان و آشنایی آن‌ها با حیوانات است و می‌تواند تجربه‌های هیجان‌انگیزی را برای آن‌ها را فراهم نماید.

طبیعت‌ گردی یکی دیگر از تفریحات آنتالیا ترکیه

مهم‌ترین بخش در سفر به آنتالیا، طبیعت گردی است؛ زیرا این شهر دارای مناظر بکر و فوق‌العاده‌ای بوده و می‌تواند لحظاتی بسیار خوبی را برای شما و خانواده فراهم نماید. از زیباترین این طبیعت‌ها آبشار دودن پایینی و بالایی بوده که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

آبشار دودن پایینی آنتالیا

این آبشار دارای ارتفاع حدود 40 متر است و با صدای باشکوهی به دریای مدیترانه راهی می‌شود که پژواک صدای آن تا کیلومترها نیز خواهد رفت. برای رسیدن به این آبشار باید مسیر ماجراجویانه‌ای را از میان جنگل طی کنید و سپس با زیبایی بی‌نظیر آن آشنا شوید.

آبشار دون در آنتالیا

آبشار دودن بالایی آنتالیا

این آبشار به صورت تقریبی در بالای شهر آنتالیا واقع شده و دارای ارتفاع ۱۵ متری است. فاصله این آبشار بسیار زیبا تا مرکز شهر ۱۴ کیلومتر بوده و شما می‌توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. اطراف آن نیز امکانات رفاهی متعددی تعبیه شده که لذت بودن در این مکان را چند برابر خواهد کرد.

آبشار کورشنلو یکی از زیباترین مناظر طبیعی آنتالیا

یکی دیگر از آبشارهای طبیعی شهر آنتالیا، آبشار کورشنلو است که وسط جنگل‌های کاج واقع شده و مکانی بدون آفتاب است و شما می‌توانید لحظات خوبی را همراه خانواده در این مکان بگذارید. این آبشار نیز در نزدیکی مرکز شهر واقع شده و حد فاصل آن با ماشین تنها بیست دقیقه است و شما می‌توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

سخن آخر

آنتالیا یکی از مقاصد پرطرفدار در بین گردشگران است. افرادی که به آنتالیا سفر می کنند معمولا به قصد تفریح و گشت و گذار به این شهر می روند. تعریف هر یک از این افراد از تفریح می تواند متفاوت باشد، برخی ممکن است بازارگردی و برخی دیگر پارک رفتن و بازدید از موزه ها را تفریح بدانند. در این مقاله از لحظه آخر بهترین تفریحات آنتالیا را به شما معرفی کردیم و سعی شد تا تمامی سلائق را پوشش دهیم. تا هنگام حضور در آنتالیا نیاز نباشد از خود بپرسید تفریحات آنتالیا چیست؟ و کجا قرار دارند؟

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. میترا ساعدی میترا ساعدی 1402/04/13
    4 نفر پسندیدند
    شخصا گشت و گذار تو موزه‌های آنتالیا رو ترجیح میدم و موزه گردی برام یجورایی تفریح به حساب میاد. ولی بقیه تفریحات لوکس آنتالیا هم اگر اهلش باشید بد نیست.
  2. میترا ساعدی لحظه آخر 1402/04/13
    4 نفر پسندیدند
    سلام خانم ساعدی ممنون که نظر خودتون رو با ما در لحظه آخر به اشتراک گذاشتید.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر