پارک ریکه

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1401/09/19
بازدید: 908
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک ریکه گرجستان به تازگی در قلمرویی خیره‌کننده و در نزدیکی شهر تفلیس بر روی عموم باز شده است. برای وارد شدن به این پارک تنها به وسیله پل عابر پیاده می‌توان اقدام نمود. جهت انتقال بازدیدکنندگان این پارک یک تراموا هوایی به قلعه ناریکالا نیز طراحی شده که در نزدیکی میدان اروپا ‌ایستگاه این تراموا قرار داده شده است.

 پارک ریکه گرجستان

 

معرفی پارک ریکه گرجستان

پارک ریکه از مناطق بسیار جذاب و خیره‌کننده با شگفتی‌های نفس گیر است، بنابراین برای ثبت این جذابیت‌ها استفاده از دوربین عکاسی ضرورت دارد. پارک ریکه به عنوان مقصد برای رسیدن به قلعه ناریکالا انتخاب می‌شود. پروژه ساخت سالن کنسرت جدید و مرکز نمایشگاه در این پارک نیز در حال اجرا بوده که تقریباً رو به اتمام می‌رود. به طور کلی با استفاده از پل عابر پیاده صلح می‌توان به عنوان ورودی پارک اقدام نمود. می‌توانید در خیابان روبه‌روی پارک و منطقه آولاباری (Avlabari) تفلیس به این پل دسترسی داشت. پارک ریکه تفلیس به عنوان یکی از جاذبه‌های محبوب در شهر تفلیس است. مسافران تور تفلیس در سفر خود از این پارک به عنوان یکی از جاذبه‌های محبوب و دیدنی تفلیس گرجستان دیدن می‌کنند.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

تاریخچه پارک ریکه

پارک ریکه به عنوان یک مکان تفریحی بسیار جذاب برای خانواده‌ها محسوب می‌شود که در کنار پل صلح و رودخانه کورا قرار دارد. در پشت این پارک منظره‌ای زیبا از کاخ ریاست جمهوری قابل مشاهده است. با توجه به دسترسی آسان این پارک از طریق پل صلح به محله تفلیس قدیم و یا از طریق تله کابین میدان اروپا تا مجسمه مادر گرجستان، می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تفلیس دانست. به طور کلی در فصول گرم‌تر سال، گردشگران زیادی با نشستن در این پارک از رقص فواره‌ها با نورپردازی زیبا به همراه موسیقی بسیار لذت خواهند برد. شایان ذکر است موقعیت پارک ریکه تفلیس گرجستان به گونه‌ای بوده که می‌توان به راحتی به محله تفلیس قدیم و شاردنی دسترسی داشته باشید. به طور کلی قابلیت دیدن و دسترسی به تمام جاذبه‌های گردشگری گرجستان از سوی پارک وجود دارد.

در فصل تابستان به دلیل وجود فواره‌ها و رقص آب با نورپردازی، همواره گردشگران زیادی به این پارک مراجعه نموده و از فضای آن لذت می‌برند. از دیگر امکانات این پارک می‌توان به پلکان مارپیچی کودکان، دیوار صخره‌ای مصنوعی و صفحه شطرنجی موزاییکی اشاره داشت. امکان استفاده از سالن تئاتر و موسیقی تفلیس که در داخل پارک قرار دارد، یکی از ویژگی‌های مثبت این مجموعه به شمار می‌رود. این مرکز فرهنگی محبوب شامل ۲ عنصر لوله‌ای شکل بوده که هر دو عنصر رو به فضای سبز و رودخانه قرار دارند. تئاتر مجموعه دارای سالن نمایش با ظرفیت ۵۶۶ صندلی بوده و دارای یک کافه تریا است که راه پله ورودی این مجموعه در فضایی باز و در محدوده عمومی بوده و ظاهری بی‌نظیر دارد.

تاریخچه پارک ریکه

 

جاذبه‌های پارک ریکه گرجستان

پارک ریکه از مکان‌های تفریحی در تفلیس به شمار می‌رود که برای دسترسی ساده این پارک تنها کافیست از طریق پل صلح به محله قدیمی شهر مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید به وسیله تله کابین از قلعه نارلیکا مشاهده کنید. توریست‌های زیادی در طول تابستان با نشستن در این پارک از رقص آب با نورپردازی به همراه موسیقی لذت می‌برند.

جاذبه های گردشگری تفلیس - تماشای جاهای دیدنی پایتخت گرجستان!

موقعیت جغرافیای پارک ریکه

پارک ریکه از نظر دسترسی مسیر راحتی را طی می‌کند، به گونه‌ای که می‌توانید از طریق پل صلح و یا محله قدیمی تفلیس به راحتی از این پارک دیدن نمایید. در فصل تابستان با سفر به گرجستان می‌توانید در این پارک به تماشای رقص آب نما‌ها با نورپردازی زیبا بنشینید و لذت ببرید. همچنین امکان استفاده از امکانات و تفریحات این پارک همچون پلکان مارپیچی، دیوار صخره‌ای مصنوعی و صفحه شطرنجی برای گردشگران و سایرین وجود دارد.

جاذبه‌های پارک ریکه گرجستان

 

سالن تئاتر و موسیقی پارک ریکه

سالن تائتر و موسیقی ریکه تفلیس یکی از بنا‌های مهم و مدرن این پارک شناخته می‌شود. این سازه بسیار زیبا و قابل توجه بوده و به صورت دو سازه لوله‌ای بزرگ طراحی و ساخته شده است. سالن تئاتر و موسیقی از نظر موقعیتی در نزدیکی رودخانه کورا قرار دارد. این مجموعه سالانه میزبان رویداد‌های هنری زیادی در شهر تفلیس است.

امکانات تفریحی پارک ریکه تفلیس

پارک ریکه تفلیس گرجستان دارای طبیعت زیبایی است. تمام فضای پارک پوشیده از درختان و گل‌کاری‌های چشم‌نواز است که در بهار و تابستان بیشتر تماشایی می‌گردند. می‌توانید روی نیمکت‌های پارک بنشینید و از حال و هوای پارک لذت زیادی ببرید. پارک رایک لوکیشن بسیار خوبی برای عکاسی نیز به شمار می‌رود. در طبیعت و کنار سازه‌های مختلف که در پارک وجود دارد، می‌توانید تصاویر زیبایی ثبت نمایید و در نهایت خاطراتی ماندگار و زیبا را برای خود به جای بگذارید. لازم به ذکر است هر یک از جا‌های دیدنی تفلیس زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد.

هنرمندان بااستعداد خیابانی نیز در این پارک وجود دارد که هر یک مشغول به هنری هستند. نمایش‌ها و موسیقی‌های مختلفی هم توسط این هنرمندان اجرا می‌گردد که گوش دادن آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. وسایل تفریحی از جمله پلکان مارپیچی برای کودکان هم وجود دارد که می‌توانند سرگرم شوند و لذت ببرند. امکان قایق‌سواری در رود کورا یکی از مزایای بازدید از این پارک است. دیوار صخره نوردی نیز یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در این پارک خواهد بود که می‌توانید با حضور در آن، این تجربه را کسب نمایید.

لوکس ترین مراکز خرید تفلیس - آشنایی با بهترین مراکز خرید شهر تفلیس گرجستان!

سخن پایانی

پارک ریکه گرجستان را به عنوان جدیدترین منطقه تفریحی در تفلیس می‌دانند. در این پارک جاذبه‌های دیدنی زیادی قرار دارد. وجود دو لوله بزرگ فلزی در انتهای شمالی پارک، یک سالن کنسرت و یک نمایشگاه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مجموعه می‌افزاید و در نهایت باعث محبوبیت بیشتر این پارک میان گردشگران و افراد بومی منطقه می‌شود.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. سروش سروش 1397/06/13
    19 نفر پسندیدند
    پارک ریکه جای خیلی خوبی ساخته شده به همین خاطر بیش تر گردشگران این جا میرن

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر