آبشارهای آنتالیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 716
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر شما نیز می‌خواهید اوقات فراغت خود را با استفاده از حضور در خوش آب و هوا‌ترین مکان‌ها سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از آبشار‌های آنتالیا غافل نشوید؛ چرا که هر کدام از آن‌ها جذابیت مخصوص خود را دارند و می‌توانند دریچه‌ای شگرف از طبیعت را برای شما نمایان سازند. اگرچه زیبایی‌های شهر آنتالیا تنها به آبشار‌های آن خلاصه نمی‌شود، اما شما می‌توانید با حضور در آبشار‌هایی چون دودن علاوه‌بر تفریحات آبی، از طبیعت خنک و لذت‌بخش آن نیز بهره ببرید.

آبشارهای آنتالیا

آشنایی با آبشارهای آنتالیا

اگرچه آنتالیا یک شهر ساحلی محسوب می‌شود، اما یقیناً بازدید از آبشار‌های طبیعی آن جذابیت‌ مخصوص به خود را دارد و می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی سرگرم کند. نکته حائز اهمیت این جاذبه گردشگری، آن است که شما می‌توانید با طی کردن مسافتی نه چندان زیاد، خود را به موقعیت مکانی آبشار‌های مختلف برسانید. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان از بازدید آبشار‌های آنتالیا غافل نشوید!

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

آبشار کورشونلو آنتالیا: خروش آب از روی صخره‌ها

اگر شما جزء افرادی هستید که از حضور در پارک‌های جنگلی لذت می‌برید، قطعاً مراجعه به آبشار کورشونلو، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد؛ چرا که این آبشار یکی از بخش‌های رودخانه آکسو بوده که از صخره‌هایی زیبا سرازیر می‌شود. محوطه اطراف این آبشار، کاملاً محافظت شده است و تمامی مسافران و حتی افراد بومی می‌توانند در تمامی فصول از جمله بهار و تابستان، اوقات خوشی را در این منطقه سپری کنند.

لازم به ذکر است زیبایی‌های این منطقه تنها در درختان آن از جمله صنوبر، کاج، بلوط، برگ بو، زیتون وحشی، انجیر، بید، راش، بوته رز وحشی، آویشن، بامبو و... خلاصه نشده و شما می‌توانید منظره جذابی از حیات وحش و حضور حیواناتی چون سنجاب، موش خرما، خرگوش، لاک پشت و قورباغه را مشاهده کنید. همچنین امکانات این مجموعه شامل محلی برای پیاده روی، کافه، رستوران و محلی برای عکاسی بوده که می‌تواند به افزایش کیفیت سفر شما کمک کند.

  • آدرس: 20 کیلومتری آنتالیا
  • دسترسی: این امکان برای تمامی افراد وجود دارد تا با استفاده از اتوبوس‌های خط ۶۰۰، در موقعیت مکانی آبشار کورشونلو حضور یابند. قیمت تمامی وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به این مکان، کاملاً مقرو‌ن به‌صرفه است و به شما برای داشتن سفری خاطره‌انگیز، کمک شایانی می‌رساند.

آبشار کورشونلو آنتالیا: خروش آب از روی صخره‌ها

آبشارهای دودن پربازدید ترین آبشارهای آنتالیا

برای افرادی که به دنبال هیجان، شور و نشاط هستند، قطعاً مراجعه به آبشار‌های دودن می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی محسوب شود. در واقع با حضور در این مجموعه، این امکان برای شما وجود دارد تا با پرداخت هزینه‌ای بسیار مناسب، از امکانات متعددی چون قایق سواری، رفتینگ در رودخانه دودن، غارنوردی، راه‌اندازی پیک نیک در طبیعت و... بهره‌مند شوید. جالب است بدانید علت ایجاد این آبشار به سبب سرازیر شدن آبی بوده که از گودال وارساک به زمین می‌رود.

اگر کمی به نام این آبشار توجه کنید خواهید فهمید که این مجموعه دارای دو بخش بالایی و پایینی است. اگر می‌خواهید نهایت لذت را از حضور در این آبشار‌های دوقلو کسب کنید، توصیه می‌کنیم به علت وجود آب و هوای مدیترانه‌ای در این مجموعه، در فصول پاییز یا زمستان از این موقعیت جذاب دیدن کنید؛ چرا که این شهر هیچگاه آب و هوای سردی نداشته و می‌تواند شرایط دمایی مطلوبی را برای شما فراهم نماید.

  • آدرس: Çağlayan Mahallesi, Lara Cd. No:457, 07230 Muratpaşa/Antalya, Turkey
  • دسترسی: این امکان برای تمامی افراد وجود دارد تا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله دولموش، اتوبوس یا تاکسی، خود را به یکی از زیباترین آبشار‌های آنتالیا برسانند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید برای داشتن اوقاتی خوش و دلپذیر، از تور‌های عمومی جهت بازدید از آبشار‌های دودن استفاده نمایید.

آبشارهای دودن پربازدید ترین آبشارهای آنتالیا

زیباترین آبشار آنتالیا : آبشارهای ماناوگات

آبشار‌های ماناوگات را می‌توان در دسته‌بندی زیباترین آبشار‌های آنتالیا قرار داد؛ چرا که این مجموعه توانسته در تمامی اوقات سال گردشگران متعددی را به سمت خود جذب نماید. در واقع آب سرازیر شده از این رودخانه، از کوه‌های طرس جریان داشته و قدمت آن، به دوران ماقبل مسیح باز می‌گردد. اگرچه ارتفاع این آبشار نسبت به سایر آبشار‌های آنتالیا کم است، اما به شما این نوید را خواهیم داد که به علت زیبایی خیره‌کننده آن، به هیچ عنوان کمبود ارتفاع به چشم نخواهد آمد.

قطعاً برای افرادی که علاقه‌مند به عکاسی در طبیعت یا حضور در تور‌های رفتینگ هستند، آبشار ماناوگات می‌تواند گزینه بسیار مناسبی محسوب شود. پیشنهاد می‌کنیم حضور در این موقعیت مکانی را به ساعات 10صبح تا 4 عصر موکول نکنید؛ چرا که در این زمان میزان حضور افراد بسیار زیاد بوده و همین ازدحام، می‌تواند خاطره ناخوشایندی را برای شما به یادگار بگذارد. از آنجایی که خرید سوغاتی می‌تواند خاطرات به یاد ماندنی را از سفر به یک منطقه برای شما ثبت کند، شما می‌توانید در مجاورت این آبشار به مغازه‌های موجود مراجعه کرده و سوغاتی مورد نظر خود را خریداری کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از تفریحی چند ساعته و گشت‌وگذار در مغازه‌های اطراف، حتماً به کافه‌ها و رستوران‌های مستقر در نزدیکی آبشار مراجعه کنید. جالب است بدانید مردمان بومی این منطقه بر این باورند که بخشی از منبع تغذیه آبشار، از طریق چشمه دومانلی که از زیر سنگ‌های موجود در پشت آبشار می‌جوشد، به‌دست می‌آید. از آنجا که جریان این آبشار نسبتاً تند است، شرایط برای حضور در تور‌های رفتینگ بسیار مناسب بوده و همین امر می‌تواند تکمیل‌کننده جذابیت‌های یک سفر خوب و دلنشین باشد.

  • آدرس: 8 کیلومتری شهر ماناوگات
  • دسترسی: این امکان برای تمامی افراد وجود دارد تا با استفاده از اتوبوس‌های مخصوص، فاصله ۴۰ دقیقه‌ای میان شهر‌های آنتالیا و آلانیا را طی کنند؛ چرا که با عبور از این مسیر شما می‌توانید راحت‌تر خود را به شهر ماناوگات برسانید.

زیباترین آبشار آنتالیا : آبشارهای ماناوگات

شهر آنتالیا - سفر به شهری با سواحلی جذاب!

تماشای نمای شگفت انگیز طبیعت در آبشار ساپادره 

برای افرادی که می‌خواهند نمای شگفت‌انگیزی از آبشار‌های آنتالیا را ملاحظه کنند، قطعاً مراجعه به آبشار‌های ساپادره، می‌تواند تفریحی لذت بخش و خاطره‌انگیز محسوب شود. جالب است بدانید آب سرازیر شده از این آبشار، به رنگ آبی و فیروزه‌ای بوده که همین امر می‌تواند جذابیت آن را چندین برابر سازد. توصیه می‌کنیم برای حضور در این آبشار، یکی از فصول بهار یا تابستان را انتخاب کنید؛ چرا که فضای آبشار ساپادره برای شنا بسیار مناسب بوده و می‌تواند تفریحی مهیج برای شما گردشگران باشد.

  • آدرس: 45 کیلومتری مرکز شهر
  • دسترسی: این امکان برای تمامی افراد وجود دارد تا خود را به وسیله ماشین شخصی یا وسایل حمل و نقل تور‌های مسافرتی به این منطقه برسانند؛ چرا که مسیر آبشار ساپادره صعب العبور بوده و امکان رفت و آمد وسایل حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

آبشار ساپادره

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

آبشار اوچان سو آبشاری 40 متری

جالب است بدانید آب سرازیر شده از آبشار Uçansu، از آب شدن یخچال‌های طبیعی ایجاد می‌شود که همین امر می‌تواند نشانگر سرد بودن دمای آب در فصل زمستان و گرم بودن دمای آب در فصل تابستان باشد. همچنین ارتفاع آبشار اوچان سو، 40 متر بوده که برای شما امکان بازدید از موقعیت مکانی جذاب را فراهم می‌نماید. اگرچه ممکن است مسیر رسیدن به آبشار کمی ناهموار باشد، اما به شما این اطمینان را خواهیم داد که زیبایی خیره‌کننده این آبشار ارزش رانندگی در این مسیر را خواهد داشت.

  • آدرس: ۶۱ کیلومتری آنتالیا – مستقر در منطقه گاندوگموس
  • دسترسی: این امکان برای تمامی افراد وجود دارد تا بتوانند خود را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، به این آبشار زیبا و هیجان انگیز برسانند.

آبشار اوچان سو

جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان - تفریحات زمستانی که در سفر به آنتالیا می‌توانید انجام بدهید

سخن پایانی

از آنجایی که طبیعت و اجزای آن عضوی جدانشدنی از زندگی انسان‌ها هستند، قطعاً حضور در اینگونه محیط‌ها می‌تواند علاوه‌بر ایجاد آرامش در خلق و خوی افراد، لذتی وصف نشدنی را نیز به آن‌ها هدیه دهد. یکی از موقعیت‌های مکانی که در چندین سال اخیر بسیار مورد بازدید عموم قرار گرفته است، آبشار‌های آنتالیا بوده که هر کدام در موقعیت مکانی بسیار مطلوبی قرار دارند. همانطور که می‌دانید شهر زیبای آنتالیا از پتانسیل گردشگری بسیار مطلوبی برخوردار است که همین موضوع سبب افزایش حضور مسافران می‌شود.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
تعطیلات عید فطر امسال کجا برویم؟
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر