آبشار زمرد

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/06
بازدید: 1429
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور ایران با داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد جز کشور‌های گردشگری بوده که یکی از جاذبه‌های پرطرفدار در آن آبشار‌ها هستند که در نقاط مختلف از کشور قرار گرفته‌اند. مسلما شما آبشارهای زیبایی را دیده یا تعریف آن را شنیده‌اید. یکی از این آبشار‌های زیبا آبشار زمرد نام دارد و این آبشار از شناخته شده‌ترین و زیباترین آبشارهای ایران شمرده می‌شود. زیبایی این آبشار به‌گونه‌ای است که شما را ساعت‌ها خیره خود می‌کند.

آبشار زمرد

آبشار زمرد کجاست؟

این آبشار زیبا در شهری به‌نام حویق استان گیلان واقع شده است که می توانید با تور داخلی و یا وسیله شخصی به آن سفر کنید و یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین منظره‌ ایران را به‌خود اختصاص داده و فضایی عالی برای عکاسی است. شما می‌توانید در تمام فصول سال به سراغ این آبشار بروید و از هوای پاک و معتدل آن نهایت استفاده را ببرید. بسیاری از گردشگران و کوهنوردان این آبشار را به نگینی در دل جنگل‌های گیلان نام‌گذاری کرده‌اند.

در جنگل‌های حویق دو آبشار بسیار نزدیک به هم قرار دارند که به آبشار دوقلو‌ها معروف هستند. علاوه‌بر اینکه این دو آبشار به‌هم نزدیکند، اما شباهتی به یکدیگر ندارند. یکی از این آبشارها بسیار کوچک و کم آب بوده و آن یکی بزرگ و پر آب است. آبشار کوچک زمرد پلکانی شکل بوده و به دو قسمت چهار متری و هشت متری تقسیم شده ‌است. افراد بسیاری بر این باور هستند که آبشار بزرگ نزدیک به ۱۵‌ متر عمق دارد.

پوشش گیاهی آبشار زمرد

آب‌های جاری شده در آبشار زمرد بسیار خنک بوده و مکانی مناسب برای ماهی‌های قزل آلا هستند به‌گونه‌ای که تعداد بالایی از این گونه ماهی‌ها در آبشار قرار دارند. در اطراف آبشار زمرد جنگل هیرکانی قرار گرفته که شما در این جنگل درختانی مانند بلوط، گلابی، شمشاد، ارجنگ، انار، آلوچه، آکاسیا، گردو و غیره را مشاهده خواهید کرد.

بلندترین آبشارهای جهان - معرفی بلندترین آبشارها در دنیا

نحوه دسترسی به آبشار زمرد

دسترسی به آبشار زمرد اصلا آسان نیست زیرا موقعیت مناسب آب‌وهوایی آن باعث شده تا جلبک‌های بسیاری این منطقه را بپوشانند. این موضوع سبب شده تا افرادی که خواستار بازدید و گردش در این آبشار هستند، راه دشواری را داشته باشند. حتماً در قبل از رفتن به آبشار هشدار‌هایی مبنی بر اینکه حواستان به راه آبشار باشد می‌شنوید. این هشدارها را باید بسیار جدی بگیرید، زیرا هنگام سرخوردن برروی جلبک‌ها، مشکل شما تنها با خنده دوستان به پایان نمی‌رسد. شاید باور نکنید اما تعداد زیادی از گردشگران با سر خوردن و سقوط از آبشاری جان خود را از دست داده‌اند.

بازدید از آبشار

آدرس آبشار زمرد حویق

آبشار دوقلوها یا همان آبشار زمرد در ۴۵ کیلومتری قسمت شمالی تالش و ۹ کیلومتری بازار شهر حویق قرار گرفته است. شما برای اینکه از آبشار زمرد دیدن کنید لازم است از شهر حویق به روستای زمرد بروید. روستای حویق بعد از محله فتح‌الله قرار دارد.

این مسیر با اینکه جنگلی بوده اما از سراشیبی نسبتاً راحتی برخوردار است و تقریباً باید ۱۵ دقیقه برای رسیدن به آبشار زمان صرف کنید. اگر ماشین شما برای جاده مناسب نیست، می‌توانید در کنار مسجد یا مدرسه نصر که در روستای فتح‌الله قرار داشته پارک کنید و بقیه راه را پیاده بپیمایید. شما با ماشین‌های نیسان، جیپ و پاترول می‌توانید به‌راحتی به‌سمت آبشار زمرد بروید. علاوه‌بر کوهنوردان، گردشگران بر این موضوع تأکید دارند که پیاده‌روی در این جاده خالی از لطف نبوده زیرا در کنار طبیعت فوق‌العاده، شما معماری، فرهنگ و سنت به‌همراه لباس‌های تالشی را مشاهده خواهید کرد.

استان گیلان _ گیلان دارای تاریخی غنی می باشد و قدمت آن به دوران باستان بر میگردد. برای اطلاعات بیشتر درباره استان گیلان، روی لینک کیلیک کنید!

شهر حویق گیلان

زیبایی روستا تنها به آبشار زمرد خلاصه نمی‌شود و این شهر نزدیک به ۴۱۹۶ نفر جمعیت داشته و جزو زیباترین شهرهای تالش شمرده شده است. این شهر در ۳۰ کیلومتری شهر زیبای آستارا قرار دارد و زبان مردم آن ترکی و تالشی است. به‌همین دلیل اکثر مردم این شهر به زبان فارسی آشنایی زیادی نداشته و نیاز است با آن‌ها ترکی صحبت کنید. ساکنان این شهر با کشاورزی و دامپروری زندگی خود را می‌گذرانند‌. محصولات متنوعی از این شهر خارج می‌شود که باید به برنج، گیلاس، سیب‌زمینی، عسل و لبنیات اشاره کرد. اکثر افرادی که به دیدن آبشار زمرد می‌روند از محصولات این شهر به‌عنوان سوغاتی خرید می‌کنند.

شهر حویق گیلان

تفریحات آبشار زمرد

در فصل تابستان شنا کردن در حوضچه‌های آبشار بسیار برای شما لذت‌بخش خواهد بود و همچنین در آب‌های آبشار زمرد ماهی‌های قزل آلا زندگی می‌کنند و شما می‌توانید در فصل زمستان برای ماهیگیری به سمت این آبشار بروید. پیاده‌روی مسیر آبشار زمرد و تماشای طبیعت بکر جنگلی باعث شده صحنه‌هایی زیبا در خاطرتان ماندگار شود. همچنین آب‌وهوای معتدل این جنگل باعث خواهد شد تا ساعاتی خوش را بگذرانید. چشم‌انداز فوق‌العاده آبشار زمرد این امکان را برای شما فراهم آورده تا بتوانید با دوربین عکاسی، عکس‌های زیبایی بگیرید.

هفت آبشار - این آبشار به علت قرار گرفتن در مسیر سوادکوه به هفت آبشار سوادکوه نیز معروف است.

تجهیزات لازم هنگام بازدید از آبشار زمرد

قسمتی از راه آبشار زمرد کوهستانی است اما نیاز به مهارت و وسایل خاص کوهنوردی ندارید. البته شما باید به‌همراه خود لباس و کفش مخصوص را داشته باشید تا به راحتی این راه را بگذرانید. در هنگام عبور از آبشار ممکن است لباس شما خیس شود پس بهتر است حتماً لباس اضافه به‌همراه خود داشته باشید. از وسایل مورد نیاز دیگر که وجود آن‌ها الزامی است باید به عینک آفتابی، کوله پشتی، کلاه آفتاب‌گیر، بطری آب و خوراکی به مقدار کافی اشاره کرد.

آبشار نیاگارا - آبشار نیگارا آمریکا یکی از زیبا ترین جاذبه های طبیعی موجود بر روی کره زمین می باشد.

اقامت در اطراف آبشار زمرد

در اطراف و کناره‌های آبشار زمرد تماما جنگل بوده و فضای کافی و مناسبی برای اقامت ندارد. این موضوع امکان چادر زدن را نیز برای شما بسیار دشوار کرده است. همچنین طبیعت این جنگل بکر مانده و دست‌خوش تغییرات زیادی نشده و به‌همین سبب اقامتگاهی در اطراف آن ساخته نشده است. در شهر حویق گیلان هیچ اقامتگاهی وجود ندارد اما می‌توانید در پارک ساحلی این شهر چادر بزنید. این پارک از امکانات رفاهی نسبتاً مناسبی برخوردار است. اگر خواستار اقامت در هتل هستید لازم است پس از بازدید از آبشار زمرد به‌سمت تالش بروید و یکی از هتل‌ها یا مسافرخانه‌ها اقامت برگزینید.

زیبایی آبشار زمرد

جاذبه ‌های اطراف آبشار زمرد

آبشار زمرد تنها یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری تالش شمرده می‌شود و تمام قسمت‌های این شهر جاذبه‌های متنوعی داشته و شما می‌توانید به راحتی در کنار بازدید از آبشار زمرد، به ‌سراغ آن‌ها بروید. یک‌سری از جاذبه‌های اطراف آبشار زمرد به‌همراه آدرس آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • غار سوباتان: گیلان، تالش، ۲۲ کیلومتری ضلع غربی شهر لیسا
  • پارک جنگلی سیاه‌داران: گیلان، جنوب غربی تالش، هشت‌پر
  • پارک جنگلی گیسوم: گیلان، ۱۸ کیلومتری جاده تالش به سمت انزلی
  • دریاچه سراگاه: گیلان، ۱۰ کیلومتری تالش، روستای سراگاه
  • آبشار ویسادار: گیلان، ۱۵ کیلومتری غرب شهر پره‌سر

آبشار

جاهای دیدنی گیلان - بررسی برترین مکان های دیدنی گیلان

کلام آخر

آبشار زمرد به‌علت قرار داشتن در شهر حویق و نزدیکی به تالش طرفداران زیادی دارد، زیرا راه دسترسی به آن نسبت به‌دیگر آبشارهای گیلان راحت‌تر است. با اینکه امکان اقامت در آبشار زمرد وجود نداشته اما باتوجه به نزدیکی آن به تالش این مشکل به راحتی حل می‌شود. مطمئنا ماهیگیری در آبشار زمرد بسیار جذاب خواهد بود. منظره چشم‌نواز این منطقه باعث شده مکانی فوق‌العاده برای دوست‌داران کوه‌نوردی و عکاسی باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر