کشف 59 تابوت اسرارآمیز در مصر

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/07/14
بازدید: 2726
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور مصر از مرموز ترین و عجیب ترین کشور های موجود در جهان می باشند که همواره سوالات بسیاری در رابطه با تاریخ و سرگذشت آن ها مطرح است از این رو مطالعات  باستان شناسان در این کشور پس از گذشت سالیان سال همچنان ادامه دارد، در راستای این مطالعات و تحقیقات به تازگی و در اکتبر 2020 میلادی تعداد 59 تابوت چوبی کاملاً سالم و مهر و موم شده در منطقه سقاره واقع در نزدیکی اهرام ثلاثه مصر کشف شده است و باید بدانید که این اکتشاف برگ تازه ای از اسرار تاریخی مصر باستان به شمار می آید، اگر از علاقمندان به اطلاعات اسرار آمیز جهان باستان هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا به اتفاق هم به بررسی تابوت های کشف شده از منطقه سقاره واقع در کشور مصر بپردازیم.

 

کشف مومیایی در مصر

 


کشف 59 تابوت باستانی در مصر 

در سال 2018 میلادی گروهی از باستان شناسان با هدف اکتشافات جدید و بررسی سایت جنوبی قاهره یعنی سقاره فعالیت خود را آغاز کردند و طی دو سال گذشته موفق به انجام کشفیات بسیاری در این منطقه شده اند که برخی از آن ها عبارتند از کشف یک انبار مملوء از مومیایی حیوانات مختلف نظیر شیر و کشف مقبره حفاظت شده کاهن سلسه پنجم مصر باستان، اما اخیراً در سال 2020 این گروه از باستان شناسان موفق به کشف 59 تابوت چوبی شامل مومیایی های سالم شدند و می توان گفت این کشف مهم ترین فعالیت تیم تحقیقاتی مذکور به شمار می آید.
بررسی های اولیه نشان می دهد که مومیایی های کشف شده  به کاهنان، سران دولتی، نخبگان و به طور کلی چهره های مطرح جامعه باستانی مصر از سلسه بیست و ششم تعلق دارند، خوب است بدانید که فرآیند این اکتشاف  حدود 3 هفته پیش با کشف 13 مورد از تابوت ها آغاز شده است، به گزارش رویترز تابوت ها در چاه هایی به عمق 9 الی 10 متری کشف شده اند علاوه بر تابوت ها حدود 28 مجسمه از خدایان مصر نیز به همراه تابوت ها در داخل این چاه ها وجود داشته است که توسط باستان شناسان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

کشف 13 مومیایی مرموز در چاه مصر - جزئیات کشف اولیه 58 مومیایی در کشور مصر

در نظر داشته باشید که این مرحله پایان اکتشافات نیست و وزیر گردشگری مصر معتقد است که تابوت های کشف نشده بسیاری در این منطقه قرار دارند بنابراین تحقیقات باستان شناسان در سقاره همچنان ادامه دارد. 
دبیر کل شورای عالی آثار باستانی کشور مصر ضمن ابراز خوشحالی از کشفیات اخیر باستان شناسان در منطقه سقاره اعلام کرد که تمامی تابوت های کشف شده به لطف مهر و موم کاملاً سالم هستند و این در حالیست که قدمت آن ها به بیش از 2500 سال قبل یعنی حدود قرن ششم یا هفتم قبل از میلاد باز می گردد.

 

مومیایی های مصر


بازگشایی یکی از تابوت ها در حضور خبرنگاران صورت گرفته است و بسیاری از افراد حاضر در محل از سالم بودن مومیایی های موجود در تابوت ها شگفت زده شده اند.
نکته دیگری که در رابطه با این تابوت ها باید بدانید این است که هر یک از آن ها با اشکال و نوشته های بسیار زیبا تزئیین شده اند و ظاهر بسیار زیبایی دارند که نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کنند.

گفتنیست که تمامی این تابوت ها قرار است به موزه بزرگ مصر منتقل شود، این موزه قرار بود در سال گذشته افتتاح شود اما بنا به دلایلی افتتاح آن به تعویق افتاده است و احتمالاً در سال 2021 میلادی پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
دولت مصر امیدوار است با استفاده از کشفیات جدید منطقه سقاره بتوانند صنعت گردشگری خود را رونق بدهند و نظر گردشگران را به سوی خود جذب کنند.

 

سقاره در مصر


درباره منطقه سقاره 

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، تابوت ها و مومیایی های تاریخی مصر در منطقه سقاره کشف شده است، بد نیست بدانید که این منطقه محوطه ای بزرگ می باشد که برای دفن مردگان مصر باستان بوده است و کشفیات بسیاری از این منطقه به دست آمده است.
در این منطقه هرم های بسیاری وجود دارد که هر یک از آن ها منسوب به یکی از پادشاهان مصری می باشد، از جمله پادشاهانی که آرامگاه آن ها در سقاره قرار داد می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- هوتب سخموی | سلسه دوم
- خسه خموری | سلسه دوم
- جوزر | سلسه دوم
- نینت جر | سلسله دوم
- سخم خت | سلسه سوم
خوب است بدانید که آرامگاه جوزر که یکی از معروف ترین فرعون های مصر نیز در درون هرمی با همین نام قرار دارد و این هرم شناخته شده ترین جاذبه موجود در منطقه سقاره می باشد.

 

محل کشف مومیایی ها

 

محل کشف تابوت های باستانی مصر

محل قرار گیری تابوت های کشف شده در مصر نیز در نوع خود بسیار منحصر به فرد و قابل توجه هستند، همانطور که می دانید این تابوت ها در داخل چاه های به عمق 10 تا 12 متر قرار داشتند و نکته قابل توجه در رابطه با این چاه ها تزئینات و سنگ نوشته های موجود بر دیواره آن ها می باشد، باستان شناسان با تحلیل این سنگ نوشته ها می توانند به اطلاعات بسیاری در رابطه با افراد مومیایی شده کسب کنند و وجود چنینی چیزی اهمیت محل کشف مومیایی ها را بالاتر برده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید ویدیو زیر را مشاهده نمایید.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 101 کاربر