هتل خانه مازیار آل داوود

امتیاز 4.1 از 5 | از 110 کاربر
بومگردی خانه مازیار آل داوود
بومگردی خانه مازیار آل داوود
بومگردی خانه مازیار آل داوود
بومگردی خانه مازیار آل داوود
بومگردی خانه مازیار آل داوود
بومگردی خانه مازیار آل داوود
بومگردی خانه مازیار آل داوود تصاویر بیشتر

امکانات هتل خانه مازیار آل داوود

پذیرش
اطفاء حریق
تهویه هوا
نظافت اتاق
رستوران
نمازخانه
چایخانه
آسانسور
اعلام حریق
حمل چمدان
نظافت اتاق
اتاق سیگار

اقامتگاه بومگردی خانه مازیار آل داوود(آتشونی)

کویر همیشه یکی از مقاصد گردشگری مهم بوده که طرفداران خاص خود را دارد. یکی از اقامتگاه های معروفی که در شهرستان نائین وجود دارد و مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته مازیار آل داوود نام دارد. اقامتگاه خانه مازیار آل داوود در کویر مصر، روستای گرمه واقع در استان اصفهان قرار دارد. نام روستای گرمه با نام مازیار عجین شده است.

شاید برایتان جالب باشد که راجع به مازیار بدانید که چگونه فردی است و چرا او در این روستا اینقدر طرفدار دارد. آقای مازیار فارغ التحصیل رشته معماری از دانشگاه پاریس می باشد و به همراه همسر فرانسوی خود و پدر و مادرش در سن 30 سالگی زندگی شهری را رها کرده و خانه آب و اجدادی را به اقامتگاهی زیبا برای گردشگران تور کویر تبدیل کرده است. این خانه در حدود 300 سال قدمت دارد. این اقامتگاه 3 طبقه در سال 1379 مورد بازسازی قرار گرفت و قسمت هایی از آن مزین به سفالگری و صنایع دستی شد. جالب است بدانید که این اقامتگاه در کتاب معروف جهانگردی "لونلی پلانت" نیز ثبت شده است. این مکان در ابتدا میزبان محققان، سفرا، مدیران شرکت های بزرگ و هنرمندان بوده اما هم اکنون سیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی هرساله در این مکان اسکان پیدا می کنند.

خانه مازیار آل داوود دارای هفت اتاق است که به سبک بسیار زیبایی تزیین شده است. غذاهای طبخ شده مادر مازیار بسیار لذیذ و خوشمزه است و خستگی سفر طولانی را از تن هر مسافری به در می کند. این اقامتگاه بوم گردی را آتشونی نیز می نامند.

اتاق های خانه مازیارآل داوود

اتاق های این اقامتگاه، به شکل سنتی و قدیمی هستند و همان گونه که اشاره کردیم این مجموعه 7 اتاق دارد که 25 تخت را شامل می شوند. اتاق های خانه مازیار به سبکی سنتی، مدرن و زیبا تزیین شده اند و اقامت در آن ها بسیار راحت می باشد. اتاق ها چشم اندازی رو به کویر و روستا دارند. اقامت در این مکان برای کودکان زیر 5 سال رایگان است.

امکانات اقامتگاه آتشونی

اقامتگاه خانه مازیار امکانات رفاهی متنوعی را مانند: آشپزخانه، شاه نشین، پشتی، بالش، بالشتک، پتو، دشک، وسایل سرمایشی، وسایل گرمایشی، یخچال، رستوران سنتی، اینترنت، صبحانه رایگان، کافی شاپ، تهویه مناسب، فضای باز، سرویس بهداشتی، سرویس حمام، راهنما، گردش در نقاط دیدنی اطراف، شترسواری، برپا کردن آتش و چادر و موسیقی سنتی همراه با هم نوازی دف شامل می شود.

رستوران و کافی شاپ خانه مازیار آل داوود

این اقامتگاه به دلیل اینکه در منطقه روستانشین واقع شده است و فقط و فقط برای گردشگران تور کویر تعبیه شده است، سبک آن محلی و سنتی بوده به همین دلیل در اطراف آن رستوران و کافی شاپی وجود ندارد. اما در این مکان رستورانی محلی با فضایی دلنشین وجود دارد که غذاهایی بی نظیر را در آن تجربه می کنید. صبحانه ای که در این رستوران سرو می شود شامل تخم مرغ آب پز، پنیر، کره، مربا، نان، نسکافه، چای، خرما و شیر می باشد. همچنین غذاهای این رستوران پلو ماش، قمری، اشکنه، کاله جوش و غیره می باشد.

جاذبه های اطراف اقامتگاه خانه مازیار آل داوود

  •  چال سلکنون
  •  نیزار مصر
  •  دریاچه نمک سلکنون
  •  تخت عباسی
  •  تخت عروس
  •  رمل های ماسه ای
تورهای مرتبط

متاسفانه تور با این مشخصات یافت نشد!

سوالات متداول

نظرات کاربران

  • شقایق شقایق 1398/08/11
    21 نفر پسندیدند
    این هتل شبیه یک خونه سنتی هست که آدمو یاد خونه مادربزرگا می ندازه، مخصوصا اینکه غذاهای طبخ شده رو یه مادرِ خیلی مهربون با طعم بسیار خوبی درست می کنه و این خیلی لذتبخشه. همونطوری که از اسم این هتل مشخص هست، به سبک سنتی درست شده و اتاقاشم همین سبک و سیاق سنتی رو دارند که خیلیا طرفدارش هستن و آدمو از زندگی شهری یه کمی دور می کنه. من که اصلا سفر به کویر رو دوس نداشتم، حالا سفری که به روستای گرمه و هتل مازیار داشتم برام فراموش نشدنی شده.