شگفت انگیزترین سواحل دنیا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/07/27
بازدید: 2051
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

با شروع فصل تابستان بسیاری از مردم به دنبال سواحل آرام و زیبا برای تفریح و استراحت هستند. سواحلی با شن های عادی در همه جای جهان وجود دارند. پیدا کردن سواحل منحصر به فرد و دیدن شگفت انگیز ترین سواحل دنیا که طبیعت خاص و کمیابی دارند تجربه متفاوتی خواهد بود که هرگز فراموش نمیشود.

ساحل صدفی استرالیا

همه ما در کودکی زمانی که در روی صدف های دریا قدم میزدیم چند صدف به یادگار آورده ایم. این ساحل زیبا که از میلیارد ها صدف تشکیل شده در غرب استرالیا واقع شده است. شن های سفید رنگ این ساحل باعث درخشش بیشتر صدف ها و گوش ماهی ها شده اند. انعکاس نور صدف ها و آرامش توصیف نشدنی دریا، این ساحل را به یکی از سواحل معروف کشور استرالیا تبدیل کرده است.

 

ساحل صدفی استرالیا

 

ساحل ماهانا با شن های سبز، آمریکا

ساحل ماهانا در نقطه جنوبی جزیره هاوایی قرار دارد. رنگ سبز شن های این ساحل به خاطر فعالیت های آتشفشانی 50 هزار قبل به وجود آمده اند. این ساحل سبز رنگ در کنار اقیانوس فیروزه ای جلوه ی خاصی ایجاد کرده است. ساحل سبز هاوایی یکی از دو ساحل آمریکاست که به رنگ سبز زمرد دیده میشود. جز این ساحل فقط سه ساحل سبز رنگ در دنیا وجود دارند. روی این شن ها سبز رنگ سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زیادی وجود دارد.

ساحل آب و یخ جوکول سارلون، ایسلند

ساحل جوکول سارلون که به ساحل الماس هم مشهور است در کنار دریاچه بزرگ یخی ایسلند قرار دارد. به مرور زمان که یخچال ها به سمت دریا حرکت کردند این دریاچه وسیع تر شده و تکه هایی از یخچال در کنار دریا باقی ماند و ساحلی زیبا با تکه های یخ ایجاد شد. ترکیب خاکسترهای آتشفشان و تکه های یخ ساحل جوکول سارلون را خاص و مرموز کرده است. این ساحل یکی از تماشایی ترین جاذبه های ایسلند است که در نزدیکی پارک ملی و آتنا وکال قرار دارد.

 

ساحل آب و یخ

 

ساحل مجمع الجزایر بازاروتو، موزامبیک

این ساحل یکی از دورافتاده ترین ساحل های دنیا است. برای افراد ماجراجو و کسانی که دنبال طبیعت بکر هستند یکی از بهترین انتخاب ها این ساحل زیبا است. این ساحل در جزیره بازاروتو در امتداد سواحل زیبای کشور آفریقایی موزامبیک قرار دارد. ساحل بکر بازاروتو به قدری تمیز و شفاف است که زندگی شگفت انگیز زیر اقیانوس را میتوان به راحتی مشاهده کرد. طبیعت بکر، تفریح های متنوع مثل ماهی گیری، سفرهای قایقی و اسکی و تماشای گونه های متنوع جانوری و گیاهی همه گردشگران را شیفته خود میکند.  

ساحل درخشان جرویس، استرالیا

ساحل جرویس به سفید ترین شن های ساحلی مشهور می باشد اما راز جذابیت آن چیز دیگری است. زیبایی آن در شب به اوج خود میرسد آن هم زمانی که این پلانکتون ها با تغییرات شیمیایی خود می درخشد و نور افشانی میکند. در نگاه اول به نظر میرسد ریسه های بسیار ریزی در شن وجود دارد که باعث نورانی شدن این سواحل می شود. در  این ساحل خاص و طبیعی تفریحات متنوع دریایی نیز وجود دارد. برای دیدن این شگفتی باید شرایط مهیا باشد در هوای تاریک و گرم و جزر و مد بالا احتمال دیدن این پدیده خاص بیشتر است.

 

ساحل درخشان و عجیب جرویس

 

ساحل شاخ طلایی، کرواسی

این ساحل زیبا یکی از معروف ترین سواحل اروپا و کشور کرواسی است. ساحل شاخ طلایی در نزدیکی ساحل بل در ساحل جنوبی جزیره برک قرار دارد. شاخ طلا یا دماغه طلا به دلیل این که نوار باریکی از خشکی به طول 350 متر به سمت اقیانوس کشیده شده و رنگ شن های پودری آن طلایی است به نام شاخ طلا شناخته می شود. ظاهر این ساحل به دلیل جریان هواو جزر و مد تغییر میکند. در سال 2009 این ساحل در لیست 10 ساحل معروف دنیا نام گذاری شد.

ساحل کاتدرال، نیوزلند

سواحل کاتدرال یکی از شگفت انگیز ترین سواحل دنیاست که صخره های عجیب و غریب آن همه را متحیر کرده است. معماری و ساخت این ساحل که یکی از شگفت انگیز ترین سواحل دنیاست توسط ضربه های موج ایجاد شده اند! این صخره های زیبا شبیه به غار، طاق های خیره کننده، کلیسا و بناهای تاریخی شکل گرفته اند. در فصولی که سطح دریا بالا باشد میتوان در این دریا شنا کرد. نام اصلی این ساحل پارایاد آواگاس سانتاس به معنای آب مقدس است که به خاطر شباهت صخره ها به این کلیساها آن را کاتدرال می نامند. اغلب روزها دو بار این صخره ها سر از آب بیرون می کشند تا جذابیت خود را به رخ بکشد.

 

ساحل صخره ای کاتدرال کجاست؟

 

ساحل ماسه سیاه هاوایی، آمریکا

ساحل ماسه سیاه یک ساحل غیر معمولی است که در جنوب مائوی، کنار خط ساحلی ماکنا قرار دارد. این ساحل زیبا از دید بسیاری از گردشگران جا مانده است اما هر روز گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. این شن های سیاه و صدف های ریز توسط امواج هولناک وارد این ساحل شده اند. برخلاف شن های بسیاری از سواحل که از صدف و مرجان های آبی تشکیل شده است شن های این ساحل از لاوای زمین ایجاد شده است. در این ساحل زیبا به خوبی می توانید این پدیده خاص زمین شناسی را مشاهده کنید. هرچه از ساحل به سمت دریا بروید خواهید دید که شن های سیاه جای خود به لاوای سخت میدهند. این ساحل به خاطر زبر بودن شن های ساحل مکان مناسبی برای شنا نیست اما محل خوبی برای ورزش اسنورکلینگ است. تماشای صخره های مرجانی و لاک پشت های زیبا که در حال آب تنی هستند تا ساعت ها سرگرم میکند.

ساحل شیشه ای، کالیفرنیا

در منطقه ساحلی کالیفرنیا به جای شن در سواحل، شیشه وجود دارد. قدم گذاشتن روی سنگ های شیشه ای و شنیدن صدای برخورد شیشه ها یکی از لذت بخش ترین تجربیات سفر به کالیفرنیا است. تکه های شیشه ای و سنگ های براق و رنگی در بازتاب نور چشم اندازی خیره کننده ایجاد می کند. این سنگ ریزه های شیشه ای در اصل زباله های هستند که مردم این کشور آن را در بخش شمالی می ریختند.  قوطی های شیشه در این زباله ها باقی ماند و توسط امواج تراشیده و صیقلی شد و این ساحل مرده را به یکی از شگفت انگیز ترین سواحل دنیا تبدیل کرد.

 

ساحل شیشه ای کالیفرنیا

 

ساحل آنسه سورس دی آنجل ، سیشل

این ساحل تماشایی ترین ساحل جهان است که تصاویر زیبای آن را احتمالا روی کارت پستال ها دیده اید. ماسه های سفید و خیره کننده این ساحل توسط آب های کم عمق پوشیده شده است. سنگ های گرانیتی این ساحل در نوع خود بهترین هستند که در کنار درختان نارگیل جلوه ی زیبایی به وجود آورده است. برای رسیدن به این ساحل باید از درختان نارگیل عبور کنید. اگر به سیشل سفر کردید در هنگام طلوع خورشید این ساحل را از دست ندهید. در این ساحل اقامتگاه های زیبایی وجود دارند که انواع میوه و نوشیدنی های خوشمزه و استوایی را ارائه میدهند. شن های نرم ماسه ای و آب  گرم و کم عمق و آبسنگ های مرجانی آن را به یکی از بهترین سواحل برای تفریحات خانوادگی تبدیل کرده است.

ساحل قرمز پانچین، چین

ساحل پانچین یکی از سواحل خاص و زیبا است که در استان لیائونینگ قرار دارد. رنگ قرمز این ساحل در فصول مختلف تغییر میکند. ساحل پانچین در فصل بهار و تابستان به سبز روشن و در پاییز قرمز میشود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید علت قرمز بودن این سواحل خاک متفاوت و شور منطقه است. این ساحل قرمز رنگ جزو ذخایر ملی و بین المللی شناخته می شود به همین دلیل فقط بخش هایی از آن برای گردشگران در دسترس است. پانچین جزو خاص ترین و شگفت انگیز ترین سواحل دنیا است. ساحل قرمز پانچین بیش از 400 گونه جانور و 250 پرنده مهاجر دارد که برای صید ماهی و لانه زدن هرسال به این ساحل مهاجرت میکنند.

 

ساحل قرمز پانچین کجاست؟

 

ساحل صورتی جزیره هاربو، باهاما

دیدن ساحلی با شن های صورتی بسیار هیجان انگیز است. جزیره ی هاربو یکی از جاذبه های کشور باهاما است. شن و ماسه های صورتی رنگ سواحل در کنار آب شفاف و بلوری و صخره های مرجانی ترکیب رنگ و هارمونی بسیار زیبایی ایجاد کرده است. شنا و ماهیگیری و غواصی در این ساحل رویایی تجربه فراموش نشدنی خواهد بود. صدف های ریز و سنگ های های رنگی هاربو این ساحل را شبیه به یک اثر مینیاتوری کرده است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر