طولانی ترین زیپ لاین جهان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2101
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

امارات همواره یکی از برترین کشورها در احداث جاذبه ها و تفریحات حیرت انگیز بوده و همیشه در این راستا حرفی برای گفتن داشته است. این بار می خواهیم به بررسی طولانی ترین زیپ لاین جهان در این کشور بپردازیم، برای دریافت اطلاعات حیرت انگیز از این تفریح جذاب، در ادامه ما را همراهی نمایید.

چگونگی پیدایش زیپ لاین

اگر بخواهیم به تاریخ برگردیم و چگونگی ایجاد این وسیله را بررسی نماییم باید بگوییم که زیپ لاین نخستین بار جهت جابجا شدن بین کوه های جنوبی و مرکزی آمریکا به وجود آمد و رفته رفته به یکی از مهیج ترین تفریحات هوایی تبدیل شد. حال در کشورهای مختلف سرمایه گذارانی برای ایجاد زیپ لاین های مرتفع و طولانی و ثبت در گینس در تلاش هستند که در این مقاله قصد معرفی یکی از آن ها را داریم.

 

 

ریپ لاین دبی

 

 طولانی ترین زیپ لاین جهان

طولانی ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه بر فراز مرتفع ترین کوه امارات (کوه جیس در دامنه رشته کوه های الحجر) واقع شده و در همین مدت کوتاهی که از احداث آن گذشته، به یکی از پرطرفدارترین تفریحات این کشور تبدیل شده است. عملیات طراحی و احداث این زیپ لاین مهیج را شرکت "تورو وِردِ" عهده دار بوده و در نهایت آن را پروازِ جبل جیس نامیدند. علاقه مندانی که قصد دارند این تفریح مهیج را تجربه کنند می توانند با استفاده از تور امارات و یا تور دبی خود را به راس الخیمه برسانند و تجربه ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند.

 

 

مهیج ترین زیپ لاین جهان

 

مراحل ساخت

فرآیندهای مربوط به مطالعات و عملی بودن پروژه و همچنین تست خاک و شبیه سازی های لازم بیش از 1 سال به طول انجامید که از این میان ایجاد حفره های لازم در کوه هاجر 6 ماه از این زمان را به خود اختصاص داد. سرانجام در سال 2018 این پروژه عملیاتی شد و طولانی ترین زیپ لاین جهان به مرحله ساخت رسید.

برای استفاده از این تفریح باید جلیقه مخصوص این ورزش را که هارنس نام دارد به تن کنید، سپس اپراتور هارنس را به وسیله یک قرقره به کابل متصل می کند تا شما بتوانید به نقطه مقابل حرکت کنید. این کار را می توانید به صورت نشسته، معلق و یا خوابیده هم انجام دهید.

 

 

زیپ لاین های مهیج دنیا

 

ویژگی های زیپ لاین راس الخیمه

زیپ لاین راس الخیمه این امکان را برای گردشگران فراهم می کند تا بر روی کابلی 6 تُنی با سرعت بی مثال 150 کیلومتر در ساعت بتوانند به پرواز در آسمان این کشور بپردازند و اوج هیجان را تجربه کنند. در این مکان دو لاین در جوار یکدیگر قرار گرفته که می توانید به مدت 2 الی 3 دقیقه با دوستانتان به طور همزمان از تجربه این هیجان لذت ببرید. لازم به ذکر است که بدانید در انتهای این پرواز هیجان آور بر روی یک پلتفرمی که معلق است، فرود می آیید و این تجربه به پایان می رسد.

طول این زیپ وایر 2.83 کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا 1680 متر می باشد که در نوع ِ خود بی همتا بوده و سبب جلب توجه جهانگردان شده است. مرتفع ترین و طولانی ترین زیپ لاین دنیا معادل با 28 زمین فوتبال می باشد. این زیپ لاین هیجان انگیز از انرژی خورشیدی هم بهره می برد و با امکانات و تجهیزات منحصر به فردی که دارد، توانسته در گینس ثبت شود.

سوار شدن بر این زیپ لاین شورانگیز در طبیعت بکر راس الخیمه خاطره ای فراموش نشدنی را برای توریست ها به ارمغان می آورد.

 

 

مرتفع ترین زیپ لاین جهان

 

هزینه استفاده از زیپ لاین راس الخیمه

اگر همراه با تور امارات به این کشور سفر کردید و تمایل داشتید از زیپ لاین راس الخیمه لذت ببرید باید بدانید که هزینه آن 177 دلار می باشد. از آن جایی که این مبلغ قابل توجه می باشد، افراد زیادی از سوار شدن این زیپ لاین صرف نظر می کنند. 

 

 

طولانی ترین زیپ لاین جهان

 

محدودیت های زیپ لاین راس الخیمه

1. افرادی با وزن های کمتر از 45 کیلوگرم و بیشتر از 150 کیلوگرم امکان استفاده از این تفریح را ندارند.

2. قد افراد باید بالای 120 سانتی متر باشد.

 

 

زیپ لاین

 

 

3. این زیپ لاین هر 5 دقیقه یک بار قابل استفاده می باشد، پس ممکن است مدتی طولانی در صف منتظر بمانید.

4. در طول روز تنها 200 نفر می توانند از زیپ لاین راس الخیمه استفاده کنند.

تاسیس مرتفع ترین زیپ لاین جهان در راس الخیمه سبب شده تا این منطقه رونق گردشگری خوبی پیدا کند و گردشگران از مناطق بکر آن هم بازدید به عمل آورند. در اطراف این زیپ وایر امکان پرداختن به تفریحات خوبی نظیر: کوهنوردی، دوچرخه سواری و پیاده روی نیز وجود دارد.

فاصله فرودگاه بین المللی راس الخیمه از این تفریح 40 دقیقه می باشد که توریست ها می توانند به واسطه تاکسی این مسافت را بپیمایند. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 101 کاربر