آکواریوم باتومی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/27
بازدید: 2539
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دنیای زیر آب جاذبه‌ای دارد که هر بیننده‌ای را محسور خود می‌کند. طراحی شگفت‌انگیز این آکواریوم باعث شده تا برای افرادی که به دنیای زیر آب و همچنین تمامی عناصر ناشناخته علاقه دارند، بسیار حائز اهمیت و جذاب به نظر برسد. آکواریوم باتومی باعث شده تا هر فردی با هر سن و سالی که دارد بتواند نهایت لذت را از دیدن آن ببرد. گونه‌های ناشناخته بسیاری از آبزیان در این مکان دیده می‌شود.

آشنایی با آکواریوم باتومی

آکواریوم باتومی که به عنوان یکی از جاذبه‌های بسیار زیبا و مهم شهر باتومی شناخته می‌شود و در کنار یکی از جاذبه‌های پرطرفدار دیگر به نام دلفیناریوم قرار دارد. این مکان با برخورداری از مساحتی بسیار بزرگ در حدود دو هزار متر مربع محلی مناسب برای تفریح به شمار می‌آید. یک نکته بسیار مهم و حائز اهمیت که در رابطه با آکواریوم باتومی وجود دارد، این است که دولت گرجستان برای رسیدن به بهترین طراحی در این آکواریوم اقدام به برگزاری یک مسابقه نمود. در این مسابقه تمامی طراحان و معماران از سرتاسر دنیا گرد هم آمدند تا بتوانند در این مسابقه شرکت کنند و طرح‌های خود را ارائه دهند.

سپس پس از پایان این مسابقه معماری از کشور دانمارک موفق شد تا طرحی را ارائه دهد که موجب جلب نظر دولت گرجستان شود. به همین دلیل طراحی بسیار بی‌نظیر و چشم‌نوازی در آکواریوم باتومی وجود دارد که برای رسیدن به این طرح طراحان و معماران بسیار زیادی با هم رقابت کردند. این طرح با الهام از سنگ ریزه‌ها و سنگ‌های موجود در سواحل گرجستان به دست آمده است.

تاریخچه آکواریوم باتومی

این آکواریوم در سال ۱۹۷۵ میلادی به منظور نگهداری از موجودات آبزی و ماهیان کمیاب و بی‌نظیر دریای مدیترانه و همچنین دریای سرخ و اقیانوس هند و دریای سیاه تأسیس شد. سپس به دلیل بازسازی و مرمت این محل تعطیل گشت و نهایتاً در سال ۲۰۱۱ میلادی توانست دوباره پذیرای بسیاری از گردشگران و مسافران برای بازدید ماهی‌ها و تمامی آبزیان باشد.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

معماری طراحی آکواریوم باتومی

طراحی بسیار منحصربه‌فرد در آکواریوم باتومی که به وسیله شرکت هنینگ لارسن انجام شده است برترین طراحی آکواریوم در جهان به حساب می‌آید. اگر به سمت ساحل باتومی و همچنین به دریای سیاه حرکت نماید متوجه یک بنای زیبای شیشه خواهید شد. این بنای زیبای شیشه‌ای دارای ۴ قلوه سنگ بزرگ است که در واقع طراحی معماری آکواریوم باتومی شباهت بسیار زیادی به چهار قلوه سنگ دارد. شکل ساختمان آکواریوم به صورتی است که چهار سنگ بزرگ بر روی یک صخره قرار دارند.

نکته جالب و حائز اهمیت این است که این بنا در معرض امواج ساخته شده است. هر کدام از قلوه سنگ‌ها در واقع یک نمایشگاه به حساب می‌آید و محلی برای نگهداری انواع آبزیان و جانداران دریایی به شمار می‌آید. این نوع طراحی در نوع خود بی‌نظیر و مثال زدنی است. طراحی آکواریوم باتومی به صورتی است که چهار بخش نهایتاً به یک سالن مرکزی می‌رسند. در این قسمت بیشترین امکانات و خدمات رفاهی و آکواریوم و همچنین اطلاعات گردشگری و فروش بلیط تعبیه شده است.

انواع رستوران‌ها و بخش استراحت بازدیدکنندگان نیز در این بخش مرکزی قرار دارد. از جالب‌ترین ویژگی‌های آکواریوم باتومی این بوده که خدمات اختصاصی برای کودکان در نظر گرفته است. این یک نکته بسیار مهم و جذاب است که یک قسمت مخصوص کودکان و همچنین برای استراحت و بازی به صورت جداگانه طراحی شده و در این قسمت می‌توانید با انواع آبزیان و جانداران دریایی آشنا شوید و به کمک شخصی که تحت عنوان لیدر به شما برای داشتن اطلاعات بیشتر کمک می‌کند اقدام به دیدن بخش‌های مختلف آکواریوم کنید. می‌توانید با هماهنگی لیدر به ماهی‌ها غذا بدهید و یا همچنین صحنه غذا خوردن تمامی ماهیان و آبزیان دریایی را از نزدیک مشاهده کنید.

قیمت بلیط آکواریوم باتومی
آکواریوم باتومی
امکانات آکواریوم باتومی
آدرس آکواریوم باتومی

راهنمای بازدید از آکواریوم باتومی

جهت بازدید از این آکواریوم بی‌نظیر می‌توانید پس از گردش در بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی که در این آکواریوم تعبیه شده است به فضای مرکزی مراجعه کنید. فضای مرکزی یک فضایی است که می‌توانید از انواع خدمات رفاهی و همچنین رستوران‌ها برای خوردن و آشامیدن بهره ببرید. نکته مهم و جالب آکواریوم باتومی این است که این آکواریوم علاوه بر اینکه یک مکان تفریحی به شمار می‌آید یک مکان آموزشی بی‌نظیر نیز خواهد بود.

از این مکان می‌توان به عنوان یک محل تفریحی مناسب و کامل نام برد. بخش‌های بسیار متفاوت و متنوعی که آکواریوم باتومی دارد باعث شده تا انسجام طبیعت و مدرنیته را در کنار یکدیگر با هماهنگی بی‌نظیر شاهد باشیم. طراحی داخلی این آکواریوم به شکل کاملاً استادانه و بی‌نقص انجام شده است و در آن فلز‌های براق مشابه با شکل برگ شناور مورد استفاده قرار گرفته و پیشنهاد ما این است که در سفر به گرجستان حتماً از آکواریوم باتومی دیدن کنید. چرا که این آکواریوم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. می‌تواند لحظات بسیار خاطره‌انگیز برای شما بسازد. از دیدن آکواریوم باتومی غافل نشوید.

گونه‌های دریایی آکواریوم باتومی

در این آکواریوم گونه‌های بسیار زیاد دریایی وجود دارد. گونه‌هایی مانند شیر ماهی و سمور دریایی و همچنین انواع لاک پشت‌های غول پیکر اقیانوس هند خودنمایی می‌کنند. لازم است بیان کنیم آکواریوم باتومی دارای ۶۰ گونه ماهی متفاوت و مختلف است که هر کدام از این ماهی‌ها از دریا‌ها و اقیانوس‌های کاملاً جدا و دور دست به این منطقه آورده شده‌اند و در محیط‌های کاملاً مناسب نگهداری می‌شوند. نکته مهم و حائز اهمیتی که در این رابطه وجود دارد این است که اگر محیط نگهداری ماهیان و آبزیان مناسب و با شرایط موجود آن‌ها مطابقت نداشته باشد ماهی‌ها اقدام به تخم‌ریزی و زاد و ولد نخواهند کرد. در حال حاضر در آکواریوم زیبای باتومی بیش از صد گونه ماهی وجود دارد که این ماهی‌ها از دریای سیاه گرفته تا آب‌های آزاد گرجستان به این منطقه آورده شده‌اند و در این آکواریوم نگهداری می‌شوند.

امکانات رفاهی و تفریحی در آکواریوم باتومی

یکی از موضوعات مهم در هر مکان تفریحی امکانات آن محل است. آکواریوم باتومی امکانات رفاهی و تفریحی بی‌نظیری دارد. افراد علاقه‌مند به موجودات دریایی و آبزی می‌توانند علاوه بر مشاهده از امکانات دیگری نیز بهره‌مند شوند. به عنوان مثال در آکواریوم باتومی بهترین رستوران‌های گرجستان و همچنین سالن مخصوص بازی برای کودکان تعبیه شده است. در این محل انواع مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و کافی شاپ‌های سنتی و مدرن به چشم می‌خورد. آکواریوم علاوه بر یک تفریح بی‌نظیر یک مکان مناسب برای یک روز عالی است.

قیمت بلیط آکواریوم باتومی

آکواریوم باتومی که در مرکز شهر باتومی قرار گرفته است امکانات بسیار مناسبی را برای گردشگران و مسافران فراهم آورده و افراد با پرداخت مبلغ بسیار کمی به عنوان هزینه ورودی می‌توانند از این آکواریوم دیدن کنند. در زمان دیدن آکواریوم باتومی شاهد تعداد بسیار زیادی از ماهی‌های ریز و جانداران غول پیکر دریایی خواهید بود. لازم به ذکر است قیمت بلیط ورودی آکواریوم باتومی برای هر نفر ۲ لاری گرجستان است. شما با پرداخت این هزینه از تمامی امکانات تفریحی و رفاهی این آکواریوم برخوردار خواهید شد. همان طور که بیان شد مبلغ ورودی آکواریوم باتومی یک مبلغ بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

ساعت کاری آکواریوم باتومی

مجموعه آکواریوم باتومی هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر پذیرای گردشگران و مسافران عزیز از اقصی نقاط جهان خواهد بود.

رستوران‌های اطراف آکواریوم باتومی

رستوران‌های بسیار زیادی در اطراف آکواریوم باتومی در حال خدمت‌رسانی به گردشگران هستند. در واقع به دلیل اینکه آکواریوم باتومی در مرکز شهر باتومی قرار گرفته است امکانات بسیار خوب و مناسبی را به گردشگران ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌هایی که در مجاورت آکواریوم باتومی قرار دارد رستورانRetro  نام دارد. در صورتی که به غذا‌های گرجی علاقه‌مند هستید پس از بازدید از آکواریوم باتومی می‌توانید به این رستوران مراجعه کنید و طعم بی‌نظیر غذا‌های گرجی را تجربه نمایید این رستوران دارای یک فضای بسیار دنج و آرامش‌بخش است.

هتل‌های اطراف آکواریوم باتومی

مشهوریت آکواریوم باتومی باعث شده تا بسیاری از افراد اقدام به احداث هتل‌های بسیار با کیفیت در اطراف این آکواریوم نمایند. هتل‌های بسیار زیادی در اطراف آکواریوم باتومی وجود دارد و همین موضوع سبب شده تا گردشگران بتوانند با اقامت در این هتل‌های با کیفیت از خدمات بسیار مناسب آکواریوم باتومی نیز استفاده کنند. در واقع به دلیل اینکه آکواریوم باتومی در مرکز شهر باتومی قرار گرفته است و بسیاری از هتل‌ها نیز در مرکز شهر باتومی قرار دارند لذا این موضوع باعث شده تا از نظر دسترسی به آکواریوم باتومی و همچنین محل اقامت هیچ مشکلی به وجود نیاید.

جاذبه‌های اطراف آکواریوم باتومی

در زمان بازدید از آکواریوم با کمی می‌توانید و جاذبه‌های اطراف این آکواریوم را نیز بازدید کنید در واقع به دلیل قرار‌گیری آکواریوم باتومی در مرکز شهر باتومی بسیاری از جاذبه‌های دیگری وجود دارند که در اطراف این آکواریوم قرار گرفته‌اند. به عنوان‌مثال دلفین و باتومی که در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد در مجاورت آکواریوم باتومی قرار گرفته است. گردشگران و مسافران عزیز می‌توانند علاوه بر بازدید آکواریوم باتومی از این مرکز زیبا نیز دیدن کنند. در این مکان بی‌نظیر می‌توانید اقدام به دیدن انواع دلفین‌ها نمایید و شنای دلفین‌ها را مشاهده کنید. از جاذبه‌های اطراف آکواریوم می‌توان به آکوا پارک نیز اشاره کرد که در نزدیکی آکواریوم باتومی قرار گرفته است.

راه‌های دسترسی به آکواریوم باتومی

همان طور که در قسمت بالا نیز اشاره کردیم آکواریوم باتومی در مرکز شهر و در خیابان معروف روستاولی و در مجاورت پارک دلفین‌ها قرار گرفته است برای دسترسی به آکواریوم باتومی می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در حال حاضر بر اساس هزینه بهترین وسیله حمل و نقل که می‌توانید در کشور گرجستان و در شهر باتومی برای دسترسی به آکواریوم باتومی استفاده نمایید، اتوبوس است.

کلام پایانی

تماشای آبزیان و ماهی‌های مختلف دریایی یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌هایی است که هر فرد حداقل یکبار باید آن را تجربه کند. اگر قصد سفر به شهر باتومی را دارید تماشای آکواریوم باتومی را در لیست خود قرار دهید. بدون شک بازدید از این مجموعه سبب می‌شود تا بهترین خاطرات را برای خود خلق کنید. دیدن انواع مختلف کوسه‌های دریایی از نزدیک بسیار شگفت‌انگیز است.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. محدیث محدیث 1397/06/13
    9 نفر پسندیدند
    آکواریوم باتومی خیلی با عظمت هست من که عاشق حیوانات آبیم عاشق این آکواریوم شدم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر