آجیل عید از کجا بخریم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/19
بازدید: 1075
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از خرید‌های اصلی برای عید ایرانیان، آجیل نام دارد. در اکثر خانه‌ها از مهمانان در روز‌های عید و در زمان دید و بازدید با آجیل پذیرایی می‌شود. به همین دلیل باید برای پذیرایی از مهمانان آجیل باکیفیت خریداری شود. آجیل از مغزیجات مختلف تشکیل می‌گردد که هر فردی طبق سلیقه خود آن‌ها را انتخاب می‌کند. اگر شما نیز ساکن شهر تهران هستید و برایتان سؤال است که آجیل عید را از کجا بخریم؟ باید گفت در اکثر نقاط شهر مغازه‌هایی برای خرید آجیل وجود دارد. اما بهترین مکان برای خرید آجیل عید کجاست؟

آجیل عید از کجا بخریم

بازار پانزده خرداد؛ خرید آجیل تازه و با کیفیت

یکی از بازار‌های بسیار معروف در شهر تهران، بازار پانزده خرداد نام دارد. در این بازار شلوغ تمامی اقلام مورد نیاز یافت می‌شود. از بازار پانزده خرداد می‌توان به سمت کاخ گلستان، پامنار، بازار تهران و همچنین ناصر خسرو رفت. در یکی از قسمت‌های خیابان پانزده خرداد که نزدیک به ‌ایستگاه مترو بازار است، آجیل فروشان حجره دارند. در این محل آجیل‌های بسیار باکیفیت و همچنین قیمت مناسب وجود داشته که حتی به اکثر آجیل فروشان در سطح شهر آجیل ارسال می‌کنند.

در داخل بازار تهران نیز مغازه‌های آجیل فروشی وجود دارند؛ اما فروش آن‌ها به‌طور عمده صورت می‌گیرد. تفاوت آجیل‌های پانزده خرداد با سایر نقاط تازگی و قیمت آن‌ها است که همین موضوع مشتریان بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند. تنوع اجناس در این بازار بسیار بالا بوده و می‌توانید هر مغزیجاتی را که می‌خواهید، بیابید. اگر برای خرید آجیل عید خود به سمت بازار پانزده خرداد می‌روید می‌توانید از مغازه‌های آجیل‌ فروشی، شکلات و دیگر خوراکی‌های مورد نیاز پذیرایی‌ را تهیه نمایید.

آدرس

تهران، بازار پانزده خرداد، مابین ‌ایستگاه مترو و سبزه میدان، آجیل فروشان

بازار پانزده خرداد

چطور برویم؟

اگر به دنبال راهی آسان و ساده برای رسیدن به آجیل فروشان پانزده خرداد هستید، باید از مترو کمک بگیرید. مترو خط یک تهران را سوار شده و در ‌ایستگاه پانزده خرداد از مترو پیاده شوید. در قسمت‌های مختلف شهر تاکسی و اتوبوس‌هایی نیز وجود دارند که شما را به بازار پانزده خرداد می‌رسانند. این وسایل نقلیه عمومی در پایانه سواری میدان آزادی که به سمت چهارراه گلوبندک ‌می‌روند، قرار گرفته‌اند.

بازار تجریش، خریدی مناسب برای اهالی شمال شهر

بازار تجریش علاوه‌بر این‌که به عنوان یکی از مهم‌ترین بازار‌های تهران شناخته می‌شود از جا‌های دیدنی این استان نیز به‌شمار می‌رود. در این بازار تنوع کالا و صنایع دستی بسیار زیاد بوده و می‌توانید با هر قیمتی اقدام به خرید محصولات مورد نظر خود کنید. بازار تجریش در محله قدیمی و کهن تجریش و در مجاورت و نزدیکی امامزاده صالح قرار گرفته است. این بازار سرپوشیده یکی از معروف‌ترین بازار‌های قدیمی تهران به‌حساب می‌آید.

بازار گل محلاتی - بازار گلی زیبا برای بازدید

سالانه گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور برای بازدید از این بنا به تهران سفر می‌کنند. در واقع بازار تجریش در شمال تهران و در منطقه شمیرانات واقع شده که از یک طرف به میدان تجریش و از طرف دیگر به میدان قدس راه دارد. نکته جالب توجه دیگری که در رابطه با این بازار وجود دارد این است که انتهای بازار تجریش به امامزاده صالح ختم می‌شود.

در این بازار در حدود چهارصد باب مغازه تعبیه شده‌اند که انواع کالا‌ها و خوراکی‌های ضروری را به فروش می‌رسانند. از مهم‌ترین کالا‌هایی که در بازار تجریش به چشم می‌خورند می‌توان به ظروف مسی، ادویه، ترشی و انواع خشکبار اشاره کرد. در صورتی که قصد خرید آجیل عید را دارید می‌توانید از این بازار استفاده کنید؛ چراکه محصولات خشکبار بازار تجریش از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

آدرس

بازار تجریش در منطقه شمیرانات و در میدان قدس و میدان تجریش قرار گرفته است. برای دسترسی به این بازار می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو یا اتوبوس نیز استفاده کنید.

بازار تجریش

چطور برویم؟

برای دسترسی به بازار تجریش می‌توانید از مترو یا تاکسی استفاده نمایید؛ علاوه‌بر این امکان استفاده از اتوبوس نیز برای رسیدن به این بازار وجود دارد. در صورتی که از مترو استفاده می‌کنید باید از خط تجریش - کهریزک برای رسیدن به بازار تجریش اقدام نمایید. در واقع می‌بایست در آخرین ‌ایستگاه که به نام ‌ایستگاه تجریش است از مترو پیاده شوید و با طی کردن فاصله کمی به این بازار برسید.

از اقصی نقاط تهران امکان استفاده از تاکسی برای رسیدن به میدان تجریش وجود دارد. یکی دیگر از راه‌های دسترسی به بازار تجریش استفاده از تاکسی است. علاوه‌بر مترو و تاکسی می‌توانید با اتوبوس‌های BRT که در مسیر راه آهن - تجریش و در خط رسالت - قدس اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند استفاده نمایید. این مسیر یکی از بهترین گزینه‌ها برای رسیدن به بازار تجریش به‌‌شمار می‌رود.

بازارچه سنتی ستارخان - بازار سنتی ستارخان یکی از جامع ترین مکان هایی است، که می تواند برای خرید در تهران انتخاب نمایید. روی لینک کلیک کنید تا بیشتر با این مجموعه تجاری آشا شوید.

راهنمای خرید آجیل عید

با نزدیک شدن به ایام نوروز تقاضا برای خرید آجیل افزایش می‌یابد؛ اما پیش از خرید نکات مهمی را بدانید و آن‌ها را در زمان خرید آجیل رعایت کنید. یکی از مهم‌ترین نکات طعم و تازگی آجیل است. عطر و ظاهر آجیل از عواملی هستند که به‌طور مستقیم بر قیمت آن نیز تأثیر می‌گذارند. علاوه‌بر این در صورتی که آجیل در شرایط نامطلوب و نامناسبی نگهداری شود باعث به‌وجود آمدن برخی از عفونت‌های قارچی خواهد شد.

راهنمای خرید آجیل عید

به‌طور کلی توصیه می‌شود تا در زمان خرید آجیل از محصولاتی که به‌صورت فله به فروش می‌رسند خودداری کنید و پس از خرید آجیل حتماً آن را در ظرف دربسته و در درون یخچال نگهداری نمایید. پیشنهاد می‌شود تا به اندازه مورد نیاز اقدام به خرید انواع خشکبار و آجیل نمایید. در این صورت می‌توانید از تغییرات شیمیایی و اکسیداسیون چربی که به‌دلیل ماندگاری زیاد این محصولات به‌وجود می‌آیند جلوگیری کنید.

بازار بزرگ تهران - مهم ترین مرکز خریدی که در پایتخت وجود دارد و آن را قلب اقتصادی ایران می نامند "بازار بزرگ تهران" می باشد.

کلام پایانی

همواره یکی از مهم‌ترین اقلام و محصولاتی که باید پیش از اقدام به خرید آن دقت نمایید آجیل و خشکبار است. به همین منظور نیاز است تا پیش از خرید به نکات مهمی در رابطه با بررسی کیفی آن توجه کنید. علاوه‌بر این بسیار مهم است که بدانیم آجیل عید از کجا بخریم؟ در همین راستا می‌توانید برای خرید انواع خشکبار به بازار تجریش و بازار پانزده خرداد مراجعه کنید؛ چراکه معمولاً در این بازارها محصولاتی باکیفیت و تازه به فروش می‌رسند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی روی قیمت + جدول
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی روی قیمت + جدول
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر