بازارچه سنتی ستارخان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 37477
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

این روزها در غرب تهران شاهد رشد گسترده مراکز خرید بزرگ مانند میلاد نور و گلدیس هستیم، که هر یک دارای مشتریان خاص خود هستند و شهرت زیادی در بین مراکز خرید و بازارها دارند؛ اما اگر به دنبال خرید متنوع با طیف وسیع از کالاها که معمولاً قیمت مناسب تری نسبت به سایر مراکز خرید غرب تهران دارند، هستید؛ بازارچه سنتی ستارخان آن را از دست ندهید. اگر شما هم مایل هستید، بیشتر با این بازارچه سنتی و قدیمی در غرب تهران آشنا شوید و یا اگر می خواهید، بدانید چطور به این بازار رفته چه چیزهایی می توانید تهیه کنید؛ با ما در ادامه مطلب همراه باشید، تا شما را بیشتر با زوایا و جنبه‌های بازار آشنا کنیم.

 

امکانات بزارچه سنتی ستارخان

 

آشنایی با بازار سنتی ستارخان 

بازار سنتی ستارخان یکی از جامع ترین مکان هایی است، که می تواند برای خرید در تهران انتخاب نمایید. این بازار یکی از محبوب ترین و وسیعترین بازارهای شهر تهران می باشد. اگر چه نتوانسته آن طور که باید و شاید بین مردم شناخته شود و جایگاه خود را پیدا کند؛ اما از نظر تنوع و طیف وسیع کالاهایی که در آن وجود دارد و قیمت پایین تری که نسبت به باقی بازارها و مراکز خرید دارد، یک گزینه ای بسیار مناسب برای خرید می باشد. اگرچه اکنون با توجه به این که این بازار از سمت خیابان های ستارخان، گلاب، جلال آل احمد، خسرو و سازمان آب، به راحتی قابل دسترسی می باشد و دارای چندین فاز است؛ دیگر نه تنها یک بازارچه نیست، بلکه با توجه به امکانات شرایط رفاهی داخلی بازار نمی توان دیگر به آن یک بازار سنتی گفت، بلکه کاملاً مدرن و به روز می باشد. این بازارچه دو طبقه دارای چند فاز می‌باشد و حدود ۲۹۰ واحد تجاری را در خود جای داده است، که محل عرضه اجناس گوناگونی با کیفیت مناسب و قیمتی متعادل تر نسبت به دیگر مراکز خرید در غرب و شمال می باشد. این مرکز خرید معروف و قدیمی فاز های گوناگونی دارد، که هر یک از نام‌های آن مختص به زیر پل یادگار امام می باشد. همچنین شما با قدم زدن در بخش های مختلف آن متوجه تفاوت های بارز در بافت هر فاز خواهید شد. اگر از خیابان جلال آل احمد به سمت اشرفی اصفهانی بروید، درست زیر پل یادگار امام در سمت چپ خود پاساژ بزرگی با مجسمه های سر شیر سنگی در جلوی درب ورودی آن مشاهده خواهید کرد؛  که نام آن پاسارگاد است و این آغاز مسیر طولانی و متفاوت بازارچه سنتی ستارخان می‌باشد. این پاساژ در مدت بسیار زیادی پس از فاز اصلی (فاز یک) ساخته شد. شاهد بافتی کاملاً متفاوت و اجناسی کاملاً مدرن، در یک معماری سبک جدید در این پاساژ هستید. در ادامه مسیر پس از پایان پاساژ پاسارگاد به خیابان سازمان آب می‌رسیم، که درب ورودی فاز یک بازارچه در آن قرار گرفته است.
 

مراکز خرید تهران - معرفی 27 تا از بهترین مراکز خرید در پایتخت + آدرس 

 

فاز یک بازار سنتی ستارخان 

از همان ابتدای شروع بخش اول با توجه به تفاوت بسیار زیاد این بافت با پاساژ پاسارگاد خواهید شد؛ چرا که بافت قدیمی تر و عامه پسند تر دارد، همچنین در بین اجناس مربوط به این بخش از بازار ستارخان می توان به فروشگاه‌های لباس های راحتی و خانگی، محصولات ارزان قیمت تر و دم دستی اشاره کرد، که حتی و قیمت آنها با اجناس پاساژ پاسارگاد متفاوت و معقول تر می باشد. همچنین در این فاز بورس لوازم خانگی و نشیمن مانند تخت‌خواب آباژور ساعت و ... وجود دارد، که می توانید، در یافت آباد نیز شعبه‌ای از این وسایل که توسط تولیدکنندگان داخلی عرضه می شوند را بیابید.

فاز 2 بازار سنتی ستارخان 

به مسیر خود که در فاز ۱ ادامه بدهید، پس از پایان وارد خیابان ستارخان می شوید؛ که در مقابل شما درب ورودی فاز دو قرار گرفته است. در این بخش از بازار سنتی ستارخان مغازه ها فروشگاه فشرده و شلوغ تر از بخش‌های دیگر می باشند. همچنین در تمامی بخش‌های بازار ستارخان شما شاهد قیمت هایی متعارف و بعد خواهید بود.

فاز ۴ بازار سنتی ستارخان 

در این بخش به جهت افزایش زیبایی های بصری مجموعه اقدام زیباسازی هابی در فضای درونی و سقف نمودند، که بسیار مورد پسند و موثر در بازدید کنندگان و فروشندگان بوده است. در این بخش رادیویی اختصاصی به صورت زنده و مستقیم به اجرای برنامه می پردازد. همچنین فاز ۴ در همجواری با بوستان جوانه زمان و مکان خرید شرایطی برای تفریح با خانواده را فراهم کرده است.

 

 

ساعت کار بازارچه سنتی ستارخان 

شنبه تا جمعه ، ۹:۳۰ صبح تا ۹:۰۰ شب این مجموعه باز است و به سادگی می تواند از امکانات آن استفاده نمایید.

آدرس بازارچه سنتی ستارخان 

این بازارچه در آدرس: خیابان ستارخان , بلوار گلاب , زیر پل یادگار امام واقع شده است .
شماره تماس روابط عمومی بازارچه: 02144247606    

شناخت شهر تهران - تهران ایران کوچک را بشناسید

راهنمای خرید در بازارچه سنتی ستارخان 

بازار سنتی ستارخان جای مناسبی برای خرید اقلامی مانند کفش، پوشاک، لوازم خانگی،کیف، لوازم ورزشی، لباس زیر می باشد. این بازار، مرکز حراجی های بزرگ در تهران است، که همواره می توانید آن را با بهترین قیمت در آن تهیه کنید.

مرکر خرید پالادیوم تهران - یکی از بهترین و لوکس ترین مراکز خرید موجود در پایتخت ایران، مرکز خرید پالادیوم تهران می باشد.

امکانات رفاهی بازارچه سنتی ستارخان 

بازار رستوران‌ها و کافی شاپ هایی نیز وجود دارد، که برای رفع خستگی پس از خرید مکان مناسبی هستند. لازم به ذکر است، که بیشتر این رستوران ها و کافی شاپ ها در پاساژ پاسارگاد قرار دارند و در ادامه مسیر در بازار شما شاهد اغذیه فروشی ها، فست فودها و غذاخوری های شلوغ و خیابانی هستید. همچنین این بازارچه دارای پارکینگ اختصاصی می‌باشد، که می‌توانید از آن استفاده نمایید. البته در ماه های از سال که که شلوغ تر است، مخصوصاً در بخش مربوط به خیابان گلاب و آپادانا، امکان تکمیل ظرفیت وجود دارد؛ اما به طور کلی ظرفیت پارکینگ نسبت به مراجعه کنندگان بازار در نظر گرفته شده است.

 

بازارچه سنتی ستارخان

 

راه های دسترسی به بازارچه سنتی ستارخان 

شهر تهران با دسترسی آسان که برای مردم به سیستم حمل و نقل عمومی فراهم کرده است، این امکان را به وجود آورده، که به راحتی با استفاده از خطوط مترو و بی آر تی به هر کجای شهر که بخواهید سفر کنید و انتخاب وسیله نقلیه برای رسیدن به هر نقطه از شهر به مبدأ، مقصد و از همه مهم‌تر سلیقه شخصی خودتان باز می‌گردد. در رابطه با راه‌های دسترسی بازارچه سنتی ستارخان نیز این مسئله مستثنی نبوده و به راحتی با استفاده از مترو و اتوبوس و همچنین اتومبیل شخصی خودتان می توانید، به این مکان رفته و خریدی به یادماندنی بپردازید.

 

بازار بزرگ تهران - مهم ترین مرکز خریدی که در پایتخت وجود دارد و آن را قلب اقتصادی ایران می نامند "بازار بزرگ تهران" می باشد.

 

دسترسی با مترو 

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو تهران به بازارچه سنتی ستارخان، ایستگاه مترو تهران طرشت و صادقیه است، که اگر در ایستگاه صادقیه از مترو خارج شوید؛ باید با استفاده از تاکسی های میدان صادقیه به خیابان ستارخان، ریز پل یادگار امام بروید.

دسترسی با اتوبوس 

ایستگاه اتوبوس دفتر و صادقیه دسترسی خوبی به این مسیر دارند.

دسترسی با خودروی شخصی 

برای رسیدن به این بازارچه اولین مسیری که باید بروید، خیابان ستارخان است. همچنین شما می توانید در ادامه از مسیر گلاب، خسرو، سازمان آب و جلال آل احمد به این بازارچه برسید.

نظرات کاربران

  1. پرهام پرهام 1402/04/09
    11 نفر پسندیدند
    من از شیراز اومدم و هر دفعه از بازار ستارخان خرید میکنم به نظرم همه چیز رو میشه خرید و قیمت ها کاملا مناسب هستن

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 102 کاربر