آکواریوم بارسلونا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/10/11
بازدید: 427
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر بارسلون یکی از شهرهای محبوب اسپانیا می باشد که سالانه گردشگران زیادی را میزبانی می کند. در این شهر تفریحات گوناگونی وجود دارد که یکی از جذاب ترین آن ها آکواریوم بارسلونا می باشد، این آکواریوم در سطح اروپا بی همتا است.
آکواریوم بارسلونا مجموعه ای از 35 آکواریوم مجزا می باشد که در منطقه port vell در نزدیکی مرکز خرید معروف مرمگنوم واقع شده است، این آکواریوم ها شامل: آکواریوم های گرمسیری، آکواریوم مدیترانه، سیاره آبی، آکواریوم موضوعی و جواهر دریا می شود. در این آکواریوم زیبا و چشم نواز 11 هزار نوع از جانوران و ماهیان در 450 گونه مختلف زیست می کنند. سالانه تعداد بی شماری از گردشگران تور بارسلون از این دنیای زیر آب بازدید می کنند و به نکات شگفت آوری که در رابطه با آبزیان وجود دارد، پی می برند. جالب است بدانید که در بخشی از این آکواریوم تانکی اقیانوسی وجود دارد که ماهی های غول پیکر و کوسه های بزرگ در آن نگه داری می شوند. برخی گونه های کمیاب آبزیان تنها در آکواریوم بارسلونا وجود دارند که تماشای آن ها گردشگران تور اسپانیا را به وجد می آورد. برخی از گونه های جانوری که در این آکواریوم زیبا وجود دارد عبارت اند از: ماهی مولالا، مار ماهی، پرتوماهی و 2 نوع کوسه.

آکواریوم بارسلونا دارای قطر 36 متری و عمق 5 متری می باشد که در این محفظه حدود 4 میلیون لیتر آب جای گرفته است. آکواریوم بارسلونا دارای فروشگاهی بزرگ می باشد که در آن انواع آبزیان موجود در این مکان، به فروش می رسد و توجه گردشگران تور بارسلون را به خود جلب کرده است. جالب ترین بخش آکواریوم بارسلونا تونلی مهیج می باشد که عبور از دل دنیای زیر آب را برای بازدیدکنندگان مهیا می سازد. طول این تونل شیشه ای و متلالی تقریبا 80 متر است و قدم زدن در آن همراه با تماشای بخش های رنگارنگ و متنوع آکواریم بسیار لذت بخش می باشد. جالب است بدانید که بازدیدکنندگان به واسطه نقاله ای متحرک که در زیر پای آن ها قرار گرفته، به حرکت در می آیند و از بخش های گوناگون آکواریوم دیدن می کنند. یکی از دلایلی که سبب شهرت جهانی این آکواریوم شده، تنوع بالای موجوداتی است که در آن زندگی می کنند.
همان گونه که در بالا اشاره کردیم، آکواریوم بارسلونا بخش های گوناگونی را شامل می شود:
آکواریوم مدیترانه ای
از میان 35 آکواریومی که در این مکان وجود دارد 14 عدد به موجودات دریای مدیترانه اختصاص دارد که می توانید از ویژگی های آن ها اطلاعات مفیدی کسب کنید. در یکی از بخش های آکواریوم های مدیترانه ای 2 گونه وجود دارد که در خطر انقراض هستند و به طور ویژه ای از آن ها محافظت می شود.
جواهرات دریا
بخشی از آکواریوم بارسلونا مختص صدف های زیبای دریایی می باشد. این صدف ها در دوره های مختلف تاریخ کاربردهای گوناگون داشته اند و مطالعات زیادی بر روی آن ها انجام شده که نتایج را می توانید در بخش جواهرات دریا مطالعه نمایید.
آکواریوم موضوعی
در آکواریوم های موضوعی این مکان، موجودات کوچک و ریزی وجود دارد که از نزدیک قابل مشاهده هستند. این گیاهان و جانوران ریز، در آکواریوم های بزرگ دیده نمی شوند ولی در این آکواریوم ها به خوبی دیده می شوند.
سیاره آبی
موجودات دریایی در محیط های مختلفی زندگی می کنند و هر یک ویژگی های خاصی دارند. بخش سیاره آبی که در طبقه دوم قرار دارد، نمایش دهنده این جانداران خاص بوده که از محیط های مختلف به آکواریوم بارسلونا آورده شده و شرایط مطلوبی برای ادامه زندگی آن ها مهیا کرده اند.
آکواریوم گرمسیری
آکواریوم های گرمسیری 5 مخزن از آکواریوم بارسلونا را به خود اختصاص داده اند. در این بخش صخره های مرجانی زیبا در کنار موجودات دریایی به نمایش در آمده که گردشگران تور بارسلون را به وجد می آورد.
لازم به ذکر است که بگوییم عکاسی در آکواریوم بارسلونا بلامانع بوده و اگر از دوربین خودتان بهره ببرید، نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نمی باشد ولی اگر از دوربین های مجموعه برای عکاسی بهره ببرید شامل پرداخت هزینه می شوید.

*هزینه بلیط آکواریوم بارسلونا
گردشگران تور بارسلون باید توجه داشته باشند که از زمان خریداری بلیط، تنها تا 90 روز بعد می توانند از آن استفاده کنند و بعد از این مدت، بلیط منقضی می شود. بلیط این آکواریوم هیجان انگیز برای رده های سنی مختلف گوناگون می باشد و برای افراد ناتوان هم تخفیف های ویژه دارد.
بزرگسالان: 20 یورو
کودکان 5 الی 10 ساله: 15 یورو
کودکان 3 الی 4 ساله 7 یورو
خوب است بدانید، پکیج هایی در آکواریوم بارسلونا وجود دارد که پکیج خانواده نامیده می شود و به شرح زیر است:
-دو بزرگسال + دو کودک 60 یورو
-4 بزرگسال 68 یورو
*راه های دسترسی
برای رفتن به آکواریوم بارسلونا گردشگران می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر: اتوبوس و مترو بهره ببرید. برای استفاده از خطوط اتوبوس باید به ایستگاه های D120، V13، V15،V17 و H14 بروید. برای استفاده از مترو هم می توانید از خط 3 دراساناس و خط 4 بارسلونتا بهره ببرید.
در صورتی که از هتل محل اقامتتان خودرو کرایه کرده اید، می توانید از مسیرهای روندا لیتورال، خروجی های 21 یا 22 را خارج شوید.

*ساعات کار
آکواریوم بارسلونا همه روزه بین ساعات 10 صبح تا 19:30 پذیرای توریست های تور بارسلون و بازدیدکنندگان می باشد، البته زمان تعطیلی آن در روزهای آخر هفته 21:30 است. 
آدرس: Aquarium Barcelona, Barcelona, Spain
شماره تماس: 00932217474
وب سایت: www.aquariumbcn.com 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر