هیومن پارک تهران

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/14
بازدید: 4597
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در سال های اخیر در سراسر دنیا نسل جدیدی از پارک ها در جهان ایجاد و شناخته شده که طرفداران بسیاری پیدا کرده و با استقبال قابل توجهی رو به رو شده اند. این پارک ها به عنوان پارک های موضوعی معرفی شدند. هیومن پارک تهران به عنوان تنها پارک موضوعی پایتخت مکانی جذاب و دیدنی است که در این مقاله قصد داریم از آن بنویسیم و شما را با هیومن پارک تهران آشنا سازیم، با ما همراه باشید.
آیا برنامه کودک خانم فریزر و اتوبوس مدرسه را به یاد دارید؟ آیا در زمان پخش این برنامه به این فکر کرده اید که کاش شما هم یکی از دانش آموزان آن مدرسه بودید و با اتوبوس راهی سفر علمی می شدید؟ سفر به هیومن پارک تهران می تواند همان سفر علمی را برای شما تداعی و لذت تجربه آن را به شما القا کند.

 

هیومن پارک تهران

 

بزرگ ترین پارک موضوعی خاورمیانه

همانطور که گفته شد هیومن پارک تهران یک پارک موضوعی می باشد، پارک موضوعی یا همان تم پارک به پارک هایی اطلاق می شود که بر اساس موضوعی خاص طراحی و ساخته شده و در آن به همان موضوع پرداخته می شود، موضوع هیومن پارک تهران، علمی است و در آن بدن انسان شرح داده می شود و شما می توانید به راحتی با اعضای داخلی بدن و نحوه کارکرد سیستم آن آشنا شوید. هیومن پارک تهران اولین و بزرگ ترین پارک موضوعی خاورمیانه محسوب می شود و یکی از مهم ترین تفریحات تهران به شمار می آید.
این پارک کاملا به شکل یک انسان غول پیکر شبیه سازی شده، شما با وارد شدن به آن می توانید به تمامی اعضای بدن آن بروید و حتی آن ها را لمس کنید، هنگام ورود به این پارک شما از گوش انسان وارد شده و در بدن آن شروع به کاوش می کنید، به مدت 45 دقیقه از شش ها، قلب، کلیه و کبد می گذرید و از روده خارج می شوید، این پارک بسیار مناسب دانش آموزان و خردسالان می باشد تا کاملا با سیستم بدنی انسان آشنا شوند و در کنار آموزش به تفریح نیز بپردازند.

صداهای طبیعی در بدن انسان

هیومن پارک تهران تماما پر از هیجان و شگفتی است و می تواند برای دقایقی شما را سرگرم کند، در این پارک قلبی تپنده وجود دارد که می توانید در نمایی 360 درجه به تماشای آن بنشینید، تمامی قسمت های شبیه سازی شده هیومن پارک تهران به غیر از قلب، قابل لمس می باشد. از ویژگی های هیومن پارک تهران می توان به صداهای شبیه سازی شده در برخی قسمت های پارک اشاره کرد، صداهایی مربوط به عضوی که وارد آن شده اید برای نزدیک تر بودن به واقعیت پخش می شود، گویی واقعا در بدن یک انسان واقعی قرار دارید، به عنوان مثال صدای تپش قلب و یا جریان خون در رگ ها، یکی دیگر از خصوصایت بارز این پارک رویداد های طبیعی بدن می باشد، هنگام وارد شدن به بینی انسان و نزدیک شدن به موهای آن مکانیزم عطسه رخ می دهد و یا هنگام برگشت به معده استفراغ اتفاق می افتد و این امکانات هیجان سفر به این پارک علمی را دو چندان کرده است.

 

پارک های تهران


در هر یک از بخش های این پارک راهنماهایی هستند که در مورد عضو مورد نظر به شما توضیح می دهند و اطلاعات مفیدی در اختیار شما می گذارند، این راهنماها دانشجویان زیست شناسی و فیزیولوژی می باشند. در داخل پارک پرستارانی نیز هستند که فشار خون بچه ها و بزرگسالان را نیز اندازه می گیرند و به سوالات بهداشتی و فردی بازدید کنندگان نیز پاسخ می دهند. 
در طبقه دوم هیومن پارک تهران نیز فضایی شبیه به بیمارستان با عنوان دکتر لند شبیه سازی شده که بچه ها هنگام ورود به آن لباس پرستار به تن می کنند و در نقش های مختلفی که در بیمارستان هستند می توانند به بازی و سرگرمی و آموزش مشغول شوند. در دکتر لند تمامی وسایل پزشکی وجود دارد و ماکت هایی از انسان نیز برای نقش بیمار در آن قرار داده شده است تا دانش آموزان بتوانند به راحتی بیماران را درمان کنند. در کنار دکتر لند فضایی به کافه برای رفاه حال بزرگسالان اختصاص داده شده که در کنار تماشای فرزندان خود استراحتی کوتاه داشته باشند و از نمای تهران در زیر پای خود لذت ببرند.
در هیومن پارک تهران امکان بردن دوربین و عکس برداری وجود ندارد، اما عکاسانی در این پارک هستند که از شما در دکورهای جذاب و مختلفی عکس می گیرند و لحظاتی زیبا و به یاد ماندنی را برای شما به یادگار ثبت می کنند. همچنین در این پارک امکانات دیگری اعم از کافه، رستوران و گیفت شاپ وجود دارد و بازدید کنندگان می توانند از این امکانات نیز بهره ببرند.
علاقه مندانی که قصد دارند راهی این سفر علمی مهیج شوند می توانند از تور داخلی سایت لحظه آخر استفاده کنند و در کنار بازدید از هیومن پارک تهران از دیگر جاذبه های گردشگری تهران نیز دیدن کنند. از دیگر جاهای دیدنی تهران که در کنار این پارک وجود دارد می توان به موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد و رویا پارک تهران اشاره کرد که می توانید به راحتی از آن ها نیز بازدید داشته باشید.

 

پارک علمی تهران


زمان بازدید هیومن پارک تهران

ساعات کاری مجموعه هیومن پارک تهران در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 و در روزهای پنج شنبه و ایام تعطیل از ساعت 10 الی 22 می باشد.

هزینه بازدید هیومن پارک تهران

هزینه بازدید از این پارک به ازای هر نفر 40 هزار تومان و هزینه ورودی دکتر لند نیز به ازای هر نفر 30 هزار تومان می باشد. هزینه عکاسی نیز در این مجموعه به صورت جداگانه محاسبه می گردد، توجه داشته باشید که تمامی مبالغ ذکر شده مربوط به اواسط تابستان 98 می باشد و در آینده ممکن است افزایش یابد.

آدرس هیومن پارک تهران

تهران، خیابان نیاوران، ابتدای دارآباد، بعد از آجدانیه، انتهای خیابان موزه، جنب ساختمان موزه طبیعت و حیات وحش.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 102 کاربر