آبشار دودهساگار

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1397/10/16
بازدید: 477
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

گوا سرزمینی مملو از شگفتی ها بوده که جاذبه های گردشگری زیبایی را در خود جای داده است. یک از دیدنی ترین آبشارهای کشور هند در این شهر واقع شده که با طبیعتی بی نظیر عجین شده است. آبشار دودهساگار، آبشاری طویل است که به مناظر اطراف خود زیبایی خاصی بخشیده است.
آبشار دودهساگار از رود "مندوی" سرچشمه می گیرد. کلمه دودهساگار در لغت به معنای دریای شیر بوده که این نام به دلیل آب سفید رنگی که در آبشار جریان دارد به آن اطلاق گشته است. آبشار دودهساگار دارای ارتفاع تقریبی 300 متری و پهنای 30 متری بوده که از ارتفاعات زیاد، آبی خروشان را به پایین می راند، به گونه ای که از فاصله های دور صدای سقوط آب به گوش می رسد و این مسئله سبب به وجد آمدن گردشگران تور گوا شده است. خوب است بدانید که برخی از اهالی محلی این آبشار را تامبدی سورلا می نامند.
آبشار دودهساگار جزء فهرست 100 آبشار مرتفع جهان قرار دارد که این امر سبب شده تا گردشگران بی شماری که از این شهر دیدن می کنند، به بازدید از این آبشار زیبا بپردازند. جالب است بدانید که این آبشار در پارک ملی گوا که مولم نام دارد، واقع شده و پوشش های گیاهی موجود در اطراف آن، جلوه بی نظیری به آن بخشیده، گویی که در بهشتی غیر قابل وصف قدم نهاده اید.

*تفریحات آبشار دودهساگار
در اطراف این آبشار زیبا تفریحات مهیجی وجود دارد که گردشگران تور گوا امکان استفاده از آن ها را دارند:
-شنا: در پایین آبشار حوضچه هایی وجود دارد که شنا کردن در آن ها مجاز بوده و آبتنی در آب سرد آن ها بسیار لذت بخش است.
-صخره نوردی: آبشار دودهساگار صخره هایی سفت و سخت داشته که صخره نوردان را مجاب می کند تا از میان آن ها عبور کنند و در حین بالا رفتن، از مناظر اطراف لذت ببرند. البته لازم به ذکر است که بگوییم تنها افرادی که در این ورزش ماهر هستند می توانند از پس این صخره ها بر بیایند و در صورت مبتدی بودن این امکان وجود ندارد.
-فیل سواری: همان گونه که مطلع هستید، فیل یکی از محبوب ترین حیوانات در میان مردم هند می باشد که در برخی ایالات این کشور حتی آن را مقدس می شمارند. فیل سواری یکی از ورزش های رایج در هند می باشد که در اطراف آبشار دودهساگار هم می توانید از آن لذت ببرید.
-عکاسی: قطعا عکس گرفتن از همچین منظره بی نظیری، برای هر توریستی جذابیت دارد. به همین دلیل دوربین هایی به منظور اجاره دادن در این مکان وجود دارد که در صورت به همراه نداشتن دوربین های شخصی، می توانید از آن ها بهره ببرید و هزینه مربوطه را پرداخت نمایید.
گشت و گذار در نزدیکی آبشار دودهساگار بسیار لذت بخش بوده و در کنار تماشای مناظر بکر، می توانید از باغ وحش بوندلا، قبر شیطان و معبد تامبادی نیز دیدن کنید.

یکی از نقدهایی که بر مسئولین پارک مولم وارد می باشد، عدم وجود امکانات رفاهی در این ناحیه بوده که در برخی مواقع، سبب ایجاد مشکلاتی برای توریست های تور هند می شود.    در اطراف آبشار دودهساگار هتل ها و رستوران های متنوعی در رنج قیمتی گوناگون وجود دارد که گردشگران می توانند از اقامت در آن ها بهره ببرند.

در مقابل آبشار دودهساگار ریل قطاری وجود دارد که به دلیل عدم داشتن ایمنی ها و استانداردهای لازم، امروزه به شدت قبل مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها در مواقعی فعال می شود، ولی اگر شما گردشگران تور گوا جزء افراد خوش شانسی بودید که امکان بهره بردن از آن را داشتید، قطعا خاطره ای فراموش نشدنی برایتان ثبت می شود.
*راه های رسیدن به آبشار
افراد برای رفتن به آبشار دودهساگار می توانند از قطار، تاکسی و یا اتومبیل های کرایه ای بهره ببرند. دسترسی به واسطه قطار از طریق ایستگاه راه آهن کولم کیو ال ام امکان پذیر بوده و با تاکسی یا اتومبیل شخصی باید از طریق جاده کولم اقدام شود. برای مسیرهای پیاده روی، جیپ هایی در نظر گرفته شده که بازدیدکنندگان می توانند به واسطه آن ها مسیر را طی کنند و به نزدیکی آبشار برسند. از هر شیوه ای که برای رسیدن به آبشار استفاده می کنید، ساعاتی را باید به صورت پیاده طی کنید و از مناطق سرسبز اطراف دیدن کنید تا به آبشار برسید.
*بهترین زمان سفر به آبشار دودهساگار
گردشگران تور گوا در هر زمانی از سال این امکان را دارند که از این آبشار زیبا بازدید کنند و اوقات خوشی را در آن سپری نمایند. در فصل پاییز و زمستان به دلیل عدم امنیت کافی، سرمای بیش از حد و کم آب شدن آبشار، میزان گشت و گذارها به حداقل خود می رسد ولی در فصل تابستان گرمای هوا به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و می توان اغلب توریست ها را در حال تفریح دید. در فصل بهار آبشار دودهساگار بسیار پرآب می شود و زیبایی وصف ناپذیری پیدا می کند که می توان بهترین زمان سفر به این آبشار را همین فصل دانست. لازم به ذکر است که بگوییم هنگام سفر، کفش و لباس مناسب به همراه داشته باشید، زیرا مسیرهای پیاده روی کم نیستند. یک نکته را فراموش نکنید که در اطراف آبشار دودهساگار علاوه بر حشرات، حیوانات موذی هم وجود دارند که تعداد آن ها در فصول سرد بیشتر هم می شود. بهتر است که برای این طبیعت گردی جالب، یک روز کامل را زمان بگذارید و از تمامی بخش های آبشار دیدن کنید.
تلفن: 918322437728
آدرس: هند/ گوا/ منطقه سونالیم/ آبشار دودهساگار 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر