رستوران شهرزاد ایروان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/09
بازدید: 907
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شکم‌گردی و آشنایی با طعم‌های جدید از زیبایی‌هایی یک سفر به‌شمار می‌روند. حال مقصدی کهن با غذاهای لذیذ، می‌تواند خاطره‌ای تکرارنشدنی باشد. ایروان بزرگ‌ترین شهر ارمنستان، به داشتن رستوران‌ها و کافه‌های دنج معروف است. غذاهای ارمنستان با غذاهای ایرانی ویژگی‌های مشترک بسیاری دارند و حتی برخی از آن‌ها در ایران نیز طبخ می‌شوند. دلمه و کله پاچه از جمله غذاهای مشترک ایران و ارمنستان هستند؛ اما اگر در سفر خود به ایروان هوس صرف یک غذای لذیذ و اصیل ایرانی را کرده‌اید، کافیست به رستوران‌های ایروان سری بزنید و تجربه‌ چشیدن طعم‌ غذاهای ایرانی را در آنجا نیز به خود هدیه دهید. در بین این رستوران ها، رستوران شهرزاد ایروان از محبوبیت خوبی برخوردار است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

رستوران شهرزاد ایروان

معرفی رستوران شهرزاد ایروان    

در نزدیکی میدان جمهوری ایروان، رستوران ایرانی شهرزاد پذیرای کسانی است که علاقه‌مند هستند تا صرف یک غذای لذیذ ایرانی را در دل ایروان تجربه کنند. رستوران شهرزاد با دکوراسیون ساده و زیبایش محیطی گرم و صمیمی را برای مشتریان فراهم کرده است. بسیاری از افرادی که به این رستوران مراجعه کرده‌اند، از کیفیت غذا و سرویس‌دهی آن رضایت داشتند. رستوران شهرزاد از منوی بسیار متنوعی برخوردار بوده و از کباب و چلو تا دلمه و قورمه سبزی را برای مشتریان سرو می‌کند. جالب است بدانید که قورمه سبزی و دوغ این رستوران بسیار پرتقاضا و لذیذ هستند. تمامی غذاهایی که در این رستوران طبخ و سرو می‌گردند، مطابق با سنت ایرانیان و به‌صورت حلال تهیه می‌شوند و مشتریان ایرانی از این بابت نیز اعلام رضایت کرده‌اند. علاوه‌بر غذاهای ایرانی، در رستوران شهرزاد یک بار کوچک نیز به چشم می‌خورد که در آن انواع نوشیدنی‌ها سرو می‌شوند. جالب است بدانید که این رستوران در یک زیرزمین بنا شده و از این نظر محیطی دنج و بسیار راحت به‌حساب می‌آید.

  • آدرس رستوران شهرزاد ایروان: tigran mets2, repablic squar, Yerevan
  • شماره تماس: +37494806269    
  • ساعت کاری: از 11 صبح تا 12 شب    

امکانات رستوران شهرزاد ایروان

خوشبختانه این رستوران از نظر سرویس‌دهی و ارائه خدمات سرآمد است و بسیاری از مشتریان از این بابت اعلام رضایت کرده‌اند. این رستوران از امکاناتی نظیر سرو غذا در محل یا بیرون‌بر نیز برخوردار است.     

جاذبه ‌های توریستی نزدیک به رستوران شهرزاد ایروان

هرچند که غذاهای این رستوران در رونق و شهرت آن بسیار تاثیرگذار بوده؛ اما نمی‌توان تاثیر موقعیت قرارگیری رستوران شهرزاد را در موفقیت آن بی‌تاثیر دانست. این رستوران در مرکز شهر ایروان یعنی در نزديکي میدان بزرگ جمهوری قرار دارد و به‌راحتی می‌توانید از هر نقطه از این شهر، با استفاده از خط متروی جمهوری، خود را به این مکان برسانید.    

  • موزه تاریخی ارمنستان: ارمنستان از پیشینه‌ تاریخی بسیار غنی برخوردار است. این امر سبب گردیده که از نظر غنائم جنگی و آثار برجای مانده از پادشاهان، شهرت بسیاری داشته باشد. بعد از صرف غذا در رستوران شهرزاد ایروان، با بازدید از این موزه می‌توانید تاریخ ایروان را به‌طور کامل ورق زده و از دیدن زيورآلات، ظروف سفالی، ارابه‌های تاریخی، گلدان‌ها، صلیب، زره و چرخ‌های چوبی و هزاران اثر دیگر نهایت لذت را ببرید.
  • پارک شاهومیان: آب‌وهوای ایروان بسیار مطبوع و دلپذیر است. بسیاری از گردشگران بر این باور هستند که طبیعت و آب‌وهوای ایروان به پاریس شباهت دارد. قدم زدن زیر درخت‌های سر به فلک کشیده و در کنار فواره‌های زیبای پارک‌های این شهر  بسیار آرامش‌بخش خواهد بود. پارک شاهومیان با برخورداری از طبیعتی بسیار زیبا در تمامی فصول سال به ویژه بهار، پذیرای بسیاری از کسانی است که علاقه‌مند به پیاده‌روی و لذت بردن از هوای پاک آن هستند.
  • میدان جمهوری: ایروان را با میدان بزرگ جمهوری و کاخ ساعت آن می‌شناسند. این مکان قطب سیاسی و اجتماعی این کشور به‌شمار می‌رود و بسیاری از رژه‌های نظامی و جشن‌های ملی در این مکان برگزار می‌شوند. در این مکان و در نزديکي آن، هتل‌های بسیار مجلل و جاذبه‌های تاریخی زیادی وجود دارند.

جاذبه های نزدیک به رستوران شهرزاد ایروان

فاصله‌ رستوران شهرزاد تا اماکن توریستی    

از آنجایی که رستوران شهرزاد در نزدیک‌ترین مکان به میدان جمهوری قرار داشته، در نتیجه می‌توان اماکن توریستی بسیاری را در فاصله‌ای نزدیک از این رستوران مشاهده کرد. جالب است بدانید که فاصله‌ این رستوران تا ایستگاه متروی جمهوری کمتر از ۵۰۰ متر بوده و با یک پیاده‌روی کمتر از یک کیلومتری می‌توان به مکان‌های توریستی دسترسی داشت.

سخن پایانی...

ارمنستان یکی از کشورهای تاریخی در همسایگی ایران است که به‌دلیل آرامش سیاسی و اجتماعی که در آن حکم‌فرماست، همواره به عنوان گزینه‌ پرطرفداری برای مهاجرت یا سفر به‌شمار می‌رود. ایرانیان بسیاری در این کشور ساکن هستند. از جمله مزیت‌های پایتخت ارمنستان یعنی ایروان، حضور رستوران‌های ایرانی مانند شهرزاد در این شهر است. در رستوران شهرزاد می‌توان بدون دغدغه عدم آگاهی از زبان ارمنی، با پرسنل این مجموعه به زبان فارسی صحبت کرده و برای ساعاتی از احساس حضور در ایران لذت برده و غذایی ایرانی نیز تناول ‌کنید.

نظرات کاربران

  1. شاهین اسکندری شاهین اسکندری 1402/12/08
    2 نفر پسندیدند
    من در 7اسفند 1402 برای صرف شام به اتفاق همسرم به رستوران شهرزاد از بابت تعصب هم میهن بودن مراجعه کردم و مدیر رستوران که یک خانم بود غذای 3000 درامی رو برای ما 15 هزار درام حساب کرد وما چون ر وز اول اقامتمون دران شهر بود قیمتها رو در دست نداشتیم فردای ان روز متوجه شدیم که هم وطن عزیز چه کلاهی سر ما گذشته دستش درد نکنه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 102 کاربر