خرافاتی ترین کشور های اروپا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/09
بازدید: 2239
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
خرافات باور ها و اعتقادات بی پایه و اساسی هستند که در طول تاریخ بشریت، در فرهنگ کشور های مختلف وجود داشته است. احتمالا گردشگران عزیز خرافاتی ترین کشور دنیا، یعنی هند را بشناسند، اما ما در این بخش از سایت قصد داریم به طور اختصاصی به معرفی خرافاتی ترین کشور های اروپا و بیان برخی از خرافات آن ها بپردازیم، بنابراین در ادامه با لحظه آخر همراه باشید تا با خرافاتی ترین کشور های اروپا و عجیب ترین خرافات دنیا آشنا شوید.
 
خرافات فرانسوی ها
 
یونان
یونان در لیست خرافاتی ترین کشور های اروپا، مقام اول را به خود اختصاص داده است. در فرهنگ این کشور خرافات زیادی وجود دارد و تقریبا هر اتفاقی را به یک دلیل غیر منطقی ربط می دهند. به طور مثال مردم یونان اعتقاد دارند که شکستن بشقاب ها نشانه افتادن اتفاق های ناگوار است. همچنین در این کشور جمله معروفی با عنوان، چشم شرور همیشه مراقب شما است، وجود دارد و واضح است که این عبارت نیز ریشه در خرافات دارد.
فرانسه
بعد از یونان، این بار فرانسوی ها هستند که خرافات زیادی را در فرهنگ خود جای داده اند. گردشگران تور فرانسه جالب است بدانید که مردم این کشور معتقدند وارونه شدن نان، نشانه بدیمنی و بدشگونی است و حتی میهمانان نیز در مجالس مهمانی باید به این موضوع توجه داشته باشند.
ترکیه
کشور ترکیه نیز که بخشی از آن در قاره اروپا واقع شده است، دارای خرافات و باور های عجیب و غریب بسیاری است. گردشگران تور ترکیه جالب است بدانید، در این کشور خرافه عجیبی در مورد آدامس جویدن وجود دارد و مردم این کشور بر این باورند که اگر فردی در شب آدامس بجود، انگار که گوشت بدن مرده را می خورد.
انگلیس
گردشگران تور اروپا خوب است بدانید که با وجود اینکه انگلیس در بین کشور های اروپایی، خرافات کمتری را در فرهنگ خود جای داده است، اما مردم این کشور هم درباره برخی مسائل اعتقادات جالبی دارند. مثلا در این کشور اگر کسی به سکسکه بیوفتد، نشانه این است که کسی در حال فکر کردن به او می باشد. همچنین مردم انگلیس اعتقاد دارند اگر کسی در صبح اولین روز هر ماه، نام خرگوش را به زبان بیاورد، در طول ماه بسیار خوش شانس خواهد بود.
صربستان
مسافران تور صربستان جالب است بدانید در این کشور یک رسم جالب همانند رسم ایرانی ها وجود دارد. مردم صربستان، پشت سر مسافر و یا عزیزی که برای چند روز خانه را ترک می کند، آب می ریزند و به اعتقاد آن ها ریختن آب پشت سر مسافر، به خاطر جاری بودن و روشنایی شگون داشته و باعث می شود فرد سالم به مقصد برسد.
 
خرافات مردم آلمان
 
پرتغال
شاید کشور پرتغال جز خرافاتی ترین کشور های اروپا نباشد اما در این کشور نیز خرافات عجیبی وجود دارد. مثلا در فرهنگ این کشور عقب عقب راه رفتن کاری شوم و بد شگون است و هیچکس نباید این کار را انجام دهد چرا که در این صورت شیطان متوجه می شود شما کجا هستید و قصد رفتن به کجا را دارید.
آلمان
همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، یونان در زمره خرافاتی ترین کشور های اروپا مقام نخست را دارد و حتی باعث شده برخی خرافات آن وارد فرهنگ کشور های دیگر شود. به طور مثال در کشور آلمان خرافه ای درباره نوشیدن آب وجود دارد که ریشه در خرافات یونانی ها دارد. گردشگران تور آلمان جالب است بدانید، در این کشور اگر فردی به سلامتی کسی آب بنوشد، نه تنها برای اون خوش یمن نبوده، بلکه در واقع برای اون آرزوی بد یمنی و مرگ کرده است.
از دیگر کشورهایی که در دنیا خرافاتی هستند می توان به کشور هند اشاره کرد که در قاره آسیا قرار دارد. هند یکی از کشورهایی است که مردم آن به خرافات ترسناکی معتقد هستند.
در این مقاله از وبسایت لحظه آخر سعی بر آن داشتیم تا شما گردشگران و کاربران عزیز را با خرافاتی ترین کشور های اروپا آشنا کرده و اطلاعاتی درباره خرافات موجود در فرهنگ برخی از این کشور ها، در اختیارتان قرار دهیم.

نظرات کاربران

  1. هانی هانی 1398/10/08
    11 نفر پسندیدند
    به نظر من خرافاتی بودن و اعتقاد داشتن به این خرافات نشان از جهل و ندانستنه، واسه همینم هست که قدیما خیلی بیشتر از این حرفا خرافات وجود داشت، الان نسبت به گذشته خرافات خیلی خیلی کم شده و بیشتر بزرگ تر ها به این ها معتقدند و دیگه الان داره خیلی کمتر به نسل های بعدی انتقال پیدا می کنه، کشور خودمون هم الان جزو همین کشورها به حساب میاد حالا یکم کمتر ولی ما همچنان مردم خرافاتی هستیم، مثلا همین آب ریختن پشت مسافر ، ما همچنان این کار رو انجام میدیم و معتقدیم اگر انجام ندیم ممکنه اتفاق بدی برای مسافر بیفته اما خودمون هم می دونیم این تنها یه خرافاته و چیز دیگه ای نیست اما دست خودمونم نیست و ناخوداگاه انجام میدیم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 107 کاربر