اقامت در باکو

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 348
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
باکو پایتخت و بزرگترین شهر کشور جمهوری آذربایجان می باشد. از جمله ویژگی های منحصر به فرد شهر باکو می توان به ساختمان های تاریخی، آثار باستانی، کاخ شیروان شاه و قلعه دختر اشاره کرد. وجود جزایر زیبای خزر در این شهر یکی دیگر از دلایل جذب توریسم از اقصی نقاط دنیا می باشد. تعداد بی شماری از جهانگردان هر ساله برای بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا تصمیم به سفر می گیرند، از همین رو انتخاب هتل و محل اسکان اصل مهمی در سفر به باکو محسوب می شود. مهم ترین اصل در انتخاب هتل، موقعیت مکانی آن بوده، هرچه قدر هتل به مرکز اصلی شهر نزدیک تر باشد بهتر بوده و طبیعتا قیمت آن هم گران تر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت در باکو مطالب زیر را مورد مطالعه قرار دهید.

هتل های زیر از لحاظ اقتصادی جهت اقامت در باکو (اقامت چند روزه) مقرون به صرفه می باشند:
 * هتل سنترال پارک  Central Park
این هتل، یک هتل 3 ستاره می باشد که در خیابان سلیمان رحیم اوف قرار گرفته، هتل سنترال پارک رتبه خوبی را از دید گردشگران تور باکو کسب کرده است. این هتل تنها 5 دقیقه تا میدان فواره ها (تارگوا) فاصله دارد. منوی غذاهای متنوع، باشگاه و سونا از دیگر امکانات این هتل می باشند.
*هتل بویوک گالا Boyuk Gala
این هتل، یک هتل 3 ستاره می باشد که در خیابان میرزا منصور قرار گرفته، هتل بویوک گالا نیز رتبه خوبی را از دید مسافران تور باکو کسب نموده است. این هتل درنزدیکی مکان تاریخی ایچری شهر، که از میراث جهانی بوده واقع گشته و فاصله ی آن با ساحل دریای خزر ده دقیقه و ایستگاه متروی ایچری شهر 7 دقیقه پیاده روی می باشد.
جهت اقامت در باکو متوسط قیمت برای هتل های 3 ستاره از 100 تا 150 هزار تومان برای هر نفر با مدت اقامت یک شب می باشد. مسافران می توانند جهت اقامت در باکو هتل های بالا را انتخاب نمایند.
هتل های زیر جهت اقامت در باکو از لحاظ اقتصادی در سطح متوسط می باشند:
*هتل پارک این Park Inn Hotel
این هتل، یک هتل 4 ستاره می باشد که در قلب شهر باکو و در ناحیه ی تجاری شهر واقع شده، هتل پارک این رتبه خوبی را از دید گردشگران تور باکو کسب نموده است. این هتل در فاصله 500 متری ایستگاه متروی سهیل و 1/5 کیلومتری سالن تئاتر و اپرا قرار دارد. باشگاه بدنسازی، سالن سخنرانی مخصوص جلسات تجاری و رستورانی روی بام که منظره ی حیرت انگیزی از باکو به نمایش می گذارد، از امکانات آن به شمار می رود. اینترنت رایگان، پارکینگ و صبحانه از امکانات اولیه این هتل می باشند. 
*هتل زعفران Safran Hotel
این هتل، یک هتل 4 ستاره می باشد که در خیابان جیحون حاجیبیلی قرار گرفته است. در لابی هتل زعفران انواع نوشیدنی، اسنک و کیک های خانگی سرو می شود که گردشگران تور باکو می توانند از آن ها میل کنند. به علاوه این که رستوران های اصلی و جانبی آن غذاهای آذری و اروپایی خوش طعم و لذیذی طبخ می کنند. رستوران زعفران باکو نیز در این هتل قرار دارد. ورزشگاه توفیق بهرام اوف با 10 دقیقه و موزه ی حیدر علی اوف با 25 دقیقه پیاده روی در دسترس هستند. 
جهت اقامت در باکو متوسط قیمت برای هتل های 4 ستاره از 140 تا 180 هزار تومان برای هر نفر با مدت اقامت یک شب می باشد. گردشگران با وضعیت اقتصادی متوسط می توانند جهت اقامت در باکو هتل های بالا را انتخاب نمایند.
هتل های لوکس جهت اقامت در باکو، که از نظر اقتصادی در سطح گران می باشند:
*هتل بولوار باکو Boulevard Hotel Baku Autographe Collection
این هتل یک هتل 5 ستاره بوده که در خیابان خاقانی روستاموف قرار دارد. هتل بولوار باکو در بخش شرقی مرکز شهر باکو و مشرف به بخش ورودی شهر جدید، آغ شهر باکو یا White City Baku واقع شده است. امکانات این هتل عبارتند از: خدمات خانه داری، رستوران، بار، آب گرم و حمام بخار، اینترنت، سالن ورزشی، بدنسازی، استخر و غیره می باشد. مرکز خرید بندر باکوPort Baku Mall  در نزدیکی این هتل قرار دارد و گردشگران تور باکو به راحتی می توانند به این مکان رفته و به خرید بپردازند.
این هتل یک هتل 5 ستاره می باشد که در مرکز شهر باکو و در خیابان نفتچیلر روبروی پارک ساحلی بلوار و مرکز خرید پارک بولوار واقع شده است. دسترسی های مترو و فرودگاهی بسیار خوبی برای گردشگران تور باکو در این هتل فراهم شده است.
*هتل کمپینسکی Kempinski Hotel
این هتل مدرن و مجلل جز هتل های زنجیره ای کمپینسکی است که به هتل آبگرم های لوکس دنیا مشهور می باشند. این هتل فاصله ی بسیار کمی با باغ گیاه شناسی باکو دارد. غذاهای روز دنیا و محلی این هتل که توسط سرآشپزهای حرفه ای در رستوران های Badamdar، Golden Cage Shah، Pseidon Fish & Sea Food  طبخ می شود طعم های لذیذی را در خاطرگردشگران تور باکو به یادگار می گذارد. 
*هتل ماریوت JW Marriott Absheron Baku Hotel
هتل ماریوت نیز در مرکز شهر باکو، در خیابان نفتچیلر روبروی پارک ساحلی بولوار و مرکز خرید پارک بلوار قرار دارد. اتاق ها طراحی مدرن و بسیار شیکی دارند، چشم اندازبی نظیر شهر باکو و دریای خزر، کارکنان و سرآشپز حرفه ای همه و همه خاطرات فراموش نشدنی را برای مسافران تور باکو رقم می زند.کافه و رستوران های Zest ، Fireworks، Nero،Razzamatazz  با تهیه ی انواع غذاهای روز، ایتالیایی و قهوه های خانگی از مهمانان در وعده های صبحانه و شام پذیرایی می کنند.
جهت اقامت در باکو متوسط قیمت برای هتل های 5 ستاره از 250 تا 300 هزار تومان برای هر نفر با مدت اقامت یک شب می باشد. گردشگران تور باکو می توانند جهت اقامتی لوکس و دلنشین در باکو هتل های بالا را انتخاب کنند.

اما برخی از مسافران با هدف زندگی دائم و اقامت در باکو با تور باکو به این شهر سفر می کنند تا شرایط را بسنجند تا در صورت مناسب بودن شرایط اقدامات لازم را برای مهاجرت انجام دهند. افراد زیادی به دلایل هزینه های پایین زندگی، اقتصاد رو به پیشرفت و سرمایه گذاری های مفید و سودآور، اقامت در باکو را انتخاب می کنند تا بتوانند در شرایطی مطلوب به زندگی بپردازند.
برای اخذ اقامت در باکو (به صورت دائم) راه های گوناگونی وجود دارد که بنا بر شرایط خود می توانید هر یک را انتخاب کنید. برخی از این روش ها عبارت اند از:
-سرمایه گذاری در باکو: سرمایه گذاری در این شهر در سال های اخیر مورد توجه افراد غنی و متمول قرار گرفته به طوری که پروژه های عظیمی در این شهر در حال اجرا می باشد که هزینه های چشم گیری را در پی دارند. هموطنانی که قصد سرمایه گذاری در این شهر را دارند و یا طرحی برای کارآفرینی در نظر دارند می توانند با مراجعه به مراکز مربوطه این تصمیم را عملی کنند. لازم به ذکر است که بدانید ارزش این سرمایه گذاری باید بیش از 500000 منات باشد.
-ویزای کار: برای اخذ اقامت در باکو به واسطه اشتغال باید مدارکی مانند: دعوتنامه رسمی از مکان مور اشتغال و درخواست کا را ارائه دهید تا مورد بررسی قرار گیرد.
-ازدواج با شهروندان آذربایجانی: راهی دیگر برای اخذ اقامت در باکو ازدواج با یکی از شهروندان آذری می باشد.
-سپرده گذاری در بانک های آذربایجان: یک روش دیگر که برای اقامت در باکو وجود دارد و از آن نام بردیم، سپرده گذاری در بانک های باکو است که این سپرده گذاری باید تحت چارچوب خاصی باشد:1. حداقل 1000 منات 2. مدت آن باید 1 ساله باشد.
-خرید خانه: خرید آپارتمانی به ارزش بیش از 100000 منات در این شهر، امکان دریافت اقامت در باکو را برای شما فراهم می کند.
-ثبت شرکت در این شهر: برای ثبت شرکت در آذربایجان باید حداقل 2 نفر نسبت به این کار اقدام کنند و بعد از طی کردن مراحل لازم و احداث شرکت برای جذب نیروی کار (که پرسنل حتما باید آذری باشند) اقدام نمایند. بعد از سپری کردن این مراحل می توانید برای اقامت در باکو درخواست دهید. 
تعدادی از ایرانیان نیز به دلیل به صرفه بودن هزینه ی دانشگاه های باکو، تنها با هدف ادامه تحصیل اقامت در باکو را برای چند سال برمی گزینند تا بعد از اتمام دوران تحصیل به ایران بازگردند. در صورتی که برای تحصیل بخواهید نسبت به اقامت در باکو اقدام کنید، باید مدارکی از قبیل: ترجمه مدارک و ریز نمرات و کپی از صفحات گذرنامه را برای ارائه به دانشگاه های این کشور آماده کنید.
به طور کلی هزینه های زندگی در باکو مناسب است و هر گردشگری که با تور باکو به این شهر سفر کرده، به این موضوع اذعان داشته است. واحد پول آذربایجان منات می باشد. حداقل درآمد مردم در این شهر 270 دلار بوده و برای اجاره خانه بین 300 تا 600 دلار باید ماهانه کنار بگذارید. اگر چند سالی در این شهر کار کردید و اقامت در باکو را تجربه کردید، می توانید خود نسبت به خرید خانه اقدام کنید که مناطق مختلف باکو قیمت های مختلفی دارند، برای مثال برخی مناطق متری 800 دلار بوده و برای برخی نواحی دیگر متری 1800 دلار باید بپردازید.
اقامت در باکو و تطابق پیدا کردن با فرهنگ آن برای ایرانیان سهل است، چون فرهنگ و آداب کشور آذربایجان بسیار شبیه به ایران می باشد. با وجود این که زبان زسمی در کشور آذربایجان و شهر باکو ترکی آذربایجانی است، اما زبان فارسی هم رواج دارد. به دلیل دارا بودن دین و مذهب مشترک، ارتباط برقرار کردن با شهروندان این کشور هم بسیار آسان است. یک نکته حائز اهمیت که خوب است گردشگران تور آذربایجان بدانند وجود روابط گسترده تجاری ایران با کشور آذربایجان می باشد که برای دریافت اقامت در باکو بسیار مفید و کارا می باشد. 
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر