پل بروکلین

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/03/29
بازدید: 439
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از قدیمی ترین مکان های ایالات متحده آمریکا پل بروکلین می باشد که طراح آن جان روبلینگ بوده است. ساخت این پل در سال 1896 آغاز شد و در سال 1883 به اتمام رسید. این پل  بر روی رودخانه شرقی این کشور قرار گرفته است که بروکلین را به جزیره منهتن و لانگ آیلند متصل می کند. پل بروکلین اولین پل معلق سیم فولادی جهان است که 1825 متر طول دارد و تا سال 1930، بزرگ‌ترین پل جهان به شمار می رفت و از زمان افتتاحیه جاذبه اصلی گردشگران و توریست های بسیاری بوده است.

معرفی پل بروکلین نیویورک، نخستین پل معلق سیم فولادی دنیا

پل بروکلین یکی از قدیمی ترین پل های معلق آمریکاست که در 3 ژانویه 1870 به دست جان روبلینگ آغاز و در 24 می 1883 به دست پسر او، واشینگتن روبلینگ پایان یافت. طراح این پل، پدر واشینگتن روبلینگ می باشد که قبل از اتمام پل جان باخت و پسر او پروژه پل را برعهده گرفت و خاتمه داد. مردم بروکلین، قبل از شروع این پروسه می پنداشتند احداث این پل کاری احمقانه است؛ ولی پس از پایان همه حیرت زده شدند و این پل به یکی از محبوب ترین مکان های نیویورک تبدیل شد.

 

پل بروکلین نیویورک

 

این پل بر روی رودخانه شرقی ساخته شده است و پایه های آن از سطح آب 91 متر ارتفاع دارد. دو برج هر کدام به ارتفاع 84 متر در مرکز پل ساخته شده است که بسیاری از کابل ها به آن متصل شده است. هر کدام از این کابل ها با ضخامت 11 اینچ این پل را در برابر سقوط حفظ می کند و حتي، جان روبلینگ ادعا کرد که اين پل بدون اين کابل ها هم فرو نمي ريزد و صرفا خم مي شود؛ با این حساب، بعد از افتتاح اين پل هنوز خیلی از مردم امنیت اين پل را باور نداشتند و براي اثبات سخنان جان روبلینگ، فردی به صورت همزمان از روي پل تعداد 21  فیل را عبور داد. 
نیویورک یکی از طولانی ترین خط های افقی جهان را در بر می‌گیرد که این پل نمای زیبایی از دور، به نیویورک می دهد. پل بروکلین به عنوان يكي از بزرگترين پل هاي مهندسي از قرن 19 هنوز باقي مانده است و از نظر معماران این پل شباهت زیادی به  دروازه های مصری دارد.پل بروکلین یکی  از محبوب ترين پل هاي جهان می باشد که جنوبی ترین پل از از چهار پل بدون تجهیزات و نقلیه رایگان است و فقط وسایل نقلیه مسافری و تردد عابر پیاده و دوچرخه بر روی آن مجاز است. 
تاریخچه پل بروکلین  که نماد شهر نیویورک است، داستان قابل توجهی دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم:

پل بروکلین که توسط جان روبلینگ طراحی شده بود بزرگ‌ترین پل معلق جهان در زمان خود بوده، که دو شهر پر جمعیت نیویورک و بروکلین را برای اولین بار در تاریخ به هم متصل کرد و مردمان آن با هم مرتبط شدند. در سال 1883،پس از 14 سال عملیات اجرایی پل و کشته شدن 27 نفر از ناظران و فعالان پروژه، پل بروکلین افتتاح شد و بیش از نیمی از مردمان بروکلین ومنهتن برای دیدن این اثر منحصر به فرد معماری تاریخ نیویورک، در مراسم افتتاحیه در محل حضور داشته اند که ریاست مراسم را رئیس‌جمهور آمریکا «چستر.ای.آرتور» و فرماندار نیویورک «گرودر کلیولند» بر عهده داشتند.

ویژگی های پل بروکلین نیویورک

●    پل بروکلین طولانی ترین پل نیویورک و آمریکا می‌باشد که در قرن نوزدهم احداث شده است.
●    در طی ساخت این پل ۲۷ نفر از ناظران و فعالان پروژه، کشته شدند.
●    این پل یکی از عجایب دنیا شناخته شده است.
●    برای استقامت این پل در سال ۱۸۸۴ تعداد ۲۱ فیلم از دو طرف بر روی این پل حرکت کردند.
●    این پل نماد استقامت و سمبل امید در شهر نیویورک می باشد.
●    از این پل در فیلم های همچون من افسانه ام، دیپ ایمپکت، وودی آلن، گودزیلا و … بهره برده شده است.

 

ویژگی های پل بروکلین نیویورک

 

حقایقی غیرقابل باور از پل بروکلین

به علت بازدید زیاد گردشگران، پل بروکلین به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا نام گذاری شده است که در اصل به عنوان هشتمین عجایب شناخته می شود. این پل به علت مشکلات فراوانی که در طول فرایند ساخت داشت به عنوان سمبل استقامت و امید نیز یاد می‌شود. پل معلق نیویورک از قدیمی ترین پل های مدرن معلق دنیاست که بزرگترین پل معلق دنیا تا سال 1903 بوده است و 1825 متر طول کلی دارد.
نام دیگر این پل معلق سیم فولادی(steel-wire) است و تا به حال هیچ کس ندانسته این پل چه رنگی است و نماد فرهنگی نیویورک هم نیز محسوب میشود.صاحب یک سیرک درسال 1884 به نام بارونم که می‌خواست سیرک خود را تبلیغ کند، پس از یک سال از افتتاح پل تعداد 21 فیل را از روی پل همراه با حیوانات دیگر سیرک عبور داد تا هم مستحکم بودن پل را به مردمان جامعه ثابت کند و هم تبلیغ سیرک خود را کرده باشد.
پل معلق بروکلین طبق گزارش اداره حمل و نقل شهر نیویورک، روزانه بیش از 2.600 عابر پیاده-120.000وسیله نقلیه و 4000 عابر پیاده را از روی خود عبور می دهد. امیلی روبلینگ اولین کسی بود که در مه 24 سال 1883 در حالی که خروسی به نشان پیروزی به همراه داشت، طول پل را طی کرد و پس از آن جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر، سر تا سر پل را بعد از 24 
ساعت پیاده طی کردند که از گردشگاه عریضی که جان روبلینگ برای عابریین پیاده طراحی کرده بود، لذت ببرند. 
این پل بخش حیاتی تاریخ نیویورک را هم  رقم می زند.از چشم انداز های زیبای این پل می توان به افق منهتن، رودخانه و مجسمه آزادی اشاره کرد که یکی از عاشقانه ترین و الهام بخش ترین مکان برای قدم زدن است. بروکلین یک منطقه کشاورزی روستایی با محله های پراکنده بوده که افتتاح این پل موجب شد تا تغییرات بیشماری، بروکلین را به حومه معروف منهتن تبدیل کند. این پل که از آرک ها و معماری ویژه برخوردار است، همواره توانسته در دوربین گردشگران، صحنه های مهمی را از نیویورک ثبت کند.  مجله نیویورک تایمز یک مقاله در مارس 2006 مربوط به پناهگاه مخفی در جنگ سرد منتشر کرد که در داخل سنگ تراشی داخل پل بروکلین یافت شد. ایالات متحده آمریکا در طول جنگ سرد پناهگاه های زیادی را در برابر این فاجعه ساخت  که این پناهگاه با بیش از سیصد هزار ترقه ، دارو از جمله دکستران ، که برای درمان شوک استفاده می شود و سایر مواد پر شده بود. 

راه های دسترسی به پل بروکلین

برای رسیدن به پل زیبای بروکلین بهترین راه، به خصوص برای گردشگران و توریست های خارجی استفاده از خطوط مترو است. پیاده روی پل معلق بروکلین از تقاطع خیابان تیلاری و محل بووروم شروع می شود. برای پایان دادن به مسیر این پل می بایست وارد پل شده و خطوط دوچرخه سواران و یا عابران پیاده را از دو طرف دنبال کرده تا به انتهای پل برسید.
تمامی متروها  از نزدیک‌ترین  مسیرها به پل بروکلین حرکت می‌کنند؛ اما همه آنها نیمی بیش از مسیر که شامل راه یک سوم تا دو سوم  تا قبل از یک مایلی رسیدن به پل است را طی می کنند.
از ابتدا تا انتهای این پل را می‌شود با اسب طی کرد که هزینه ی  5 سنتی دارد. پل معلق نیویورک شش خط ترافیک خودرو دارد که اجازه نمی دهد، هیچ وسیله ی نقلیه ای از روی پل عبور کند و فقط محل عبور عابران پیاده از روی پل است.ایستگاه های مترو نزدیک که در پل معلق نیویورک است، واگن های 4/5/6 می باشد که در قطار J/Z در ایستگاه خیابان <chambers> یا قطار R در تالار شهر میباشد.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر