راهنمای سفر به کامبوج

زمان مطالعه: 10 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/27
بازدید: 1193
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قبل از اقدام به سفر کاری، تحصیلی یا گردشگری بهتر است در ابتدا اطلاعات لازم درباره مقصد خود را کسب کنید. داشتن اطلاعاتی مانند آدرس هتل‌ها، جاذبه‌ی گردشگری، سیستم حمل و نقل و خدمات ضروری در یک سفر بسیار سودمند است. کامبوج کشوری جزیره‌ای که با طبیعت بکر و آثار تاریخ و فرهنگ غنی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. در این راهنمای سفر به کامبوج اطلاعاتی درباره این کشور و جاذبه‌های گردشگری آن ارائه خواهیم داد.

کامبوج

آشنایی با کامبوج

کامبوج کشوری کوچک در منطقه جنوب شرق آسیاست که با تایلند و ویتنام مرز مشترک دارد. این کشور با طبیعتی شگفت‌انگیز و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فراوان یک مقصد گردشگری محبوب به شمار می‌رود. این کشور با وجود وسعت کم، دارای بیش از چهارصد کیلومتر خط ساحلی است. رودخانه‌های زیاد، شهرهای ساحلی، عمارت¬های تاریخی از جاذبه‌های بی‌نظیر این کشور آسیایی هستند. غذاهای منحصربه‌فرد کشور کامبوج با رسپی‌های کاملاً نوآورانه آماده می‌شوند و بر جذابیت سفر به کامبوج می‌افزایند. اگر کامبوج را مقصدی برای سفر بعدی خود انتخاب کنید، بهترین زمان نوامبر و فوریه است زیرا در ماه‌های بعدی امکان دارد که هوا اندکی گرم‌تر باشد.

آشنایی با کامبوج

موقعیت جغرافیایی کشور کامبوج

کشور کامبوج در جنوب شرقی آسیا و در میان کشورهای لائوس، ویتنام و تایلند قرار دارد که قسمت جنوبی آن را خلیج تایلند در بر می‌گیرد. پایتخت این کشور پنوم پن معابد و مناظر طبیعی بی‌نظیری دارد که توانسته است عنوان بهشت آسیا را به خود اختصاص دهد. این کشور زیبا از سمت شمال و غرب با کشور تایلند و از سمت شرق با کشور ویتنام هم مرز است.

آب و هوای کامبوج

سیم ریپ پایتخت کامبوج است که الگوی آب و هوایی گرمسیری مرسومی با روزهای گرم در تمام طی سال دارد. بهترین زمان برای سفر به این کشور از اواسط نوامبر تا فوریه است. البته در این مدت زمانی جمعیت زیادی هم در سیم ریپ و اطراف آن مشاهده می‌شوند. اما بالا رفتن دمای هوا در کامبوج از مارس شروع و تا ماه مه به طول می‌انجامد. در این روزها گاهی دمای هوا آزار دهنده می‌شود. در فصول بارانی این کشور، معمولا بارش شدید باران در اغلب روزها حدود یک ساعت طول می‌کشد.

آب و هوای کامبوج

هزینه اقامت در کامبوج

کامبوج یکی از ارزان‌ قیمت‌ترین کشورهای جنوب‌شرقی آسیا است. در این کشور صرفه‌جویی چندان معنایی ندارد، چرا که سفر به این منطقه، خود نوعی صرفه‌جویی در هزینه محسوب می‌شود! در شهرهای مختلف کشور کامبوج، تعداد زیادی مهمان سرای ارزان قیمت و همین طور هتل هایی با شرایط اقامتی مناسب وجود دارد.

کامبوج

هزینه خوراکی ها

هزینه‌ خورد و خوراک در شهر سیم ریپ، پایتخت کامبوج کاملاً ارزان و تقریباً باکیفیت است. به همین دلیل شما از نظر هزینه خوراکی‌ها با مشکل چندانی روبه‌رو نخواهید شد. در ادامه برخی از هزینه‌های مربوط به خوراکی‌ها را که در این کشور باید بپردازید، به‌طور تخمینی ذکر می‌کنیم. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها تخمینی هستند و ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشند.

  • هزینه یک فنجان قهوه: ۱.۹۶ دلار
  • هزینه یک بطری آب‌معدنی: ۰.۴۰ دلار
  • هزینه هر عدد نان سفید تازه بین 0.75 تا 2.2 دلار
  • یک کیلوگرم برنج سفید بین 0.6 تا 1.5 دلار
  • یک کیلوگرم پنیر محلی بین 6 تا 50 دلار

پرچم کشورها - رنگ پرچم کشورهای مختلف معانی متفاوتی دارند که در این مقاله می‌توانید با آنها آشنا شوید.

کامبوج

هزینه رستوران

در این کشور رستوران‌هایی وجود دارند که هم کیفیت غذای مطلوبی به گردشگران می‌دهند و هم از قیمت مناسبی برخوردار هستند. به‌ عنوان ‌مثال رستوران فریز یکی از رستوران‌های این کشور است که انواع غذاهای سنتی و کامبوجی را طبخ می‌کند. شما در این رستوران هم هزینه‌ کمتری بابت غذایتان پرداخت می‌کنید و هم این امکان وجود دارد که مواد غذایی تازه برای غذای مورد نظرتان را تحویل بگیرید و خودتان غذایتان را بپزید. در ادامه برخی از هزینه‌های مربوط به رستوران را که در این کشور باید بپردازید، به‌طور تخمینی ذکر می‌کنیم. 

  • هزینه یک وعده غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت: بین 1.5 تا 7 دلار
  • هزینه یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط: ۱۵.۵۰ دلار
  • یک وعده غذا معمولی در رستوران‌های مک‌دونالد: بین 5 تا 7 دلار

هزینه رستوران در کامبوج

هزینه های رفت و آمد

اطلاع از هزینه‌های روتین زندگی در کامبوج می تواند معیار خوبی جهت تهیه ارز برای سفر به کامبوج به شما بدهد. همچنین استخدام یک راننده‌ی توک-توک از لحظه‌ وارد شدن به فرودگاه برای چند روز می‌تواند تا حدودی موجب کاهش هزینه‌های شما شود. در ادامه برخی از هزینه‌های مربوط به رفت ‌و آمد را که در این کشور باید بپردازید، به‌طور تخمینی ذکر می‌کنیم. 

  • هر ساعت توقف تاکسی در شرایط ترافیکی عادی بین 1.25 تا 6 دلار 
  • هزینه بلیط تک نفره حدود 4 الی 5 دلار 
  • هزینه ورود به تاکسی بین 0.75 تا 2 دلار

کامبوج

در سفر به کامبوج کجاها را ببینیم؟

در سفر به کامبوج مکان‌هایی وجود دارند که دیدن آن‌ها جذابیت و اهمیت سفر شما را چندین برابر می‌کنند. این مکان‌ها شامل مکان‌های تاریخی، گردشگری، سیاحتی و... می‌شوند. در ادامه چند مکان مهم که بازدید از آن‌ها در سفر به کامبوج اهمیت بسیاری دارند را به‌طور مختصر معرفی کرده‌ایم.

انگکور وات (Angkor Wat)

معبد انگکور وات بزرگ‌ترین بنای مذهبی دنیا در کامبوج با برج‌های سر به فلک ‌کشیده است که هوش را از سر گردشگران می‌برد. قدمت این بنای تاریخی و مذهبی به قرن دوازدهم باز می‌گردد، در نزدیکی شهر سیم ریپ قرار دارد و عظمت آن نمادی از کوه المپ است. معبد آنگکور وات یکی از عجیب‌ترین مناطق تاریخی در دنیا با فضای دیدنی و جذابی بوده که نمای آجری عظیم آن بسیار خاص و روح‌انگیز است. این طور که مشخص بوده، این مجموعه یکی از عجیب‌ترین معابد دنیا به شمار می‌رود و مجموعه‌ای از رستوران‌ها را در بر دارد. در این مکان می‌توانید از جنگل‌ها و فضای سبز موجود نیز دیدن کنید و فعالیت‌های متنوعی از جمله دوچرخه‌سواری و... انجام بدهید.

معابد تایلند - زیباترین و معروف‌ترین معابد تایلند با معماری شگفت‌انگیز

انکگور وات

سواحل سیانوکویل (Sihanoukville)

سواحل سیانوکویل، سواحلی با ماسه‌های سفید هستند که مجاورت آن‌ها با جزایر خالی از سکنه برای گردشگران امکان غواصی و تجربه خوردن غذاهای خوشمزه و متنوع را فراهم می‌آورد. سیانوکویل در منطقه کمپانگ سام قرار دارد و هتل‌های ساحلی دوست داشتنی منتظر گردشگران هستند. این سواحل به دلیل فضای هندوئیسم خود بسیار مورد توجه گروه‌های آسیایی قرار گرفته‌اند. امروزه این سواحل منطقه‌ای بسیار دیدنی و جذاب هستند و درخشش زیادی دارند.

سواحل سیانوکویل

کامپوت (Kampot)

جاذبه دیدنی کامپوت جز پرطرفدارترین جاهای دیدنی کامبوج است که می‌توانید در آن از مناظر طبیعی، مزارع کشت فلفل، پارک ملی بوکور، روستای شناور کپ و آبشار پوپویل دیدن کنید. اگر عاشق بازدید از جاذبه‌های طبیعی و محیط‌های آرام هستید، موقع سفر به کامبوج دیدن از کامپوت را نیز در برنامه خود قرار دهید.

باغ پروانه‌ های بانتئی سری (Banteay Srey Butterfly Centre)

باغ پروانه‌های بانتئی سری نیز جز جاذبه‌های محبوب گردشگران در شهر سیم ریپ هستند. شما در این باغ می‌توانید نظاره‌گر گونه‌های مختلف پروانه‌های کامبوجی باشید و در مورد آن‌ها اطلاعات خوبی کسب کنید. این باغ بزرگ‌ترین باغ پروانه سرپوشیده جنوب شرق آسیا است. در این باغ می‌توانید نظاره‌گر گونه‌های مختلف پروانه‌های کامبوجی از پروانه‌هایی که هنوز کرم هستند تا پروانه‌هایی که بالغ شده‌اند باشید.

باع پروانه های بانتدی

معبد پری ‌ور (Preah Vihear)

معبد پری‌ور سازه‌ای است که 300 سال برای ساخت آن زمان صرف شده است. این سازه را در مرز تایلند و کامبوج بر فراز صخره‌ای از رشته کوه‌های دانگرک بنا کرده‌اند. در این معبد کوهستانی زیبا می‌توانید به تماشای سرزمین‌ کامبوج زیر پای خود و زیبایی‌های اطراف معبد بپردازید.

کراتی (Krong Kracheh)

کراتی به شهر دلفین‌های رودخانه‌ای شناخته می‌شود. آنچه این شهر را به یکی از جاهای دیدنی تماشایی کامبوج تبدیل می‌کند، گونه‌ای نادر از دلفین‌ها به نام دلفین‌های رودخانه‌ای است.  با سفر به این شهر کامبوج می‌توانید از نزدیک به تماشای این دلفین‌ها بنشینید. اگر اهل قایق سواری باشید، دقایقی را با یک قایق پارویی در رودخانه به‌سر ببرید.

کراتی

سیم ریپ  (Siem Reap)

سیم ریپ یکی از شهرهای  در حال رشد در کشور کامبوج است. این شهر یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در کامبوج بوده که این روزها مقصد بسیاری از گردشگران کشور به شمار می‌رود. سیم ریپ مملو از طیف گسترده‌ای از هتل‌ها، هاستل‌ها، کافه و رستوران‌هایی است که آماده میزبانی از گردشگران هستند. این شهر زیبا جاذبه‌های بسیاری از جمله کوه کولن، پارک ملی پنوم کولن، سیرک کامبوج و آبشارها و... دارد. شهر سیم ریپ در قسمت شمال غربی کشور کامبوج واقع شده و بیشتر جاهای دیدنی کامبوج را درون خود جای داده است.

دریاچه تونله ساپ (Tonlé Sap)

دریاچه تونله ساپ سرزمین دهکده‌های شناور است. در این دریاچه 170 دهکده شناور وجود دارد که مستقیما روی آب ساخته شده‌اند. دریاچه تونله ساپ یکی از جاهای دیدنی کامبوج است که حتما در سفر به کامبوج باید از آن دیدن کنید. از دریاچه تونله ساپ به‌‌ عنوان مهم‌ترین مسیر آبی کامبوج و بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در جنوب آسیا یاد می‌شود.

دریاچه تونله ساپ

قاره آسیا - جاذبه های گردشگری و آب و هوا + لیست شهرهای مهم

معروف ترین مراکز خرید کامبوج

اگر مسافرت‌ را به دو قسمت تقسیم کنیم، یک وجه آن می‌شود بازدید از جاهای دیدنی و وجه دیگر آن رفتن به مراکز خرید است. به همین دلیل آشنایی با مراکز خرید یکی از اطلاعاتی است که قبل از سفر قطعا به آن نیاز خواهید داشت. پس در ادامه با ما همراه باشید تا در سفر به کامبوج با مراکز خرید آن آشنا شوید.

مرکز خرید (Aeon Mall)

مرکز خرید Aeon Mall بزرگ‌ترین مرکز خرید در پایتخت کشور کامبوج است. این مرکز خرید بزرگ در 4 طبقه بنا شده و درب آن همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب روی بازدیدکنندگان و گردشگران این شهر باز می‌شود. پس اگر اهل خرید لباس‌های برند هستید، بهتر است گشت ‌و گذارهای خود را در این مرکز خرید بزنید. در این مرکز خرید برندهایی همچون تیمبرلند (Timberlan)، لیوایز (Levis) و سوپر درای (Super Dry) شعبه دارند.

مرکز خرید

مرکز خرید سوریا سنتر پوینت (Sorya Center Point)

مرکز خرید سوریا سنتر پوینت به‌دلیل قیمت‌های مطلوب، مناسب خرید مایحتاج روزانه گردشگران است. این مرکز خرید 8 طبقه دارد. هر آنچه که فکرش را می‌کنید از لباس گرفته تا لوازم الکترونیکی و کامپیوتر و جواهرات در این مرکز خرید خواهید یافت. مرکز خرید سوریا سنتر پوینت همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب به‌روی شما باز است.

مرکز خرید (Sovanna Shopping Mall)

مرکز خرید سوانا در شهر پنوم پن واقع شده است و 5 طبقه دارد. این مرکز خرید همه روزه از ساعت 9 صبح باز شده و 10 شب به کار خود خاتمه می‌دهد. شما در این مجموعه می‌توانید علاوه بر خریدهای خود از فودکورت، کافی شاپ و سینما آن نیز برای استراحت استفاده کنید. در این مجموعه انواع مغازه‌های فروش برندهای داخلی و بین‌المللی را که ارائه دهنده محصولاتی نظیر پوشاک، لوازم دکوری، لوازم بهداشتی، عینک، گل، کفش، لوازم ورزشی و… را می‌توانید مشاهده کنید.

مرکز خرید

فروشگاه (La Porte du)

فروشگاه La Porte du یک محل عالی برای خرید سوغاتی‌ برای عزیزانتان است. در این فروشگاه کوچک و جمع‌وجور محصولات متفاوتی مانند انواع صنایع دستی، پارچه، جواهرات محلی، صابون‌های دست‌ساز و … وجود دارد. شما با خرید محصول از این فروشگاه می‌توانید سوغاتی‌های جذاب، متنوع و هیجان‌انگیزی برای عزیزانتان خریداری کنید.

بازار مرکزی کامبوج (Central Market)

بازار مرکزی کامبوج هم یک مرکز خرید است و هم به ‌عنوان یک بنای تاریخی از آن یاد می‌شود. این بنا در سال 1937 ساخته شده و یک بازار گنبدی شکل است. به ‌قول معروف از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. بهتر است در روزهای گرم سال به این بازار نمی‌روید. اگر در روز گرم راهی بازار می‌شوید، در بدو شروع به کار بازار یا چند ساعت قبل از تعطیل شدن آن بروید که گرمی هوا شما را اذیت نکند.

بازار مرکزی کامبوج

به هنگام سفر به کامبوج چه سوغاتی بخریم؟

هر شهر و کشور سوغاتی‌های مختص به خود را دارد و کامبوج از این قاعده مستثنی نیست. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر خرید سوغاتی برای خود و عزیزان است. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند مورد از مهم‌ترین و پرطرفدارترین سوغاتی‌های این کشور آشنا شوید.

ابریشم

ابریشم کامبوجی در سراسر جهان معروف است و از جمله سوغاتی‌هایی بوده که می‌توانید در سفر به کامبوج برای عزیزانتان بخرید. البته نکته‌ای باید به آن توجه داشته باشید این است که فروشنده‌ها ابریشم تقلبی به شما نفروشند. چرا که گاها فروشنده‌ها به‌ جای ابریشم کامبوجی، ابریشم چینی و ویتنامی می‌فروشند. با سفر به این کشور می‌توانید از تورهایی استفاده کنید که شما را به مزارع تولید ابریشم برای بازدید می‌برند.

ابریشم

مجسمه ‌های سنگی و چوبی

کامبوج تاریخی غنی در زمینه حکاکی بر سنگ و چوب را دارد. مردم این کشور هنر بسیاری در زمینه کنده‌کاری روی چوب و سنگ را دارا هستند. شما می‌توانید روی بسیاری از دیوارهای معابد و اماکن تاریخی و مذهبی این کشور از این کنده‌کاری‌ها را مشاهده کنید. مجسمه‌های بسیاری نیز با طرح و رنگ‌های مختلف در این کشور وجود دارند که از پرطرفدارترین و خاطره‌انگیزترین سوغات‌هایی است که می‌توانید برای تزیین و دکور برای خود خریداری نمایید.

چفیه کامبوجی (Krama)

چفیه کامبوچی یک سوغاتی خاص اصالتا کامبوجی است که تقریبا در همه جای کامبوج قابل تهیه است. این چفیه معمولاً به رنگ سفید و قرمز و از جنس پنبه یا ابریشم بوده و می‌تواند به عنوان شال گردن یا شال دور کمر و… مورد استفاده قرار گیرد. 

اطلاعات کلی شهر کامبوج

هنگام سفر به شهر کامبوج باید اطلاعات کلی در رابطه با آن را بدانید تا دچار مشکل نشوید. ابتدا قبل از هر چیز بهتر است بدانید که زبان رسمی این کشور خمر و واحد پول آن‌ها ریل است. کامبوج با کشورهای لائوس، تایلند و ویتنام همسایه بوده و مرز مشترک دارد. همچنین به دلیل اینکه آب‌ لوله‌کشی این کشور آشامیدنی نیست، بهتر است اگر امکان آن را دارید، آب آشامیدنی همانند آب ‌معدنی به همراه خود داشته باشید. علاوه بر داشتن کمی پول کامبوجی حتما با خودتان دلار ببرید.

بی ارزش ترین پول دنیا - معرفی بی ارزش ترین پول های جهان به ترتیب از آخر به اول!

شهر کامبوج

سخن آخر

تاریخ غنی، غذاهای لذیذ و خوشمزه و زندگی شبانه‌ پر شور و نشاط، این منطقه را به‌ جاذبه گردشگری تبدیل کرده است. کشور کامبوج علاوه بر مساحت کم، جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی زیادی دارد که بعضا نیز در جهان تک هستند. این کشور می‌تواند مقصد آن دسته از گردشگرانی باشد که یک کشور با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کنار هم می‌خواهند. بنابراین اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید سفر به کامبوج برایتان لذت‌بخش خواهد بود.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر