خرید بلیط قطار گردشگری به چه صورت است

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1401/05/23
بازدید: 1652
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفرهای معمول این‌گونه شروع می‌شود که یک عکس، یک فیلم از جاذبه‌های گردشگری، مراکز تفریحی آداب‌ورسوم، جشن‌ها، غذاها و مردمان یک مقصد را مشاهده می‌کنید یا خاطره جذابی از سفر دوستان و خانواده تان به آن شهر یا کشور می‌شنوید و آن‌قدر برایتان جذاب و هیجان‌انگیز است که شروع به سرچ کردن در اینترنت می‌کنید تا بیشتر درباره آن مقصد اطلاع کسب کنید و سپس اقدام به خرید تور گردشگری یا بلیط اتوبوس، هواپیما یا قطار و رزرو اقامتگاه در آن مقصد می‌کنید. هدف از سفر کردن در این دسته از سفرها بازدید از یک جاذبه گردشگری در مقصد است و شما فقط با استفاده از وسایل نقلیه‌ای مثل قطار به آن مقصد می‌روید

اما سفرهای دیگری نیز وجود دارند که در هدف آن ها بازدید از جاذبه‌های مسیر است و سفر با قطار، خود جزء لذت‌های سفر است. اگر از سفر کردن با قطار لذت می‌برید و دوست دارید از پنجره قطار مناظر طبیعی و جاذبه‌های تاریخی کشور ایران را مشاهده کنید، قطعا این‌گونه سفرها مناسب شما است.

برای امتحان کردن این شیوه از سفر، تنها کافی است که با قطارهای گردشگری ایران آشنا شوید. در این مقاله شما را قدم به قدم راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید بلیط قطارهای گردشگری ایران را خریداری کنید.

 

خرید بلیط قطار

 

با مسیر های قطار گردشگری ایران آشنا شوید

اولین قدم برای خرید بلیط قطارهای گردشگری، شناخت مسیرهای قطار گردشگری ایران است. در این بخش به‌طور اجمال این مسیرها را به شما معرفی می‌کنیم.

قطار گردشگری تهران به ساری

یکی از زیباترین مسیرهای قطار گردی در ایران را می‌توانید با خرید بلیط قطار گردشگری تهران به ساری ببینید. در این مسیر ۲۴ ایستگاه وجود دارد. قطار از تهران شروع به حرکت می‌کند و بعد از گذار از شهر گرمسار به پل سفید می‌رسید. سد لفور را می‌بینید و پارک جنگلی جوارم را مشاهده می‌کنید. از پل ورسک نیز می‌‌توانید دیدن کنید.

 

قطار گردشگری تهران به ساری

 

 

قطار گردشگری گرمسار

اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید و دوست دارید با طبیعت گرمسار بیشتر آشنا شوید، حتما خرید بلیط قطار گردشگری گرمسار می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد. در این مسیر بیشتر مناظر کویری را مشاهده خواهید کرد. اگر بتوانید بلیط این قطار را زمانی خریداری کنید که شب هنگام در مسیر باشید، می‌توانید از آسمان پرستاره کویر نهایت لذت را ببرید.

قطار گردشگری سوادکوه

اگر دوست دارید با خرید بلیط قطار آنلاین از دل جنگل‌های بکر و سرسبز شمال بگذرید، قطار گردشگری سوادکوه را از دست ندهید. این قطار هر هفته پنجشنبه‌ها شروع به حرکت می‌کند. بعد از گذر از شهر گرمسار می‌توانید مناظر دیدنی کبوتر دره، زرین‌دشت و سیمین‌دشت را مشاهده کنید. این قطار در شوراب توقف می‌کند و می‌توانید گشت کوتاهی در این شهر بزنید.

قطار گردشگری گیلان

اگر به‌دنبال این هستید که از پنجره‌ی قطار طبیعت زیبای شمال کشور را مشاهده کنید، قطار گردشگری گیلان مناسب شما است. این قطار پنجشنبه‌ها ساعت 6:55 صبح از راه‌آهن تهران به سمت گیلان حرکت می‌کند. در مسیر می‌توانید دریاچه منجیل، کاروان‌سرای شاه‌عباسی، جنگل سراوان، موزه روستایی گیلان و بازارچه محلی زیتون رودبار را مشاهده کنید.

قطار گردشگری شیرگاه

یکی از زیباترین مسیرهای ریلی در ایران را می‌توانید با خرید بلیط قطار گردشگری شیرگاه ببینید. این قطار از ایستگاه راه‌آهن تهران شروع به حرکت می‌کند و در مسیر از شهر گرمسار می‌گذرد. در مسیر می‌توانید جاذبه‌های مختلفی نظیر سازه‌های ریلی و زیرساخت‌های آن را مشاهده کنید و در فاصله بین ایستگاه بنکوه تا سیمین‌دشت منظره بسیار زیبای سازند رنگی قم را ببینید.

 

قطار گردشگری شیرگاه

 

 

قطار گردشگری تهران به گرگان

در این مسیر ریلی می‌توانید پل ورسک را مشاهده کنید و از رودخانه‌ها، دره‌ها، کوه‌ها و درخت‌های زیبایی دیدن کنید. در این خط ریلی تونل گدوک که یکی از طولانی‌ترین تونل‌های ریلی در ایران است را مشاهده خواهید کرد. این قطار از تهران شروع به حرکت می‌کند و مقصد نهایی آن گرگان است.

قطار گردشگری مشهد به ساری

اگر عاشق جنگل‌های شمال و سرسبزی درختان آن هستید و در شهر مشهد زندگی می‌کنید می‌توانید قطار مشهد به ساری را از https://safarmarket.com خریداری کنید. این مسیر حدود ۱۴ ساعت طول می‌کشد و در آن می‌توانید از جنگل‌های بکر، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و خانه‌های روستایی مسیر دیدن کنید.

قطار گردشگری قزوین به رشت

یکی از مسیرهای تقریباً تازه‌تأسیس در میان قطارهای گردشگری ایران مسیر قزوین به رشت است. در این مسیر می‌توانید جنگل‌های سرسبز، شالیزارهای برنج و رودخانه خروشان شمال کشور را مشاهده کنید.

 

قطار گردشگری قزوین به رشت

 

 

قطار گردشگری همدان

قطار گردشگری همدان از شهر تهران سفر خود را شروع می‌کند و به شهر همدان می‌رسد. در این مسیر می‌توانید رشته‌کوه‌های زاگرس را مشاهده کنید و دشت‌ها، کویرها، دره‌ها و آبشارهای مختلفی را ببینید.

قطار گردشگری لرستان

یکی از مسیرهای ریلی کوهستانی در ایران را می‌توانید با خرید بلیط قطار گردشگری لرستان امتحان کنید. در این مسیر تونل‌های زیادی وجود دارد و رودخانه‌ها و آبشارهای مختلفی را خواهید دید. این مسیر ۷۴ کیلومتر است و از شهر دورود شروع می‌شود و تا ایستگاه کشور ادامه دارد. ۱۴ توقفگاه گردشگری در این مسیر وجود دارد.

نکته: قطارهای گردشگری معمولاً به شکل تور یک‌روزه برگزار می‌شود. از جمله خدماتی که در این نوع تور ارائه می‌شود، راهنمای گردشگری، بیمه مسافرتی، پذیرائی و بلیط رفت‌وبرگشت قطار است.

مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید

حال که با مسیرهای معروف قطارهای گردشگری ایران آشنا شدید و عکس‌ها و فیلم‌هایی را از این مسیرها مشاهده کردید، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که کدام یک از این مسیرها را انتخاب کنید و بلیط قطار آن را تهیه کنید.

اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید، می‌‌توانید از قطارهای گردشگری بیشتری استفاده کنید. اگر هم در شهرهای دیگری زندگی می‌کنید، شهرهایی نظیر مشهد یا شهرهای استان لرستان یا همدان، می‌توانید از برخی قطارهای گردشگری ایران استفاده کنید.

 

سفر با قطار

 

 

بودجه ای را کنار بگذارید

به‌طور کلی قیمت بلیط قطارهای گردشگری در مقایسه با تورهای گردشگری به‌مراتب کمتر است. چراکه شما نیازی به پرداخت پول اقامتگاه ندارید و تنها هزینه بلیط قطار، تورلیدر، بیمه مسافراتی و پذیرایی در سفر را می‌‌پردازید. همچنین اکثر قطارهای گردشگری در قالب تور یک روزه به فروش می‌‌رسد. درواقع قطار و جاذبه‌های مسیر هم مقصد سفر شما، هم اقامتگاه شما و هم وسیله حمل‌ونقل سفر شما هستند.

همسفرانتان را انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر انتخاب هم‌سفر مناسب است. اگر هم سفرتان با شما همراه باشد، شخصیتشان شبیه شخصیت شما باشد و بتوانید با هم به‌راحتی صحبت کنید، درد و دل کنید و بگو بخند داشته باشید، لذت سفرتان بیشتر می‌شود. در قطارهای گردشگری، ازآنجاکه شما بیشتر اوقات را بر روی صندلی قطار نشسته‌اید و مشغول تماشای مناظر اطراف هستید، داشتن یک هم‌سفری که با آن بتوانید از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید و با هم گفتگو کنید، می‌تواند لذت سفر را بیشتر از همیشه کند. به‌طور معمول سفر با دوستان نزدیک و اعضای خانواده لذت بخش تر است. اما اگر قصد دارید به تنهایی این نوع از سفرها را امتحان کنید؛ باز هم سفر لذت بخشی در پیش خواهید داشت. چرا که آنقدر محو زیبایی های مسیر و جاذبه های گردشگری راه می‌‌شوید که تجربه خوبی از سفر کردن در ذهن تان باقی می‌‌ماند.

پس وقت آن است که گوشی تلفن‌همراه خود را بردارید یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به دوستان نزدیک خود پیام دهید و آن‌ها را راهی سفر جذاب و لذت‌بخشی کنید. اگر هم وقت و پول کافی نداشتند، خودتان را برای یک سفر جذاب یک نفره آماده کنید.

بعدازآن‌که مقصد قطار گردشگری مورد نظرتان را انتخاب کردید و از ساعت و روز حرکت و قیمت آن مطمئن شدید، می‌توانید این اطلاعات را در اختیار دوستان خود قرار دهید تا آن‌ها نیز بتوانند وقت خود را برای این سفر خالی کنند.

 

بلیط قطار

 

وسایل لازم را بردارید

می‌توانید یک کوله‌ی سبک را همراه خود بردارید و در آن وسایل مورد نیاز خود را قرار دهید. اما این نکته را بدانید که قطارهای گردشگری نهایتاً ۱ الی ۲ روز طول می‌کشند و نیازی به برداشتن وسایل زیادی ندارید. در میانه راه چندین‌بار توقف می‌کنند و می‌توانید خوراکی مورد نظرتان را از سوپرمارکت‌های مسیر خریداری کنید. بسته به برنامه قطار گردشگری که بلیط آن را می‌خرید، از شما به شکل متفاوتی پذیرایی می‌شود. می‌توانید کرم ضدآفتاب، داروهای ضروری، خوراکی، یک تا دو دست ‌لباس (درصورتی‌که نیاز به تعویض لباس پیدا کردید)، یک ملحفه کوچک برای زمانی‌که قصد استراحت داشتید را بردارید.

از سفر خود لذت ببرید

سفر با قطارهای گردشگری می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای زندگی‌تان باشد؛ البته به شرطی که از دیدن مناظر زیبای جنگل‌های شمال یا دشت‌ها و کوه‌های مناطق مختلف ایران لذت ببرید و قطار یکی از وسایل حمل‌ونقل مورد علاقه‌تان باشد. پس تا جای ممکن سعی کنید از این سفر لذت ببرید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را راهنمایی کنیم تا قدم به قدم مراحل لازم برای خرید بلیت قطار های گردشگری ایران را طی کنید. در ابتدا مسیرهای مختلف ریلی که در آن‌ها تور یک‌روزه قطارهای گردشگری برگزار می‌شود را معرفی کردیم تا بتوانید از میان آن‌ها مسیر مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس به این نکته اشاره کرده‌ایم که باید بودجه‌ای را برای این سفر در نظر بگیرید و همسفران مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

  1. رزانا عاشوری رزانا عاشوری 1402/10/03
    0 نفر پسندیدند
    هزینه قطار گردشگری ساری رو از کجا میشه دید؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 109 کاربر