سفر ارزان به ایروان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/17
بازدید: 254
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ارمنستان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان شمرده می‌شود زیرا علاوه‌بر اینکه جاذبه‌های گردشگری و طبیعی متعددی دارد، یک سفر ارزان نیز شمرده می‌شود. این کشور مردمانی محبوب و مهمان نواز دارد و باعث می‌شود تا یک سفر لذت‌بخش را تجربه کنید. برای اینکه یک سفر ارزان به ایروان داشته باشید باید یک‌سری نکات را از قبل بدانید.

سفر ارزان به ارمنستان

به صورت زمینی به ایروان سفر کنید

برای رفتن به ایروان دو راه پیش روی شما وجود دارد، اول اینکه شما می‌توانید از طریق زمینی به ایروان بروید، یا اینکه با هواپیما به این کشور سفر کنید. در سفر زمینی هم می‌توانید با ماشین خود و هم با اتوبوس‌هایی که مجهز هستند به این سفر بروید. اگر هم قصد دارید با تور به ایروان بروید که هزینه آن به نوع تور و اتوبوس بستگی خواهد داشت. اما به طور کل هزینه سفر زمینی چه شخصی چه با تور حدود ۳۰ درصد کم‌تر از هزینه سفر با هواپیما به ارمنستان می‌شود.

سفر به پایتخت زیبای ارمنستان!

 

برنامه شخصی برای سفر به ایروان داشته باشید

همان‌طور که روی نقشه مشخص است باتوجه به اینکه کشور ارمنستان فاصله زیادی با ایران نداشته این امکان به‌وجود آمده تا با ماشین شخصی خود به ایروان بروید. این کار باعث شده تا هزینه‌های سفرتان به‌طور چشم‌گیری کاهش پیدا کند. برای سفر با ماشین شخصی لازمه است تا گواهینامه و پلاک بین‌المللی داشته باشید و تمام هزینه‌های عوارض، مجوز ورود به ارمنستان و سرویس ماشین را نیز بپردازید. بهتر است ماشین خود را در یک منطقه مناسب مرز پارک بفرمایید، زیرا قیمت بنزین در این کشور بسیار بالا بوده، همچنین پارکینگ‌هایی در مرز وجود دارد که هزینه مناسبی برای پارک از شما می‌گیرند. هنگام پارک کردن در این مکان دیگر خیالتان از بابت امنیت راحت خواهد بود. پس از آن می‌توانید به راحتی یک ماشین کرایه کنید و به ادامه سفر بپردازید، این کار باعث شده تا هزینه‌های کمتری در طول سفر پرداخت کنید. همچنین برای سفر به ارمنستان به جز ماشین شخصی و تور می‌توانید به‌‌صورت شخصی بلیط اتوبوس تهیه کرده و هزینه کمتری نسبت به راه‌هایدیگر پرداخت کنید، البته اگر محدودیت زمانی در خصوص سفر به ارمنستان دارید می‌توانید با خرید بلیط هواپیما خودتان را به کشور ارمنستان برسانید. البته بهتر است در هنگام سفر به این کشور در بار اول با تور بروید و با مسیرها آشنا شوید و در سفرهای بعدی به‌صورت شخصی سفر کنید.

برنامه شخصی برای سفر داشته باشید

برای اقامت در ایروان از هاستل ها استفاده کنید

تمام هاستل‌ها و هتل‌های ارمنستان براساس قیمت دسته‌بندی شده‌اند و شما می‌توانید به‌ راحتی هتل‌های لاکچری و هتل‌های متوسط را در این کشور پیدا کنید. البته برای  یک سفر ارزان این امکان وجود دارد که به‌سراغ هاستل‌ها بروید و در آن‌جا اقامت داشته باشید. اقامت در هاستل‌ها بسیار ارزان بوده و باعث شده تا در سفرتان صرفه‌جویی بسیاری شود. قیمت هاستل برای اقامت یک شب در آن، از حدود ۱۵۰۰ درام شروع می‌شود و با اضافه شدن خدمات بهتر این هزینه افزایش می‌یابد. حتی شما می‌توانید یک اتاق مشترک رزرو کنید یا یک اتاق خصوصی که البته هزینه بیشتری باید پرداخت کرد. هنگام رزرو اتاق مشترک هزینه‌های شما کاهش یافته و با افراد جدید آشنا می‌شوید.

هاستل های ارمنستان

از مترو و اتوبوس استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای رفت‌وآمد در ایروان استفاده از مترو و اتوبوس است. در ایروان شما دو نوع اتوبوس مشاهده خواهید کرد که یکی از آن‌ها معمولی و یکی دیگر از آن‌ها برقی است. در هزینه‌های بین این دو اتوبوس تفاوت زیادی وجود نداشته، البته در این کشور بلیطی برای اتوبوس وجود ندارد و باید برای پرداخت بلیط، هزینه را به‌صورت نقدی پرداخت کنید.

در یک رستوران ارزان، ولی خوب غذا بخورید

تمام غذاها و خوراکی‌های محلی ارمنستان بسیار خوشمزه بوده‌اند به‌همین دلیل حتماً باید در هنگام سفر به ارمنستان به‌سراغ رستوران‌های محلی و سنتی این کشور بروید و از غذاهای خوش طعم این کشور استفاده کنید. از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی این کشور باید به ماهی کبابی، تولما و هریسه اشاره کرد. برای اینکه یک سفر ارزان به ایروان داشته باشید و البته باتوجه به اینکه غذا در این کشور ارزان بوده می‌توانید به‌سراغ رستوران‌های معمولی بروید و غذاهای با کیفیت میل کنید. همچنین برای اینکه هزینه کمتری پرداخت کنید بهتر است به‌سمت رستوران‌های محلی این کشور بروید و از غذاهای دلپذیر آن میل بفرمایید. آدرس این رستوران را می‌توانید از افراد محلی بگیرید.

رستوران های ارمنستان

از مراکز ارزان قیمت خرید کنید

یکی از قسمت‌های جذاب یک سفر، گردش و خرید در مراکز خرید کشور بوده اما باید در هنگام خرید به هزینه‌ها نیز توجه داشته باشید. در این شهر انواع مرکز خریدهای لوکس و گران و بازارهای ارزان پیدا می‌شود. یکی از بازارهایی که شما می‌توانید در آن یک خرید مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، پاساژی به‌نام مترونوم است. در این پاساژ شما انواع امکانات تفریحی و رفاهی را مشاهده خواهید کرد و اصولاً بیشتر برندهای مطرح دنیا در این شهر یک شعبه دارند. تمام بازارها و پاساژهای این کشور در پایان فصل تخفیف‌های بسیاری می‌گذارند. به‌همین دلیل بهتر است سفر خود را به پایان فصل انداخته و در هنگام گردش در میان این جاذبه‌ها تجربه یک خرید راحت و ارزان را داشته باشید.

رستوران های ارمنستان

از سیم کارت‌های ارمنی استفاده کنید

اگر قصد ندارید از رومینگ و هزینه زیادی را که شامل می‌شود استفاده کنید باید ۱۰۰۰ درام بابت یک سیم‌کارت ارمنی خریداری کرده و از آن در طول سفر استفاده بفرمایید. این سیم‌کارت‌ها را می‌توانید از کتاب‌فروشی‌های این شهر تهیه کنید.

کلام آخر

ارمنستان باتوجه به اینکه با کشور ایران همسایه است برای سفر خارجی بسیار مناسب خواهد بود، زیرا باید هزینه‌های نسبتاً پایینی نسبت به سفرهای خارجی دیگر بپردازید. همچنین باتوجه به جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متعددی که این کشور دارد باعث شده شما را در تمام روز درگیر خود ‌کند و باعث می‌شود از سفر لذت ببرید. در کنار تمام این موارد باید  نکاتی را در هنگام سفر به ایروان رعایت کنید تا یک سفر ارزان داشته باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر