مرکز خرید مرکاتو

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1097
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برخی از افراد جهت تهیه برخی از کالاهای مورد نیاز خود یک منطقه را برای سفر انتخاب می‌کنند. از شهرهایی که همیشه این گونه افراد به آن توجه خواهند داشت و از لیست انتخابی آن‌ها پاک نخواهد شد، می‌توان به دبی اشاره کرد. به این دلیل که در دبی مراکز خرید متعددی وجود داشته که یکی از معروف‌ترین آن‌ها مرکز خرید مرکاتو دبی نام دارد. اگر شما هم قصد دارید که برای سفر دبی را انتخاب کنید یا می‌خواهید که برای تهیه برخی کالاها به دبی سفر کنید بهتر است تا با بهترین مرکز خرید در آن‌جا که مرکاتو است، بیشتر آشنا شوید. پس در ادامه با ما همراه باشید.
مرکز خرید مرکاتو دبی

آشنایی با مرکز خرید مرکاتو دبی

اگر بخواهیم بهترین مرکز خرید را در دبی به شما معرفی نماییم می‌توانیم از مرکز خرید مرکاتو دبی یاد کنیم. این مرکز خرید در دوره رنسانس توسط یکی از بهترین معماران معاصر که دانیل مورلی نام داشت و استاد هنر و متخصص در همین دوره بود، ساخته شد. دانیل مورلی یک فرد ایتالیایی بوده و در هنگام ساخت این بنا سعی بر این داشته تا از معماری ایتالیایی در دوره رنسانس بر روی این بنا پیاده کند تا هر فرد با دیدن این ساختمان تصوری از تاریخ ایتالیا در آن دوره را به دست آورد. برای ساخت این ساختمان از یک سقف طاقی شکل که شیشه‌ای است استفاده شده و به همین دلیل داخل این ساختمان از روشنی زیادی برخوردار است. 
اگر شما در سفر به دبی قصد بازدید از مرکز خرید مرکاتو دبی را داشتید، با دیدن معماری ایتالیایی این سازه متعجب نشوید. برخی دیدنی‌های جالب دیگر نیز در ساختمان این مرکز خرید وجود دارد. به طور مثال در این ساختمان پنجره‌های بزرگ نصب شده که به ورود روشنایی و هوایی مطبوع به داخل ساختمان کمک خواهد کرد. همچنین در سالن ورودی این ساختمان درختانی کاشته شده که باعث ورود انرژی به درون محوطه ساختمان خواهند شد. وجود فانوس‌هایی همانند چراغ‌های خیابان و نصب نرده‌هایی از جنس برنج، جذابیت این سالن را دو چندان کرده است.

تور دبی لحظه آخری - آفر ویژه تورهای دبی در لحظه آخر از 20 الی 50 درصد تخفیف

آدرس مرکز خرید مرکاتو دبی

بعد از دانستن برخی ویژگی‌ها درباره مرکز خرید مرکاتو دبی این سوال برای هر گردشگری به وجود می‌آید که آدرس مرکز خرید مرکاتو دبی کجاست تا بتواند در هنگام سفر به دبی بازدید از این مرکز خرید را از دست ندهد. در واقع مرکز خرید مرکاتو در محله جمیرا قرار گرفته است که این محله در نزدیکی خیابان جمیرا قرار دارد. خیابان جمیرا یک خیابان ساحلی بوده که در بین مردمان دبی و گردشگران، خیابانی معروف و شناخته شده است و مرکز خرید مرکاتو نیز در همین مکان قرار دارد.
حال شاید با شنیدن نام مرکز خرید مرکاتو برای شما این سوال پیش بیاید که کلمه مرکاتو چه معنی دارد؟ باید گفت که مرکاتو به معنای بازار است و طبق آمار سالانه که از بازدید این مرکز خرید گرفته‌اند نشان داده شده که هر سال بیش از 10000 هزار نفر به بازدید این مرکز خرید خواهند رفت. این آمار نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد افرادی که به دبی سفر می‌کنند از این مرکز خرید نیز دیدن خواهند کرد.
شاید دانستن مساحتی که این ساختمان را دربر گرفته است نیز برای برخی‌ها جالب باشد. در خصوص دانستن این موضوع باید گفت که مرکز خرید مرکاتو دبی 59000 متر مربع را به خود اختصاص داده است. در این بازار در حدود 140 برند مطرح دنیا قابل پیدا کردن خواهد بود. پس شما در حین خرید از این مرکز خرید می‌توانید با توجه به برند مورد نظر خودتان هر کالایی که دلخواه شما باشد را تهیه کنید.

 

مرکز خرید مرکاتو دبی

فروشگاه‌ های مرکز خرید مرکاتو

مرکز خرید مرکاتو دبی با توجه به مساحت چشم‌گیری که دارد؛ تعداد زیادی فروشگاه را در خود جای داده است. برطبق آمار‌های درآورده شده از این مرکز خرید گفته شده که امروزه حدود 120 مغازه و فروشگاه مشغول فعالیت در این مرکز خرید هستند. همچنین در این مکان طیف گسترده‌ای از کالا‌ها به فروش خواهد رسید که این کالاها شامل پوشاک، لوازم خانگی، مواد غذایی و زیور آلات می‌شوند. تمامی این محصولات در مرکز خرید مرکاتو در معتبرترین برندهای موجود در سطح جهان عرضه خواهند شد.
در مرکز خرید مرکاتو تعدادی فروشگاه اوت لت قرار گرفته است که در این فروشگاه‌ها کالاهای بین‌المللی و برند با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه به فروش خواهند رسید. همچنین در مرکز خرید مرکاتو بخش‌هایی به سالن مد یا زیبایی اختصاص داده شده‌اند. در این مکان‌ها هر سال برنامه‌هایی که با نام فشن شو در بین افراد معروف است، برپا خواهد شد که این نمایش‌های خارق‌العاده و زیبا هر سال به تماشای کل جهان خواهد رسید.
اما موضوع قیمت نیز برای هر فردی در شمار موضوعات مهم در هنگام سفر قرار دارد و از آنجایی که خرید سوغاتی در هنگام سفر جزء رسم و رسومات ایرانی‌ها است، به دنبال یک مرکز خرید هستند تا بتوانند کالاهایی مقرون به صرفه به عنوان سوغاتی را خریداری کنند. در کل می‌توان گفت که در مرکز خرید مرکاتو دبی می‌توان کالاهایی با قیمت مناسب پیدا کرد که علاوه بر این برند نیز هستند. اما می‌خواهیم در ادامه برخی از فروشگاه‌های برند در این مرکز خرید را به شما معرفی کنیم تا در هنگام مراجعه به مرکز خرید مرکاتو حتماً سری به این فروشگاه‌ها بزنید.

فروشگاه اسپینیز
یکی از فروشگاه‌های ذنجیره‌ای در دبی فروشگاه اسپینیز است که یکی از شعبه‌های آن در مرکز خرید مرکاتو قرار دارد. این فروشگاه مساحتی حدود 4000 مترمربع را به خود اختصاص داده و در طبقه همکف این ساختمان جای گرفته است. در واقع این فروشگاه از بزرگ‌ترین فروشگاه‌ها در این مرکز خرید محسوب می‌شود که محصولاتی مانند مواد غذایی و دیگر محصولات برای تزئین خانه و خانه‌داری در آن به فروش می‌رسند.
ویرجین مگااستور
یکی دیگر از فروشگاه‌های معروف در مرکز خرید مرکاتو دبی را فروشگاه ویرجین مگااستور به خود اختصاص داده و این فروشگاه در طبقه اول این ساختمان قرار دارد. در فروشگاه ویرجین مگااستور شما می‌توانید کتاب‌هایی که عربی یا به زبان انگلیسی هستند را پیدا کنید. همچنین در این فروشگاه بازی‌های الکترونیکی نیز به فروش خواهند رسید. اگر شما در دبی قصد دارید تا به کنسرت‌ها یا نمایش‌های برتر بروید برای تهیه بلیط نیز باید به این فروشگاه مراجعه کنید.
کیوسک مینتس
در این فروشگاه خدمات بسیار متنوعی ارائه داده می‌شود که برای نام بردن از آن‌ها می‌توانیم به تعمیر کفش‌های خراب شده، حکاکی بر روی چوب، کپی از روی کلید، حکاکی بر روی چرم، پرینت کارت تجاری، مهر زدن، تعمیرات موبایل و ساعت‌های دیجیتال اشاره کنیم. این فروشگاه نیز در طبقه همکف مرکز خرید مرکاتو قرار گرفته و شما می‌توانید برای انجام این خدمات به آن مراجعه نمایید.
فروشگاه هاردیز
فروشگاه هاردیز در مرکز خرید مرکاتو در واقع یک رستوران است که شما بعد از گشت و گذار در طبقه‌های بازار و پیدا کردن احساس گرسنگی می‌توانید به این فروشگاه مراجعه کنید و از غذاهای خوشمزه آن لذت ببرید.
پیتزا هات
پیتزا هات نیز همان طور که از اسمش پیداست یک فروشگاه اراده دهنده مواد غذایی به افراد خواهد بود که حتما بعد از بازار گردی هر فردی برای تجدید انرژی و برای کمی استراحت ترجیح می‌دهد که این مکان را انتخاب کند.

کافه ‌های مرکز خرید مرکاتو دبی

اما برخی از افراد هستند که علاقه زیادی به کافه‌ها دارند و ترجیح می‌دهند که برای رفع خستگی خود آن‌ها را انتخاب کنند. این کافه‌ها به شرح زیر هستند:

  • کافه شکلات آلیسون نلسون یکی از کافه‌های موجود در این مرکز خرید است که در طبقه اول قرار دارد. منوی این کافه شمال قهوه، سوپ، انواع سالاد، ساندویچ، غذاهای سبک برای صبحانه، کیک و دسرها است. 
  • کافه کوستا نیز یکی دیگر از کافه‌ها در این مرکز خرید بوده که مجدد در طبقه اول قرار دارد و این کافه به دلیل قهوه‌های بی‌نظیری که سرو می‌کند، در مرکز خرید مرکاتو بسیار معروف است. 
  • هاگن دنز نیز یک انتخاب بسیار عالی برای افرادی خواهد بود که به دنبال میل کردن دسرها و بستنی‌های خوشمزه هستند.

امکانات تفریحی مرکز خرید مرکاتو دبی

اگر شما به دنبال استفاده از امکانات تفریحی مرکز خرید مرکاتو دبی هستید باید به طبقه اول در این بازار مراجعه نمایید. مجتمع سینماهای ووکس بدون شک اولین گزینه‌ای است که توجه شما را جلب خواهد کرد. این مجموعه در کل هفت سالن نمایش دارد که می‌تواند پذیرای 1400 نفر باشد و شما قطعاً در هنگام مراجعه به این مکان از آن لذت خواهید برد.
فان سیتی نیز یکی دیگر از مراکز تفریحی و خانوادگی در مرکز خرید مرکاتو دبی است که در آن شما می‌توانید با سرگرمی‌هایی مانند بازی‌های ویدیوئی، استخر پر از توپ، صخره نوردی و... خود را مشغول کنید. امکانات دیگری نیز برای گردشگران در این مجموعه وجود دارد. به عنوان مثال در طبقه همکف مرکز خرید مرکاتو یک نقشه از کل ساختمان وجود داشته که شما در هنگام مراجعه می‌توانید مقصد مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید و از اتلاف وقت جلوگیری نمایید. از دیگر امکانات تفریحی که در این مرکز قرار دارد تلفن عمومی، دستگاه ای تی ام و... است.


مرکز خرید مرکاتو دبی

ساعت کاری مرکز خرید مرکاتو دبی

مرکز خرید مرکاتو دبی هر هفت روزه هفته باز خواهد بود و این مجموعه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر روز جمعه را برای بازدید از این مجموعه انتخاب کرده‌اید ممکن است که در ابتدای روز تعدادی از فروشگاه‌ها در آن بسته باشند. اما جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا تمامی فروشگاه‌ها در این مرکز خرید تا ساعت 13.30 باز خواهند شد. در حالت کلی مرکز خرید مرکاتو از ساعت 8 صبح شروع به فعالیت می‌کند و فعالیت خود را تا ساعات پایانی شب ادامه می‌دهد. اگر شما می‌خواهید که ساعات بیشتری را در این بازار مشغول شوید بهتر است روزی به غیر از جمعه را برای بازدید انتخاب کنید.

 

شماره تماس مرکز خرید مرکاتو دبی

ممکن است که برای خود یک برنامه سفری داشته باشید و علاقه دارید که مطابق همان برنامه پیش بروید. یا شما قصد رفتن به یکی از فروشگاه‌ها در مرکز خرید مرکاتو دبی را دارید اما از باز یا بسته بودن آن مطمئن نیستید. در این هنگام بهتر است تا ابتدا با شماره این مجموعه تماس حاصل کنید و اطلاعات درست را از آن‌ها گرفته و سپس اقدام به رفتن به این مرکز خرید کنید. برای برقراری تماس با مرکز خرید مرکاتو دبی شما می‌توانید از شماره زیر استفاده کنید:

+97143444161
 
کلام آخر
با دانستن اطلاعاتی درباره مرکز خرید مرکاتو دبی می‌توانید در هنگام سفر بهترین زمان را برای مراجعه به آن انتخاب کنید. همچنین با دانستن فروشگاه‌ها و کافه‌های معروف در این مرکز خرید می‌توانید تجربه‌ای به یادماندنی برای خود ثبت نمایید. شناخت فروشگاه‌هایی که کالاهای خود را با قیمتی مناسب به فروش می‌رسانند نیز می‌تواند از نظر اقتصادی به شما کمک کند. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر