بازار طلا دبی

زمان مطالعه: 1 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 41127
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هنگامی که میخواهید به دبی سفر کنید، بسیار نادر است که به مراکز خرید دبی از جمله بازار طلای این شهر نروید. شاید از قبل بدانید که شهر دبی در تجارت طلا در جهان مشهور است. همچنین این بازار ها جزو مناطق گردشگری و تجاری دبی در کشور امارات متحده عربی هستند. ممکن است گردشگرانی که به این بازار می آیند نتوانند از میان انبوهی از مغازه طلافروشی کدام یک را برای خرید انتخاب نمایید. ما به شما بازار طلای دیره را پیشنهاد میکنیم، این بازار جزو بخش های قدیمی دبی بوده و شما می توانید با خیالی آسوده از آنجا خرید کنید. در تمام طول روز تاکسی ها و اتوبوس های گردشگری روبروی این بازار برای حمل و نقل راحت تر شما وجود دارند . لازم به ذکر است که ، حتی اگر شما تصمیم به خرید کردن هم نداشته باشید تماشای این مکان میتواند برای شما بسیار شگفت انگیز باشد. اگر شما هم قصد شرکت در تور دبی را دارید، در ادامه این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا سری به گوشه و کنار بازار طلا دبی بزنیم.

بازار طلای دبی

بازار طلا دبی، بزرگترین بازار طلا در جهان

بازار طلا دبی از لحاظ اقتصادی برای کشور امارات متحده عربی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در سال ۲۰۰۷ میلادی قیمت معامله هایی که در بازار طلا دبی صورت می گرفت به ۵/۲۳ میلیارد دلار رسیده بود ، البته 35 درصد از این جابه جایی پول از میان بومیان کشور امارات متحده عربی ، و 65 درصد آن توسط گردشگران و مسافرانی که به این کشور سفر می کردند ، انجام می شد. اگر گردشگران  علاقه زیادی به خرید طلا داشته باشند، می توانند در بازار طلا دبی انواع بسیاری از النگو ها ، گردنبند ها ، گوشواره ها ، دستبند ها، انگشتر و زیور آلات و حتی طلا های گران قیمت را ببینند و خرید کنند. لازم به ذکر است هیچ گونه طرحی از جواهر و طلا موجود نیست که در جهان ساخته شده باشد و در این بازار طلا یافت نشود. شهرت بازار طلا دبی در دهه ۴۰ میلادی به اوج خود رسید ، به طوری که تمامی کارآفرینان ، طراحان طلا ، و بازرگانان از کشور های مختلف جهان از جمله هند و ایران مغازه های خودشان را در بازار طلا دبی افتتاح  کردند. بازار طلا دبی با نام سوق طلا نیز در بین عام مردم و مسافران و گردشگران شناخته می شود. جالب است بدانید بیشتر فروشگاه‌های این بازار توسط تاجران هندی اداره می‌شوند و مشتریان  آن نیز عمدتاً هندی و یا عرب هستند و به همین دلیل، رنگ زرد پررنگ طلا و طرح‌های بسیار زیبا را در این مکان توجیه می‌کند؛ چراکه این قشر از افراد طلای 24 عیار را بیشتر ترجیح می‌دهند.بازار طلا دبی نمونه ای از یک جاذبه گردشگری مهم برای مسافران و گذراندن شهر دبی می باشد.

تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + امکان مقایسه انلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های چارتر کننده پرواز دبی

بازار طلا دبی

قسمت مرکزی بازار طلای دبی

این بازار طلا دارای بخش‌های مختلفی است که مهم‌ترین بخش آن، در قسمت مرکزی بازار قرار دارد. در قسمت مرکزی بازار طلای دبی ده‌ها فروشگاه دارای انواع جواهرات مزین به طلا، الماس، مروارید، نقره و پلاتین برای فروش قرار داده شده‌اند. از گوشواره‌های ساده تا گردنبندهای مجلل عروسی، برای نمایش در این فروشگاه‌های براق و درخشان وجود دارد. نور و درخششی که از طلا های این بخش به چشم می‌خورد برای بسیاری از بازدیدکنندگان این بخش بسیار تماشایی و جذاب است و حتی اگر به جواهرات علاقه‌مند نباشید هم به‌هرحال جذب ویژگی‌های متمایز این بازار خواهید شد. موردی که باید در مورد این بخش بدانید؛ این است که در این قسمت خودروها اجازه ورود ندارند و شما باید خودروهایتان را در بخش دیگری از پاساژ قرار دهید.

مراکز خرید دبی - خرید اجناس لوکس و ارزان در مراکز خرید شهر آسمان خراش‌ها!

انواع طلا در بازار طلا دبی 

انواع مدل های النگو در ایران برای همه سلیقه ها موجود بوده و انواع گوناگونی دارد. مثلا با در نظر گرفتن بودجه هر زنی طلا ساخته شده است. در بازار طلا دبی طلا و جواهرات مختلفی با طرح ها و نقش های گوناگون وجود دارند، و همین امر باعث شده تا سوق طلا یا همان بازار طلا دبی به یکی از معروف ترین و بهترین بازار های طلا در دنیا و در کل خاور میانه تبدیل شود. سوق طلا دبی هواداران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است و در میام همه بسیار محبوب می باشد . اگر زمانی در شب گذر تان به این بازار طلای زیبا افتاد یا وارد آن شدید به شما قول می دهم که دیگر نتوانید از آنجا دل بکنید، چرا که در تماشای برق زده طلا ها و جواهراتی که از پشت شیشه مغازه ها به چشم می خورند محو می شوید.

انگشتر طلا با ثبت رکورد جهانی در بازار طلا دبی

دبی شهری است که در سال‌های اخیر خاص بودن خود را از ر نظر به مردم جهان اثبات کرده است پس با توجه به خصوصیات منحصربه‌فرد این شهر، بدیهی است که این شهر توریستی و مدرن، میزبان جواهری با ثبت رکورد جهانی باشد. در فروشگاه «کانز جواهرسازان»، که در نزدیکی ورودی اصلی بازار طلا (در خیابان بلدیه قدیم) قرار دارد، می‌توانید بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین حلقه طلا جهان که توسط کتاب رکوردهای گینس تأیید شده است، را از نزدیک ببینید و خودتان متوجه شوید که چرا این جواهر به اندازه ای مهم بوده که ارزش ثبت در کتاب رکوردهای جهانی را داشته است. این قطعه با نام «نجمه طیبه» شناخته می‌شود و دارای عیار ۲۱ و وزن تقریبی ۱۴۰ پوند (۶۴ کیلوگرم) است که با ۱۱ پوند (۵٫۱ کیلوگرم) الماس و سنگ‌های قیمتی تزیین شده است. ارزش این قطعه طبق آخرین برآورد در حدود ۳ میلیون دلار آمریکا است.

بازار طلا دبی

بهترین هتل‌های دبی از لوکس تا اقتصادی!

قیمت طلا در دبی چقدر است؟

فروش طلا، بر حسب وزن بر اساس قیمت روز بازار با پرداخت هزینه اجرت ساخت انجام می شود. به طوری که هم اکنون یک گرم طلا ۲۴ عیار به قیمت 248 درهم یا 63 دلار و 7 سنت به فروش می رسد. یکی از عوامل مهم در نرخ گذاری طلا، ارزش برابری دلار در برابر یورو است. به خصوص، باید به این مسئله اهمیت داد که نرخ طلا در امارات و سایر کشور های جهان با دلار آمریکا ارزیابی و نرخ گذاری می شود. طلا یک کالای ارزشمند مانند سهام است که مدام در حال پایین و بالا رفتن است ، و قیمت آن هر روز در حال تغییر است؛ پس ما باید پیش از خرید طلا از قیمت به روز آن مطلع باشیم. این اطلاعات به روز به ما کمک میکند تا بدانیم طلایی که می‌خواهیم بخریم چقدر نوسان قیمت داشته است و با توجه به بررسی بازار و پیش‌بینی تغییرات قیمت در بازار طلا دبی، بهترین خرید را با توجه به شرایط خود داشته باشیم.

بازار طلای دیره دبی

نکات خرید طلا از بازار طلا دیره دبی

 

نوسانات قیمت طلا بازار را بدانید: مهمترین اطلاعاتی که باید پیش از خرید طلا از بازار طلای دیره داشته باشید قیمت آن است. با آگاهی از قیمت بازار این امکان برای شما فراهم می شود که با فروشندگان چانه بزنید و از آن ها تا حدودی تخفیف بگیرید.

انواع مختلف طلا را بشناسید:  هنگام خرید طلا نیز باید پیش از هر چیز دیگری  درباره آن تحقیق کنید. باید بدانید طلا به وسیله وزن و عیار فروخته می شود. هر چقدر که عیار طلایی زیاد باشد به این معنی است که آن طلا خالص تر بوده است و در آن ناخالصی به میزان خیلی کمتری به کار برده شده است. مثلا طلای ۲۴ عیار ، طلای خالص است. 

جواهرات خود را انتخاب کنید: زمانی که نوع زیور آلات خود را انتخاب کردید از فروشنده درباره وزن و عیار آن سوال کنید. آن ها قطعه ای که شما انتخاب کردید را برایتان وزن می کنند. سپس به شما قیمت آن طلا را می دهند و اگر شما آن را مناسب دیدید خریداری میکنید.

مغازه های زیادی را بگردید: پیش از آنکه طلای خود را بخرید تمام مغازه های اطراف را بازدید کنید و سر بزنید.  خیلی از مغازه ها،  طلای مشابهی را با قیمت های گوناگون می فروشند که اینکه شما آن را با چه قیمتی خریداری کنید بسته به چانه زنی خودتان دارد.

بازار طلا دبی

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

آدرس بازار طلا دبی

بازار بزرگ طلای دبی که در دیره که در قسمت قدیمی دبی قرار گرفته، است و از زمان تاسیس خود  در اوایل قرن بیستم، توانسته خود را به یکی از معروف ترین و اصلی ترین جاذبه گردشگری در دبی و در کشور امارات متحده عربی تبدیل کند. به همین خاطر افراد زیادی را از نقاط مختلف جهان و امارات متحده عربی به سمت خو در منطقه دیره در نزدیکی ایستگاه مترو الراس در خیابان آل خلیل قرار گرفته است.

آدرس: دبی، دیره، در نزدیکی میدان بنی یاس ، خیابان آل خلیل

راه‌های دسترسی به بازار طلا دبی

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که چطور باید به این بازار کم‌نظیر در دبی دسترسی پیدا کنید. اگر در این زیرا این بازار در بخشی از شهر دبی ساخته شده که دسترسی به آن از هر نقطه از شهر دبی برای بازدیدکنندگان آن چندان کار سختی نباشد. رفتن به بازار طلا دبی ا طریق حمل و نقل عمومی به شرح زیر است:

مترو: در هر ایستگاهی از متروی دبی که هستید، خود را به ایستگاه الراس برسانید. بعد از خارج شدن از ایستگاه باید ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به بازار طلا برسید.

اتوبوس: برای رفتن به بازار طلای شهر دبی با اتوبوس باید یکی از اتوبوس‌های C28، C09  و C07 را سوار شوید تا فقط با چند دقیقه پیاده‌روی خود را به بازار برسانید.

تاکسی: اگر قصد دارید با تاکسی خود را به بازار طلا برسانید، می‌توانید برای رزرو تاکسی از خدمات تاکسی‌رانی UBER  یا  CAREEM استفاده کنید.شهر ماشین اجاره نکرده اید؛ برای رفتن به بازار سوق طلا می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مختلف استفاده کنید.

جاهای دیدنی دبی-با 20 تا از برترین جاذبه های گردشگری دبی قبل از سفر آشنا شوید.

بازار طلا دبی

برج‌های دبی - معرفی کامل برج‌های دبی از بلندترین تا لوکس‌ترین

بهترین زمان خرید در بازار طلا دبی

بیشتر گردشگران در بازه زمانی سپتامبر تا مه که هوا بهتر و دما معتدل‌تر است به دبی سفر می‌کنند. اگرچه قیمت طلا در هر کشور یک قیمت ثابت است ولی به دلیل اینکه در آن ماه‌ها تقاضا برای خرید طلا افزایش می‌یابد؛ قیمت‌ها نیز می‌تواند بالاتر باشد. بنابراین اگر به دنبال خرید طلا با قیمت بهتر هستید، ماه های دیگر سال را برای سفر انتخاب کنید. البته ذکر این نکته لازم است که برای خرید طلا بهترین زمان خرید با توجه به شرایط مالی شما مشخص می‌شود و شما می‌توانید این زمان را برای خود تعیین کنید.

مترو دبی - آشنایی کامل با خطوط و مسیرهای حمل و نقلی مترو دبی!

رستوران‌های نزدیک به بازار طلا

اگر شما بعد از ساعت‌ها خرید و گشت و گذار در بازار طلا احساس گرسنگی کردید، اصلا نگران غذای خود نباشید چون اطراف این مجموعه، چندین رستوران باکیفیت وجود دارد که شما کی‌توانید غذای خود را در آن‌ها میل کنید. اسامی رستوران های نزدیک به بازار به شرح زیر است.

  •  Bayt Al Wakeel: بیت الوکیل یک رستوران قدیمی و سنتی با منظره زیبای خلیج فارس و غذاهای عربی است که در دیره کورنیش واقع شده است و برای کسانی که به این نوع غذاها علاقه دارند، بسیار انتخاب مناسبی است.
  • Ashwaq Cafe :کافه اشواق، یک مکان معروف در این منطقه است که شاورماهای خوشمزه‌ای ارائه می‌دهد که ترکیب آن‌ها با آبمیوه طبیع یک مزه ی بهشتی خواهد بود. این کافه نزدیک بازار طلا دبی در منطقه دیره عرب، سوق دیره، در خیابان السبتاشی واقع شده است.
  •  Shabestan :رستوران شبستان در واقع یک رستوران ایرانی با منویی شیک و غذاهای ترکیبی ایرانی و خاورمیانه‌ای که در هتل ریجنسی دیره قرار دارد. پس اگر ترجیح می‌دهید که در طول سفر، غذاهای ایرانی میل کنید، حما به این مکان نیز سر بزنید.
  •  Bateel Café: باتیل کافه، یک کافه و رستوران با فضایی مجلل و منویی متنوع از غذاهای خاورمیانه‌ای و کافه‌های مختلف است که آدرس آن در برج آتلانتیس دیره است.
  •  Gazebo Restaurant: اگر دوست دارید که غذاهای هندی را امتحان کنید؛ رستوران گازبو، یک رستوران هندی معروف با منوی متنوعی از غذاهای هندی و سنتی است که در دیره سنترال سوق قرار گرفته است.

بهترین رستوران های دبی - بررسی 20 تا از برترین رستوران های دبی از نظر مسافرین

چرا باید از بازار طلای دبی دیدن کرد؟

هتل‌های نزدیک به بازار طلا دبی

مهم‌ترین عامل در داشتن رفاه در سفر این است که هتل محل اقامت شما به مرکز شهر و مکان‌های مهم آن نزدیک باشد. اگر شما قصد دارید تا با دقت از بازار طلا دبی دیدن کنید می‌توانید با اقامت در هتل‌های نزدیک به این مکان، هر زمان که بخواهید به آن دسترسی پیدا کنید. لیست این اقامتگاه ها به شرح زیر است:

نام هتل

آدرس هتل

هتل ریجنسی دیره (Regency Dubai Hotel)

خیابان المکتوم، دیره، دبی، امارات متحده عربی

هتل هیلتون دیره (Hilton Dubai Deira )

خیابان بنیاس، دیره، دبی، امارات متحده عربی

هتل کراون پلازا دیره (Crowne Plaza Dubai Deira)

خیابان صلاح‌الدین، دیره، دبی، امارات متحده عربی

هتل پارتنون دیره (Parthenon Hotel)

خیابان الرقه، دیره، دبی، امارات متحده عربی

•هتل نسیم پلازا دیره (Nassima Plaza Deira Hotel) 

جاده المکتوم، دیره، دبی، امارات متحده عربی

•هتل سوئیسوتل الغریر (Swissotel Al-ghurair)

دبی، منطقه ی دیره، خیابان عمر ابن خطاب، میدان ماهی

•هتل رویال کانتیننتال (Royal Continental)

منطقه ی دیره، پورت سعید، جنب سیتی سنتر دیره، خیابان بیست و هفتم

•هتل جمیرا بیچ (Jumeirah Beach) 

دبی، جاده ی ساحلی جمیرا، ساحل ام سقیم

•هتل رز اگزکتیو ورلد ترید سنتر (Rose Executive DWTC) 

سیتی گاردن جمیرا، مقابل مرکز تجارت جهانی دبی

•هتل رافلز (Raffles)

منطقه ی بر دبی، خیابان شیخ راشد، جنب وافی مال

•هتل ریکسوس پریمیوم (Rixos Premium)

سکونتگاه ساحلی جمیرا، محله ی جی بی آر، خیابان الممشا

•هتل د اچ (The H)

خیابان شیخ زاید، مرکز تجاری ۱

بهترین هتل‌های دبی از لوکس تا اقتصادی!

چرا باید از بازار طلای دبی دیدن کرد؟

قطعا برای افرادی که عاشق طلا و جواهر هستند، سفر به شهر دبی بسیار هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود. بازار طلا دبی، بزرگ ترین و وسیع ترین بازار طلا در سراسر جهان است که خرید و گشت و گذار در آن برای بسیاری از خانم‌ها می‌تواند جذاب‌ترین تفریح در طول تور دبی باشد . اگر شما هم دوست دارید تا در بازار طلا دبی خریدی منحصر به فرد و به یادماندنی داشته باشید، بهترین کار سفر به دبی است. اگر شما هم تجربه سفر به دبی را داشته اید، ما در لحظه آخر خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را برای ما یادداشت نمایید.

نظرات کاربران

  1. جمشیدی جمشیدی 1402/09/13
    0 نفر پسندیدند
    دبی چیزم پیدا میشه برامون بخره؟
  2. آریایی آریایی 1402/09/13
    2 نفر پسندیدند
    بازار طلا دبی؟ این عربا کی آدم شدن؟
  3. شاه پسند شاه پسند 1402/09/12
    2 نفر پسندیدند
    می رید دبی لطفا برای من طلا سوغاتی بیارین 😁

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 118 کاربر