مارکوپولو ایران

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/09/13
بازدید: 1662
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر از همراهان همیشگی وب سایت لحظه آخر هستید، احتمالا شما هم فردی عاشق سفر و گردشگری هستید که از شناخت مکان های گردشگری جدید و تجربیات جذابی که در این زمینه وجود دارد، لذت می برید پس پیشنهاد می کنم خواندن این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله یک جهانگرد مشهور را به شما معرفی می کنیم و در رابطه با ماجراجویی های حیرت انگیزش اطلاعاتی ارائه می دهیم.
بنیامین رضایی یک جهانگرد، مستند ساز سفر و سفرنامه نویس است که با ماجراجویی های شگفت انگیز خود توانسته شهرت زیادی کسب کند. او ۷ ماه پیش در اوایل شروع کرونا به گرجستان سفر کرده بود که به علت بسته بودن مرزها مجبور شد مقصد خود را به فرانسه تغییر دهد که از بدشانسی اروپا هم مرزهای خود را بست؛ بنیامین ۵ ماه از دوران سخت کرونا را در اروپا مجبور و‌ محکوم به ماجراجویی شد. او در تابستان ۹۸ رکورد جالبی را در گردشگری ایران ثبت کرده که جزئیات آن را در سایت bentrips.com می توانید مطالعه کنید. اما او بار دیگر توانست با ریسک کردن در اوج کرونا به آرزویش که رفتن به منطقه اسکاندیناوی برسد. شاید برایتان عجیب باشد ولی بنیامین رضایی ملقب به مارکوپولوی ایران سال پیش با یک ماشین مونتاژ ایران (پژو ۲۰۷) بعد از ۴۸ روز رانندگی و‌ گذشتن از کشورهای متعدد اروپایی موفق شد به دور ترین نقطه اروپا یعنی تنگه جبل اطارق برسد! او یکی از جهانگردان نسل جدید هست که برای ۷۰ شهر اروپایی در ۲۴ کشور مستند سفر ساخته و تجربه های خودش را در قالب چند کتاب جمع آوری نموده است؛ کتاب های بنیامین رضایی به شرح زیر هستند:
- تهران تا ونکوور 
- یدونه ولی مردونه
- هشتاد روز دوره اروپا 

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. سفر بنیامین رضایی به دور اروپا

 

بنیامین رضایی


بنیامین رضایی فارغ التحصیل رشته گردشگری بوده و به همین دلیل با این فضا آشنایی کاملی دارد ضمن این که او سال ها تور لیدر هم بوده و تاکنون به بیش از 55 کشور دنیا در 4 قاره مختلف سفر کرده است. او خیلی زود توانست توجه علاقمندان به جهانگردی را به سمت خود جلب نماید تا جایی که اینستاگرام او به نشانی Benyamin.Marco روز به روز مخاطبان بیشتری پیدا کرد. 

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

سفر بنیامین رضایی به دور اروپا

سفر بنیامین رضایی در 110 روز دور اروپا با پژو 207 انجام شد! سفری که از تهران شروع و در نهایت به تنگه جبل الطارق منتهی شد. در طول این سفر بنیامین از مرز بازرگان وارد ترکیه شد و از آن جا مسیر را به سمت یونان و ایتالیا ادامه داد؛ یکی از ویژگی های خاصی که سفرهای این جهانگرد ایرانی دارد و سبب محبوبیت دوچندانش شده، سبک ویدیوهایی است که با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد. او در ادامه سفرش به شهر اینسبورک اتریش رفته و از آن جا راهی مونیخ آلمان شد. سفر این جهانگرد به سوئیس و سپس فرانسه ادامه داشت، از آن جایی که خودروی بنیامین برندی فرانسه دارد او تصمیم گرفت در همین کشور سرویس های دوره ای ماشینش را انجام دهد و بعد مسیر خود با خیالی آسوده ادامه دهد. او پس از چند روز به شهر بارسلون اسپانیا رسید و با گذر از شهرهای موجود در مسیر بالاخره خود را به منطقه جبل الطارق رساند.

 

207 بنیامین رضایی

 

هدف بنیامین رضایی از انجام سفر خود این بود که نشان دهد می توان بدون پشتوانه مالی و با کمترین هزینه سفر به دور اروپا را تجربه کرد. گفتنی است که کل هزینه های سفر او حدود 70 میلیون تومان شد که بخش قابل توجهی از آن صرف بنزین ماشینش شده است؛ او برای تامین هزینه های سفرش در رستوران ها و هتل ها کار می کرد و شب ها هم در هاستل و چادر می خوابید، با این وجود خاطرات شیرین سفر او به اندازه ای زیاد است که گفتنش در این مقاله نمی گنجد. 

 

سفر به دور اروپا

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر