تعطیلات عید فطر کجا برویم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/27
بازدید: 606
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

عید فطر یکی از اعیاد مذهبی مهم در کشور و جز تعطیلات رسمی تقویم است. با توجه به اینکه روز عید فطر هر سال متغیر است، تعطیلات عید فطر امسال مصادف با هفته سوم بهار می‌شود. سه روز تعطیلی در آخر هفته فرصت مناسبی است تا به سفری کوتاه برویم و خاطرات به‌یادماندنی را در سفر برای خود بسازیم. آب‌وهوای فروردین آن‌قدر دلپذیر است که سفر به هر نقطه از ایران یا کشورهای اطراف می‌تواند لذت‌بخش باشد؛ پس بهتر است از الان برنامه سفر خود را بریزید تا در تعطیلی عید فطر در خانه نمانید. در این بخش از سایت لحظه آخر با ما همراه باشید تا بهترین مقاصد برای سفر در تعطیلات عید فطر امسال را به شما معرفی کنیم و در انتخاب مقصدی مناسب برای گذراندن تعطیلاتتان همراه شما باشیم.

سفرهای داخلی برای عید فطر

فرقی نمی‌کند مقصد شما کجا باشد؛ چون بهار زیباترین و بهترین فصل برای مسافرت داخل کشور است. تعطیلات عید فطر امسال در ابتدای بهار فرصت بسیار خوبی است تا در سفری چند روزه به بازدید از جاهای دیدنی ایران بپردازیم. اگر این تعطیلات تنها فرصت شما برای مسافرت در فصل بهار است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که فروردین امسال را به مسافرت کردن به یکی از شهرهای زیر اختصاص دهید.

مشهد؛ رضا برد تمام غصه تو را !

مشهد یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی کشور است که هرسال در زمان عید فطر حال و هوای خاصی پیدا می‌کند. اگر دوست دارید عید فطر 1403 را در مکانی زیارتی با حس و حال معنوی تجربه کنید، مشهد یک گزینه عالی برای مسافرت شماست. علاوه بر این، گوشه‌گوشه این شهر پر از تفریحات جذاب است که می‌توانند تعطیلات شما را جذاب‌تر کنند. با سفر به مشهد می‌توانید بعد از زیارت حرم، به پارک ملت یا پارک‌های آبی مشهد بروید و اوقات خوشی را سپری کنید. اگر به دنبال سفری معنوی و تفریحی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با رزرو تور مشهد، عید فطر امسال را متفاوت تجربه کنید.

مشهد از مقاصد سفر در عید فطر

 شیراز؛ مست شو با عطر نارنج!

قطعاً شما هم توصیف‌هایی که در باب بهار شیراز و عطر نارنج‌های آن می‌شود را بارها شنیده‌اید. تعطیلات عید فطر 1403 می‌تواند زمان خوبی باشد تا بتوانید امسال بهار شیراز را از نزدیک ببینید و عطر نارنج را در خیابان‌های شیراز استشمام کنید. بوستان‌های شیراز در فصل بهار پوشیده از گل‌های رنگارنگ هستند. شما می‌توانید عید فطر به حافظیه یا سعدیه بروید و در فضای آرامش‌بخش آنجا حس و حال متفاوتی را تجربه کنید. در سفری سه روزه با تور شیراز می‌توانید، به جاهای دیدنی شیراز در بهار سر بزنید و از دیدن آن همه زیبایی غرق در حس خوب شوید.

شیراز از مقاصد سفر در عید فطر

اصفهان؛ برو به حس و حال شاد قبل!

اصفهان یکی از شهرهایی است که به داشتن فضای سبز عالی معروف است؛ به همین خاطر شما این شهر را همیشه، ‌سبز و زیبا می‌بینید. سفر به اصفهان و بازدید از جاهای دیدنی آن در تمام فصول می‌تواند لذت‌بخش باشد؛ ولی اگر دوست دارید زیباترین حالت این شهر را به چشم ببینید، بهتر است اوایل بهار یا پاییز را برای سفر انتخاب کنید. اگر تابه‌حال به این شهر همیشه‌سبز نرفته‌اید، تعطیلات عید فطر امسال را به این مسافرت اختصاص دهید. شک نکنید که رفتن به میدان نقش جهان و دیدن کالسکه‌های اسب‌سواری در معماری کم‌نظیر آنجا، شما را وارد حال و هوای زمان صفویه و گذشته‌ها می‌کند. اگر دوست دارید حس و حال جدیدی را تجربه کنید، بهار به اصفهان سفر کنید. اگر هر زمان به این شهر رفتید، فراموش نکنید گز و سوهان آن را حتما امتحان کنید؛ چون گز و سوهان این شهر با هر جای دیگر فرق دارد.

اصفهان از مقاصد سفر در عید فطر

کیش و قشم؛ ببین به دیده کیش را!

اگر دوست دارید تفریح و هیجان واقعی را تجربه کنید، تعطیلات عید فطر 1403 آخرین فرصت است تا به کیش و قشم بروید و از تفریحات متنوع این دو جزیره لذت ببرید. باتوجه‌به اینکه آب‌وهوای کیش و قشم در فصل بهار رو به گرم شدن می‌رود، سفر به این دو جزیره در اواخر بهار یا تابستان لذت قبل را ندارد. سه روز تعطیلی اواخر فروردین را به کیش یا قشم سفر کنید و علاوه بر انجام سرگرمی‌های متنوع آبی و غیرآبی این جزایر، در مراکز خرید آن‌ها هر چیزی که دلتان می‌خواهد را بخرید. مردم کیش و قشم بسیار شاد و سرزنده اند؛ پس اگر به دنبال یک پایکوبی حسابی هستید، دست روی دست نگذارید و تور کیش یا تور قشم را رزرو کنید و تعطیلی امسال را با اتفاقات شاد همراه کنید.

کیش و قشم مشهد از مقاصد سفر در عید فطر

چابهار؛ جوانه زن، بهار شو در این دیار!

مگر می‌شود عاشق طبیعت بود و سفر به چابهار را از دست داد؟ چابهار در بین بسیاری مناطق کشور بکرترین و زیباترین طبیعت را دارد. وقتی وارد چابهار می‌شوید، با دیدن طبیعت متفاوت و جاهای دیدنی آن، حس تازگی خواهید کرد. در این مکان همه چیز منحصربه‌فرد است. وقتی به چابهار سفر کنید، با دیدن دریاچه صورتی، کوه‌های مریخی و قلعه‌های عجیب آنجا قطعاً حس می‌کنید که وارد سیاره‌ای دیگر شده‌اید. اگر نمی‌دانید تعطیلات عید فطر امسال را کجا بروید، بهترین فرصت است که تا هوا گرم‌تر نشده، تور چابهار را رزرو کنید و سفری متفاوت و رویایی را تجربه کنید.

چابهار از مقاصد سفر در عید فطر

قم و جمکران؛ حاجت دل را رو کن!

 بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تعطیلات عید فطر خود را در مکانی مذهبی باشند تا حس و حال معنوی آنجا را تجربه کنند. اگر دوست دارید تا به یک مکان زیارتی سفر کنید؛ ولی از مشهد دور هستید، می‌توانید در عید فطر 1403 به قم و جمکران سفر کنید. با رفتن به قم، از بودن در فضای معنوی و عرفانی حرم حضرت معصومه غرق در حس آرامش می‌شوید. فاصله قم تا جمکران حدود 10 کیلومتر است پس شما می‌توانید پس از زیارت حرم، به راحتی به مسجد جمکران بروید و در کنار چاه آرزوها، مراد دل خود را از امام زمان طلب کنید.

سفرهای خارجی برای عید فطر

به نظر شما برای تجربه یک سفر خارجی خوب چند روز نیاز است؟ آیا می‌شود در یک تعطیلات کوتاه به خارج از ایران سفر کرد؟ بسیاری از ما تصور می‌کنیم برای سفر به خارج از کشور باید زمان زیادی داشته باشیم تا به ما خوش بگذرد؛ ولی شما می‌توانید با رزرو تورهای سه روزه، تعطیلات عید فطر امسال خود را به مسافرت‌های خارجی اختصاص دهید. برای کسانی که عادت به سفر دارند، دیدن دوباره بعضی شهرها ممکن است چندان جذاب نباشد، به همین خاطر تعطیلی سه روزه عید فطر امسال فرصت مناسبی است تا در سفری کوتاه و کم‌هزینه، مسافرت‌های خارج از کشور را نیز تجربه کنند. در ادامه به بهترین مقاصد سفر خارجی برای عید فطر می‌پردازیم.

پرطرفدارترین تورهای خارجی

ترکیه؛ تجربه عید فطر در فضایی متفاوت

کمتر کسی پیدا می‌شود که سفر به ترکیه را دوست نداشته باشد. این کشور در کنار اینکه بافت سنتی زیبایی دارد، دارای پاساژها و جاهای دیدنی مدرن و شیکی است که دیدن هریک، گردش را برایتان جذاب‌تر می‌کنند. سفری سه روزه با تور استانبول یا وان فرصت مناسبی است تا تعطیلات عید فطر 1403 را به شکلی متفاوت تجربه کنید. در این سفر شما می‌توانید جاهای دیدنی ترکیه را باتوجه به ترجیحات و زمان خود ببینید و از بودن در فضایی متفاوت لذت ببرید. جالب است این را بدانید که در بعضی سمت‌های مسلمان‌نشین این کشور تعطیلات عید فطر را جشن می‌گیرند؛ پس شما می‌توانید عید خود را در یکی از این محل‌ها سپری کنید تا حس و حال عید فطر در ترکیه را نیز تجربه کرده باشید.

ترکیه از مقاصد سفرهای خارجی برای عید فطر

گرجستان؛ سفر به ایرانی مدرن‌تر

گرجستان از جمله کشورهایی است که سفر به آن برای بسیاری از ایرانیان حس سفر به ایران با حال و هوایی کمی اروپایی را دارد. مردم این کشور از نظر خلقیات و برخورد بسیار شبیه ایرانیان هستند پس اگرچه ممکن است شما زبان گرجی را بلد نباشید ولی به خاطر رفتار خوب این افراد، با مشکلی روبرو نخواهید شد. این کشور آب‌وهوایی نسبتا مشابه با کشور خودمان را دارد پس تعطیلات عید فطر امسال فرصت مناسبی است تا به گرجستان مسافرت کنید و بهار آن را به چشم ببینید. علاوه بر این قیمت تور تفلیس نسبت به بسیاری تورهای دیگر بسیار مقرون به صرفه است پس شما هزینه سفرهای داخلی را می‌پردازید ولی به خارج از کشور سفر می‌کنید. اگر دوست دارید سفر خارجی را تجربه کنید اما نمی‌خواهید هزینه زیادی متقبل شوید، می‌توانید در تور گردشگری گرجستان شرکت کنید و لذت بیشتری از تعطیلات خود ببرید.

گرجستان از مقاصد سفرهای خارجی برای عید فطر

ارمنستان؛ مسافرت به جایی سرسبز و ارزان

نزدیک‌ترین و در دسترس‌ترین کشور برای سفرهای خارجی ما ایرانیان، ارمنستان است. سفر به این کشور زیبا نیاز به ویزا ندارد پس شما فقط با داشتن پاسپورت می‌توانید هر زمان که بخواهید به این مکان سفر کنید. ارمنستان یکی از ارزان‌قیمت‌ترین کشورهای جهان است و مردمانی خوش‌برخورد، طبیعتی زیبا و غذاهایی فوق‌العاده دارد. همچنین ارمنستان مانند ایران، یک کشور چهار فصل با آب‌وهوایی معتدل است؛ پس در این کشور فصل بهار، متعادل‌ترین و زیباترین فصل برای سفر محسوب می‌شود. تعطیلات عید فطر 1403 می‌تواند زمان مناسبی باشد تا در سفری سه روزه با تور ارمنستان به این کشور سفر کنید و مکان‌های گردشگری آن را از نزدیک ببینید.

ارمنستان از مقاصد سفرهای خارجی برای عید فطر

تعطیلات عید فطر؛ فرصتی برای تفریح

در این بخش از سایت لحظه آخر به معرفی بهترین مقاصد سفر برای تعطیلات عید فطر پرداختیم تا شما را در برنامه‌ریزی بهتر برای سفرتان همراهی کرده باشیم. سفر به شهرهای مختلف ایران فرصت مناسبی هستند تا علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی مختلف کشور، تعطیلات به‌یادماندنی را برای خود و همراهانمان رقم بزنیم. اگر شهرهای مختلف کشور را دیده‌اید و دوست دارید تعطیلات عید فطر 1403 را به سفرهای خارجی اختصاص دهید می‌توانید در مسافرتی چند روزه و کوتاه در تور ترکیه، ارمنستان یا گرجستان شرکت کنید و لحظات خوشی را در این سفر تجربه کنید. شما هم می‌توانید در قسمت نظرات برای ما بنویسید که ترجیح می‌دهید تعطیلات امسال خود را در کجا سپری کنید و ما را از نظرات خود مطلع کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر