تابستان 99

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 252
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

انقدر این روزها نام کرونا را شنیده ایم که همگی از بابت نکاتی که باید رعایت کنیم در این دوران به خوبی اطلاع داریم اما از آنجا که وجود یک ویروس فراگیر برای اولین بار است که در زندگی نسل ما به وجود آمده و تمامی قسمت های زندگی روز مره چه از خرید کردن و سرکار رفتن و چه از سفر کردن و مهمانی رفتن را تحت تاثیر خود قرارداده میخواهیم تجربیات سفر یک گردشگر که  در این روزهای کرونایی به سفر رفته است را با شما به اشتراک بگذاریم که اگر شما هم قصد سفر دارید بتوانید با استفاده از تجربه این فرد در سفر سلامتی خود را حفظ کنید.

 

 

 

در حال حاضر با توجه به کنترل نسبی شیوع ویروس covid-19 سفرهای داخلی در ایران از سر گرفته شده است و جزیره کیش و شمال کشور همچون سابق، میزبان گردشگران بسیاری است بهتر است به جای صحبت در خصوص حاشیه های سفر با هم به اصل مطلب بپردازیم:

طبق توصیه گردشگر ما اگر از طریق راه هوایی به سفر میروید باید بدانید که به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس وعده های غذایی در بیشتر ایرلاین ها به مسافران داده نمیشود و صرفا با پذیرایی مختصری پرواز به پایان میرسد.

- پس بهتر است وعده غذایی کوچکی همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

- در بدو ورود به فرودگاه توسط دستگاه تب سنج میزان دمای بدن شما سنجیده میشود که البته منظم نبودن این فرایند قابل ذکر است!

- پیش از سوار شدن به هواپیما توسط خدمه پرواز ماسک و دستکش یکبار مصرف داده میشود برای حفظ سلامتی خود حتما از آن ها استفاده کنید.

- درست است که پیش از سفر کابین هواپیما تمیز و ضدعفونی میشود اما شما همراه خود دستمال آغشته به الکل (پد الکلی) داشته باشید و دسته ها، سایه بان، کمربند و اطراف خود را به خوبی تمیز کنید.

- در هر شرایطی فاصله اجتماعی خود را با دیگران رعایت کنید.

- اگر مقصدتان کیش است باید بدانید که از اتاقکی ضدعفونی کننده در فرودگاه عبور داده خواهید شد و چمدان های شما پیش از تحویل به ماده ضد عفونی آغشته میشود.

- در جزیره کیش حتما ماسک همراه خود داشته باشید چرا که بسیاری از مراکز خرید و کلوب های تفریحی از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری میشود و باید حتما از باجه های تعبیه شده در آنجا ماسک به قیمت های متفاوت خریداری کنید.

- بعضی از هتل ها به دلیل شرایط موجود آماده خدمت رسانی در قسمت رستوران به مسافران نیستند پس بهتر است به فکر وعده های غذایی خود در طول سفر باشید و حتی الامکان چند وعده غذای کنسروی نیز با خود داشته باشید.

- نوشیدن مایعات را در طول سفر فراموش نکنید.

- ملحفه و پتوی مسافرتی همراه خود داشته باشید.

- خواب کافی همواره کمک کننده به سیستم دفاعی بدن است پس از خواب کامل غافل نشوید.

- اگر با خودرو شخصیتان به سفر میروید در انتخاب رستوران های بین راهی برای صرف غذا احتیاط را به جا بیاورید.

- همواره از حضور در مکان های شلوغ، پرجمعیت و سربسته بدون تهویه هوا خودداری کنید.

- اگر به رستوران و کافه میروید سفارش هایتان را خودتان تحویل بگیرید و میل کنید.

-ضد عفونی کردن دست ها، شستشوی مدام با آب و صابون را هرگز از قلم نیندازید.

- در انتخاب اقامتگاه نیز سختگیر باشید چراکه زمان نسبتا زیادی از سفر را همواره در اقامتگاه خود که چه به صورت هتلی باشد و چه غیر هتلی مانند ویلا و سوئیت خواهید گذراند پس باید از تمیزی و عاری بودن اطراف خود از ویروس مطمئن باشید.

اما شاید برایتان سوال باشد که اقامتگاه غیر هتلی مورد تایید وزرات بهداشت مخصوصا در شمال کشور که بیشتر ما ایرانی ها علاقه و تمایل به اقامت در ویلاهای این منطقه داریم را چگونه پیدا کنیم؟

 

 

 

ما برای پاسخ به سوال درست و هوشمندانه شما پیشنهاد استفاده از سایت اجاره اقامتگاه های غیر هتلی رنتی جا (Rentija) را داریم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این سایت یک میزبان هوشمند در سراسر کشور برای شما گردشگران است که تمامی واحدهای اقامتی ثبت شده در سایت رنتیجا کد تایید فعالیت از سامانه معرفی شده توسط وزارت بهداشت را کسب نموده اند و تمامی پرتکل های بهداشتی در زمان شیوع ویروس توسط میزبانان مهمان نواز این سایت به خوبی رعایت میشود. همچنین از دیگر نکات هائز اهمیت سایت رنتی جا که موجب اطمینان گردشگران میشود پشتیبانی 24 ساعته کارشناسان آن است که همواره همراه شما در طول سفر هستند و هر گونه انتقاد و پشنهاد را به خوبی پذیرا میباشند. برای اجاره ویلا و یا اجاره هر گونه اقامتگاه غیر هتلی از سایت رنتی جا کافی است به آدرس اینترنتی این سایت https://rentija.com/ مراجعه کنید.

در پایان سفری امن و خاطره انگیز را برای شما آرزومندیم.

منبع : https://rentija.com/

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر