خیابان شمالی ایروان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/07
بازدید: 441
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قطعا زمانی که ایروان را به عنوان مقصد خود برمی‌گزینید، درصدد آن هستید تا از بهترین جاهای دیدنی، مراکز خرید، خیابان‌ها و... این شهر آگاهی یابید. خیابان شمالی ایروان جزء آن دسته از خیابان‌هایی است که می‌تواند روح مسافران را جلا دهد و به آن‌ها روحی تازه بخشد. مراکز خرید متعدد با ارائه بهترین برندها حائز اهمیت هستند و می‌توانند مهر تاییدی بر جذاب‌تر شدن سفر باشند؛ اما این خیابان کجا قرار دارد و برای رسیدن به خیابان شمالی ایروان باید از چه مسیرهایی اقدام کرد؟ زمانی که هتلی را در نزدیکی خیابان شمالی یافته‌اید، می‌توانید با خیالی آسوده به خرید بپردازید و با چشیدن قهوه، چای، کیک و... لذتی وصف‌ناشدنی را تجربه نمایید.

خیابان شمالی ایروان

موقعیت جغرافیایی خیابان شمالی ایروان

خیابان رویایی در دل شهر ایروان که وظیفه متحیر کردن مسافران را برعهده دارد. خیابان شمالی ایروان پیاده‌گذری سنگفرش شده است که در محله کنترون ایروان قرار گرفته و خودنمایی می‌کند. این خیابان دقیقا بین میدان آزادی و خیابان آبوویان به چسم می‌خورد که محل اتصال این دو منطقه به یکدیگر محسوب می‌شود. در خیابان شمالی ایروان می‌توانید علاوه‌بر معماری زیبا، شاهد آپارتمان‌های مسکونی لوکس و گران‌بها، مراکز خرید متعدد از برندهای مطرح، کافه‌ها و رستوران‌های باکیفیت و لاکچری، کلوپ‌های شبانه و مراکز تجاری باشید.

موقعیت جغرافیایی خیابان شمالی ایروان

چرا خیابان شمالی ایروان معروف است؟

دلایل بسیاری وجود دارند که با بررسی آ‌ن‌ها می‌توان دلیل شهرت خیابان شمالی را دریافت. یکی از موراد حائز اهمیت، سبک معماری و طراحی این خیابان است. در ساخت بناها، میدان‌ها و دیگر مکان‌های این خیابان از سبک معماری ارمنی مربوط به جنگ جهانی بهره گرفته شده تا بتوانند یادبودی از آن دوران باشند و با زیبایی خود عشوه‌گری نمایند. استفاده از سنگ‌های متنوع نظیر گرانیت، تراورتن، بازالت و... در بناها و ساختمان‌ها خودنمایی می‌کنند. علاوه‌بر جذابیت‌های بصری، می‌توان به اتصال دو منطقه مهم ایروان یعنی میدان آزادی و خیابان آبوویان نیز اشاره کرد که باعث شده تا به خیابانی مهم در ایروان تبدیل شود. از دیگر دلایل شهرت این خیابان می‌توان به وجود مراکز خرید و تجاری معتبر که نیاز شما را در هر زمینه‌ای برآورده خواهند ساخت، اشاره کرد. در نتیجه می‌توان به‌راحتی در این خیابان زیبا به گشت‌وگذار پرداخت و ساعاتی منحصربه‌فردی را تجربه کرد. جنب‌و‌جوش در خیابان شمالی ایروان ریاد بوده و شما می‌توانید با قدم زدن در این خیابان اعجاب‌انگیز از صدای نوازندگان خیابانی لذت ببرید و صنایع دستی و سوغاتی‌های شهر ایروان را مشاهده نموده و خریداری نمایید.

خیابان شمالی یروان

برندهای معروف خیابان شمالی ایروان 

برندهای مختلفی در خیابان شمالی ایروان وجود دارند که در حال ارائه و عرضه خدماتی عالی و بی‌نظیر هستند. از جمله برندهای موجود در این منطقه می‌توان به اکو، کلارک، ماسیمودوتی، دسیگوال، جئوکس، تامی، گانت، آرمانی، باتا، هایلفیگر و... اشاره کرد. با خرید از برندهای مرغوب و با اصالت می‌توانید از محصولاتی عالی بهره ببرید و خریدی مطمئن را تجربه نمایید. خرید و پاساژگردی یکی از جذابیت‌های وصف‌ناشدنی در سفر به‌‌شمار می‌روند که می‌توانند سفر شما را تکمیل و جذاب‌تر سازند.

هتل های خیابان شمالی ایروان

تهیه بلیط هتل و انتخاب هتلی مناسب که هم به مراکز تجاری و هم مراکز تفریحی و جاهای دیدنی ایروان نزدیک باشد، امری دشوار است؛ اما هتل‌های خیابان شمالی ایروان می‌توانند از هر نظر شما را به خود جذب کنند و نیازهای مختلف شما را پاسخ دهند. با این حال بهترین هتل‌های این خیابان کدام‌ها هستند؟ از جمله هتل‌هایی که می‌توانند اوقاتی خوش را برای شما فراهم سازند می‌توان به هتل گلدن پالاس، پاریس، گرند هتل ایروان، هتل خیابان شمالی، نوا، ایبیس و... اشاره کرد؛ اما در کنار هتل‌های لوکس و باکیفیت می‌توان هاستل‌ها و اقامت‌های مختلف، هتل آپارتمان و... را یافت که آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

هتل های خیابان شمالی ایروان

جاذبه های گردشگری خیابان شمالی ایروان

یکی از دلایل شهرت این خیابان، نزدیک بودن به جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهر ایروان است. با قدم زدن در خیابان شمالی ایروان می‌توانید به مناطق و جاذبه‌هایی نظیر میدان جمهوری، مجموعه کافسیجان، موزه تاریخ ارمنستان، موزه تاریخ ایروان، گالری ملی ارمنستان، موزه پاراجانف، استادیوم هانراپتاکان، مجموعه کاسکاد، موزه آرارات، مسجد آبی، ساختمان اپرای ایروان، ماتانداران و... دسترسی داشته باشید و در مدت زمان کوتاهی خود را به هر یک از این جذابیت‌ها برسانید.

مسیرهای دسترسی به خیابان شمالی ایروان

طول خیابان شمالی ایروان حدودا به 450 متر و عرض آن نیز به 27 متر می‌رسد که برای دسترسی به آن می‌توانید از نقشه کمک بگیرید یا از عابران پیاده، مسیر مناسب را جویا شوید. اگر قصد داشته باشید تا از فرودگاه ایروان به‌طور مستقیم به این خیابان بروید و اقامتگاهی مناسب را برای خود بیابید، می‌بایست در حدود 12 کیلومتر را پشت سر بگذارید. حداکثر زمان برای رسیدن به خیابان شمالی از فرودگاه 20 دقیقه تخمین زده شده است؛ اما برای تردد و رفت‌وآمد به دیگر جاهای دیدنی شهر می‌توانید مترو را برگزینید یا اگر در جای دیگری اقامت دارید با بهره بردن از مترو می‌توانید خود را به خیابان شمالی برسانید. فاصله مترو تا این خیابان حدودا 10 دقیقه بوده که شما با پیاده‌روی می‌توانید به مترو برسید و خریدی لوکس داشته باشید.

ایروان

سخن پایانی

برنامه‌ریزی برای سفر و تعیین جاذبه‌های گردشگری شهر مقصد همواره پیش از سفر امری ضروری تلقی می‌شود. در این زمان می‌توانید خیابان شمالی ایروان را در برنامه خود بگنجانید و از حضور در این منطقه مدرن و لوکس لذت ببرید. چشیدن نوشیدنی با طعمی ارمنی و استشمام هوایی مطبوع لذتی تکرارنشدنی را برای شما و دیگران به ارمغان می‌آورند. دلایل بسیاری برای به شهرت رسیدن این خیابان وجود دارند و شما با قدم زدن در آن تجربه‌ای جدید را به‌دست خواهید آورد و این خیابان زیبا را در ذهن خود به ثبت خواهید رساند. فروشگاه‌های مختلف در خیابان شمالی قد علم کرده‌اند تا بر زیبایی‌های این منطقه بیفزایند و شما خریدی عالی را تجربه نمایید. اگر شما هم به ایروان و این خیابان زیبا سفر کرده‌اید، تجربه و نظرات خود را از حضور در خیابان شمالی ایروان با لحظه آخر به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر