سفرنامه ی استانبول

نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
لیست تور استانبول آژانس های مسافرتی تهران
من یک بار سال 91 به استانبول سفر کردم و از یک آژانس در تهران سوئیت رزرو کردیم خب البته ما 7 نفر بودیمو برامون میصرفید. خوبی اون سوئیت این بود که در منطقه ی بیوقلو bioglu بود و وقتی از کوچه بیرون میومدیم وسط خیابان استقلال (قلب استانبول) بودیم ولی متاسفانه اون آژانس بسته شد امسال در ماه رمضان 93 در تاریخ 28/4/93 تا 5/5/93 ما در استانبول اقامت داشتیم با پرواز آسمان 22.50 رفت 2.10 صبح برگشت ما از آژانس سعادت سیر تهران گرفتیم شبی 90$ برای 4 نفر در منطقه ی هاربیه تکسیم به تکسیم خیلی نزدیک بود در کنار هتل هیلتون هتل کریستال و هتل پو ینت قرار داشت ولی امکانات صفر و حتی به یکی از تعهداتشون هم عمل نکردن پیشنهاد میکنم اگه میخواین برید استانبول به هتل برید چون: 1.ترانسفر 2.آسانسور(این خیلی مهمه چون ما تو این سوئیت تو طبقه پنجم بودیم بدون آسانسور) 3.تمییزی هتل 4.... لطفا لطفا لطفا هیچ کجا با تور نرید چون خیلی گرونه و الکی گرونه برای مثال: 1.تور پارک آبی آکوآمارین 60 $ هست یعنی 120 لیر این در حالی است که شما بالا ی میدان تکسیم میتوانید سوار مینی بوس مخصوص پارک آبی شوید 7 لیر که بلیط میخرید با همون هم بر میگردید در این پارک آبی جز برای خوراکی و غذا احتیاج به شارژ کارت ندارید در اونجا KFC هست و غذای هرکس حدودا 15 لیر اگه خیلی زیاد حساب کنیم یعنی میشه22 لیر بجای 120 لیر برای هر نفر در ضمن پارک آبی در ماه رمضان باز میباشد. پارک آبی آکوآمارین از بقیه پارک آبی های استانبول بهتر است(کف پارتی را در پارک آبی فراموش نکنید!) 2.جزیره ی بیوک آدا (جزیره ی پرنس) این جزیره رو میتونید به دو صورت برید: 1.با تور حدود 50$ و نهار و گشت و بزن و برقص تو کشتی داره که میشه حدود 100 لیر 2.خودتون در کاباتاش 6 لیر برای رفت بدهید و با استفاده از کشتی مسافر بری تشریف ببرید(توجه داشته باشید کهاگر از این روش استفاده کردید کشتی در دو ایستگاه توقف دارد که بیوک آدا در ایستگاه دوم است) سر تا سر جزیره رستوران وجود دارد و پر غذا های دریایی درشکه برای پهار نفر جمعا 70 لیر میگیرد تا کل جزیره رو بچرخد و در بالا ترین نقطه 15 دقیقه توقف دارد البته پیاده هم میشود در جزیره قدم زد و همینطور این امکان برای شما قرار دارد که دوچرخه کرایه کنید. برای برگشت هم 6 لیر باید بپردازید و مسیر یک ساعته ی جزیره تا اسکله رو طی کنید یعنی حدودا 40 لیر میشود برای رفتن به کاباتاش هم دو راه وجود دارد که البته بستگی به تعداد افراد دارد 1.از میدان تکسیم با مترو با کارت نفری 2.15 لیر بدون کارت نفری 4 لیر است و ایستگاه کاباتاش پیاده میشوید و بیرون می آیید روبروی شما اسکله است 2.با تاکسی بیایید کاباتاش که 10 لیر میگیرد. برای گرفتن کارت اعتباری به یک سوپر مارکت مراجعه کنید و قیمت کارت خام 7 لیر است و قابل شارژ در همه ی سوپر مارکت ها است موارد استفاده ی این کارت: 1.مترو(کارت نفری 2.15 لیر بدون کارت نفری 4 لیر) 2.اتوبوس(بدون کارت امکان ندارد) 3.تراموا داخل شهر(کارت نفری 2.15 لیر بدون کارت نفری 4 لیر) 4.تراموا ابتدا تا انتهای خیابان استقلال(بدون کارت امکان ندارد) روز اول: صبح بعد از صرف صبحانه به خیابان استقلال رفتیم در طول مسیر جنگ زده های سوری که به ترکیه پناه اورده بودند در خیابان های استانبول مخصوصا استقلال و جمهوریت گدایی میکردند و وسط پیاده رو ها و میدان تکسیم دراز میکشیدند.
در خیابان استقلال مرکز تمامی برند های مطرح جهان هست ما فقط اونروز از LC WAIKIKI خرید کردیم و بعد از خوردن نهار تو BERGER KING خوردیم و به سوییت برگشتیم بعد از استراحت دوباره به خیابان استقلال برگشتیم و قلیون کشیدیم تمامی مغازه های خیابان استقلال ساعت 23 بسته میشوند جز فست فود و رستورانها بعد از بسته شدن مغازه ها هنرمندان دوره گرد جلوی این مغازه ها به هنرنمایی میپردازند بعضی رقص و اواز دارند خیلی ها بجای اهنگهای گروهی تکنوازی میکنند رستورانها تا 2 هم باز هستند روز دوم: به عثمان بی رفتیم که به طور معمول میشود به سه راه رفت: 1.با اتوبوس یا پیاده به تکسیم رفت و با مترو به عثمان بی که یک ایستگاه فاصله دارد برید 2.با اتوبوس به عثمان بی برید 3.از تکسیم تاکسی با 5 لیر شمارو به عثمان بی میبرد در عثمان بی لباس شب فقط بطور جینی وجود دارد ولی مغازه های اول عثمان بی دارای کیف و کفش و پر از بدلیجاته در ابتدای این خیابان چندین خرازی وجود دارد که واقعا کاموا های عالی شیک و تک با قیمت مناسب وجود دارد ما در روز دوم هم به استقلال رفتیم و دوباره قلیون کشیدیم چند نصیحت: 1.قلیون کلا در استانبول گرونه حدود 25 لیر یعنی یک قلیون تک بدون سرویس 40 تومانه 2.چای دارچین خیلی افتضاحی دارند 3.حتما از روی منو سفارش دهید چون ما سه اسکوب بستنی گفتیم بیاره به قیمت نگاه نکردیم یه بستنی خیلی معمولی رو 14 لیر یعنی 21 هزار تومان حساب کرد روز سوم: امروز به الیویوم در منطقه ی زیتون رفتیم این پاساژ کلا OUTLET هست و جنس های فصل گذشته ی برند هارو دارد به ما گفته بودند سه شنبه ها در الیویوم حراج خیلی عالی هست اما اینطور نبود همه مغازه ها به قیمت عادی بودند و فقط بعضی مغازه ها یک تا دو رگال جنس بیرون مغازه هاشون با 5 لیر تخفیف گذاشته بودند منگو ی این پاساژ رو فراموش نکنید بهتون پیشنهاد میکنم از برید منگو اگر وقت شد جای دیگه رو برید در پایین این مرکز کارفور هم وجود دارد یک پیشنهاد: مطمئن باشید از منگو خرید بسیار میکنید و عد از بیرون امدن از منگو یک نفر از گروهتون رو به کارفور بفرستید یک چرخ برای شما بیاورد و تمام خرید هاتون رو توش بریزید با خودتون به دیگر فروشگاه های این مرکز ببرید برای برگشت هم به خاطر خستگی زیاد با تاکسی برگشتیم و 30 لیر گرفت که البته خودمون برمیگشتیم با مترو نفری 10 یعنی 40 لیر میشد. نزدیک اولیویوم هم مرکز خرید مارمارا فروم قرار دارد که تنها نمایندگی REEBOK در انجا هست روز چهارم: امروز به مرکز خرید هیستوریا در منطقه ی فاتیح رفتیم در این مرکز نمایندگی C&A قرار دارد که پر از جنس های سایز بزرگ و کت های مجلسی و زمستانی هست LC WAIKIKI & KOTON که تو تک تکه خیابان ها ومرکز خرید های کل ترکیه وجود دارد در این پاساژ هم به وفور میابید در این مرکز نمایندگی ZARA هم وجود دارد از اینجا هم 20 لیر به تاکسی دادیم و به سوئیت برگشتیم حتما با تاکسی قبل از سوار شدن طی کنید و اگر کیلومتر شمارو پیشنهاد کرد قبول نکنید روز پنجم: در ته خیابان استقلال برج گالاتا وجود دارد که جز اولین برج های جهان بوده و در بالای آن کل استانبول زیر پای شماست بازدید از این برج از 9 صبح تا 8 شب است و قیمت آن 18.5 لیر است هفت طبقه ی ان با اسانسور و 2 طبقه بدون اسانسور باید طی شود من به شخصه دوست نداشتم چون ایوانی که برای بازدید بود کمتر از یک متر عرض داشت و این ادم زیاد بود که نمیشد حتی تکون خورد چه برسه به گشت به دور برج برای رفتن به این برج در میدان تکسیم سواره تراموا شوید(بدون کارت امکان ندارد)و در آخر پیاده شوید و تا اونجا یه سرپایینی حدود 15 دقیقه راه هست در راه مرکز انواع صابون های درمانی تزئینی و نماد شهر استانبول هست با قیمت 5 لیر و همینطور در استانبول در بازار کاپالی پارشی یک سری کاسه های بسیار زیبای تزئینی در رنگ ها و سایز های متفاوت وجود دارد که دست ساز هستند در راه این برج بسیاری از مغازه ها این کاسه ها ارزانتر با تخفیف میدهند کلمه INDIRIM(تخفیف)همه جای استانبول کاربرد دارد پس هیچ گاه فراموش نکنید. روز ششم: امروز رو به جزیره ی بیوک ادا رفتیم که توضیح رو در قسمت تورهای گران قرار دادم شب هم به محله ی نشان تاشی رفتیم اونجا هم خیلی محله ی زیبا و پر از مرکز خرید و کافه هست برای رفتن به اونجا از تکسیم تاکسی با 10 لیر میبرد
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!