تفریحات رایگان تهران

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/23
بازدید: 365
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

احتمالاً، برای شما هم اتفاق افتاده که پس از گذراندن یک هفته شلوغ کاری تمایل داشته باشید تا آخر هفته را به تفریح بگذرانید یا اینکه دوست داشته باشید به تهران سفر کنید و پایتخت را از نزدیک ببینید؛ ولی به خاطر نگرانی از هزینه‌هایتان، بی‌خیال این موضوع شده باشید. در واقع بسیاری از ما وقتی اسم تهران و تفریح در آن را می شنویم، تصور می‌کنیم که برای تفریح کردن در تهران همیشه باید هزینه‌های زیادی را متقبل شد. اگر به گشت و گذار در بازارها، گالری‌های هنری یا پارک‌ها علاقه داشته باشید، تهران قطعا جایی است که می‌تواند برای شما پر از سرگرمی‌های ارزان و یا رایگان باشد. در تهران می‌شود در خیابان‌ها قدم زد و با دیدن مغازه‌های رنگارنگ و اجناس جالب هریک مشغول شد یا به بازارهای خیابانی سر زد و حس‌وحال متفاوتی را تجربه کرد. خبر خوب برای شما این است که وقتی این مقاله را بخوانید، می‌توانید هر روز با تفریحات رایگان تهران خود را سرگرم کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا لیستی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان شهر تهران را به شما معرفی کنیم.

پارک‌های تهران؛ قدم زدن در میان درختان سرسبز

یکی از تفریحات جذابی که در تهران برای گذراندن اوقات فراغت می‌توانید انجام دهید، رفتن به پارک و وقت گذرانی در پارک‌های آن است. وقتی نقشه تهران را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که در اکثر مناطق این شهر پارک‌هایی با امکانات عالی وجود دارد. فضای سبز این پارک‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا در میان درختان قدم بزنید. همچنین پارک‌ها مکان مناسبی برای گذراندن یک پیک‌نیک خانوادگی یا دوستانه به‌یادماندنی هستند. شما در این مکان‌ها می‌توانید اوقات خوشی را در تهران سپری کنید و برای این تفریح هزینه‌ای نیز پرداخت نکنید. بهترین پارک های تهران به شرح زیر هستند:

  • پارک لاله
  • پارک قیطریه
  • پارک دانشجو
  • پارک ملت
  • پارک چیتگر
  • پارک جمشیدیه
  • پارک شهر
  • پارک پرواز
  • پارک آب و آتش

تفریحات تهران - با مهیج ترین تفریحات تهران آشنا شوید به همراه (تصاویر+آدرس)

پارک‌های تهران از تفریحات رایگان تهران

بازارهای تهران؛ گشت و گذار در متنوع‌ترین بازارها

اگر به پاساژگردی و دیدن اجناس مختلف علاقه داشته باشد، قطعا رفتن به مراکز خرید تهران می‌تواند یک تفریح جذاب برای شما باشد. وقتی در خیابان‌های تهران راه بروید، خواهید دید که در اکثر مناطق این شهر، انواع متنوعی از مراکز خرید و بازارهای خیابانیی جذاب وجود دارد که هر کدام می‌ تواند شما را برای مدتی مشغول خود کنند. اگر از دسته افرادی هستید که به گشت و گذار در بازارهای خیابانی و خرید کردن از دست‌فروش‌ها به چشم یک تفریح نگاه می‌کند، شاید بد نباشد که سری به بازار پروانه، بازار بزرگ و بازار تئاتر شهر بزنید و از میان اجناس گوناگون آن‌ها خریدی عالی را انجام دهید. البته دست‌فروش‌های تهران فقط به این بازارها محدود نمی‌شوند و شما می‌توانید این بازارهای خیابانی را در خیلی از محله‌های دیگر شهر نیز مشاهده کنید. البته بسیاری از افراد ممکن است شلوغی بازارهای خیابانی تهران را چندان دوست نداشته باشد. در صورتی که گشت زدن در پاساژهای لوکس و نشستن در کافه‌های موجود در آن مراکز خرید را ترجیح می‌دهید، اصلا نگران نباشید چون تهران شیک‌ترین پاساژها در کل سطح کشور را دارد. بهترین مراکز خرید تهران به شرح زیر هستند.

  • مرکز خرید کوروش
  •  مرکز خرید میلاد نور
  •  مرکز خرید ارگ تجریش
  • مرکز خرید پالادیوم
  • مرکز خرید سام‌سنتر
  • مجتمع تجاری دنیای نور
  •  مرکز خرید مگامال
  • مرکز خرید ایران مال
  • مرکز خرید سانا سنتر

بازار بزرگ تهران - مهم ترین مرکز خریدی که در پایتخت وجود دارد و آن را قلب اقتصادی ایران می نامند "بازار بزرگ تهران" می باشد.

بازارهای تهران از تفریحات رایگان تهران

موزه‌های تهران؛ نگاهی به تاریخ ارزشمند ایران

اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید که هم تفریح کنید و هم چیزی یاد بگیرید، قطعا رفتن به موزه برایتان می‌تواند تجربه جذابی باشد. وقتی در تهران بگردید، می‌توانید در جای جای این  شهر بزرگ، انواع متنوعی از موزه‌ها را ببینید. موزه موسیقی، موزه‌های تاریخی، موزه جواهرات و موزه هنر معاصر چند نمونه از موزه‌های جذاب این شهر هستند. خبر خوبی که برای شما وجود دارد این است که اگر به موزه‌گردی علاقه دارید، می‌توانید در روزهای خاصی از تقویم، به صورت رایگان از این مکان‌ها دیدن کنید. در روز ۲۱ بهمن، هر ساله به مناسبت دهه مبارک فجر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری سازمان میراث فرهنگی این امکان را به شهروندان می دهد تا به صورت کاملا رایگان از موزه های تهران بازدید کنند. همچنین از سال ۱۳۹۵ و به همت شورای شهر تهران روز ۱۴ مهرماه به نام روز تهران نام‌گذاری شد و از آن سال تا به امروز بازدید از تمامی موزه های تهران در روز تهران بدون دریافت هزینه انجام می‌شود. روز جهانی موزه و میراث فرهنگی 28 اردیبهشت است. در این روز نیز می‌توانید از موزه‌ها به عنوان یکی از تفریحات رایگان تهران دیدن کنید و از گشت و گذار در تاریخ و هنر لذت ببرید. بهترین موزه‌های تهران به شرح زیر هستند.

  • کاخ نیاوران
  • کاخ سعد آباد
  • موزه باغ فردوس
  • کاخ گلستان
  • باغ نگارستان
  • باغ موزه مینیاتور
  • موزه ملی ایران
  • موزه پول
  • موز جواهرات ملی
  • موزه آبگینه
  • موزه هنرهای معاصر تهران
  • موزه فرش
  • موزه موسیقی

موزه های تهران - معرفی کامل موزه های تهران شامل باغ موزه ها، کاخ موزه ها، موزه های هنری و...

موزه‌های تهران از تفریحات رایگان تهران

گالری‌های هنری تهران؛ جایی برای لذت و شکوفایی خلاقیت

شهر تهران نه تنها قطب اقتصادی و سیاسی که قطب فرهنگی کشور است و به همین خاطر است که این شهر در حوزه های گوناگون فرهنگی همچون شعر و ادبیات، سینما و تئاتر و هنرهای تجسمی حرف اول را می‌زند. تنوع بالای انواع گالری‌های هنری در سال‌های اخیر باعث شده تا افراد بیش از پیش به گذراندن وقت در این مکان‌ها علاقمند شوند. یکی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان برای کسانی که علاقه‌مند به هنر معاصر و شاخه‌های مختلف آن هستند، گذراندن وقت در گالری‌های هنری است. رفتن به این مکان‌ها، نه تنها بسیار لذت‌بخش است بلکه می‌تواند حس خلاقیت شما را نیز بیدار کند. قطعا بعد از رفتن به این مکان‌های هنری، تغییر نگاه خود به اطراف را حس خواهید کرد. اگرچه اکثر گالری‌های تهران به صورت مقطعی برگزار می‌شوند، در این میان گالری هایی نیز هستند که از سابقه بالایی برخوردار بوده و با دارا بودن فضای نمایشگاهی مناسب نقش بسزایی در معرفی و ارتقا هنر و هنرمندان ایرانی داشته اند. برخی از بهترین و معروف ترین گالری های تهران به شرح زیر هستند.

  • گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر
  • گالری شیرین واقع در خیابان سنایی
  • گالری محسن واقع در خیابان ناجی
  • گالری هما واقع در خیابان سنایی

احتمالا شما هم اسم خیابان ولیعصر را شنیده‌اید. این خیابان یکی از معروف‌ترین و در عین حال زیباترین خیابان‌های شهر تهران است. قدم زدن زیر درختان بلند و سرسبز خیابان ولیعصر، در کنار شنیدن صدای آب از جوی‌های کنار خیابان، می‌تواند یک تجربه به‌یادماندنی را برای شما رقم بزند، مخصوصا اگر این راه را با معشوق خود طی کنید. خیابان ولیعصر یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های خاورمیانه که خیابانی پهن بوده و از راه‌آهن شروع شده و تا میدان تجریش ادامه دارد. در مسیر این خیابان، مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که هر یک از بهترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شوند. جاهای دیدنی که در مسیر این خیابان وجود دارند شامل پارک ساعی، پارک ملت، باغ فردوس، تئاتر شهر و کاخ مرمر می‌شوند. همچنین در قسمت شمالی خیابان ولیعصر و در میدان تجریش رستوران‌های بسیاری برای صرف غذا وجود دارند پس اگر پس از یک پیاده‌روی طولانی احساس گرسنگی کردید، شاید بد نباشد اگر سری به این مکان‌ها نیز بزنید.

ساعت بازدید: بدون محدودیت

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر

گالری‌های هنری تهران از تفریحات رایگان تهران

دربند؛ تجربه حس و حال شمال در تهران

آیا شما هم دوست دارید به شمال سفر کنید ولی فرصت نمی‌کنید؟ اگر مدت‌هاست که هوس مسافرت به شمال و تجربه حس و حال آن‌جا را دارید، می‌توانید خود را به دربند تهران برسانید و حس و حال شمال و بازارهای محلی جذاب آن را در این مکان تجربه کنید. وقتی وارد دربند می‌شوید، خنکی هوا، خیسی زمین و حس و حال آدم‌های آن‌جا قطعا شما را به شهرهای شمالی کشور می‌برد. دربند یکی دیگر از تفریحات رایگان تهران است که شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه از آن دیدن کنید و از پیاده‌روی و تماشای اطراف لذت ببرید. دربند نیز مانند درکه نزدیک به رودخانه است و به همین خاطر هوای بسیار خنکی دارد. اگر اهل کباب و غذاهای ایرانی باشید، می‌توانید وعده‌غذایی خود را در تخت‌های داخل رودخانه میل کنید و لذت خوردن غذا را برای خود دو چندان کنید. شک نکنید که اگر یک‌بار تجربه رفتن به این مکان را داشته باشید، دلتان برای آن‌ تنگ خواهد شد.

ساعت بازدید: بازدید از این مکان محدودیت زمانی خاصی ندارد ولی اگر قصد خوردن غذا در رستوران‌های این منطقه را دارید، می‌توانید به طور کلی از ساعت 8 صبح تا 12 شب به دربند مراجعه کنید.

آدرس دربند: استان تهران، شهر تهران، میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند

دربند از تفریحات رایگان تهران

درکه؛ کوهنوردی در کنار رودخانه

اگر اهل کوهنوردی و پیاده‌روی هستید، شاید بد نباشد تا این فرصت را به خود بدهید تا یک آخر هفته را در این قسمت از تهران بگذرانید. این‌جا محلی است که عاشقان طبیعت قطعا از رفتن به آن سرشار از حس خوب می‌شوند. صدای گوش‌نواز رودخانه درکه در کنار آب و هوای فوق‌العاده آن، می‌تواند تجربه‌ای به‌یادماندنی از گشت و گذار در یکی از تفریحات رایگان تهران برایتان رقم بزند. شما در این مکان علاوه بر کوهنوردی، می‌توانید از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید و غذای خود را در فضایی دل‌چسب میل کنید. درکه یکی از محلات ییلاقی شمیرانات در قسمت شمال غربی تهران است. این محله ییلاقی در امتداد رودخانه‌ای به همین نام ایجاد شده و به همین خاطر همیشه هوایی خنک‌تر از بقیه مناطق شهر دارد.اگر در تابستان به دنبال یک تفریح رایگان در هوایی خنک و دلپذیر بودید، حتما به درکه سر بزنید زیرا درکه تهران از آن دست مناطقی است که نمی‌توان لذت گشت‌وگذار در آن در بهار و تابستان را با هیچ چیزی عوض کرد.

ساعت بازدید: بازدید از این مکان محدودیت زمانی خاصی ندارد ولی اگر قصد خوردن غذا در رستوران‌های این منطقه را دارید، می‌توانید به طور کلی از ساعت 8 صبح تا 12 شب به درکه مراجعه کنید.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان، درکه

درکه از تفریحات رایگان تهران

برج آزادی؛ عکاسی با زیباترین برج تهران

وقتی از مردم سراسر کشور در مورد نماد تهران بپرسید، به احتمال زیاد پاسخ اکثر آن‌ها برج آزادی یا برج میلاد است. رفتن به میدان آزادی و دیدن این برج زیبا می‌تواند لحظات خوشایندی را برای شما رقم بزند. برج آزادی در میدانی بزرگ و چمن‌کاری شده واقع شده است. فضای اطراف برج می‌تواند برای یک پیک‌نیک جذاب خانوادگی بسیار جذاب باشد. همچنین معماری منحصر به فرد برج، فضای جذابی را برای عکس‌های شما به وجود می‌آورد. اگر به دنبال گرفتن عکس‌های هنری و خاص هستید، احتمالا برج آزادی می‌تواند چشم انداز زیبایی برای عکس‌هایتان باشد. اگر این آخر هفته نمی‌دانستید باید چطور وقتتان را بگذرانید، خود را به برج آزادی برسانید و از این تفریح رایگان تهران لذت ببرید.

ساعت بازدید: بدون محدودیت

آدرس: تهران، میدان آزادی

برج آزادی از تفریحات رایگان تهران

باغ کتاب؛ ورود به دنیای جادویی کتاب‌ها

کتاب خواندن شاید برای بسیاری از افراد چندان جذاب نباشد ولی به شما قول می‌دهیم که اگر یک‌بار به باغ کتاب سربزنید، دلتان می‌خواهد که باز هم به بهانه خرید کتاب به این مجموعه بروید. مجموعه باغ کتاب یکی از تفریحات رایگان تهران است که رفتن به آن برای عاشقان کتاب یک سرگرمی جذاب است. این مجموعه علاوه بر داشتن مجموعه کاملی از انواع کتاب، دارای انواع متنوعی از لوازم تحریرهای خاص نیز است، پس اگر دوست دارید کلکسیون کاملی از انواع لوازم تحریر و لوازم نقاشی را داشته باشید، شاید بد نباشد که سری هم به بخش تحریریه این مجموعه بزنید. مجموعه باغ کتاب دسترسی خوبی به مترو دارد و شما می‌توانید از طریق ایستگاه مترو حقانی خود را به این مکان برسانید. اگر قصد بازدید از باغ کتاب با ماشین را دارید نیز نگران نباشید؛ چون این مجموعه مجهز به یک پارکینگ بزرگ است. این مکان چند هزار متری شامل بخش‌های مختلفی است که هریک می‌توانند برای شما جذاب باشند. در صورتی که مایل باشید در مورد بخش‌های مختلف باغ کتاب اطلاعات کسب کنید، می‌توانید از این آدرس سایت bagheketab.com استفاده کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

بخش‌های مختلف باغ کتاب تهران:

  • بلوک A یا بهارستان | بخش کودک
  • بلوک B | خیالستان باغ کتاب
  • بلوک C | نگارستان هنری باغ کتاب
  • بلوک D | سروستان باغ کتاب

ساعت بازدید: شنبه تا جمعه از ساعت ۹ تا ۲۲

آدرس1: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

آدرس2: بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران

آدرس 3: مترو حقانی، 10 دقیقه پیاده روی از باغ موزه دفاع مقدس، بعد از پل، باغ کتاب تهران(مسیر مستقیم)

باغ کتاب از تفریحات رایگان تهران

آیا می شود در تهران پولی پرداخت نکرد و سرگرم شد؟

زمانی که از افراد ساکن تهران در مورد هزینه‌های زندگی در این شهر بپرسید، قطعا این شهر را جز گران‌ترین شهرهای کشور برای زندگی به شمار می‌آورند. ولی نکته جالب در این شهر این است که در گوشه و کنار آن می‌توان تفریحات رایگان جذابی را پیدا کرد. اگر تفریحات رایگان تهران را امتحان کنید، خواهید دید که هریک جذابیت‌های خاص خود را دارد. شما می‌توانید در گالری‌های هنری، از تماشای خلاقیت و هنر افراد لذت ببرید، در دربند و درکه از حس و حال و طبیعت جذاب این منطقه کیف کنید و در خیابان ولیعصر، یک پیاده‌روی به‌یادماندنی را تجربه کنید. فراموش نکنید اگر در آخر هفته بعدی حوصله‌تان سر رفت یا در سفر به تهران دنبال مکانی برای گذراندن اوقات سفرتان بودید، به تفریحات رایگان تهران سر بزنید. اگر شما مخاطب لحظه آخر،  تا به حال سرگرمی‌های رایگان تهران را امتحان کرده‌اید، می‌توانید نظر خود را در این باره برای ما یادداشت نمایید. همچنین اگر تفریح رایگان یا ارزانی را در تهران می‌شناسید که ما آن را از قلم انداخته‌ایم، می‌توانید در قسمت نظرات درباره آن برای ما بنویسید.

نظرات کاربران

  1. امید ضیائی امید ضیائی 1402/12/27
    0 نفر پسندیدند
    اینا وافعا رایگانن؟ برم نباشه بد میشه ها!!

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر