ارزان ترین کشور ها برای سفر ایرانیان

زمان مطالعه: 9 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/28
بازدید: 395
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 در دهه‌های گذشته، سفر به خارج از کشور یکی از رویاهای دور از دسترس برای مردم ایران محسوب می‌شد، به‌طوری‌که خیلی از والدین ما هرگز حتی به این موضوع فکر هم نکرده‌اند. نسل‌های گذشته به صورتی زندگی کرده‌اند که به جز تور داخلی و سفرهای کوتاه در اطراف خود، به هیچ جایی سفر نکرده‌اند. ولی در حال حاضر و با گسترش تور خارجی در کشور، مردم این شانس را پیدا کرده‌اند که با سفر به ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان، تجربهٔ سفر به خارج از کشور را نیز برای خود رقم بزنند. اگر شما هم در بین افرادی هستید که دوست دارند، سفرهای خود را به خارج از مرزهای کشورشان گسترش دهند ولی بودجه‌ی کافی را برای داشتن سفرهای لاکچری وتجملاتی ندارند، می‌توانید با سفر به کشورهای ارزان‌تر، سفرهای خارجی خود را شروع کنید. سؤالی که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان چه کشورهایی هستند و چه‌طور باید به هر کدام از این کشورها سفر کنند. تا پایان این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا فهرستی از ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان را برای شما ارائه دهیم و در مورد هرکدام به‌تفصیل توضیحاتی را برایتان بیان کنیم.

 بهار و تابستان فصل‌های شلوغ سفر هستند و قیمت بلیت هواپیما و رزرو هتل بالا است. اگر می‌خواهید سفر شما ارزان‌تر تمام شود بهتر است فصل‌های خلوت گردشگری را برای سفر انتخاب کنید.

ارزان‌ترین کشورهای نزدیک ایران برای سفر ایرانیان

  • ترکیه
  • ارمنستان
  • گرجستان
  • آذربایجان
  • عراق

ارزان‌ترین کشورهای دور از ایران برای سفر ایرانیان

  1. هند
  2. سریلانکا
  3. بلغارستان
  4. قبرس
  5. یونان

که در ادامه به هر کدام از کشور ها اشاره خواهیم کرد.

ارزان ترین کشور ها برای سفر ایرانیان

 ارزان‌ترین مقاصد خارجی برای ایرانی‌ها

 باتوجه‌به وضعیت گرانی ارز و دلار در این روزها، سفر به خارج از ایران برای بسیاری از ایرانیان با شک و تردید بسیاری همراه است. چرا که بسیاری از مسافران بر این باورند که سفر خارجی هزینه‌های غیر قابل کنترل زیادی به بار می‌آورد و به همین خاطر ترجیح می‌دهند که ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان را به جای کشورهای گران‌تر برای سفر خود انتخاب کنند.

 در صورتی که می‌خواهید یکی از مقاصد خارجی را برای سفر انتخاب کنید، اولین نکته برای بررسی، هزینه سفر است که خود شامل مواردی همچون ارزش پول کشور مورد نظر، هزینه پرداختی بابت ویزای مسافرتی آن کشور و هزینه‌های تفریحی آن کشور می‌شود. در چنین شرایطی شما باید توجه کنید که کشور مقصد شما نیاز به ویزا دارد یا خیر، چرا که در صورتی که بخواهید به کشورهایی که نیاز به ویزا دارند سفر کنید، باید زمان و هزینه‌ی زیادی را صرف این موضوع کنید. نکته‌ی دیگری که در مورد این کشورها وجود دارد این است که ممکن است ویزای شما رد شود و شما نتوانید سفر مورد نظر خود را در پیش بگیرید.

 ارزان‌ترین کشورهای نزدیک ایران برای سفر ایرانیان: مرغ همسایه غاز است؟!

 برای بسیاری از ما سفر به خارج از کشور همچون یک رؤیای دست‌نیافتنی است که محقق‌شدن آن را به سال‌ها بعد موکول می‌کنیم. ولی چیزی که فراموش کرده‌ایم این است که برای سفرهای خود می‌توانیم از ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان شروع کنیم. همسایه‌های کشور ما پر از جاذبه‌های گردشگری جذاب هستند که حیف است که رفتن به این مهمانی ارزان را در خانه‌های همسایه از دست بدهیم و لذت بودن در بین مردم و محیطی متفاوت را از خود دریغ کنیم.

 ترکیه؛ هویتی میان اروپا و آسیا

 به‌طورقطع، کشوری که بخشی از آن در اروپا و قسمتی دیگر از آن در آسیا واقع شده، موقعیت جغرافیایی و سیاسی منحصربه‌فردی را داراست. چنین کشوری می‌تواند به‌مثابه پلی به دو قاره بوده و شرق و غرب را به یکدیگر متصل سازد. هرچند در بخش اروپایی می‌توان گفت که مساحت این کشور از همه کشورهای اروپایی بیشتر است، اما تقریباً بیشترین بخش از این کشور در آسیا قرار دارد. ارزان‌ترین مقاصد خارجی برای ایرانیان کشورهایی هستند که در نزدیکی ایران قرار دارند و ارزش نرخ ارز آن‌ها پایین باشد. کشور ترکیه یکی از پرطرف‌دارترین و ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان و مسافران سایر کشورها از جمله چین، اروپا و حتی کشورهای آفریقایی است. دلایل اصلی ارزان‌بودن سفر به ترکیه بلیط هواپیما ارزان، عدم نیاز به ویزا، نزدیکی مسافت سفر و پایین بودن ارزش لیر در مقایسه با یورو و دلار است. در حاضر هر لیر معادل 1700 تومان پول ایران است و هر دلار نیز معادل ۲۲ لیر است که این سفر ایرانیان به ترکیه را بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از دیگر کشورها می‌کند.

 اگرچه پایتخت کشور ترکیه، آنکارا است اما شهر ساحلی مهم ترکیه که بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین شهر آن نیز هست، استانبول نام دارد. به جز استانبول در فصل تابستان سفر به شهرهای ساحلی ترکیه مثل آنتالیا، آلانیا، بدروم، و کوش آداسی نیز می‌تواند تجربهٔ لذت خش و نسبتاً ارزانی برای سفر شما باشد. وجود مراکز خرید متنوع و لوکس و هم چنین بازارهای سنتی و بازدید از جاهای تاریخی ترکیه می‌تواند طیف وسیعی از سلیقه‌ها به خود جلب کند. از جمله دیدنی‌های ترکیه می‌تواند تنگه بسفر، مسجد ایاصوفیه، آنیت‌کابیر، آرامگاه و موزه مولانا، موزه تمدن آناتولی، مارماریس مارینا و ساحل بیتز را نام برد. در کنار این موارد تفریحات متعدد از قبیل پارک‌های آبی تا بالن‌سواری، انواع ورزش‌های آبی، پاساژهای مجلل و سواحل زیبا تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه هستند و شما با سفر به این کشور با تور ترکیه به عنوان یکی از ارزان‌ترین کشوهای سفر ایرانیان، می‌توانید خاطره‌های جذابی را برای خود رقم بزنید.

 ترکیه؛ هویتی میان اروپا و آسیا

 ارمنستان؛ عکس یادگاری با مادر

 ارمنستان به خاطر ویزای بسیار ارزان برای ایرانی‌ها یکی از ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان به شمار می‌رود. برای تور ارمنستان نیاز به ارائه درخواست ویزا به سفارت ارمنستان در تهران نیست؛ بلکه مسافران می‌توانند در فرودگاه بین‌المللی ایروان یا مرز زمینی ایران و ارمنستان ویزای ارمنستان را درخواست کنند و ویزای مورد نظر خود را دریافت کنند که معمولاً اعتبار ۳۰ روزه یا ۱۵ روزه دارد. ارمنستان در منطقه کوهستانی واقع شده است و با ایران و ترکیه و آذربایجان مرز مشترک دارد که همین امر باعث شده تا تعدادی زیادی مهاجر در سدهٔ گذشته از این کشور به ایران بیایند و در کشور ما ساکن شوند. کشور ارمنستان دارای میدان‌های معروفی است که محل‌های مناسبی برای گرفتن عکس یادگاری هستند، از جمله این میدان‌ها، می‌توان به معماری زیبای میدان مادر اشاره کرد. غیر ممکن است که کسی به ارمنستان سفر کند و در گالری عکس‌هایش، عکسی با میدان مادر وجود نداشته باشد. از دیگر جاذبه‌های این کشور به کلیساها و موزه‌های قدیمی آن نیز می‌توان اشاره کرد. اگر شما هم از طرف‌داران معماری قرون‌وسطی هستید، ما در لحظه آخر حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از آن‌ها را از دست ندهید. علاوه بر معماری شهری جذاب این کشور، جاذبه‌های طبیعت گردی آن نیز کم نیستند. شما با رفتن به مناطقی مانند دریاچه سوان، صومعه گغارد که بر روی قسمت کوهستانی قرار گرفته است، تجربه‌ی یک طبیعت گردی جذاب را در سفرتان داشته باشید.

 ارمنستان؛ عکس یادگاری با مادر

 گرجستان؛ طبیعت گردی در اورست کوچک

 گرجستان نیز از مقاصد محبوب ایرانیان برای سفر خارجی است که در بین فهرست ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان قرار دارد. آب‌وهوای چهار فصل گرجستان در کنار طبیعت سرسبز ی دارد که باعث محبوبیت دو چندان آن در میان ایرانیان شده است. ضمن اینکه هزینه تور گرجستان در بین مقاصد خارجی برای ایرانی‌ها پایین تر است. گرجستان جزو کشورهایی است که ایرانی‌ها برای سفر به آن نیازی به گرفتن ویزا ندارند؛ بنابراین اگر سفرتان به کشور گرجستان کمتر از ۴۵ روز طول خواهد کشید، نیاز نیست هیچ هزینه‌ای برای ویزا پرداخت کنید و فقط برای خارج‌شدن از کشور باید پاسپورت تهیه کنید و عوارض خروجی را بپردازید. در کنار این مزیت، وجود هتل و اقامتگاه‌های متعدد، و پروازهای چارتری ارزان گرجستان دست شما را برای برنامه‌ریزی اقتصادی باز تر می‌گذارد. واحد پول گرجستان لاری است که در حال حاضر معادل 19000 تومان پول ایران است. یکی از غذاهای معروف و خوشمزه در کشور گرجستان خینکالی نام دارد، غذایی به شکل لقمه با گوشت و انواع مختلف ادویه پخته می‌شود، همچنین از دیگر غذاهای محبوب کشور گرجستان می‌توان اوستری (خوراک گوشت)، لوبیو (نوعی خوراک لوبیا) و شیشلیک را نام برد. شهر تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان با معماری متنوع و خیابان‌های سنگی قدیمی جزو شهر تاریخی به شمار می‌رود و قدمت این شهر به قرن ۵ میلادی بر می‌گردد. از جمله پرطرف‌دارترین جاهای دیدنی گرجستان می‌توان به شهر سنگی اوپلیستیخه، دریاچه لاک پشت، صومعه گلاتی، غار واردزیا، شهر معدنی چیاتورا، پارک ملی توشتی، کلیسای جامع ترینیتی مقدس و قلعه ناریکالا، پل صلح، قلعه آنانوری، قلعه خرتویسی، میدان آزادی اشاره کرد. جاذبه‌های تاریخی گرجستان فراوان هستند. گرجستان از هر نظر بهشت طبیعت‌گردها و علاقه‌مندان به جاذبه‌های تاریخی است. اگر شما هم علاقه مند به سفر به این کشور هستید، حتماً قبل از سفر خود راهنمای سفر به گرجستان را مطالعه کنید.

 گرجستان؛ طبیعت گردی در اورست کوچک

 آذربایجان؛ حمام در نفت خام

 تابه‌حال به سفر با اتوبوس یا قطار به مقاصد خارجی فکر کرده‌اید؟ برخی از ما ممکن است تصور کنیم سفر بدون هواپیما به کشورهای خارجی محال باشد، اما برای کشورهای نزدیک و همسایه، با خرید یک بلیط اتوبوس، می‌توان به راحتی، به ارزان‌ترین روش به سفر در دور از مرزهای کشور پرداخت. یکی دیگر از ارزان‌ترین کشورها سفر خارجی برای ایرانی‌ها، آذربایجان است. این کشور آسیایی که هر روز بیشتر و بیشتر شکل اروپایی به خود می‌گیرد جاهای دیدنی متنوعی دارد. اگر قصد دارید برای ارزان‌ترین زمان سفر به باکو برنامه ریزی کنید؛ بهتر است فصول پاییز و زمستان را انتخاب نمایید؛ ولی اگر برای هزینه‌ها با مشکل کمتری روبرو هستید؛ بهتر است که این کشور را در فصل بهار برای سفر انتخاب کنید. از جمله غذاهای این کشور که پیشنهاد می‌کنیم حتماً امتحان کنید، شاه پلو، پیلاف، لول کباب آذری، مرغ شکم پر (لاوانگی)، دلمه برگ مو و باقلوای آذری‌ها را می‌توان نام برد. آذربایجان به ساختمان‌های مدرن، مجسمه‌های بزرگی که در میدان‌های اصلی شهر باکو قرار دارند و مراکز خرید لوکس خود در بین گردشگران تور آذربایجان بسیار معروف است. علاوه بر آن این کشور به وجود آتشکده‌های زیبا از جمله آتشکده آذرگُشَسپ نیز معروف است. از دیگر مناطق گردشگری این شهر می‌توان دریاچه گوی گول، پارک ملی آبشرون، دریای کاسپین، پارک ملی شیروان، پارک ملی آق‌گل، کوه گویا زان و شهر نفتالان را نیز نام برد که بازدید از هر کدام از این مناطق می‌تواند یک خاطره‌ی ماندگار از سفر برای شما بسازد. این کشور دارای اقوام و فرهنگ‌های مختلفی است که شما با سفر به آن می‌توانید در هر گوشه از کشور آذربایجان از تفاوت‌ها و آداب و رسوم مرد آن شگفت زده شوید. برای ورود به آذربایجان گردشگرانی که تابعیت این کشور را ندارند باید ویزا دریافت کنند. ویزای آذربایجان با توجه به هدف سفر و دفعات ورود در انواع مختلف تعریف می‌شود که شما با توجه به هدف سفر خود می‌توانید ویزای مورد نظرتان را دریافت کنید. واحد پول این کشور، منات است و در حال حاضر هر منات آذربایجان در حدود ۳۴۰۰۰ تومان است که این موضوع نباید شما را در مورد ارزان‌بودن سفر به آذربایجان به شک بیندازد؛ زیرا شما با یک منات می‌توانید چیزهای مختلفی بخرید.

 آذربایجان؛ حمام در نفت خام

 عراق؛ معلق در باغ‌های بابل

 عراق در میان بسیاری از افراد به عنوان مهد تمدن مدرن و قلب بین‌النهرین باستان شناخته می‌شود. بابل که زمانی در مرکزیت جهان بود، در این کشور عراق دارد و همین امر باعث می‌شود بسیاری از شیفتگان تاریخ این کشور را در لیست سفرهای خود قرار دهند. این کشور که در حال حاضر در لیست ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان است؛ در تمام فصول سال به خاطر مسائل مذهبی و تاریخی مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. خیلی از ما ایرانیان این کشور را به عنوان یک کشور مذهبی می‌شناسیم ولی عراق علاوه بر زیارتگاه‌های خود دارای مناطق گردشگری جذابی است که می‌تواند سفری مملو از آرامش معنوی و تفریح را برای شما رقم بزند. کشور عراق علاوه بر مسجد جامع کوفه و حرم حضرت امام حسین (ع) در کربلا، دارای مکان‌های دیدنی دیگری از جمله غار هلامتا معروف به غار تاریک در نزدیکی سلیمانیه، موزه بزرگ واقع در شهر بغداد، زیگورات اور در منطقه بین النهرین، موزه سلیمانیه، قلعه شهر کرکوک، باغ‌ها معلق بابل و ارگ اربیل نیز است که خود می‌توانند روزهای سفرتان در این کشور را به خاطرات ماندگار گره بزنند.

 نزدیکی این کشور به مرزهای استان خوزستان، امکان سفر زمینی را هم برای شما فراهم می‌کند که این موضوع می‌تواند تاثیر بسیاری در کاهش هزینه‌های سفر شما داشته باشد. واحد پول این کشور دینار است و شما می‌توانید با برنامه ریزی صحیح به راحتی هزینه‌ی سفر خود را پرداخت کنید چون بسیاری از هزینه‌ها در عراق حتی از ایران هم مناسب‌تر است.

عراق؛ معلق در باغ‌های بابل

ارزان‌ترین کشورهای دور از ایران برای سفر ایرانیان: آواز دهل از دور خوش است؟!

سفر کردن دارای اثرات بسیار ارزشمند بر روی زندگی انسان است و هیچ کس نمی‌تواند تغییراتی را که سفر در نوع زندگی و نگاه افراد به وجود می‌آورد،انکار کند. این تجربه نه تنها امکان آشنایی با فرهنگ‌ها و زیبایی‌های جهان را فراهم می‌کند بلکه تاثیرات مثبتی بر روابط اجتماعی، یادگیری و پیشرفت شخصی دارد. از زیبایی‌های طبیعت تا غنای تاریخ و فرهنگ، سفر به شما فرصت می‌دهد تا دنیا را با چشمان خود مشاهده کنید و در عین حال ارتباطات جدید برقرار کنید. به همین خاطر است که خیلی از ما ترجیح می‌دهیم که برای سفرهای خارجی خود، به کشورهای دورتر سفر کنیم تا تفاوت های فرهنگی و زندگی افراد مختلف را بیشتر حس کنیم. در ادامه این مطلب به ارزان ترین کشورهای اروپایی و غیر اروپایی برای سفر ایرانیان می‌پردازیم.

 هند؛ شرکت در مهمانی هفتاد و دو ملت

 هند یکی از کشورهایی است که برای ایرانیان همیشه جذاب بوده است. این کشور با آداب‌ورسوم و فرهنگ عجیب و خاصی که دارد ایرانی‌های زیادی را برای سفر به آنجا ترغیب کرده است. این کشور که در بین ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان جا دارد، یکی ا پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان نیز محسوب می‌شود. غذاهای هندی مثل غذاهای جنوب کشور پر از ادویه‌های خوش عطر و طعم هستند، پس اگر بد غذا نباشید حتماً با ارزان‌ترین هزینه می‌توانید شکم خود را سیر کنید و غذاهای جذاب هندی را تست کنید. برای جای خواب و محل اقامت هم می‌توانید به مسافرخانه‌های ارزان قیمت در شهر بروید و شب‌های خود را در آن جا در آرامش بگذرانید.

 یکی دیگر از نکاتی که در مورد تور هند باید در نظر داشته باشیم سیستم حمل و نقلی فعال هند است که با تهیه تنها یک بلیط ارزان قیمت می‌توانید سطح شهر را بگردید. با توجه به این که هند برای سال‌های زیادی تحت تسلط کشور انگلستان بوده است، زبان انگلیسی غالب مردم این کشور در سطح خوبی قرار دارد پس اگر زیان انگلیسی خوبی داشته باشید می‌توانید با آن‌ها به خوبی معاشرت کنید. پایتخت کشور هند، دهلی نو نام دارد و واحد پول این کشور روپیه هند است که در حال حاضر، هر روپیه برابر با تقریباً 600 تومان و هر دلار آمریکا برابر تقریباً 80 روپیه است. کشور هند از ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان محسوب می‌شود و به همین خاطر بسیاری از ایرانی‌ها برای تفریح و تحصیل کشور هند را انتخاب می‌کنند.

 هند؛ شرکت در مهمانی هفتاد و دو ملت

 سریلانکا؛ تجربه اردیبهشت در روزهای زمستان

 امروزه کشور سریلانکا یکی از ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان محسوب می‌شود. این کشور در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند قرار دارد و دارای آب‌وهوای معتدل و استوایی است که همین امر این کشور را به یک مقصد عالی برای سفرهای زمستانی تبدیل می‌کند. اگر شما هم عاشق طبیعت و سرسبزی هستید، می‌توانید با سفر به سریلانکا در زمستان، سرسبزی و آب‌وهوای متعادل بهاری را در سردترین روزهای سال تجربه کنید. این کشور تا قرن ۱۹ مستعمره انگلیس بود و سپس اعلام خودمختاری کرد. در یک سده اخیر بسیار بر روی جاذبه‌های توریستی خود کار کرد و امکانات حمل و نقل عمومی، هتل‌های با کیفیت بر صنعت گردشگری خود اضافه کرد. این کشور هم چنین در تولیدات چای، قهوه، کائوچو و نارگیل شهرت دارد.

 برای دریافت ویزای سریلانکا اسکن پاسپورت، با حداقل هفت ماه اعتبار، رزرو هتل و داشتن بلیط و رفت و برگشت می‌توانید درخواست ویزای توریستی به مدت ۳۰ روز حداکثر بدهید که قبل از اتمام ویزا نیز کشور مقصد خود یعنی سریلانکا را باید ترک کنید. هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزای این کشور در حال حاضر در حدود ۵۵ تا ۶۰ دلار است و همین امر نیز باعث شده که سریلانکا به یکی از کشورهای ارزان برای سفر ایرانیان تبدیل شود.

 در این کشور شما علاوه بر طبیعت بکر و خیره‌کننده‌ی آن می‌توانید شاهد جاذبه‌هایی مثل مانند شهر باستانی سیگیریا، شهر مقدس آنیوراداپورا، جنگل حفاظت شده سینهاراجا و خانه ترانزیت فیل اوداوالاوو که می‌توانید در آن نیز تجربه مهیج فیل سواری را در سفرتان داشته باشید.

 سریلانکا؛ تجربه اردیبهشت در روزهای زمستان

 بلغارستان؛ چشم در چشم خدا در باغ گل‌های رز

 اگر شما هم از دسته افرادی هستید که دوست دارید پا به اروپا بگذارید و سبک زندگی اروپایی را بیشتر بشناسید؛ ولی در پرداخت هزینه‌های سفرهای اروپایی با مشکل روبرو هستید، باید این خبر را به شما بدهم که بلغارستان یک کشور اروپایی است که می‌تواند جز ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان محسوب شود. واحد پول این کشور لف (لو) است که در حال حاضر چیزی معادل 2400 تومان ایران است و همین امر به ما امکان می‌دهد که در فصول تابستان و زمستان بتوانیم حتی سفری ارزان‌تر از بقیه‌ی فصول را برای خود رقم بزنیم. شما می‌توانید با سفر به این کشور کمی از قاره آسیا و کشورهای خاورمیانه‌ای فاصله بگیرید و تجربه‌ای تازه‌ای از سفر را به دست بیاورید.

 کشور بلغارستان باتوجه‌به این که یک کشور اروپایی به شمار می‌رود، اما هنوز عضو اتحادیه شنگن نشده است و از همین رو برای کسانی که قصد سفر به این شهر دارند دیگر سختی‌های دریافت ویزای شینگن وجود نخواهند داشت. فرهنگ غذاهای بلغاری شامل غذاهای یونانی و ترکی می‌شود و با توجه به موقعیت این کشور در غذاها از انواع سبزیجات و میوه‌های مختلف استفاده می‌شود. عمده راه‌های حمل و نقل در شهرهای کشور بلغارستان با تاکسی، مینی بوس، اتوبوس و اتوبوس‌های برقی می‌باشد که این خود برای جابه جایی در طول سفر به مسافران حق انتخاب می‌دهد. این کشور به داشتن باغ‌های گل رز و فستیوال‌های جذاب در طی سال بسیار معروف است پس شما می‌توانید با کسب اطلاعات، زمان سفر خود را با زمان برگزاری فستیوال‌های این کشور اروپایی مسافرتی ارزان هماهنگ کنید. علاوه بر آن کشور بلغارستان دارای جاذبه‌های فراوانی از جمله غار چشم خدا، آبشارهای کروشونا، پل شیطان، غار سائوا دوپکا، قلعه نظامی بلوگرادچیک، کلیسا شیپکا و دیر ریلا است که می‌توانند تجربه‌ی سفر شما را بیش از پیش خوشایند کنند.

 بلغارستان؛ چشم در چشم خدا در باغ گل‌های رز

 قبرس؛ پایتخت آفتاب

 شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ ولی با کمال تعجب یکی دیگر از ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان قبرس است. قبرس کشوری با آب‌وهوای مدیترانه‌ای و سواحل بی‌نظیر است که در همسایگی ترکیه قرار گرفته است. اگر شما هم عاشق حمام آفتاب هستید، باید این مژده را به شما بدهم که با سفر به قبرس در هر چهار فصل از سال می‌توانید گرمای دلپذیر آفتاب را روی پوستتان حس کنید. این کشور جزیره‌ای دو بخش مستقل از هم دارد که بخش شمالی یا همان قبرس شمالی محل زندگی ساکنین ترک زبان و بخش جنوبی یا همان قبرس اروپایی محل زندگی یونانی تبارها است و هر دو زبان یونانی و ترکی زبان‌های رسمی این کشور هستند. پایتخت قبرس، شهر نیکوزیا هم در خلال جنگ میان ترک‌ها و یونانی‌ها به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. قبرس شمالی کمتر مدرن شده و شهرها و روستاهای آرامی دارد که انگار گرد تاریخ رویشان باقی مانده و به اندازه قسمت اروپایی آن مدرن نشده است. اگرچه طبق آمار قبرس اروپایی برای توریست‌ها بخش جذاب‌تر جزیره است، اما انتخاب محل سفرتان کاملاً به سلیقه خود شما برمی‌گردد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که واحد پول رسمی قبرس یورو است اما شما می‌توانید در قبرس شمالی با واحد لیر هزینه‌های خود را بپردازید. به همین علت سفر به قبرس شمالی ارزان‌تر از قبرس اروپایی خواهد بود.

هزینه‌های پایین، مسافت نزدیک، زبان ترکی و لیر از مزیت‌های قبرس شمالی به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین مقاصد سفر ایرانیان است. هم چنین هتل‌های قبرس و پروازهای قبرس تنوع زیادی دارد که همین موضوع برنامه‌ریزی سفر باتوجه‌به بودجه‌تان را ساده‌تر می‌کند. سفر به قبرس شمالی برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد. اما توجه داشته باشید که اگر ورود شما به جزیره از مرز قبرس شمالی باشد، اجازه ورود و گردش در قبرس اروپایی را نخواهید داشت؛ زیرا در سفر به قبرس اروپایی، شما حتماً باید ویزا داشته باشید. قبرسی‌ها هم علاقه زیادی به استفاده از ادویه‌ها و سبزی‌ها مختلف دارند و همین امر نیز به شما این امکان را می‌دهد تا غذاهای جدید مطابق با ذائقه‌ی ایرانی را بتوانید امتحان کنید. معروف‌ترین غذای قبرس نوعی کباب به نام «سولاکی» است که با گوشت مرغ تهیه می‌شود. سواحل قبرس از نظر زیبایی و خاص بودن در دنیا شهرت زیادی دارند ولی زیبایی این کشور فقط به سواحل مدیترانه‌ای آن محدود نمی‌شود؛ بلکه از جمله جاذبه‌های گردشگری دیگر قبرس می‌توان به آکاماس پنینسولا، ساحل گلپسیدس، دیوارهای شهر فاماگوستا، کلیسای بلاپایس، شهر نیکوسیا و بندر و قلعه گیرنه نیز اشاره کرد.

 قبرس؛ پایتخت آفتاب

 یونان؛ سرزمین الهه‌های افسانه ای

 همه‌ی ما یونانم را به تاریخ غنی آن در فلسفه می‌شناسیم و با شنیدن نام این کشور به یاد عظمت حکومت‌های پیش از میلاد در گذشتگان دور می‌افتیم. یونان که کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا است و در جنوب شبه‌جزیره بالکان قرار گرفته است؛ یکی از از زیباترین و ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان محسوب می‌شود. از جمله مزیت‌های این کشور، امکان سفر هوایی و زمینی به آن است که البته برای سفر زمینی باید چند روزی را در راه باشید که این می‌تواند کمی مسیر را برای شما خسته‌کننده باشد. یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و آب‌وهوای متنوعی دارد، اما در مجموع آب‌وهوای کشور یونان مدیترانه‌ای شناخته می‌شود. آب و هوا خوب اکثر مناطق این کشور آن را مقصدی عالی برای سفر در هر چهار فصل سال تبدیل کرده است؛ ولی بیشترین سفر به این کشور در فصل تابستان انجام می‌شود. اگر سفر در شلوغی و گرما با قیمت‌های بالا را دوست ندارید، بهتر است از رفتن به یونان در تابستان صرف‌نظر کنید. در غیر این صورت شما هم می‌توانید در تابستان که اوج زمان گردشگری است به این کشور سفر کنید.

واحد پول یونان یورو است و از جمله هزینه‌هایی که شما باید در سفرتان در نظر بگیرید، هزینه خوردوخوراک، هزینه اقامت و هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل است. در مورد خوردوخوراک نیاز به نگرانی زیادی نیست؛ زیرا یک وعده‌غذا در رستوران یا کافه معمولی چندان زیاد نیست، ولی غذای ارزان خیابانی برای کاهش هزینه‌ها انتخاب بهتری است. همچنین هزینه اقامت در یونان در هاستل (باتوجه‌به شرایط خصوصی یا عمومی بودن هاستل) نسبت به هر انواع دیگر اقامت ارزان‌تر است. یونان دارای مکان‌های گردشگری شگفت‌انگیزی است که می‌توانند گردشگران را برای ساعت‌ها به خود مشغول کنند. از جمله مکان‌های تاریخی این کشور که ما در لحظه آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در لیست بازدید سفرتان قرار دهید، تئاتر باستانی اودئون هرودس آتیکوس، برج سفید تسالونیکی، موزه باستان‌شناسی تسالونیکی و آکروپلیس آتن را می‌توان نام برد.

 یونان؛ سرزمین الهه‌های افسانه ای

 کلام آخر

 اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم باید به این موضوع اقرار کنیم که هر چقدر هم که سفر به شهرهای زیبای کشورمان برای مسافران جذاب باشد باز هم جای سفر خارجی را نمی‌گیرد چرا که لذت تفریح در خارج از مرزهای کشورمان و آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسومی که تا قبل از سفر به آن کشور برای مسافران غریب بوده، همیشه می‌تواند تجربه‌ی جذابی برای ما باشد. نکته‌ای که در طی انتخاب مقصد سفر باید به آن توجه کنیم، در رابطه با نوع مقصد و سبک سفر شماست. هر یک از مقاصد خارجی ویژگی‌های خاصی دارند، برای مثال برخی برای تفریح و گردش مناسب هستند، برخی برای پاساژگردی و خرید و برخی برای تورهای فرهنگی مقاصد مناسب‌تری هستند پس شما می‌توانید با توجه به هدفتان از سفر، هر یک ارزان‌ترین کشورها برای سفر ایرانیان را انتخاب کنید. سفر ارزان به این معنی نیست که با کمترین هزینه ممکن می‌توانیم در بهترین نقاط دنیا گشت‌وگذار کنیم. بلکه سفر ارزان به این معنی است که با به‌صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین قیمت بتوانیم بهترین تجربه از سفر خارجی را برای خود رقم بزنیم. پس با توجه به ترجیحات و بودجهٔ موردنظرتان مقصد خود را انتخاب کنید و سفر خود را شروع کنید. فراموش نکنید که بعد از سفر، حتماً تجربیات خودتان را هم برای ما در لحظه آخر در قسمت نظرات به اشتراک گذارید.

 

 

نام کشور

واحد پول

ارزش به تومان

قیمت هر کوکاکولا

ترکیه

لیر

1750 تومان

15 لیر

ارمنستان

درام

125 تومان

350 درام

گرجستان

لاری

19000 تومان

1 لاری

آذربایجان

منات

34000 تومان

0.5 منات

عراق

دینار عراق

38000 تومان

0.5 دینار

هند

روپیه

600 تومان

20 روپیه

سریلانکا

روپیه

1500 تومان

17 روپیه

بلغارستان

لف

2400 تومان

4 لف

قبرس شمالی

لیر

1750تومان

18 لیر

قبرس اروپایی

یورو

55000 تومان

1.4 یور

یونان

یورو

55000 تومان

1.7 یورو

 

 

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر