بهترین زمان سفر به بالی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/07
بازدید: 275
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شما قبل از اینکه به جایی سفر کنید، به چه چیزهایی توجه می‌کنید؟ به نظر شما زمان سفر در کیفیت تجربه شما از مسافرت به بالی تاثیر گذار است؟ اگر بخواهید به این جزیره بروید، بهترین زمان سفر به بالی برای شما چه فصلی است؟ آب و هوای شهرهای مختلف در هر ماه از سال متفاوت است و همین موضوع روی میزان بودجه مورد نیاز برای سفر و تفریحاتی که می‌توانیم امتحان کنیم، تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر همه ما ترجیح می‌دهیم که زمانی را برای سفرمان انتخاب کنیم که بتوانیم بیشترین لذت را از آن مسافرت ببریم. بالی یکی از جزایر توریستی بسیار زیبا در کشور اندونزی است که در سال‌های اخیر توجه گردشگران زیادی از نقاط مختلف را به سمت خود جلب کرده است. علاوه بر مناطق تفریحی، کاهش ارزش واحد پول اندونزی در دو دهه گذشته باعث شده تا سفر به بالی برای بسیاری از ایرانیان کم هزینه‌تر گردد ولی باز هم این سفر در بعضی بازه‌های سال کمی گران محسوب می‌شود. اگر شما دوست دارید تا در آینده در تور بالی شرکت کنید ولی در مورد زمان سفر خود تردید دارید، تا پایان این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا درباره بهترین زمان سفر به بالی از نظرهای مختلف با شما صحبت کنیم.

بهترین زمان سفر به بالی

بهترین فصل سفر به بالی

به طور کلی بهترین فصل برای سفر به بالی به شما و شرایطتان بستگی دارد و نمی‌توان برای تمام افراد به این سوال یک جواب قطعی ارائه داد. شما باید با توجه به بودجه، ترجیحات سفر و تعطیلات خود بهترین فصل را برای مسافرت تان انتخاب کنید ولی طبق آمارها، فصل اوج سفر در بالی از بهار و تابستان است. سفر به بالی برای گردشگران در ماه مارس(نیمه دوم اسفند) شروع می‌شود و در پاییز به علت افزایش بارندگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید تا تفریحات مختلف بالی را تجربه کنید و از مناطق گردشگری مختلف آن مثل جنگل اوبود مانکی، بنای تانا لات و معبد پورا بساکی دیدن کنید، حتما برنامه ریزی سفرتان را در ماه‌های ابتدایی سال انجام دهید.

سفر به جزیره زیبای بالی در کشور اندونزی

آب و هوای بالی در فصل های مختلف

کشور اندونزی آب و هوایی استوایی دارد و به همین خاطر در این کشور تغییرات دمایی زیادی وجود ندارد. نیمی از سال آب و هوا مرطوب و بسیار بارانی است و در نیم دیگر سال هوا کمی خشک ولی معتدل است. فصل خشک از آپریل تا سپتامبر، روزهای آفتابی معمولی دارد و دمای متوسط 31 درجه سانتیگراد است ولی فصل مرطوب از اکتبر تا آوریل با بارش باران همراه است. در آب و هوای آفتابی، تعداد مسافران این جزیره بیشتر می‌شود زیرا می‌توانند بدون باران‌های سیل‌آسا و رطوبت آزاردهنده هوا، روی آب‌های بالی موج سواری کنند و از دم زدن در جنگل‌های سرسبز آن غرق لذت شوند. البته سفر در این شرایط آب و هوایی معایبی از جمله شلوغی و افزایش هزینه‌ها را هم در بر دارد. در ادامه ما به آب و هوا و شرایط سفر به بالی در فصول مختلف می‌پردازیم تا شما در نهایت، خودتان زمان مناسب برای مسافرت را انتخاب کنید.

آب و هوای بالی در فصل های مختلف

بهار در بالی؛ فصل خنک و آفتابی

اوایل فصل بهار شاید بهترین زمان برای سفر به بالی نباشد؛ اما تعطیلات نوروز باعث افزایش تقاضای ایرانیان برای سفر به این جزیره در این بازه از سال می‌شود. در این روزها قیمت هتل، بلیط پروا و تفریحات در بالی تقریبا به بیشترین حد خود می‌رسد و همین موضوع باعث افزایش هزینه‌ها سفر به بالی می‌شود. در اواسط فصل بهار، سطح رطوبت در جزیره در پایین ترین مقدار قرار دارد. در طول این دوره هوای خشک، انجام فعالیت هایی در فضای باز و گشت و گذار در تفریحگاه‌های بالی را بسیار دلپذیر می‌کند. باران در این ماه‌ها کمتر است و آسمان در بالی نیز در این زمان روشن و آبی است که این امر امکان آفتاب گرفتن و موج‌سواری را برای مسافران فراهم می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت، آب و هوای بالی تا اواسط اردیبهشت برای گشت و گذار در مناسب‌ترین حالت قرار دارد پس اگر دوست دارید تا سفر به بالی را در بهار تجربه کنید، شاید بهتر باشد این ماه را برای مسافرت تان انتخاب کنید.

بالی بهتر است یا تایلند | بهترین گزینه برای سفر به طبیعت بکر کدام است؟ 

بهار در بالی

تابستان در بالی؛ فصل تفریحات بی‌انتها

تعطیلات تابستان فرصت مناسبی است تا چمدان‌هایتان را ببندید و برای سفری هیجان انگیز و مفرح سری به بالی بزنید. پرطرفدارترین و پرهزینه‌ترین زمان سفر به بالی، داغ ترین ماه های آن یعنی جولای تا سپتامبر است زیرا افراد زیادی از سراسر جهان به این جزیره می‌آیند تا لذت واقعی را در بالی تجربه کنند. در این بخش از سال، دمای روز تقریبا به 32 درجه سانتیگراد می رسد. میزان رطوبت در مناطق ساحلی می تواند تا 75 درصد افزایش یابد و این جزیره 12 ساعت نور خورشید را با میانگین روزانه 27 تا 32 درجه سانتیگراد دریافت می کند. در همین حال، دمای متوسط روزانه در کوه ها به طور متوسط 21 تا 27 درجه سانتیگراد است که در طول شب به شدت کاهش می یابد. ممکن است برخی از روزهای این فصل هم بارندگی داشته باشد، اما نگران نباشید چون هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع انجام تفریحات شما شود.

تابستان در بالی

پاییز در بالی؛ فصل باران‌ های تکرار نشدنی

همان طور که گفتیم، کشور اندونزی در نیمی از سال بسیار مرطوب و بارانی است و این روزهای پربارش با شروع فصل پاییز تا ماه‌ها، اندونزی را رها نمی‌کنند. گرچه کشور اندونزی اصولاً پاییز را به آن شکلی که ما تصور می‌کنیم، ندارد اما در هر صورت آب و هوای اکتبر تا اواسط دسامبر در این کشور، شبیه به هوای پاییزی است. در ماه نوامبر( آبان) تعداد توریست‌های این کشور کمتر می‌شود و به همین خاطر هزینه سفر و شلوغی جزیره نیز کاهش می‌یابد. البته اگر دلتان می‌خواهد در سواحل جزیره شنا کنید و یا روی آب‌های آن موج سواری را تجربه کنید، متاسفانه باید بگوییم که به علت طوفانی بودن دریا در این بخش از سال، امکان انجام این تفریحات برای شما وجود ندارد.

پاییز در بالی

زمستان در بالی؛ فصلی خنک برای پیاده روی

دمای هوا بالی در زمستان مناسب است و گرمای سطح شهر آزاردهنده نیست و در اغلب روزهای این فصل خبری از بارندگی نیز نیست. در اوج گرما، دما به 32 درجه سانتیگراد می‌رسد و در پایین‌ترین حالت دمای بالی حدود 23 درجه است که این دما بسیار معتدل و خوشایند است. به همین دلیل می‌توانید در اسفند یا حتی بهمن، فقط لباس‌های نخی و خنک همراهتان داشته باشید و از پیاده‌روی در ساحل و جنگل‌های بالی لذت ببرید. با وجود شرایط آب و هوایی مناسب هزینه تور بالی زمستان در بهمن و اسفند بسیار مناسب است. علاوه بر آن در ماه اسفند اوضاع جزیره بهتر می‌شود و برای موج‌سواران شرایط ایده‌آلی به همراه خواهد داشت.پس اگر دوست دارید تا در آب و هوایی دل‌چسب با بودجه‌ای نسبتا کم، سفر به بالی را تجربه کنید؛ شاید بد نباشد که برنامه‌ریزی سفرتان را در این فصل انجام دهید.

زمستان در بالی

سفر به بالی در خلوت‌ترین فصول سال

بسیاری افراد ترجیح می‌دهند تا زمانی را برای سفرهای خود انتخاب کنند که آن منطقه خلوت‌تر باشد و از این طریق بتوانند بهتر اطراف را تماشا کنند و در محیطی آرام به تفریح بپردازند. بالی در حال حاضر، به عنوان بهترین مقصد ساحلی در جهان، هفتمین مقصد برتر تابستانی، دومین مقصد برتر در ماه آوریل، بهترین مقصد گردشگری در آسیا و چهارمین جزیره برتر جهان، مکانی محبوب بین توریست ها محسوب می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا در فصول بهار و تابستان، جمعیت گردشگران در این جزیره بسیار زیادتر از حالت معمول باشد. پس اگر ترجیح می‌دهید تا در ماه‌های خلوت‌تر سال به اندونزی سفر کنید، بهتر است از اکتبر( اواسط مهر) تا اواخر ژانویه( دی ماه) را برای مسافرت تان انتخاب کنید. گرچه بارش نسبتا زیاد باران در این ماه‌ها باعث می‌شود که نتوانید تفریحات ساحلی را  انجام دهید و یا آن طور که دوست دارید در جنگل‌های بالی قدم بزنید اما باز هم می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست در ماه‌های سرد و مرطوب سال نیز از سر به جزیره بالی لذت ببرید.

معرفی شهر بالی - شهری سرسبز و دیدنی برای گردشگران شرق آسیا!

مزایای سفر به بالی در خلوت‌ترین ماه‌های سال

  • در فصول شلوغ سال، برای بازدید از این دیدنی‌ها احتمالاً ناچار خواهید شد که مُدام در صف‌های طولانی باشید. در این ماه‌ها تعداد توریست‌های جزیره کمتر هستند و می‌توانید با خیال راحت‌تری از مکان‌های دیدنی جزیره دیدن کنید.
  • به علت کاهش توریست‌ها، قیمت‌ها در این بخش از سال کاهش می‌یابند و اگر دوست داشته باشید تا از صنایع و سوغاتی‌های این کشور خرید کنید، می‌توانید با هزینه‌ای پایین‌تر این کار را انجام دهید.
  • می‌توانید هتل‌های ارزان‌تری با اتاق‌های مجهز و امکانات بهتری را رزرو کنید.
  • آلودگی ناشی از شلوغی جزیره شما را آزار نخواهد داد.
  • می‌توانید در آب و هوایی نسبتا خنک و بارانی، در خیابان‌های بالی قدم بزنید و زندگی عادی مردم آن را از نزدیک تماشا کنید.
  • در نهایت اینکه احتمالاً برخورد محلی‌ها به علت اینکه سرشان خلوت‌تر است با شما بهتر خواهد بود و بهتر می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

سفر به بالی در خلوت‌ترین فصول سال

جشنواره‌ها و رویدادها بالی؛ جزیره تنوع و شادی

یکی از دلایل اصلی جذابیت جزیره بالی برای مسافران این است که جمعیت هندو در آن بیشتر از جمعیت مسلمان و مسیحی است. همین مسئله باعث تفاوت این جزیره با دیگر جزایر اندونزی شده است. دیدن سبک زندگی هندوها و مراسم‌های آیینی آنها در کنار رویدادها و جشنواره‌های مختلفی ک در این جزیره برگزار می‌شوند، می‌تواند نگاه هر مخاطبی را به خود جلب کند. تنوع رویدادهای بالی به قدری زیاد است که شما در هر فصلی که به این جزیره پا بگذارید، می‌توانید شاهد جشن‌های جذاب آن باشید و از بودن در آن فضا لذت ببرید.

جشنواره‌ها و رویدادها بالی

جشنواره هنر بالی؛ جشنی برای زنده نگهداشتن فرهنگ کهن بالی

جشنواره هنر بالی یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین جشنواره‌های در کل کشور اندونزی محسوب می‌شود.  این جشن به طور رسمی از دومین شنبه ماه ژوئن (۲۰ خرداد) شروع می‌شود و تا اواسط جولای (۲۵ تیر) ادامه خواهد داشت. در طول این یک ماه فرهنگ بالی با انواع رقص سنتی، موسیقی، صنایع دستی و غذاهای رنگارنگ به نمایش گذاشته می‌شود تا از این طریق بتوانند رسوم و فرهنگ کهن جزیره بالی را زنده نگه دارند.

روز استقلال اندونزی؛ جشنی برای بزرگداشت آزادی

اندونزی برای سالیان طولانی تحت سلطه اندونزی بود ولی در سال ۲۰۰۵، هلند اعلام کرد که تصمیم گرفته روز ۱۷ اوت ۱۹۴۵ را به عنوان تاریخ استقلال اندونزی بپذیرد. از آن پس در این روز ، جشن استقلال اندونزی در شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود. بسیاری از شهروندان کشور اندونزی به جای رفتن به جاکارتا، پایتخت اندونزی، ترجیح می‌دهند در این روز خاص به بالی سفر کنند. جشن روز استقلال در بالی از تمام نقاط دیگر شلوغ‌تر و باشکوه‌تر است؛ به همین خاطر برای مسافران خارجی هم دیدن جشن روز استقلال اندونزی در بالی بسیار جالب است.

جشن بالیایی گالونگان؛ جشنی برای یادآوری درگذشتگان

شاید شما هم انیمیشن کوکو و مراسم مذهبی ابتدای آن را به خاطر داشته باشید. اهالی بالی نیز مانند مردمان آن انیمیشن اعتقاد دارند در این روز خاص، ارواح گذشتگان آن‌ها از زمین دیدار خواهند کرد و به همین خاطر در این روز به یاد آن‌ها کارهای به خصوصی را انجام می‌دهند. گالونگان مهم‌ترین تعطیلات مذهبی در بالی است و مراسمات آیینی این روز می‌تواند برای توریست‌ها جذابیت بسیاری داشته باشد.

جشنواره‌ها و رویدادها برای سفر به بالی بالی

سال نو نایپی یا روز سکوت؛ رویدادی برای تمرین سکوت

عید نایپی که از جذاب‌ترین رویدادهای جزیره بالی در فصل بهار است. این عید در میان محلیان بالی به عنوان روز سکوت هم شناخته می‌شود و بسته به تقویم هندوها در ماه فروردین یا اردیبهشت انجام می‌شود. در این روز تمام مسافران و توریست‌ها باید در هتل‌های خود باقی بمانند و هیچ‌گونه صدایی از آنها خارج نشود. سواحل بالی و تمام مغازه‌ها بسته می‌شود (حتی فرودگاه‌های بین‌المللی بالی هم تعطیل خواهد شد). این روز فرصت خوبی است تا در سکوت به دنیای اطراف خود بیشتر توجه کنیم و نظاره‌گر بودن و درست گوش دادن را یاد بگیریم.

جشنواره بادبادک بالی؛ جشنی برای تجربه شادی واقعی

اگر کتاب بادبادک باز را خوانده باشید، بتوانید تصور کنید که این شن دقیقا چگونه است. شرکت کنندگان در جشنواره بادبادک های بالی، بادبادک هایی رنگارنگ در سایز های مختلف را به آسمان جزیره می فرستند و آسمان بالی در شب برگزاری جشنواره به حدی زیبا می شود که نظر تمامی بینندگان را به خود جلب می کند. اغلب بادبادک هایی که در این جشنواره از آن استفاده می شود توسط مردم محلی ساخته می شود و هر چه سایز بادبادک بزرگ تر باشد نشان از هنر فرد سازنده دارد.  برگزاری این جشنواره زمان خاصی ندارد چرا که باید در شرایط جوی مناسب برگزار شود اما معمولا جشنواره بادبادک ها در ماه ژوئن و اوت که وزش باد بیشتر است برگزار می شود.

چرا باید در زمانی درست به بالی سفر کنیم؟

در این مقاله از سایت لحظه آخر به بهترین زمان سفر به بالی در شرایط مختلف پرداختیم تا به شما کمک کنیم که با توجه به بودجه و هدف سفرتان، زمانی مناسب را برای مسافرت تان انتخاب کنید. شما می‌توانید تعطیلات در بالی را به سلیقه خودتان برنامه‌ریزی کنید تا در شرایطی ایده‌آل در معابد جزیره به یک سفر معنوی  بروید، در ساحل قدم بزنید و یا از طبیعت زیبای جنگل‌های آن لذت ببرید. همان طور که گفتیم در بالی دو فصل مرطوب (نوامبر تا مارس) و خشک (آوریل تا اکتبر) وجود دارد و اینکه چه زمانی به بالی مسافرت کنید و چه نوع ماجراجویی را در بالی برای خود رقم بزنید، کاملاً به شما بستگی دارد. اگر شما هم تا به حال در فصل‌های مختلف به بالی سفر کرده‌اید، می‌توانید نظرات خود را در مورد بالی و شرایط آب و هوایی آن برای ما کامنت بگذارید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر