راهنمای سفر به بانکوک

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/18
بازدید: 241
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر به شما بگویند که فقط به یک کشور خارجی می‌توانید سفر کنید، انتخاب شما چه کشوری است؟ چه چیزی باعث می‌شود تا شما به سفر به مکانی خاص تشویق شوید؟ سفر یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های زندگی است که همواره تجربه‌های به یادماندنی را برای فرد رقم می‌زند. اگر شما قصد سفر به خارج از ایران را دارید، قطعا کشور تایلند یکی از بهترین گزینه‌های سفر  برای شما است. شهر بانکوک، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور توریستی است که صرف نظر کردن از گردش در آن قطعا یک کار غیرممکن است. سفر با تور بانکوک این امکان را به شما می‌دهد که با کمترین نگرانی از بابت محل اقامت،نوع جابجایی و پرواز بتوانید سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. اگر در آینده قصد دارید تا سری به کشور تایلند بزنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در لحظه آخر، درباره ی راهنمای سفر به بانکوک به طور کامل صحبت کنیم.

راهنمای سفر به بانکوک

معرفی شهر بانکوک؛ نام من را در گینس ثبت کن!

شهر بانکوک یکی از محبوب‌ترین شهرهای تایلند است و  همه ی افرادی که در تورتایلند شرکت می‌کند، بازدید از این شهر را در اولویت هایشان قرار می‌دهند. بسیاری از مسافران این کشور، بانکوک را تلفیقی ا زندگی مدرن و سنتی می‌دانند. تایلند در زبان تائی، رانگ تپ، نامیده می‌شود و بانکوک از سال ۱۷۸۲ پایتخت تایلند است، بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر در حال حاضر بالغ بر 10 میلیون جمعیت دارد که به دلیل استقبال زیاد مهاجران، تخمین زده می‌شود که این میزان در ده سال آینده، افزایش زیادی داشته باشد. اگر چه مسافران تایلند این شهر را با نام بانکوک یا بانگکوک می‌شناسند، ولی بومیان این شهر آن را با عنوان گرونگتب می‌شناسند و در واقع بانکوک نام قسمتی از این شهر بزرگ است. نکته ی جالبی که در مورد این بخش از کشور تایلند وجود دارد این است که نام کامل این شهر توسط پادشاه بودا یدفا چولالوکه گذاشته شده است و ترکیبی از دو زبان قدیمی پالی  سانسکریت است. این اسم که در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است، به زبان ایرانی به معنی (بزرگ‌ترین شهر نامیرایان، شهر فرشتگان، شهر باشکوه ۹ الماس، شهر قلعه‌های سلطنتی، خانه خدایان، تخت پادشاهی، ساخته شده به دست ویسوا کارمن به درخواست ایندرا) است. اگر گیج شدید اشکالی ندارد چون فهم این نام نیاز به شناخت تاریخ این شهر دارد و چندان کار ساده ای نیست.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

جاذبه‌های گردشگری بانکوک؛ اینجا حوصله هیچ کس سر نمی‌رود!

شهر بانکوک یک مکان تفریحی بسیار جذاب است به طوری که بسیاری آن را به عنوان توریستی‌ترین شهر در آسیا و یا حتی جهان می‌شناسند. اگر می‌خواهید سفری کامل را تجربه کنید که هم در معماری های تاریخی یک منطقه کاوش کنید و هم در فعالیت‌های سرگرم‌کننده آن غرق شوید؛ بدون شک بانکوک جایی است که شما زمان را در آن گم می‌کنید. اینجا شهری است که قطعا برای بازدید از همه ی بخش‌های آن زمان کم می‌آورید پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا جذاب‌ترین مکان‌ها و فعالیت‌های بانکوک را به شما معرفی کنیم.

دیدنی های بانکوک؛ از بازدید این مکان‌ها اصلا غافل نشو!

کشور تایلند یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که با تاریخ غنی و طبیعت بکری که دارد، می‌توند هر گردشگری را محو خود کند. شهر بانکوک یکی از مهم‌ترین و وسیع‌ترین شهرهای این کشور است که در هر گوشه از آن می‌توان شاهد قدمت تاریخی و جذابیت‌های طبیعی تایلند بود.

معبد وات پراکائو؛ دیدار با بودای زمردین

معبد وات پراکائو یکی از جاهای دیدنی ساخته شده در سال 1782 در بانکوک است که در بخش‌های قدیمی شهر گراند پالاس یا همان قسمت کاخ‌های پادشاهی قرار دارد. شهر گراند پالاس را به نام کاخ‌های پادشاهی نیز می‌شناسند.  در مورد این مکان باید گفت که وات پراکائو در حقیقت معبد بودای زمردین است که منظره‌ی بسیار خیره کننده ای به آن بخشیده است.

دیدنی های تاریخی بانکوک

کاخ بزرگ ؛ قدم بر سنگفرش‌های بزرگ‌ترین کاخ تایلند

کاخ بزرگ مساحتی بالغ بر ۲۱۴ هزار مترمربع دارد که ب جرات می‌توان آن را یکی از خاص ترین مکان‌های تایلند دانست. ساختمان این عمارت بزرگ و زیبا در سال‌های دور محل زندگی خاندان سلطنتی بوده و پس از آن نیز به خانه دولت تایلند تبدیل شده است. این کاخ که بزرگ‌ترین کاخ کشور تایلند است قطعا با معماری متفاوت خود شما را شگفت زده خواهد کرد.

عمارت ویمانمک ؛ عکاسی با ساختمانی تمام چوبی

اگر شما از دسته افرادی هستید که به سازه های چوبی علاقه دارید، حتما از این مکان دیدن کنید زیرا این عمارت از معدود جاهایی است که تماما از جنس چوب ساج ساخته شده است. این عمارت زیبا تا مدتی محدود محل زندگی یک خاندان سلطنتی بود؛ ولی امروز به عنوان یک مراکز دیدنی بانکوک معرفی می‌شود.

زیارتگاه اراوان؛ زیارت در جایی مملو از ارواح اراضی

این زیارتگاه که در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در میان مسافران تور تایلند محسوب می‌شود در سال 1950 ساخته شده است. در کنار معماری جذاب این مکان، یکی از علل مشهور بودن آن افسانه ای است که در مورد آتن وجود دارد.  بسیاری از افراد می‌گویند که کنار این زیارتگاه یک هتل وجود دارد و به عقیده افرادی که در حال ساختن این بنا بودند، ارواح از ساخت این هتل ناراضی بودند و نارضایتی خود را به روش‌هایی به آن‌ها نشان می‌داده اند و به همین خاطر برای حفاظت از هتل این زیارتگاه را بنا نهادند تا از شرارت‌ ارواح در امان بمانند!

معبد آرونا؛ عبادت در حضور خدای سپیده دم

بسیاری از اراد تایلند را سرزمین معابد جهان می‌نامند و معبد زیبای آرونا نیز یکی از شناخته شده‌ترین معابد این کشور است. معبد آرونا که بسیاری آن را با نام معبد وات آرون نیز می‌شناسند، دارای ارتفاع ۷۹ متری است و نمای بسیار زیبایی دارد که با سرامیک‌های سفالی تزیین شده است. در این معبد دو مجسمه بزرگ قرار دارد که بنابر افسانه‌ های تایلند، نگهبانان معبد هستند. این معبد در حاشیه رود چائو فرایا و روی رود وا فو قرار گرفته که این موضوع جلوه ی بسیار دیدنی را به آن بخشیده است.

معبد وات فو؛ کشف راز سعادت‌مندی با بودای خفته

شاید شما هم مجسمه ی  بزرگ بودای خفته را دیده باشید و دلتان بخواهد که در سفر با تور بانکوک آن را ببینید. این مجسمه در معبدی با نام وات فو قرار دارد و به آن زیبایی خاصی بخشیده است. این پیکره دارای قد ۱۵ متری، طول ۴۶ متری و بدنه‌ای از جنس طلا است که همه ی این موارد باعث شده تا این مکان در بین گردشگران از محبوبیت ویژه ای برخوردار باشد. به علاوه در این معبد ظرف‌هایی پر از سکه‌ وجود دارد. این ظرف از در ورودی تا پیکره بودای خفته چیده شده است. تعداد این ظروف ۱۰۸ عدد است که در پشت آن تعبیری نهفته است. عدد ۱۰۸ بیانگر این است که برای دستیابی به سعادت همیشگی باید ۱۰۸ کار خیر و خوب انجام دهید.

جاهای دیدنی بانکوک - جاذبه های گردشگری بانکوک که از دیدنشان پشیمان نمی شوید!

تفریحات بانکوک؛ تا بی‌نهایت سرگرم شو!

اگر برای تفریح و سرگرمی به بانکوک آمده اید، باید این اطمینان را به شما بدهیم که قطعا به جای درستی قدم گذاشته اید. مردم این شهر مردمی شاد و سرزنده هستند و به همین خاطر به تفریحات خود بسیار اهمیت می‌دهند و برای اوقات فراغت خود انواع سرگرمی‌های جالب را به وجود آورده اند. مهم نیست  شمال یا جنوب این شهر بروید چون در هر بخش از آن می‌توانید کارهایی را انجام دهید که می‌توانند شما را ساعت‌ها مشغول کنند.

هتل بانیان تری؛ لمس ماه از نزدیک

در شصت و یکمین طبقه هتل بانیان تری در بانکوک، منظره ی جالبی وجود دارد که به سرگیجه و ماه معروف است. شما با رفتن به این مکان می‌توانید شهر بانکوک را در ارتفاع 200 متری در حالی که نوشیدنی خود را میل می‌کنید، بینید.در طبقه ۶۱ این هتل یک فضا با دیدی بدون محدودیت وجود دارد که شما آن‌قدر از زمین فاصله دارید که حس می‌کنید می‌توانید ماه را از نزدیک لمس کنید.

شهربازی دریم ورلد؛ تفریح در دیزنی لند

شهربازی دریم ورلد یکی از جالب‌ترین جاذبه های بانکوک است که می‌تاند لحظات به یادماندنی را برای شما رقم بزند. دریم ورلد از سه بخش دریم ورلد پلازا، منطقه پرماجرا و باغ رویایی منطقه خیالی تشکیل می‌شود. چیزی که این پارک را برای گردشگران جذاب می‌کند، قسمت پلازای پارک است که یک نمونه مشابه از پارک دیزنی لند آمریکا است و بازدید از آن می‌تواند نوستالژی های کودکی شما را برایتان زنده کند.

تفریحات بانکوک؛ تا بی‌نهایت سرگرم شو!

پارک لومپینی ؛ استراحت در محل تولد بودا

اگرچه مردم بانکوک بسیار شاد و پرشور هستند ولی اگر خواستید تا اوقاتی از سفرتان را در آرامش بگذرانید اصلا نگران این موضوع نباشید چون پارک لومپینی یک گزینه ی مناسب برای شما خواهد بود. نکته ی جالب در مورد این مکان این است که نام آن از شهر محل تولد بودا انتخاب شده است. مساحت این پارک ۵۰۰ هزار مترمربع است و در انواع فضای بازی و سرگرمی تمام سنین تعبیه شده است. بهترین زمان برای رفتن به این پارک صبح و دم غروب است زیرا در این بخش از روز، منظره ی پارک بسیار زیبا و رویایی خواهد شد.

چشیدن دوریان؛ شکم گردی با میوه ای عجیب

اگر شما از دسته افرادی هستید که به دنبال چشید طعم های جدید هستید، باید این خبر خوش زرا به شما بدهیم که تایلند بهترین مکان برای این‌مار است. در تایلند می‌توانید انواع میوه‌های جدید و غذاهای متنوع را بچشید و تجربه ی یک شکم گردی جذاب را داشته باشید. دوریان میوه‌ای خوش‌طعم و خوش‌رنگ است که در تایلند طرفدار زیادی دارد. ولی راجع به بوی آن نمی‌توان نظر قطعی داد؛ چرا که عده‌ای از آن بیزار هستند. بوی زننده این میوه تا جایی است که در مکان‌های عمومی مصرف آن ممنوع است. اگرچه برخی ممکن است با دیدن پوسته تیغ دار آن از خوردنش منصرف شوند ولی باید گفت که طعم این میوه چنان جذاب است که بسیاری حاضرند برای چشیدن دوباره آن به تایلند بازگردند.

محله چینی ها؛ غذا خوردن در جایی رنگارنگ

اگر شما به مکان‌هایی پر از رنگ‌های جذاب علاقه دارید باید حتما سری به محله ی چینی ها بزنید. این مکان که یکی از رنگارنگ‌ترین مکان‌های تایلند است، در میان مردم تایلند، با نام جاده یائومارت هم شناخته می‌شود. بازدید از این مکان فرصت خوبی است که در حین سفر به بانکوک، کمی هم با فرهنگ و سبک زندگی چینی‌ها آشنا شوید. این محله بهترین جا برای افراد شکم دوست است زیرا می‌توانند انواع غذاهای جدید و خوشمزه را امتحان کنند و از این تجربه لذت ببرند.

مزرعه و باغ وحش تمساح‌ها؛ سلفی با تمساح ها

تمساح ها یکی از ترسناک‌ترین خزنده های روی زمین هستند ولی اگر عاشق دیدن حیوانات غول‌پیکر و ترسناک باشید، می‌توانید به مزرعه و باغ وحش تمساح‌ها سری بزنید و تجربه‌ای متفاوت از تور تایلند برای خود بسازید. در این مکان علاوه بر تمساح، حیواناتی دیگری از جمله مثل میمون، شیر و فیل هم وجود دارند که شما در حین بازدید از باغ وحش می توانید آن‌ها را نیز ببینید.

آب و هوا و بهترین زمان سفر؛  در هوای شهر لبخندها قدم بزن!

همانطور که می‌دانید، کشور تایلند مثل کشور مالزی استوایی و گرم است و به دلیل قرارگیری در منطقه استوایی در طول سال، آب‌وهوای آن چندان دچار تغییر نمی‌شود. هوای بانکوک به طور کلی شامل دو بخش بوده که این دو بخش شامل آب هوای گرم و خشک و همچنین مرطوب می‌شود. آب‌وهوای این شهر در فصل بهار با گذشت روزها گرم‌تر می‌شود. دما در فصل بهار و تابستان در این شهر به تدریج افزایش می‌یابد و روزها در این شهر بسیار گرم هستند. به همین خاطر در فصل تابستان تعداد گردشگرانی که به تایلند سفر می‌کنند بسیار کم‌تر بوده و حتی زمان مناسبی برای سفر به بانکوک نیست. این موضوع درست در فصل پاییز و زمستان برعکس شده و گردشگران زیادی به علت خنکی هوا به شهر بانکوک سفر می‌کنند. لازم به ذکر است که بین ماه‌های می تا سپتامبر بیشترین بارندگی در این شهر وجود دارد. درجه حرارت ماهانه در این شهر برابر با ۴.۱ درجه سانتی‌گراد و درجه حرارت سالانه به صورت میانگین برابر با ۲۷.۸ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه سفر به تایلند - قبل از سفر به تایلند با هزینه‌هاش آشنا شو

پول رایج در سفر به بانکوک؛ خرج کردن در اینجا مثل آب خوردن است!

شاید رای شما سوال شود که در سفر به بانکوک باید از چه واحد پولی استفاده کنید، در واقع واحد رسمی و رایج پول تایلند بات (BAHT) است و ساتاناگ (Satang) زیر واحد یا همان واحد پول خرد این کشور است که هر بات نیز معادل 100 ساتانگ است. در این کشور پول به دو شکل اسکناس های کاغذی و سکه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام در ارزش‌های متفاوتی توزیع می‌شوند. اگر قصد سفر به بانکوک را دارید، باید بدانید که بهتر است به جای بات، پول خود را در ایران و در صرافی های معتبر به دلار تبدیل کنید، چرا که خرید بات تایلند در ایران به راحتی قابل انجام نیست  این موضوع می‌تواند شما را با دشواری‌هایی روبرو کند.

پول رایج در سفر به بانکوک

راه های دسترسی از فرودگاه بانکوک به مرکز شهر؛ جابه جایی برای هیچ کس سخت نیست!

اگر با بلیط هواپیما به بانکوک رفته اید، بد نیست بدانید بانکوک دو فرودگاه بین المللی دارد که با نام‌های سووارنابومی و دن موئنگ شناخته می شوند. البته مهم ترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه برای گردشگران تور تایلند، سووارنابومی است که در ۲۵ کیلومتری بانکوک قرار دارد. راه های دسترسی از این فرودگاه به مرکز شهر بانکوک به شرح زیر است:

مترو: متروی بانکوک یک خط ویژه مترو به نام ARL دارد که دسترسی از فرودگاه به مرکز شهر بانکوک را ممکن می کند. مسافران با خط ARL در حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا به مقصد برسند. هزینه سوار شدن این مترو نهایتا ۴۵ بات خواهد شد که در این کشور هزینه ی معقولی است.

اتوبوس: اتوبوس‌های فرودگاه را می‌توانید در طبقه سوم و چهارم سووارنابومی پیدا کنید. در این ایستگاه ۱۲ خط متفاوت وجود دارد که شما را به نقاط مختلفی از بانکوک می برند. با اتوبوس‌های فرودگاه حدود ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود ولی هزینه ی آن از مترو کمتر است و برابر ۳۵ بات است.

تاکسی: راحت‌ترین راه برای جابه ایی تا مرکز شهر تاکسی است. هزینه کرایه تاکسی‌های فرودگاه بسته به مسافتی که طی می‌کنند بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ بات خواهد شد که اگر بارهای شما زیاد باشد، این هزینه ارزشش را دارد.

دریافت ویزای تایلند در راهنمای سفر به بانکوک؛ بدون نگرانی چمدانت را ببند!

گرفتن ویزا یکی از فرایندهایی است که در سفرهای خارجی برای بسیاری از افراد معضل است ولی خبر خوبی که در سفر با تور بانکوک برای شما وجود دارد این است که برای اخذ ویزای تایلند نیازی به مراجعه حضوری به سفارت تایلند در تهران نیست. درخواست این ویزا به صورت الکترونیک و از طریق کارگزاری این کشور انجام می‌پذیرد. اما از آنجایی که فرآیند بررسی درخواست شما ممکن است طول بکشد، بهتر است حداقل یک هفته قبل از سفرتان، اقدام به درخواست ویزا تایلند کنید. چک لیست مدارک ترجمه شده ویزای تایلند به شرح زیر است:

  • تمکن مالی با حداقل 50 میلیون تومان برای هر نفر یا 100 میلیون تومان برای کل خانواده (به زبان لاتین با مهر و امضای بانک)
  • اصل پاسپورت با بیش از 6 ماه اعتبار و حداقل 2 صفحه خالی
  • 2 قطعه عکس 6×4 رنگی با پس زمینه سفید (عکس جدید)
  • کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت پشت و روی ملی (بدون نیاز به ترجمه)
  • واچر هتل 
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • فرم درخواست پر و امضا شده ویزای تایلند 
  • بیمه مسافرتی

دریافت ویزای تایلند در راهنمای سفر به بانکوک

اختلاف زمانی بانکوک با شهرهای ایران؛ طولی نمی‌کشد تا عادت کنی!

از آنجایی که ساعت رسمی کشور تایلند حدود ۲:۳۰ از ساعت ایران جلوتر است، بنابراین اگر در ایران حضور دارید و قصد دارید با شخصی دیگر در کشور تایلند تماس حاصل کنید؛ ابتدا می‌بایست اختلاف ساعت میان ایران و تایلند را در نظر داشته باشید. چرا که اگر در کشور ایران ساعت 20 شب باشد در بانکوک ساعت 22:30 شب است و ممکن است کمی زمان مناسبی برای تماس نباشد. اگر در مورد میزان زمان مورد نیاز برای پرواز خود سوال دارید نیز باید بگوییم که فاصله هوایی ایران با تایلند حدود ۵ الی ۶ ساعت بوده و شما با سپری کردن این زمان می‌‌توانید خود را از کشوری به کشور دیگر برسانید.

اختلاف ساعت ایران و تایلند - اختلاف ساعت ایران و تایلند چقدر است؟

معرفی بهترین مراکز خرید بانکوک؛ تا لحظه آخر خرید کن!

شهر بانکوک یکی از مدرن‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای تایلند است که دارای مراکز خرید مجللی است که هر کدام می‌توانند گردشگران را ساعت‌ها مشغول کنند. این شهر که در واقع پایتخت کشور هم محسوب می‌شود، یکی از پیشرفته ترین بخش‌های کشور است که اهمیت بسیاری به جاذبه های گردشگری آن داده شده است. اگر شما از دسته افرادی هستید که به پاساژگردی علاقه دارید، موارد زیر بهترین مراکز خرید بانکوک هستند.

  • مرکز خرید چاتوچاک
  • مرکز خرید آزیاتیک
  • بازار پراتونام
  • مرکز خرید سیام پاراگون
  • مرکز خرید پانتیپ پلازا
  • بازار اور تور کور
  • مرکز خرید سنترال ورد
  • بازار شبانه پات پونگ
  • گیسون پلازا

معرفی بهترین مراکز خرید رستوران بانکوک

کارهای ممنوعه در بانکوک؛ لطفا اینطور نباش!

هر شهر دارای قوانین مخصوص به خود است ک مردم آن شهر و حتی مسافران آن ملزم به رعایت آن موار هستند. شهر بانکوک اگرچه شهری مدرن محسوب می‌شود ولی مردم آن دارای آداب سنتی قدیمی نیز هستند که احترام به آن‌ها برایشان بسیار مهم است. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین کارایی که در حضور مردم بانکوک نباید انجام دهید، اشاره می‌کنیم.

  • دراز کردن پا در مقابل مقدسات
  • بی‌ احترامی به پادشاه و خاندان سلطنتی
  • دست زدن به سر افراد
  • کفش پوشیدن در مکان های مقدس
  • تخفیف گرفتن در هنگام خرید و فروش
  • دست دادن
  • عدم حفظ فاصله از زنان راهبه
  • استفاده از لباس نامناسب در معابد
  • عکس برداری از حیوانات اسیر شده
  • بی احترامی به معابد بودا
  • استفاده از دارو‌های غیر قانونی
  • صحبت کردن با صدای بلند

 شماره های ضروری؛ در سختی ها بسی امید هست!

اگرچه تصور بسیاری از ما از سفر، تجربه ای مملو از خاطرات جذاب و به یادماندنی است ولی اتفاقات ناگوار و حوادث نیز بخش غیرقابل اجتناب زندگی هستند که باید همیشه برای آن‌ها آماده باشیم. اگر قصد مسافرت به تایلند را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این شماره ها را در جایی ذخیره کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید راحت‌تر به موارد مربوطه دسترسی پیدا کنید.

  1. کد تلفن تایلند: ۶۶+
  2. کد تلفن بانکوک: ۰۲
  3. پلیس: ۱۹۱
  4. پلیس گردشگران: ۱۱۵۵
  5. آمبولانس: ۱۶۴۶
  6. آتش نشانی: ۱۹۹

کلام آخر

ما در این مقاله به طور مفصل به راهنمای سفر به بانکوک پرداختیم تا شما در زمان سفر به این شهر گردشگری با مشکلی روبرو نشوید و این مکان را به خوبی بشناسید. شهر بانکوک یکی از زیباترین شهرهای تایلند است پس شم می‌تانید با خیال راحت در تور بانکوک شرکت کنید و سفری دل‌چسب را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. اگر شما هم به این شهر سفر کرده اید یا در مورد آن اطلاعاتی دارید، ا در لحظه آخر خوشحال می‌شویم تا نظرات شما را در این بارع بدانیم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر