راهنمای سفر به پاتایا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/30
بازدید: 923
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

راهنمای سفر به پاتایا قرار است همه چیز درباره سفر به پاتایا را به شما بگوید. ما در اینجا صفر تا 100 سفر به پاتایا را به شما خواهیم گفت. دیگر نگران این مسائل نباشید که در سفر به پاتایا کجا اقامت کنید؟ چه چیزهایی بخرید؟ از کجاها دیدن کنید و با چه وسایل نقلیه ای در شهر تردد کنید. پاتایا از یک دهکده ماهیگیری کوچک به یکی از توسعه‌ یافته‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند تبدیل شده است. این شهر که بسیاری به جزیره پاتایا آن را می شناسند، اکنون مرکز بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ و مشهور بین‌المللی بوده و می‌توان مجموعه‌ای عالی از غذاخوری‌های باکلاس و زندگی پرجنب‌وجوش شبانه را در آن یافت. پاتایا همچنین سعی کرده تا امکاناتی را به ‌عنوان یک مقصد خانوادگی و مکانی برای گردشگرانی که قصد دارند برای مدت طولانی در آن‌جا ساکن شوند، فراهم سازد. در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. آب ‌و هوای پاتایا چطوره؟
    1. فصل خنک (آبان تا اسفند)
    2. فصل گرم (فروردین تا خرداد)
    3. فصل بارانی (تیر تا آبان)
  2. چه زمانی برای پاتایا شال و کلاه کنیم؟
    1. چرا باید در تابستان به پاتایا سفر کنیم؟ 
  3. سفر به پاتایا چه هزینه هایی رو دستمون می ذاره؟
    1. هزینه اخذ ویزای تایلند 
    2. گزینه های سفر به پاتایا و هزینه ها
    3. روش‌‌های رسیدن به پاتایا
    4. سرگرمی های پاتایا چقدر آب می خوره؟
    5. حمل‌ونقل در پاتایا گرونه؟
  4. سفر به پاتایا با کدام پرواز‌ها انجام می‌ شود؟
  5. سفر به پاتایا با تور بهتر است یا به ‌صورت شخصی؟
    1. راحتی و آسانی
    2. هزینه
    3. آزادی و انعطاف‌پذیری
    4. دسترسی به اطلاعات محلی
  6. آیا برای سفر به پاتایا ویزا لازم است؟
  7. راهنمای هتل‌ های معروف پاتایا
  8. در سفر به پاتایا غذا چی بخوریم؟
    1. تام یام گونگ سوپ میگو با طعم تند
    2. کای یانگ با خائو نیائو یا همان مرغ کبابی
    3. خا نیاو ماموانگ دسری با طعم انبه
    4. ساتای غذایی خیابانی و وسوسه انگیز
  9. این رستوران ها رو شکموها معرفی می کنن!
  10. از چه وسایل نقلیه ای در سفر به پاتایا استفاده کنیم؟
    1. تاکسی
    2. تاکسی موتوری
    3. اتوبوس
    4. اجاره موتورسیکلت
    5. ریکشا
    6. آیا می ‌توانم در پاتایا راننده شخصی داشته باشم؟
  11. چطور ارزان به پاتایا برسیم؟
  12. این جاهای دیدنی رو در سفر به پاتایا از دست ندید!
    1. در پاتایا شب زنده داری کنیم
    2. از این تفریحات غافل نشویم
    3. پاتایا در تابستان لذت بیشتری دارد
  13. هر آنچه باید درباره واحد پول پاتایا در سفر به پاتایا بدانید
  14. در سفر به پاتایا به کدام مراکز خرید برویم؟

راهنمای سفر به پاتایا

تور پاتایا - مشاهده قیمت تور و جزئیات کامل

آب ‌و هوای پاتایا چطوره؟

آب‌وهوای پاتایا در تمام طول سال گرم بوده و میانگین اوج دما به 29 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این شهر که در نزدیکی بالای خلیج تایلند قرار دارد، شاهد بارش‌های موسمی سالانه نیز است. در همین راستا این مکان سه فصل خنک، گرم و بارانی داشته که به شرح زیر هستند.

فصل خنک (آبان تا اسفند)

بهترین فصل سفر به پاتایا از آبان تا اسفند با آب‌وهوای عالی و باران بسیار کم و دمای معتدل است. میانگین بیشینه دما در حدود 31 درجه سانتی گراد بوده، در حالی‌ که کمترین آن در حدود 21-22 درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند. این فصل اوج گردشگری و بهترین زمان سفر به پاتایا به‌شمار می‌رود، بنابراین اگر می‌خواهید از پرداخت قیمت‌های بالا اجتناب نمایید، از قبل تور خود را رزرو کنید.

در این فصل با وجود جشن‌ها، پاتایا در بهترین حالت خود قرار دارد و سواحل مملو از مسافران از سراسر جهان هستند. تالار شهر پاتایا میزبان رویدادهای مختلف است، بازارها و مراکز خرید تخفیف زیادی را عرضه می‌دارند و فستیوال‌های برجسته غذای تایلندی در این فصل غذاهای لذیذی ارائه می‌دهند.

فصل گرم (فروردین تا خرداد)

فروردین، اردیبهشت و خرداد گرم‌ترین ماه‌ها با درجه هوایی تا 33 درجه سانتی‌گراد هستند. هوا در این ماه‌ها گرم و مرطوب و به طرز ناخوشایندی سوزان است. باران‌های گاه‌به‌گاه تا حدودی گرمای هوا را تسکین می‌دهند؛ اما به ‌اندازه‌ای نخواهند بود که این فصل برای گردشگری خوب باشد. حتی شب‌ها نیز با دمای 27 تا 25 درجه سانتی‌گراد، هوای گرمی دارند. اگرچه، این زمان از سال برای گردشگران اروپایی که به‌دنبال تعطیلات ساحلی به ‌دوراز زمستان‌های مرطوب در خانه هستند، مورد توجه است، سواحل عمدتا آرام به نظر می‌رسند.

اگر به‌دنبال تخفیف هستید و می‌خواهید در جشنواره Songkran که به مدت دو هفته در ماه فروردین برگزار می‌شود، شرکت کنید،  در این فصل از این شهر زیبای تایلند دیدن نمایید.

فصل بارانی (تیر تا آبان)

معمولا ماه‌های تیر تا آبان به‌دلیل بارش شدید و مکرر باران و انبوه پشه‌هایی که به‌دنبال خود می‌آورد، برای گردشگران فصل کم رفت‌وآمد خواهد بود. با این ‌حال، باران نیز باعث کاهش دما می‌شود. بالاترین دما در حدود 30 و حداقل در 27-25 درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند. با وجود این‌که بارها و رستوران‌های کوچک هنوز باز هستند، جمعیت کمتری در این زمان به چشم می‌خورد. مسافران با بودجه محدود باید این مسائل از سفر به پاتایا در تابستان را در نظر بگیرند؛ زیرا قیمت‌ها بسیار پایین هستند.

آب و هوای پاتایا چطوره/

همه چیز درباره پاتایا - پاتایا شهر گناه یا شهر سفرهای به یادماندنی؟!

چه زمانی برای پاتایا شال و کلاه کنیم؟

پاتایا مانند اکثر مناطق کشور تایلند دارای آب‌وهوایی استوایی است و تقریبا در تمام طول سال در آن گردشگران را مشاهده خواهید کرد. با این‌ وجود، بهترین زمان سفر به پاتایا از آبان تا اسفند بوده که هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد و عمدتا دلپذیر به نظر می‌رسد. این دوره همچنین فصل اوج گردشگری پاتایا محسوب می‌شود و بیشتر سواحل و سایر مکان‌های دیدنی مملو از بازدیدکنندگان هستند. در این زمان می‌توان انتظار دوره‌های کوتاه باران و روزهای منظم آفتابی روشن را داشت؛ اما سعی کنید همه رزروهای خود را از قبل انجام دهید؛ زیرا مکان‌های اقامتی فروخته می‌شوند و قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

چرا باید در تابستان به پاتایا سفر کنیم؟ 

کسانی که قصد دارند تا در رابطه با بودیسم و تاریخ باستانی پاتایا بیاموزند می‌توانند در تورهای تاریخی در فصل تابستان شرکت کنند. برنامه‌های تور شامل بازدید از مجموعه وات یانگ، جزیره نیلوفر آبی، معابد باستانی چین، سیام باستان و بسیاری از مکان‌های جالب دیگر در پاتایا و اطراف آن می‌شوند.علاقه‌مندان به ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز می‌توانند چهارچرخ سوار شوند، با پاراگلایدر پرواز کنند، بانجی جامپینگ را امتحان نمایند و حتی از فلای بورد روی سطح آب لذت ببرند. مسافرانی که تعطیلات خانوادگی را ترجیح می‌دهند، می‌توانند با فرزندانشان اوقات خوشی را سپری کرده و از باغ ‌وحش Nong Nooch، Khao Kheo Zoo، مزارع کروکدیل و مار، Oceanarium، دلفیناریوم و حتی Dream World در بانکوک بازدید کنند.

پاتایا تابستان

سفر به پاتایا چه هزینه هایی رو دستمون می ذاره؟

سفر کردن همواره با هزینه‌هایی همراه است؛ گاه بسته به فصل سفر، این میزان هزینه کم و گاه می‌تواند زیاد باشد. سفر به پاتایا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هزینه‌هایی شامل هزینه‌های تور، اقامت در این شهر، هزینه‌های غذا، حمل‌ونقل و... را در برمی‌گیرد. توجه به این نکته ضروری است که همیشه راهی برای سفر وجود دارد و شروع سفر و تجربه جهان از نزدیک بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به‌ سادگی توقعات خود را کاهش داده و یک سفر معمولی و در عین‌ حال جذاب را آغاز نمایید.

هزینه اخذ ویزای تایلند 

ویزای تایلند در دو نوع سینگل و ۶ ماهه صادر می‌شود. ویزای سینگل تایلند معمولا به همراه تور تایلند اقدام می‌شود و حدودا 55 یورو هزینه دارد. ویزای مولتی ۶ ماهه تایلند نیز با مبلغ 150 یورو درخواست می‌شود.

هزینه اخذ ویزای تایلند

هزینه های سفر به پاتایا - همه هزینه هایی که قبل از سفر به پاتایا باید بدانید!

گزینه های سفر به پاتایا و هزینه ها

برای رفتن به این شهر پرطرفدار تایلند گزینه‌های بسیاری جهت سفر وجود دارند که به شرح زیر هستند.

  • تور پاتایا: بهترین روشی که می‌توان از برخی دغدغه‌ها رهایی یافت، استفاده از تور است. از این رو برای سفر به پاتایا بهتر است تور پاتایا را انتخاب کنید تا بدون هیچ زحمت و دردسری راهی این شهر شوید. تورهای پاتایا 7 شب و 8 روزه هستند که هزینه آن‌ها نسبت به انتخاب شما متغیر خواهد بود.
  • تور‌های ترکیبی پاتایا: این تور‌ها معمولا 6 تا 7 شب به طول می‌انجامند و شامل بازدید از بانکوک یا پوکت نیز می‌شوند. قیمت مجموع این شیوه سفر نیز بستگی به موارد انتخابی شما مانند ایرلاین مورد نظر، هتل و... دارد.

روش‌‌های رسیدن به پاتایا

در نظر داشته باشید که هیچ پرواز مستقیمی از تهران به پاتایا وجود ندارد و ابتدا باید به بانکوک برسید و سپس به این شهر بروید. حال در این میان می‌توانید از راه‌های دیگری جهت سفر به این شهر استفاده کنید که به شرح زیر هستند.

هزینه رسیدن به پاتایا با قطار

  • بلیط قطار بانکوک - پاتایا: 700 تا 1800 بات تایلند.
  • روزانه یک قطار از بانکوک به پاتایا حرکت می‌کند.

هزینه رسیدن به پاتایا با اتوبوس

  • بلیط اتوبوس بانکوک - پاتایا: 160 تا 800 بات تایلند.
  • این سفر تقریبا 2.5 تا 3 ساعت طول می‌کشد و قیمت بلیط آن براساس کیفیت، امکانات و موقعیت اتوبوس‌ها متفاوت خواهد بود.

هزینه رسیدن به پاتایا با مینی ون

  • هزینه مینی ون بانکوک - پاتایا: 1500 تا 290 بات تایلند.
  • برای سوار شدن به مینی‌بوس یا ون از بانکوک به پاتایا، لازم است که به ایستگاه BTS در نزدیکی بهابرگی یادبود پیروزی بروید.

هزینه رسیدن به پاتایا با تاکسی

  • کرایه تاکسی از بانکوک به پاتایا: تقریباً 2700 تا 3300 بات تایلند.

مالیات خروج

  • سفر به پاتایا شامل هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه ویزا، هزینه تور، حمل‌ونقل و مالیات خروج می‌شود. با در نظر گرفتن این عوامل و برنامه‌ریزی براساس آن، می‌توانید بودجه خود را به‌طور موثر برآورد و مدیریت کرده و سفری آرام و لذت‌بخش را به پاتایا تضمین کنید.

هزینه اتوبوس به پاتایا

تور تایلند - ارزان ترین تورهای ترکیبی تایلند (بانکوک، پاتایا، پوکت)

سرگرمی های پاتایا چقدر آب می خوره؟

همان‌طور که می‌دانید، پاتایا یک شهر ساحلی جذاب با جاذبه‌ها و تورهای متنوع برای ارائه است. پاتایا تفریحات زیادی را در خود جای داده که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. بسته به نوع تفریحات قیمت آن‌ها از 500 بات تا 2000 بات متغیر است. می‌توانید از پارک‌های آبی مانند رامایانا یا تفریحات طبیعی مانند باغ‌ وحش سریراچارا استفاده کنید.

حمل‌ونقل در پاتایا گرونه؟

پاتایا شهر بسیار بزرگی نبوده، بنابراین مترو، تراموا یا اتوبوس‌های سریع را در خیابان‌های آن نخواهید دید. تنها گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی در پاتایا اتوبوس‌های محلی، سانگتئو (وانت‌بار)، تاکسی‌های موتورسیکلت و تاکسی‌های معمولی هستند. هزینه‌ها برای این وسایل از 10 بات تا 2500 بات محاسبه می‌شود.

هزینه حمل و نقل در پاتایا

سفر به پاتایا با کدام پرواز‌ها انجام می‌ شود؟

از آنجایی که پرواز مستقیم به پاتایا وجود ندارد، پروازهای خروجی از بانکوک به پاتایا معمولا با ایرلاین‌های زبر انجام می‌شوند:

  • فلای دبی
  • امارات
  • ایرلاین بانکوک

سفر به پاتایا با کدام پرواز‌ها انجام می‌ شود؟

سفر به پاتایا با تور بهتر است یا به ‌صورت شخصی؟

تصمیم برای سفر به پاتایا با تور یا به‌صورت شخصی بستگی به عوامل مختلفی دارد که باید در نظر گرفته شوند. در زیر برخی از این عوامل را بررسی خواهیم کرد:

راحتی و آسانی

سفر با تور معمولا بسیار آسان است، زیرا همه جزئیات سفر از جمله حمل‌ونقل، اقامتگاه و تورها توسط اپراتور تور تنظیم می‌شوند. همچنین شما به برنامه‌ریزی و سازماندهی وقت خود نیازی ندارید و می‌توانید زمان خود را برای استراحت و لذت‌ بردن از سفر صرف کنید.

هزینه

 سفر با تور ممکن است اقتصادی‌تر باشد، زیرا توراپراتورها به‌دلیل خرید عمده تورها و همچنین مذاکره با هتل‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل، قیمت‌های مناسبی را ارائه می‌دهند؛ اما اگر خودتان سفر کنید و تمام جزئیات را برنامه‌ریزی نمایید، ممکن است در شرایطی بتوانید هزینه‌ها را کاهش دهید و براساس بودجه خود تصمیم‌گیری کنید.

آزادی و انعطاف‌پذیری

با سفر به‌صورت شخصی، شما کامل‌ترین آزادی و انعطاف را برای برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های خود خواهید داشت. شما می‌توانید تاریخ سفر، مدت ‌زمان اقامت، انتخاب مکان‌ها و برنامه‌های خود را به‌ دلخواه خود تعیین کنید.

دسترسی به اطلاعات محلی

توراپراتورها عموما اطلاعات جامعی درباره مقصد سفر و جاذبه‌های محلی ارائه می‌دهند؛ اما با سفر به‌صورت شخصی، شما می‌توانید بیشتر در رابطه با مقصد خود بخوانید و اطلاعات دقیق‌تری را به‌دست آورید.

به‌طور کلی، اگر شما  در سفر به‌ راحتی و سهولت بیشتری دسترسی داشته و علاقه‌مند به ارتباط با گروهی از مسافران باشید، سفر با تور می‌تواند بهترین گزینه باشد؛ اما اگر آزادی و انعطاف بیشتری را ترجیح می‌دهید و به تجربه‌ کردن سفر به شیوه خود تمایل دارید، سفر به‌صورت شخصی ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد.

سفر شخصی به پاتایا یا گروهی؟

راهنمای سفر به تایلند | از کدام شهرها و جزایر تایلند دیدن کنیم؟

آیا برای سفر به پاتایا ویزا لازم است؟

برای سفر به پاتایا از ایران، شهروندان ایرانی برای ورود و سفر به پاتایا باید از قبل ویزای این کشور را دریافت کنند. برای این منظور، شما باید به سفارت یا کنسولگری تایلند در ایران مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید و درخواست ویزا را به ثبت برسانید. همچنین می‌توانید این مراحل را از طریق آژانس هواپیمایی مورد نظر نیز انجام دهید. ویزای تایلند می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد، از جمله ویزای توریستی که برای سفرهای تفریحی و توریستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره نوع ویزا و مدارک مورد نیاز، بهتر است با سفارت یا کنسولگری تایلند در ایران تماس گرفته یا وب ‌سایت رسمی آن‌ها را مطالعه کنید.

راهنمای هتل‌ های معروف پاتایا

شهر پاتایا هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی زیادی را در خود جای داده که برخی از معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • هتل ساحلی سنتارا گرند میراژ پاتایا
  • هتل بستون پاتایا
  • استراحتگاه اقیانوس مرکور پاتایا
  • هتل و اقامتگاه آربور
  • هتل وونگ آمات
  • هتل هالیدی اکسپرس
  • هتل سنتر پوینت پرایم پاتایا
  • هتل مود پاتایا

هتل‌ های معروف پاتایا

در سفر به پاتایا غذا چی بخوریم؟

پاتایا، شهری فریبنده در تایلند و بهشتی خیره‌کننده بوده که با سواحل شنی بکر، زندگی شبانه پرجنب‌وجوش و غذاهای لذیذ تایلندی مزین شده است. چه در واکینگ استریت کاوش کنید و چه در زیبایی‌های ساحلی غوطه‌ور شوید، پاتایا رستوران‌ها و غذاهای خیابانی وسوسه‌انگیزی را ارائه می‌دهد که فورا ذائقه شما را نوازش می‌کنند. غذاهای تایلندی ترکیبی هماهنگ از مواد متنوع هستند که بشقابی از طعم‌های لذیذ را ارائه می‌دهند.

باتوجه ‌به نزدیکی آن به ساحل، پاتایا دارای مجموعه‌ای استثنایی از غذاهای دریایی تازه و نفیس است. برای اطمینان از این‌که غذاهای محلی تایلندی را میل می‌کنید، فهرستی جامع را در اختیار شما قرار خواهیم داد که به شرح زیر است.

تام یام گونگ سوپ میگو با طعم تند

ذات کشور تایلند را از طریق غذای خوش‌طعم تام یام تجربه کنید. این سوپ تند میگو یک غذای لذیذ بوده که با میگو و قارچ تازه تهیه می‌شود و به‌راحتی در رستوران‌های متعدد در سراسر پاتایا موجود است.

کای یانگ با خائو نیائو یا همان مرغ کبابی

از ترکیب همیشه رضایت‌بخش مرغ کبابی و برنج با کای یانگ و کائو نیائو لذت ببرید. این غذای خیابانی محبوب در پاتایا یک غذای ضروری است، مخصوصا برای کسانی که طعم‌های ملایم‌تری را ترجیح می‌دهند. مرغ ترش شده با سیر، لیمو، سس سویا تایلندی و سس ماهی، به طرز ماهرانه‌ای کباب شده و در کنار برنج برای یک تجربه لذت‌بخش سرو می‌شود.

خا نیاو ماموانگ دسری با طعم انبه

از خودتان با دسر سنتی تایلندی معروف به برنج انبه چسبناک، ترکیبی لذت‌بخش از انبه تازه و طعم‌های غنی، پذیرایی کنید. این دسر رنگارنگ دارای برنج چسبناک، شیر نارگیل، شکر خرما و انبه است.

ساتای غذایی خیابانی و وسوسه انگیز

ساتای یک غذای خیابانی محبوب در بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی، یک غذای وسوسه‌انگیز است که از گوشت ترش آب‌دار به سیخ کشیده شده روی چوب تهیه می‌شود. در پاتایا، انواع مختلفی از ساتای از جمله گوشت خوک، مرغ و حتی ماهی را خواهید یافت. ترکیب غیرقابل‌ مقاومت گوشت آب‌دار، ساتای را به محبوبیت زیادی در بین مردم محلی و بازدیدکنندگان رسانده است.

غذاهای محلی پاتایا

بهترین کافی شاپ های پاتایا | از نوشیدنی های خوشمزه محلی تا کافی های طعم آشنا بین المللی!

این رستوران ها رو شکموها معرفی می کنن!

در این شهر رستوران‌های بسیاری  وجود دارند که طیف متنوعی از غذاها و تجربه‌های غذاخوری را ارائه می‌دهند. سه رستوران برتر پاتایا به شرح زیر هستند.

رستوران رویال گریل با استیک‌هایی لذیذ

این رستوران مجلل واقع در هتل رویال کلیف بیچ، فضایی باصفا را ارائه می‌دهد و در استیک‌های لطیف و انتخاب گسترده‌ای از شراب‌های خوب تخصص دارد.

رستوران و بار The Glass House Beachfront جایی برای دوستداران غذاهای دریایی

این رستوران که در ساحل Jomtien قرار دارد، محیطی خنک و رمانتیک با مناظر خیره‌کننده را فراهم کرده است. این رستوران در طبخ غذاهای دریایی تخصص داشته و طیف گسترده‌ای از غذاهای تایلندی و غربی را ارائه می‌دهد.

رستوران رادیوس : غذاخوری در فضای باز

این سالن غذاخوری در فضایی باز در کیپ دارا ریزورت واقع شده و منظره‌ای پانوراما از خلیج پاتایا را ارائه می‌دهد. این رستوران ترکیبی از غذاهای آسیایی و اروپایی از جمله لازانیا، سوشی، ساشیمی و غذاهای تایلندی را سرو می‌کند.

معروف‌ترین رستوران‌های پاتایا

از چه وسایل نقلیه ای در سفر به پاتایا استفاده کنیم؟

در پاتایا، مقصد گردشگران بسیاری از سراسر جهان، انواعی از وسایل نقلیه برای رفت‌وآمد در شهر و بازدید از جاذبه‌های محلی وجود دارند. در این بخش تعدادی از وسایل نقلیه معمول در پاتایا آورده شده‌اند:

تاکسی

تاکسی‌ها در پاتایا به‌طور وسیعی در دسترس هستند. شما می‌توانید تاکسی‌های عمومی را در خیابان‌ها بیابید یا از طریق اپلیکیشن‌های تاکسی تلفن همراه درخواست خود برای تاکسی را ثبت نمایید.

تاکسی موتوری

تاکسی‌های موتوری یا "موتوتکسی" نیز راهی سریع و ارزان‌تر برای رفت‌وآمد در شهر هستند. شما می‌توانید با توافق قبلی با راننده از این خدمات استفاده کنید.

اتوبوس

در پاتایا، اتوبوس‌های عمومی به ‌عنوان یک گزینه ارزان‌قیمت برای رفت‌وآمد در شهر و به مناطق اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پاتایا دارای شبکه‌ای از خطوط اتوبوس عمومی است که شما را به اکثر مناطق شهری و جاذبه‌های گردشگری منتقل می‌کند.

چه وسایل نقلیه ای در پاتایا وجود دارند؟

اجاره موتورسیکلت

اجاره موتورسیکلت‌های سواری (موتوسایکل) برای بسیاری از گردشگران جذاب است. با اجاره موتورسیکلت، شما می‌توانید به ‌آسانی در شهر حرکت کرده و از جاذبه‌ها و مناطق مختلف بازدید کنید.

ریکشا

ریکشاها یا "سایکل تاکسی" نیز یک گزینه محبوب برای حرکت در معابر شلوغ پاتایا به‌حساب می‌آیند. این وسیله نقلیه سبک و قدیمی، به‌صورت دستی توسط راننده حرکت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا به‌ آرامی شهر را پیمایش کنید.

آیا می ‌توانم در پاتایا راننده شخصی داشته باشم؟

بله؛ در پاتایا می‌توانید راننده شخصی داشته باشید. برخی از گردشگران، به‌خصوص زمانی که قصد بازدید از چندین جاذبه یا محل را دارند و به حمل‌ونقل شخصی نیازمند هستند، از خدمات رانندگی شخصی بهره می‌برند. برای داشتن یک راننده شخصی در پاتایا، شما می‌توانید به هتل خود مراجعه کنید و از آن‌ها درخواستی مبنی بر ارائه خدمات راننده شخصی داشته باشید. بسیاری از هتل‌ها خدمات اجاره خودروی شخصی یا رزرو تاکسی شخصی را برای مهمانان خود فراهم می‌کنند.

آیا می ‌توانم در پاتایا راننده شخصی داشته باشم؟

چطور ارزان به پاتایا برسیم؟

در رابطه با راه‌های سفر ارزان به پاتایا، شما می‌توانید از طریق هواپیما به فرودگاه بین‌المللی پاتایا - اوتاپائو (U-Tapao) سفر کنید. همچنین، می‌توانید از بانکوک به‌وسیله قطار، اتوبوس یا خودرو به پاتایا بروید. وسایل نقلیه عمومی نیز مانند اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها برای رفت‌وآمد و رسیدن به پاتایا در دسترس هستند.

این جاهای دیدنی رو در سفر به پاتایا از دست ندید!

پاتایا دارای جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی فراوانی است. شما می‌توانید به شهر قدیمی پاتایا، جزیره کورال آیلند، باغ حیوانات نونگ نوچ، پارک تفریحی و آبی، واکنجونگ و تپه بودا و آیین بودایی و... مراجعه کنید و خاطرات خوبی را برای خود به ثبت برسانید.

جاهای دیدنی پاتایا

جاهای دیدنی پاتایا | بهترین جاهای دیدنی پاتایا که نباید از دست دهید!

در پاتایا شب زنده داری کنیم

شب‌های پاتایا مملو از جذابیت‌های خاص است. شما می‌توانید به خیابان واکنجونگ و منطقه جنوبی (Walking Street) بروید که بارها، کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تجاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، نمایش‌های نوری ساحل پاتایا و بارهای روی قایق‌ها نیز محبوبیت زیادی در پاتایا دارند.

از این تفریحات غافل نشویم

در پاتایا، شما می‌توانید از فعالیت‌های آبی مانند غواصی، شنا، ورزش‌های جت اسکی و قایقرانی لذت ببرید. همچنین، بازدید از پارک‌های تفریحی، بازی‌های هیجان‌انگیز، تورهای ماجراجویی طبیعت و مشاهده نمایش‌های شگفت‌انگیز با دلفین‌ها و حیوانات دریایی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است.

پاتایا در تابستان لذت بیشتری دارد

تایلند کشوری زیبا و متنوع است که هر چیزی برای ارائه به گردشگران دارد. اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید، می توانید در پاتایا و تفریحات آبی آن لذت ببرید. اگر به دنبال آرامش و استراحت هستید، می توانید در یکی از سواحل پاتایا اقامت کنید و از حمام آفتاب پاتایا لذت ببرید. علاوه بر این، پاتایا هر ساله در تابستان میزبان فستیوال های جذاب و نشاط انگیزی است که تجربه سفر شما را به یادماندنی تر می کند.

تفریحات تابستانه و زمستانه پاتایا

تفریحات پاتایا - اگر قصد سفر به پاتایا را دارید برای آشنایی با تفریحات آن اینجا کلیک کنید.

هر آنچه باید درباره واحد پول پاتایا در سفر به پاتایا بدانید

پاتایا، یک شهر توریستی است و اغلب خدمات و محصولات در آن به دلار آمریکا و بات تایلندی قیمت‌گذاری می‌شوند. در پاتایا، شما می‌توانید از سرویس‌های ارزی موجود در بانک‌ها، صرافی‌ها و سرویس‌های تبدیل ارز در مکان‌های گردشگری استفاده کنید. واحد پولی کشور تایلند بات یا بت (Baht) است. واحد پول خرد در این کشور با نام ستنگ (satang) خوانده می‌شود. هر ۱ بات معادل ۱۰۰ ستنگ است. واحد پول تایلند با علامت انحصاری (THB) نوشته می‌شود.

در سفر به پاتایا به کدام مراکز خرید برویم؟

شهر پاتایا در تایلند، مقصدی محبوب برای گردشگران است. این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی، دارای مجموعه ای از مراکز خرید و بازارهای متنوع نیز می باشد. مراکز خرید پاتایا از انواع مختلف، از جمله مراکز خرید مدرن و لوکس گرفته تا بازارهای شبانه و محلی تشکیل شده است. اگر به دنبال خرید در پاتایا هستید، می توانید به خیابان Beach Road مراجعه کنید. این خیابان، که در امتداد ساحل قرار دارد، یکی از اصلی ترین مراکز خرید پاتایا است. در خیابان Beach Road، می توانید انواع فروشگاه ها، از جمله فروشگاه های لباس، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی و سوغاتی را پیدا کنید. همچنین، در این خیابان، بازارهای شبانه ای نیز وجود دارد که در آن ها می توانید اجناس باکیفیت و ارزان پیدا کنید. برای دسترسی به خیابان Beach Road، می توانید از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید. با توجه به محبوبیت این منطقه، ترافیک در آن می تواند سنگین باشد.

 مراکز خرید معروف پاتایا

بهترین مراکز خرید پاتایا - برای خرید از پاتایا بهترین مراکز خریدی که میتونید ازشون خرید کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم کامل ترین راهنمای سفر به پاتایا را برای شما خوانندگان عزیز مجله گردشگری لحظه آخر شرح بدهیم. از آب و هوا و بهترین زمان سفر به پاتایا شروع کردیم تا هزینه های سفر و روش های رسیدن به پاتایا را شرح دادیم. در پاتایاگردی مان به بهترین هتل ها و رستوران ها و غذاهای پاتایا رسیدیم و در میانه راه سری به جاذبه های گردشگری پاتایا زدیم و غرق لذت و سرگرمی شدیم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، خوشحال و قدردانیم. لطفا مطالب ما را به دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظر خود را درباره پاتایا و این مطلب با ما در میان بگذارید. 

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. عسگری عسگری 1402/05/30
    2 نفر پسندیدند
    مرسی چقدر با جزئیات درباره همه چیز توضیح دادین واقعا آدم دلش می خواد یه سفر به پاتایا بره.
  2. عسگری لحظه آخر 1402/05/30
    2 نفر پسندیدند
    سلام عسگری عزیز، از اینکه محتوای مقاله مون براتون مفید بوده خوشحالیم. مطالب مربوط به راهنمای سفر به پاتایا، شهر پاتایا، جاهای دیدنی پاتایا، هزینه های سفر به پاتایا و خیلی از مقالات دیگه هست که شما می تونید از مجله گردشگری لحظه آخر بخونید.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر