مجموعه تفریحی هامون

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/06
بازدید: 2043
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

امروزه یکی از مقاصد گردشگری محبوب و پر طرفدار در دنیای اطراف ما، مربوط به جزیره زیبا و دیدنی قشم است. این جزیره به دلیل مراجعه متعدد مسافران و حضور مردمان بومی در این منطقه، روز‌به‌روز به امکانات خود می‌افزاید تا مراجعه‌کنندگان سفر خوبی را در این جزیره تجربه نمایند. در حال حاضر جزیره قشم دارای هتل‌های لوکس و مجلل، مراکز خرید با دسترسی آسان و قیمت مطلوب، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های فرهنگی و... بسیار زیادی است؛ که در واقع این امکانات و مزایای بیشتر آن نسبت به سایر مناطق مجاور آن سبب شده تا افراد بیشتر به دنبال سفر به این منطقه باشند.

مجموعه تفریحی هامون قشم

پارک هامون قشم کجاست؟

در جزیره قشم مکان‌هایی تحت عنوان جاذبه‌های گردشگری این منطقه وجود دارد که شما مسافران عزیز یا مردمان بومی این جزیره می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط و علاقه خود، یکی از آنان را انتخاب کرده و به آنجا مراجعه کنید. این مجموعه تفریحی دسترسی بسیار آسانی دارد و برای شما علاقه‌مندان این امکان را میسر ساخته است تا با استفاده از تاکسی‌های موجود در میدان پاسداران به این مرکز تفریحی عزیمت کنید. در بزرگراه خلیج فارس که در بخش شرقی جزیره قشم واقع شده است، این مرکز تفریحی قرار داشته و امکان ورود به آن از طریق بندر لافت، جاده لافت، شهر درگهان و میدان قشم وجود دارد.

تور قشم لحظه آخری - بدون تخفیف به قشم سفر نکن؛ تخفیف 20 الی 70 درصدی روی آفر های ویژه لحظه آخر

چه تفریحاتی در مجموعه تفریحی هامون قشم وجود دارد؟

مرکز تفریحی هامون نیز همانند سایر مراکز تفریحی دیگر دارای امکانات متعدد و متنوعی بوده که نکته جالب در این مرکز تفریحی آن است که تفریحات موجود در آنجا تمام سلایق را شامل می‌شود؛ که این موضوع به مراجعه‌کنندگان این امکان را می‌دهد که یک یا چند نمونه از این تفریحات را انتخاب نموده و در آن حضور یابند.

اسب سواری و کالسکه در پارک هامون

یکی از جذاب‌ترین و استثنایی‌ترین تفریحات این مجموعه، اسب سواری و کالسکه بوده که طرفداران مخصوص به خود را دارد. پیش از مراجعه برای حضور در مکان‌های مختص این تفریح، اساتید مجربی برای آموزش برخی نکات حضور دارند که شما می‌بایست پس از تحویل لباس و تجهیزات مناسب به آنجا مراجعه کنید و آموزش‌های لازم را نسبت به طرز سواری کاری و اصول اولیه آن آموزش ببینید. لازم به ذکر است هزینه پرداختی جهت شرکت در این تفریح بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و تقریباً امکان حضور در آن برای همه افراد میسر خواهد بود.

اسب سواری در هامون

ورزش های ساحلی

در میان تمام مسافران و افراد بومی این منطقه، کسانی حضور دارند که مایل به شرکت در تفریحات ساحلی هستند. مرکز تفریحی هامون نیز به سبب مجاورت آن با بخش ساحلی جزیره قشم، زمین‌های مخصوصی را جهت انواع و اقسام بازی‌ها چون هندبال، والیبال و فوتبال تعبیه نموده‌اند که استفاده از آن مستلزم پرداخت مبلغی ناچیز است. به شما این اطمینان را می‌دهیم که به علت تعدد افراد و کیفیت مطلوب زمین‌های بازی، دقایق خاطره‌انگیزی را در این مکان سپری خواهید نمود.

سواحل قشم - معرفی بهترین ساحل‌های بزرگترین جزیره اقتصادی خلیج فارس یا قشم!

ورزش های ساحلی

سالن های ورزشی مجموعه تفریحی هامون قشم

شاید برای شما جالب باشد که این مجموعه تفریحی برای تمامی سبک‌ها و سلیقه‌ها نیز امکانات لازم را فراهم نموده است. به دلیل اینکه در فضای ساحلی امکان بازی به طور اصولی وجود نداشته باشد، سالن‌هایی مخصوص برای انجام ورزش‌هایی چون هندبال، فوتبال، والیبال، پینگ پنگ، فوتبال دستی و... احداث شده است.

دوچرخه سواری در مجموعه هامون قشم

اگر به دوچرخه سواری در محیطی مشخص و با رعایت تمامی قوانین علاقه‌مند هستید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اندک برای مدت زمانی مشخص دوچرخه‌ای باب میل خود را کرایه نموده و چند ساعتی را همراه با دوچرخه به مناطق اطراف رهسپار شوید. البته لازم به ذکر است مسیر تردد دوچرخه سواران شامل فضای داخلی مرکز تفریحی هامون می‌شود که همین امر تضمین ‌کننده آرامش و امنیت شما عزیزان است.

تفریحات قشم برای کودکان - معرفی جاهای دیدنی و تفریحات آبی و غیرآبی

دوچرخه سواری در هامون

 

قایق رانی

از آنجا که اسکله هامون در نزدیکی این مرکز تفریحی قرار دارد، این امکان را برای مراجعه‌کنندگان فراهم می‌سازد تا در صورت تمایل از امکانات قایق رانی در محیط حوضچه هامون برخوردار شوند. قایق رانی لذت بسیار زیادی دارد و می‌تواند شما را با مناظر زیبای حوضچه هامون آشنا سازد.

جت اسکی از تفریحات هیجان انگیز پاک هامون در قشم

جت اسکی‌های این مجموعه نیز دارای ظرفیت تک نفره و دو نفره هستند، که در صورت علاقه می‌توانید از لذت آن‌ها نیز برخوردار شوید. هیجان این دسته از تفریحات آبی کمی بالا بوده و می‌بایست برای انتخاب آن کمی شجاع و بی‌پروا باشید.

جت اسکی

اسکی روی آب در ساحل مجموعه تفریحی هامون

با یکبار انجام تفریح دریایی اسکی روی آب به شما این اطمینان خاطر را می‌دهیم که این بخش به تفریح همیشگی شما مبدل خواهد شد. شما با استفاده از یک طناب به یک قایق متصل شده است، می‌توانید تا چندین دقیقه با استفاده از تجهیزات مناسب روی آب شناور بمانید و لذت حضور میان آب‌های این جزیره را با تمام وجود لمس کنید.

اسکی روی آب

امکانات مجتمع تفریحی هامون در قشم

همانطور که مستحضر هستید مرکز تفریحی هامون دارای بخش‌های مختلفی چون تفریحات ساحلی، بازی‌های متنوع، کافه‌ها مجلل، رستوران‌های سنتی و... است. به بیانی دیگر شما می‌توانید پس از گذراندن لحظاتی خوش و کسب لذت از بخش‌های مختلف این مجموعه، به یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های این مجموعه مراجعه کنید و با انتخاب نوشیدنی و غذای مورد علاقه خود، لذت‌تان را از این سفر تکمیل نمایید. پیشنهاد می‌کنیم به‌عنوان یکی از وعده‌های غذایی از غذا‌های بومی این جزیره نیز نوش جان کنید تا طعم لذت‌بخش آن برای همیشه در خاطر شما ماندگار شود.

امکانات

ساعت کار مجتمع تفریحی هامون قشم

این مجموعه به علت استقبال مردمان بومی و مسافران ساعت کاری بسیار منعطفی دارد تا بتوان با خیالی آسوده و در زمان دلخواه به مجموعه تفریحی هامون سر زد، یعنی شما می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۴ به این مرکز مراجعه کنید و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

چه زمانی برای رفتن به مجتمع تفریحی هامون قشم مناسب است؟

زمان خاصی را برای حضور در جزیره قشم نمی‌توان در نظر گرفت؛ چرا که سلیقه افراد متفاوت بوده و نباید آن را به سلیقه تمامی افراد تعمیم داد. با توجه به نظرات مسافران، مردمان بومی و گزارشات هواشناسی فصل‌های بهار و پاییز برای حضور در این جزیره بسیار مناسب هستند؛ چون در این زمان هوا از دمای مناسبی برخوردار بوده و همین امر موجب می‌شود که افراد به بیماری‌های موجود در فصل تابستان و زمستان دچار نشوند.

جاهای دیدنی قشم در شب - جاهای دیدنی که میتونید در شب های قشم ببینید

بهترین زمان بازدید

توصیه های مهم برای بازدید از مجتمع هامون قشم

آگاهی به برخی نکات حین سفر به مناطق شرجی چون جزیره قشم می‌تواند علاوه‌بر داشتن سفر خوب، ما را از انواع و اقسام بیماری‌ها و مشکلات دور سازد. بدین منظور به این نکته توجه داشته باشید که دمای قالب این منطقه ممکن است شرجی یا گرم باشد؛ برای رفع این موضوع و عدم مواجهه با مشکلات ناشی از گرمای هوا به همراه داشتن کرم ضد آفتاب، عینک مخصوص و لباس مناسب توصیه می‌شود. همچنین این مجموعه امکان کمپینگ و برپایی چادر را برای افراد مراجعه‌ کننده فراهم نموده است. شما می‌توانید با به همراه داشتن وسایل مخصوص، مدت زمان دلخواه خود را در این مکان سپری کنید.

جاهای دیدنی قشم - دیدنی های قشم را بهتر بشناسید

توصیه های مهم درباره  بازدید

مراکز خرید نزدیک مجتمع تفریحی هامون قشم

قطعاً مراجعه به مراکز خرید متعبر و شناخته شده چون مرکز خرید ستاره و مرکز خرید سیتی سنتر می‌تواند لذت این سفر و حضور در این جزیره را چندین برابر سازد. پیشنهاد می‌کنیم با در نظر گرفتن بعد مکانی و مسافت شما نسبت به هر کدام از این مراکز خرید، یکی از آنان را انتخاب نموده و به آنجا مراجعه نمایید.

مرکز خرید ستاره قشم

یکی از مزایایی که قشم را به مقصدی محبوب و دوست داشتنی برای مسافران، مغازه‌داران، تاجران و بازاریان مبدل نموده، تنوع و تعدد مراکز خرید آن است. در واقع در برخی از مراکز خرید این جزیره از شیر مرغ تا جان آدمیزاد نیز یافت می‌شود؛ که این موضوع نقش بسزایی در جذب گردشگران و سایر افراد به این منطقه دارد. یکی از مراکز خرید بنام و مشهور این منطقه که در سال ۱۳۷۶ احداث شده است، مرکز خرید ستاره نام دارد.

مرکز خرید ستاره قشم

این مرکز خرید نسبت به سایر مراکز خرید موجود در این منطقه از وسعت بسیار زیادی برخوردار بوده و همین امر موجب شده است تا تعداد واحد‌های فعال این مجموعه به عدد ۷۵۰ برسد. این مجموعه علاوه‌بر اینکه مرکزی کامل و مجلل از تمامی تجهیزات برای قشر بانوان، آقایان و کودکان بوده که دارای بخش‌های تفریحی متعدد چون سینما، فضای بازی کودکان و... نیز است. به بیانی دیگر این امکان برای شما میسر شده تا بتوانید پس از انجام خریدی دلچسب، خستگی خود را در یکی از بخش‌های تفریحی این مرکز از بین برده و با خاطراتی شیرین به مبدا خود رهسپار شوید.

مراکز خرید قشم - لذت خرید در سفر به جزیره اقتصادی خلیج فارس!

مجتمع سیتی سنتر قشم

از آنجا که خرید بخش جدا نشدنی مسافرت افراد مختلف است، قطعاً یکی از امکانات یک مقصد مسافرتی خوب، وجود مراکز خرید متعدد و با کیفیت است. در جزیره قشم نیز این امر صادق بوده و شما می‌توانید مراکز خرید مجلل و مقرون‌به‌صرفه‌ای را همانند مجتمع سیتی سنتر در این منطقه بیابید. این مرکز خرید انواع و اقسام کالا‌ها همانند لوازم‌خانگی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم شکار، لوازم دیجیتال، مبلمان، اسباب‌بازی، لوازم نوزاد، شکلات، قهوه، عطر، بدلیجات و صنایع دستی و... را با داشتن قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و ضمانت بالا به مشتریان عرضه می‌دارند.

مجتمع سیتی سنتر قشم

مکان های دیدنی اطراف مجتمع هامون قشم

قطعاً بازدید از جاذبه‌های گردشگری یک منطقه علاوه‌بر ثبت خاطرات خوشایند، می‌تواند ما را با تاریخچه یک منطقه و آداب و رسوم مردمان بومی آن آشنا سازد. بدین ترتیب شما می‌توانید با در نظر گرفتن مکان‌های گردشگری مجاور مجموعه تفریحی هامون، علاوه‌بر بازدید از این مجموعه به سایر مراکز که در نزدیکی آن قرار دارند نیز مراجعه کنید و تجربیات ارزشمندی را کسب نمایید.

پارک سینما دریا قشم

نام این پارک شاید در وهله اول کمی تعجب برانگیز باشد؛ اما لازم است بدانید این نام را مسافران و مردمان بومی این منطقه برای این جاذبه دیدنی و خارق‌العاده برگزیده‌اند. پارک سینما دریا به جهت ثبت لحظات جذاب و به یاد ماندنی همیشه در ذهن تمامی افراد باقی می‌ماند. شما نیز اگر علاقه‌مند به تماشای طلوع و غروب خورشید، تماشای جذر و مد آب، میل نمودن نوشیدنی مورد علاقه‌تان و... هستید انتخاب این گزینه بسیار مطلوب است. همچنین با حضور در ساعات مختلف می‌توانید از امکاناتی چون کافه‌ها و رستوران‌های متفاوت، زمین بازی مخصوص کودکان، مسیر مخصوص دوچرخه سواری کودکان و بزرگسالان و... بهره‌مند شوید.

پارک سینما دریا

پارک کروکودیل قشم

از آنجا که دنیای حیوانات، دنیای جذاب و خارق‌العاده‌ای است و اکثر افراد علاقه دارند با رعایت امنیت کامل از طرز زندگی و رفتار آنان آگاه شوند، این مجموعه گردشگری در سال ۱۳۸۹ آغاز به کار نمود. در واقع در خاورمیانه از اولین مکان‌هایی که به رشد و پرورش تمساح پرداخته بود، در پارک کروکودیل قشم بود.

در ابتدای کار کشور مالزی ۸ کروکودیل را به این پارک اهدا نمود؛ که پس از آن با استقبال عموم مردم و رعایت حال تمساح‌ها و کروکودیل‌های موجود در این محیط به تعداد و گونه‌های آن افزوده شد. شاید برای تمام مراجعه‌ کنندگان و حتی خوانندگان این مطلب سؤالی تحت این عنوان پیش آید که آیا میان تمساح و کروکودیل تفاوتی وجود دارد یا خیر! در پاسخ به این مسأله باید بیان کرد که تفاوت کروکودیل‌ها و تمساح‌ها در پوزه آنان است؛ به طوری که تمساح‌ها پوزه پهن و U شکل داشته و در مقابل آنان کروکودیل‌ها دارای پوزه‌های V شکل هستند. این مجموعه علاوه‌بر نمایش این دسته از حیوانات خدمات دیگری چون آموزش نگهداری و پرورش کروکودیل، خدمات مشاوره و فروش کروکودیل را نیز ارائه می‌دهد.

پارک کروکودیل قشم

همچنین لازم به ذکر است اگر علاقه‌ای به تماشای این دسته از حیوانات ندارید، امکان بازدید از سبک زندگی حیواناتی چون بز کوهی، لاکپشت کوهی، مرغ شاخدار، سار، مرغ مینا، کرکس مصری، میمون، جوجه تیغی (تشی)، سوسمار ایگوانا، مار پیتون برمه، طوطی، عقاب تالابی، راسو و... برای شما وجود دارد.

هتل های نزدیک مجتمع هامون قشم

یکی از نکاتی که ذهن تمامی مسافران را به خود جذب می‌نماید، یافتن مراکز اقامتی و هتل‌های با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه مجاور مراکز خرید خواهد بود. علت این وسواس و اهمیت نیز آن است که هر چه هتل یا اقامتگاه‌های مطلوب به این مراکز تفریحی نزدیک باشند، امکان مراجعه و حضور متعدد آسان‌تر بوده و گاهاً ممکن است بدون نیاز به وسایل نقلیه نیز بتوان به آنجا مراجعه کرد. در ادامه به معرفی دو هتل از هتل‌های مطلوب و مقرون به صرفه این منطقه با نام‌های هتل بوتیک فولتون قشم و هتل مارینا ۱ قشم اشاره خواهیم نمود که اقامت در یکی از آن‌ها قطعاً خاطرات خوب و خوشی را برای شما به یادگار می‌گذارد.

هتل بوتیک فولتون قشم

یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه ساخت مراکز تفریحی به نام شرکت بین‌المللی فولتون یاتز، ‌ایده تأسیس این هتل را در سال ۱۳۹۵ عملی نمود. این مجموعه علاوه‌بر تأسیس مرکز اقامتی به نام هتل بوتیک فولتون، بخش‌های گردشگری و تفریحی نیز در مجاورت این هتل احداث کرده است. این مجموعه عظیم شامل چند بخش مجزا با نام‌های آپارتمان، هتل و ویلا بوده که هر کدام از آنان دارای ویژگی و امکانات مخصوص به خود هستند.

هتل بوتیک فولتون قشم

از آنجا که این مجموعه اقامتی-گردشگری در بخش شرقی حوضچه هامون قرار دارد، امکان دسترسی به آن بسیار آسان بوده و افراد می‌توانند با وسایل نقلیه عمومی یا وسایل نقلیه شخصی خود را به این مکان برسانند. امکانات این هتل کاملاً مطلوب است؛ در واقع تمامی مسافرانی که برای اقامت چند روزه خود به این هتل مراجعه کرده بودند از انتخاب خود راضی بوده و با کسب خاطراتی خوش راهی مبدا مسافرتی خود شدند.

هتل مارینا 1 قشم

یکی از مراکز خدمات‌رسانی برای مسافرین عزیز در جزیره قشم، هتل مارینا بوده که نسبت به امکانات و مزایای موجود توانسته نظرات مسافران متعددی را به خود جلب نماید. این هتل سه ستاره در سال ۱۳۹۱ تأسیس شد. پس از گذشت ۵ سال به منظور ارائه خدمات بیشتر و افزودن امکانات و تجهیزات مناسب، این هتل تحت بازسازی قرار گرفت. همچنین از امکانات موجود در این هتل می‌توان به پذیرش شبانه روزی مسافران، وعده‌های غذایی کامل، اتاق‌های مجلل و... اشاره نمود. همچنین به جهت رعایت حال مسافران عزیز، اتاق‌های این مجموعه دارای دو نوع A و B بوده که به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به بودجه و سلیقه خود یکی از این اتاق‌ها را دریافت نمایید.

هتل مارینا 1 قشم

سخن پایانی

از آنجا که یکی از قطب‌های گردشگری جهان مربوط به جزیره قشم است، توصیه می‌کنیم شما عزیزان نیز با کسب اطلاعات کافی پیرامون مراکز خرید، هتل‌های مناسب، اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و... این جزیره را نیز به یکی از مقاصد همیشگی خود مبدل سازید؛ چرا که سفر به این منطقه خالی از لطف نبوده و وجود مراکز تفریحی متعدد و گوناگون چون مجموعه تفریحی هامون می‌تواند علاوه‌بر به یادگار گذاشتن خاطرات خوب و به یاد ماندنی، دنیایی از تجارب را نیز به شما هدیه دهد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 115 کاربر