تفریحات قشم برای کودکان

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/06
بازدید: 2680
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

وقتی صحبت از جاذبه‌ها و فعالیت‌های خانوادگی می‌شود، نام جزیره‌ی قشم در آن جمع می درخشد. قشم با سواحل خیره کننده، حیات وحش متنوع و تجربیات فرهنگی منحصربه فرد، مکانی عالی برای خانواده‌هایی محسوب شده که به دنبال خلق خاطرات ماندگار هستند. اگر شما نیز موقعیت مکانی می خواهید که دارای جاذبه ها و فعالیت های متنوعی باشد تا فرزندان شما را سرگرم و سرگرم نگه دارد، می توانید از پارک‌های آبی و مراکز تفریحی جزیره قشم بهره مند شوید.

تفریحات قش برای کودکان

 تفریحات ساحلی قشم برای کودکان

از تفریحات قشم برای کودکان، می توان به تفریح کنار ساحل اشاره کرد. وقتی نوبت به تعطیلات خانوادگی می‌رسد، گذراندن وقت در ساحل همیشه مورد توجه بچه‌هاست. جزیره قشم دارای زیباترین سواحل این منطقه است. همچنین این موقعیت مکانی جایی است، که کودکان می‌توانند در شن‌ها غوطه ور شده و در آب‌های زلال شنا کنند. سواحل اصلی جزیره، مانند ساحل هنگام و ساحل جزیره ناز، مناطق امن شنا و فضای زیادی برای ساخت قلعه های شنی و بازی‌های ساحلی ارائه می‌دهند.

 اگر فرزندان شما ماجرا جو است، می‌توانید آن‌ها را به سفری با قایق ببرید تا صخره‌های مرجانی اطراف را کشف کرده و زندگی دریایی رنگارنگ را کشف کنند. شنا و غواصی از فعالیت‌های محبوبی هستند که به کودکان اجازه می‌دهند از نزدیک با دنیای زیر آب جزیره قشم آشنا شوند.

تور قشم - سفر به بکرترین و بزرگترین جزیره ایران با قیمت های باورنکردنی!

 تفریحات ساحلی برای کودکان

پارک آبی و شهربازی در قشم

توصیه می کنیم برای یک روز پر از خنده و هیجان، از پارک‌های آبی و شهربازی‌های هیجان‌انگیز در جزیره قشم دیدن کنید. این جاذبه‌ها طیف گسترده‌ای از انواع سواری‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز را شامل شده و برای کودکان در هر سنی مناسب است. پارک آبی قشم مقصدی است که خانواده‌ها باید از آن دیدن کنند. این پارک دارای انواع سرسره‌ها، استخرها و زمین‌های بازی آبی بوده که می تواند کودکان شما را ساعت‌ها سرگرم نگه دارد. این پارک دارای مناطق اختصاصی برای کودکان بوده و به شما تضمین می کند که همه افراد از جمله کودکان، می‌توانند از یک روز ایمن و مفرح لذت ببرند.

 علاوه بر پارک آبی، جزیره قشم دارای چندین شهربازی است که مجموعه‌ای از سواری‌ها و بازی‌های هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهند. پس بنابراین یکی از گزینه‌های تفریحات قشم برای کودکان پارک آبی و شهربازی‌های جزیره‌ی قشم است که خانواده‌ها اصلا نباید آن را از دست بدهند.

شهربازی سیتی سنتر قشم | امکانات و آدرس + بخش های مختلف آن

پارک آبی و شهربازی در قشم

پارک کروکودیل قشم

اگر فرزندان شما شیفته حیات وحش هستند، بازدید از پارک کروکودیل قشم می تواند برای آنها، تفریحی لذت بخش محسوب شود. این پارک منحصر به فرد میزبان تعداد زیادی کروکودیل بوده که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا این موجودات باشکوه را از نزدیک مشاهده کنند. همچنین این پارک تورهایی را به همراه راهنما ارائه می‌دهد که بینش‌های جالبی از زندگی و رفتار کروکودیل‌ها را برای شما بیان می کنند.

کودکان وقتی در مورد گونه‌های مختلف جانوارن یاد می گیرند و شاهد نوع و شرایط تغذیه آنها هستند، بهتر درباره سبک زندگی این موجودات آگاه می شوند. همچنین پارک کروکودیل دارای یک باغ وحش برای حیوانات خانگی بوده که در آن کودکان می‌توانند تحت نظارت کارکنان آموزش دیده، با حیوانات مختلف ارتباط برقرار کنند. این تجربه تعاملی هم آموزشی و هم سرگرم کننده است و آن را به یکی از جاذبه‌های برتر برای خانواده‌هایی که به جزیره قشم سفر میکنند تبدیل می‌کند.

جاهای دیدنی قشم - شما میتوانید برای دیدن جاهای دیدنی و معروف جزیره زیبای قشم بر روی لینک کلیک کنید.

پارک کروکودیل قشم

مجتمع گردشگری و تفریحی هامون

برای یک روز پر از ماجراجویی و اکتشاف، به مجتمع گردشگری و تفریحی هامون بروید. این مجموعه که در جزیره قشم واقع شده است، طیف گسترده ای از فعالیت‌ها را ارائه می‌دهد که کل خانواده را سرگرم می کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این مجموعه، زیپ لاین است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا بر فراز مناظر خیره کننده جزیره قشم اوج بگیرند.  این تجربه هیجان انگیز هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب است و چشم اندازی بی نظیر از زیبایی‌های طبیعی جزیره را ارائه می‌دهد.

علاوه بر زیپ لاین، این مجموعه فعالیت‌های دیگری مانند اسب سواری، دوچرخه سواری و پیاده روی را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است خانواده‌ها می‌توانند برای کاوش در اکوسیستم‌های متنوع جزیره، از جمله جنگل‌های حرا و غارهای نمک، از افراد راهنما کمک بگیرند. این مجموعه همچنین دارای یک منطقه بازی اختصاصی برای کودکان با زمین‌های بازی سرپوشیده، و بازی‌های آرکید است و همچنین گزینه های مختلف غذاخوری و مناطق پیک نیک را ارائه می‌دهد که خانواده‌ها می‌توانند از یک وعده غذایی خوشمزه و در عین حال از مناظر خیره کننده جزیره لذت ببرند.

مجموعه تفریحی هامون قشم - معرفی جاذبه های مجتمع تفریحی و گردشگری هامون قشم!

مجتمع گردشگری و تفریحی هامون

پاساژ گردی در جزیره قشم

هیچ بازدیدی از جزیره قشم بدون کاوش در بازارهای پر جنب و جوش آن کامل نخواهد بود. این جزیره به خاطر بازارهای شلوغش معروف است؛ چرا که شما می توانید در آنجا طیف گسترده‌ای از سوغاتی‌ها، صنایع دستی و غذاهای محلی بی‌نظیر را بیابید. کودکان نیز می توانند در تمامی پاساژ ها حضور داشته و از غرفه‌های فروش اسباب بازی‌های سنتی، لباس‌های رنگارنگ، و لوازم دست ساز لذت ببرند. معمولاً تمامی بازارها دارای غرفه‌های کوچک غذا هستند که تنقلات و شیرینی‌های محلی را ارائه کرده و فرصتی را برای لذت بردن طعم و مزه‌ی غذاهای مخصوص جزیره قشم فراهم می‌کنند. حتماً از بازار قدیم قشم دیدن کنید، این بازار از قدیمی‌ترین بازارهای خاورمیانه محسوب می‌شود و انواع لوازم، از قبیل طلا و جواهرات، صنایع دستی، لباس، ظروف مسی، کیف، کفش و انواع خوراکی در آن به فروش می‌رسد. این بازار همچنان ظاهر سنتی دارد و بسیاری از گردشگران سوغاتی خود را از این بازار تهیه می‌کنند. یکی از تفریحات قشم برای کودکان بازدید از این بازار است چرا که کودکان با کشف و یادگیری در مورد فرهنگ های مختلف به دیدگاه‌های جدیدی دست پیدا می‌کنند.

مراکز خرید قشم - لذت خرید در سفر به جزیره اقتصادی خلیج فارس!

پاساژگردی در قشم

بازار‌های مختلف کودکانه

لازم به ذکر است در جزیره‌ی قشم همچنین بازارهای خاصی وجود دارد که با ارائه انواع اسباب بازی، بازی و سوغاتی به نیاز‌های کودکان پاسخ می‌دهد. توصیه می کنیم به کودکان خود حضور در این بازارها را اجازه داده تا فرزندانتان با معاشرت با مغازه داران و آداب خرید آشنا شوند. همچنین آنها می توانند با انتخاب و خریداری یادگاری‌های مورد علاقه خود از جزیره، خاطره ای به یاد ماندنی از این جزیره برای خود ثبت کنند.

سخن پایانی

جزیره قشم به علت داشتن امکاناتی چون غذای اصیل، مردمان خونگرم و مهمان نواز، بازارچه‌های متنوع، مراکز خرید لوکس، اقامتگاه‌های مقرون به صرفه و... توانسته در میان تمامی اعضای یک خانواده از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار باشد. اگر شما نیز به دنبال کاوش در طبیعت هستید و می‌خواهید سفری به یاد ماندنی برای خود خلق کنید، قطعاً سفر به این جزیره می‌تواند گزینه مطلوبی محسوب شود؛ چرا که در آنجا تفریحات قشم برای کودکان بسیار متنوع بوده و می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای آن‌ها ایجاد نماید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر