تفریحات شبانه وان ترکیه

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/03
بازدید: 657
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

احتمالا شما هم در بین مقاصد سفرهای خارجی، چشمتان به اسم شهر وان خورده باشد. این شهر یک مکان توریستی در شرق ترکیه  و هم‌مرز با ایران است؛ به همین خاطر شما می‌توانید به راحتی با تور زمینی وان از این شهر دیدن کنید. نزدیکی به ایران، قیمت مناسب مراکز خرید، طبیعت زیبا و جاذبه‌های دیدنی، این شهر باعث شده تا این شهر مورد استقبال بسیاری از ایرانیان قرار بگیرد.  اگر قصد سفر به این شهر را داشته باشید، بهتر است برای تک تک لحظات خود برنامه‌ریزی کنید تا هیچ زمانی را در سفر از دست ندهید. در سفر به وان برنامه گردش شما فقط به روز محدود نمی‌شود؛ بلکه سرگرمی اصلی در شب منتظر شماست. تفریحات شبانه در وان ترکیه آنقدر متنوع‌اند که می‌توانند تمام سلیقه‌ها را پوشش دهند. فرقی نمی‌کند که به دنبال جایی آرام برای خلوت کردن باشید یا دوست داشته باشید یک کار هیجان‌انگیز کنید چون تفریحات شبانه وان برای همه مناسب هستند. در ادامه این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا چند عدد از بهترین تفریحات شبانه در وان را به شما معرفی کنیم.

تفریحات شبانه وان

قایق‌سواری در دریاچه وان و قدم زدن در اسکله

اگر به دنبال تجربه شبی پر از حس آرامش هستید، اسکله وان با داشتن مناظر خیره‌کننده و آبی آرام دریاچه، می‌تواند یک مقصد عالی برای شما باشد. وقتی به این اسکله بروید با منظره زیبایی از کیسه‌های رنگی و قایق های چوبی تزئین شده روبرو می‌شوید. فضای اطراف اسکله به شما اجازه می‌دهد تا در اطراف دریاچه پیاده روی کنید و از زیبایی آنجا لذت ببرید. همچنین شما می‌توانید در قایق‌های کنار دریاچه به تفریح بپردازید. ساعت کار کشتی تفریحی وان، زمان مشخص ندارد و پس از پر شدن ظرفیت، حدود نیم ساعت روی دریاچه خواهید بود. جالب است بدانید که دریاچه وان به قدری مشهور است که بسیاری آن را به عنوان نماد شهر وان می‌شناسند. فاصله این دریاچه تا مرکز شهر بسیار کم و حدود ۱۰ کیلومتر است؛ پس اگر به وان سفر کردید، فراموش نکنید که شب‌های این اسکله زیبا را از نزدیک ببینید.

قایق‌سواری در دریاچه وان

قدم زدن در خیابان‌های جمهوریت و کاظم کارابکیر

یکی از کارهایی که در هر سفر می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد، گشتن در خیابان‌های آن شهر است. شهرهای ترکیه هریک ساختار خاص خود را دارد و به همین خاطر راه رفتن در خیابان‌های هر شهر آن، می‌تواند یک تجربه جالب برای شما باشد. شما با رفتن به خیابان‌های وان می‌توانید زندگی عادی مردم آنجا را بهتر لمس کنید و حتی اگر بتوانید با مردم این شهر حرف بزنید. خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر، دو خیابان معروف شهر وان هستند. شهرت این دو به اندازه‌ای است که اکثر مسافران بعد از دیدن دریاچه وان، حتما به این خیابان‌ها سر می‌زنند تا حس و حال هریک را از نزدیک درک کنند. سراسر خیابان جمهوریت، جواهرفروشی‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌های بزرگ و مجللی دارد. خیابان جمهوریت در فصل تابستان بسیار شلوغ می‌شود و مملو از جمعیتی می‌شود که برای خرید به این خیابان آمده‌اند. خیابان کاظم کارابکیر به خیابان جمهوریت نزدیک است و مانند آن فروشگاه‌ها و رستوران‌های فراوانی دارد. پیاده‌روی و خرید کردن در خیابان کاظم کارابکیر از تفریحات شبانه شهر وان هستند.

قدم زدن در خیابان‌های جمهوریت و کاظم کارابکیر

تجربه هیجان واقعی در کارتینگ وان

حس می‌کنید آدرنالین خونتان کم شده است؟ به دنبال تجربه هیجان هستید؟ نظرتان چیست تا برای داشتن اوقاتی مهیج به کارتینگ وان بروید؟ اگر دوست دارید در تفریحات شبانه خود یک کار مهیج را انجام دهید، حتما به کارتینگ وان سر بزنید. این تفریح برای کسانی که عاشق سرعت هستند، می‌تواند یک فعالیت بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد. مجموعه کارتینگ وان یک مجموعه سرپوشیده برای کسانی است که به این ورزش علاقه دارند. البته در کنار کارتینگ در این مجموعه تفریحات دیگری از جمله میز پینگ‌پنگ نیز قرار داده شده است. این مجموعه هر روز از 9 صبح تا 11 شب قابل بازدید است. شما می‌توانید پس از بازی به کافه تریای کارتینگ وان بروید و با صرف یک نوشیدنی خوشمزه، خستگی خود را از بین برید.

تجربه هیجان واقعی در کارتینگ وان

گشتن در بازارها و مراکز خرید وان

برای همه ما پیش آمده که در هنگام خرید یک لباس به عنوان تعریف بشنویم که جنس آن ترک و عالی است. سفر به ترکیه و مراکز خرید یک فرصت عالی است تا لباس‌های مد نظر خود را با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت خریداری کنیم. علاوه بر این، بازدید از مراکز خرید و بازارها برای کسانی که به خرید کردن علاقه دارند، می‌تواند یکی از جذاب‌ترین تفریحات شبانه وان به حساب بیاید. این پاساژها علاوه بر داشتن اجناس متنوع برای خرید، دارای کافی‌شاپ‌هایی شیک و زیبا هستند. رفتن به کافه‌ها برای صرف یک میان‌وعده یا شام پس از یک گشت و گذار دو ساعته در پاساژ، می‌تواند لذت این تفریح را چندین برابر کند. وقتی به شهر وان سفر کنید، متوجه می‌شوید که تعداد زیادی مرکز خرید و بازار در این شهر وجود دارد که همه آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارند. تعدادی از بهترین مراکز خرید  و بازارهای وان به شرح زیر هستند.

  • مرکز خرید آتاسوی‌آرت
  • مرکز خرید AVM
  • مرکز خرید آیدین پریهان وان
  • وان وینکلار
  • مرکز خرید وان پارک
  • بازار روسی‌ها در شهر وان
  • بازار اروپایی ها در وان
  • بازار لیمون وان
  • مرکز خرید زیرزمینی یرالتی وان

گشتن در بازارها و مراکز خرید وان

تفریح در شهربازی‌ها و گشت‌وگذار در پارک‌های وان

رفتن به پارک‌ها یکی از تفریحات لذت‌بخش در شب است. شما می‌توانید به صورت رایگان به هریک از پارک‌های وان بروید و در هوایی مطلوب به گشت‌وگذار در آنجا بپردازید. اگر با خانواده‌ خود به وان سفر می‌کنید، پارک‌ها بهترین مکان برای یک پیک‌نیک به‌یادماندنی هستند. پارک های وان شامل امکاناتی نظیر زمین بازی، آلاچیق، کافه، رستوران و فضای سبز می‌شوند. شما می‌توانید بدون محدودیت زمانی در اکثر این پارک‌ها وقت بگذرانید و از این تفریح شبانه در وان لذت برید. علاوه بر پارک، شما می‌توانید به شهربازی‌های وان بروید و با بازی‌های متنوع آنجا هیجان واقعی را تجربه کنید. اگر قصد دارید به این شهر ترکیه سفر کنید، پارک‌ها و شهربازی‌های وان شامل موارد زیر می‌شوند.

  • پارک آتاتورک
  • پارک کورتوش
  • یپک پارک یا خانه وارانه
  • پارک کورتولوش یا رستگاری
  • پارک فرهنگی آتاتورک
  • لونا پارک دوئو وان
  • لونا پارک گولی وان

پارک‌های وان

سینماها و تئاترهای شهر وان

برای کسانی که به زبان ترکی تسلط دارند، یکی از تفریحات جذابی که می‌توانند در وان تجربه کنند، رفتن به تئاترهای این شهر است. اگر اهل رفتن به تئاتر باشید، دیدن تئاترهای یک کشور دیگر با سبک متفاوتی که دارد، می‌تواند تجربه‌ای بسیار جذاب باشد. جالب است این را بدانید که به علت زیاد بودن ایرانیان در شهرهای مختلف ترکیه، ایرانی‌های ساکن این کشور در بعضی بازه‌های زمانی تئاترهایی به زبان فارسی در این شهر برگزار می‌کنند که دیدن آن‌ها در نوع خود می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

اگر به زبان ترکی مسلط نیستید ولی به دیدن فیلم‌های ترکی علاقه دارید، خوب است این را بدانید که سینماهای وان، بعضی از فیلم‌ها را با زیرنویس انگلیسی پخش می‌کنند. شما می‌توانید باغ مراجعه به این مکان‌ها، بروزترین فیلم‌های سینمایی را در سینماهای وان تماشا کنید.

شگم‌گردی در کافه ها و رستوران ها وان

چه کاری می‌تواند از شکم‌گردی و خوردن غذاهای مختلف در سفر جذاب‌تر باشد؟ یکی از تفریحات شبانه در وان ترکیه، گشت‌گذار در خیابان‌های این شهر و رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های آنجا است. هر شهر یا کشوری فرهنگ غذایی به خصوص خود را دارد. رفتن به غذاخوری‌های متنوع وان فرصت خوبی است تا طعم‌های جدید را بچشید و از خوردن غذاهای جدید لذت ببرید. همچنین نشستن در کافه‌هایی با دکوراسیون و طراحی‌های خاص، می‌تواند حس و حال خوبی را از هم‌صحبتی با یکدیگر در فضایی زیبا به شما منتقل کند. وقتی در خیابان‌های این شهر بگردید، در گوشه‌گوشه آن شاهد انواع رستوران خواهید بود. ما بعضی از بهترین رستوران‌ها وان را در ادامه نام می‌بریم.

  • رستوران مرکزیت لوکانتاسی
  • رستوران الیت
  • به اورکه کاوورما
  • رستوران آیسان او یمکلری
  • رستوران حاجی اوغلو کباب سیس
  • رستوران تپه اجاق باش
  • رستوران خلیل ابراهیم سفره‌سی
  • رستوران مرتی
  • رستوران فریوان
  • رستوران کومرو او یمکلری
  • رستوران کوشانه
  • رستوران ارکوچ کاگ کباب
  • رستوران و کافه سوتچو کاهوالتی
  • رستوران منچل

فستیوال ها و رویداد های شبانه در وان ترکیه

به دنبال تفریحی پرشور و هیجان هستید؟ چطور است اگر یک شب را در فستیوال‌های شبانه وان بگذرانید؟ شهر وان یکی از شهرهایی است که به فستیوال‌های متنوعش معروف است. در بازه‌های مختلفی از سال، در وان فستیوال و رویدادهای جالبی برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها در نوع خود می‌تواند یک تجربه شبگردی به یادماندنی را برایتان رقم بزند. یکی از جشنواره هایی که در شهر وان برگزار می شود، جشنواره شنای دریای وان است. این جشنواره با برپایی خیمه های کنسرت و کمپینگ شروع به کار می‌کند. اولین جشنواره شنای دریای وان در تاریخ 16 تا 23 تیر ماه برگزار می‌شود. هدف از این جشنواره، معرفی دریاچه وان به جهان و افزایش علاقه گردشگران داخلی و خارجی به این شهر است. در طول این جشنواره که به مدت 1 هفته ادامه خواهد داشت، اردوها و رویدادهایی هر روز در نقاط مختلف دریاچه وان اجرا می شود که شرکت در آن‌ها به عنوان یکی از تفریحات شبانه وان، برای توریست‌ها از سراسر جهان جذاب است.

فستیوال ها و رویداد های شبانه در وان ترکیه

شبگردی در وان؛ تجربه‌ای جذاب و به‌یادماندنی

فرقی نمی‌کند به کدام شهر ترکیه سفر کنید؛ چون تمام شهرهای این کشور جذابیت‌های به‌خصوص خود را دارند. ما در این مقاله از سایت لحظه آخر به معرفی گوشه‌ای از جا‌های تفریحی وان در شب پرداختیم تا شما را در برنامه‌ریزی بهتر در گذراندن زمان سفرتان کمک کرده باشیم. در شب‌های وان شما می‌توانید به فعالیت‌های مختلفی با توجه به ترجیح خود مشغول شوید. بازارها و مراکز خرید وان جایی است که می‌توانید بهترین اجناس را بخرید. کافه‌ها و رستوران های وان، همیشه با بوی دلپذیر غذاهای محلی یا فست‌فود‌های جذاب، شهرت دارند. اگر به کباب ترکی علاقه دارید، به هیچ عنوان فرصت خوردن کباب ترکی‌های وان را از دست ندهید. فستیوال‌ها و رویداد های شبانه نیز یکی از جاذبه‌های شهر وان است. شما در سفر به این شهر جذاب ترکیه انتخاب‌های متفاوتی پیش رویتان است که برای خوش‌گذرانی شبانه می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. اگر شما هم به این شهر سفر کرده‌اید و تفریحات شبانه وان ترکیه را می‌شناسید، می‌توانید در مورد آن‌ها برای ما بنویسید و ا را نیز از نظرت خود مطلع کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر