جاهای دیدنی بالی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/08
بازدید: 264
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بالی به‌عنوان یکی از 17 جزیره زیبا در اندونزی شناخته می‌شود که می‌توان آنها را معروف‌ترین این جزایر هم دانست. آب و هوای فوق‌العاده، سواحل بکر و یک طبیعت بی‌نظیر را باید از خصوصیات بالی دانست. اگرچه بیشتر کسانی که بالی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، دوست دارند بیشتر وقت خود را به انجام تفریحات آبی و خوش‌گذرانی و نهایت طبیعت‌گردی بگذرانند اما باید بدانید که در این جزیره جاذبه‌های گردشگری زیادی هم وجود دارد که بازدید از آنها می‌تواند لذت سفرتان را دو چندان کند. در ادامه برخی از این جاذبه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

جاهای دیدنی بالی

بهترین جاذبه های گردشگری بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی را می‌توان در دسته‌های مختلفی همچون معابد، سواحل، کوه‌ها، جاذبه‌های تفریحی، جنگل‌ها و... دسته‌بندی کرد. در هر کدام این دسته‌ها تعداد زیادی جاذبه وجود دارد که بازدید از آنها می‌تواند برایتان هیجان‌انگیز باشد. در ادامه برخی از بهترین جاذبه‌های گردشگری بالی را به شما معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید. 

سفر به جزیره زیبای بالی در کشور اندونزی

معابد بالی؛ به مهمانی بودا بروید

به‌طورکلی در شهرها و کشورهای جنوب شرقی آسیا معابد زیادی وجود دارد که هم کارکرد مذهبی دارند و هم به‌عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می‌شوند. بالی هم از این قائده مستثنی نیست. برخی از معروف‌ترین معابد بالی که باید حتما آنها را در لیست بازدیدهای خود در طول سفر به بالی قرار دهید به شرح زیر هستند.

معبد پورا لوهور اولاووتا  Pura Luhur Uluwatu

این معبد را باید یکی از معروف‌ترین معابد هندوهای بالی دانست که در شبه جزیره بوکیت واقع شده است. به‌طورکلی در این شبه جزیره 9 معبد هندو وجود دارد که زمان ساختشان مربوط به قرن یازده است. پورا لوهور اولاووتا از همه این معابد مشهورتر است زیرا آن را در نوک یک صخره مرتفع ساخته‌اند. قبل از اینکه برای بازدید از این معبد برنامه‌ریزی کنید باید بدانید که در طول این بازدید اجازه دیدن همه بخش‌های معبد را نخواهید داشت اما از آنجایی که این جاذبه بسیار خاص و منحصر به فرد است همانقدرش را هم که می‌توانید ببینید، به اندازه کافی ارزشمند است. 

معبد پورا لوهور اولاووتا  Pura Luhur Uluwatu

معبد بساکی  Besakih Temple

معابد بساکی که به آن معبد مادر نیز می‌گویند یکی از 23 معبد هندویی است که در بالی وجود دارد. قدمت این معبد به هزاران سال پیش باز می‌گردد اما هنوز هم مردم جزیره از آن استفاده می‌کنند و جشن‌های سالانه خود را در آنجا می‌گیرند. این معبد را می‌توانید در دامنه کوه آگونگ پیدا کنید. در این معبد 86 معبد بزرگ و کوچک دیگر وجود دارد که پناتاران آگونگف کیدولینگ کرتگ و باتو مادگ سه تای اصلی این معابد هستند. باید بدانید که برخلاف بسیاری از معابد دیگر در بالی درهای این مکان روز همه گردشگران باز است و می‌توانند از همه جای آن دیدن کنند. 

جاهای دیدنی ایران - سفر به تمامی جاذبه‌های گردشگری کهن ترین کشور جهان!

معبد تناه لات Tanah Lot Temple

معبد مهم دیگر که می‌توانید در طول سفر به بالی از آن دیدن کنید تانا لات است. این معبد را موج‌های خروشان آب احاطه کرده‌اند و بنابراین بسیار زیباست. این معبد را یک کاهن اعظم انگلیسی در قرن 15 برای پرستش خدای دریا ساخته‌اند. معبد تناه لات را باید نمادی‌ترین معبد در بالی دانست که مجاورت این سازه رستوران‌ها، مغازه‌ها و پارک وجود دارد و انواع رقص محلی نیز در این مکان انجام می‌شود. 

معبد تناه لات Tanah Lot Temple

سواحل؛ با سواحلی متفاوت آشنا شوید

در بالی بواحل زیبای زیادی وجود دارد که نسبت به سواحل ایران بسیار متفاوت هستند. در ادامه این مطلب سه مورد از زیباترین سواحل موجود در این جزیره را به شما معرفی خواهیم کرد. 

ساحل قارچ Mushroom

ساحل قارچ که درواقع یک جزیره قارچی شکل است، در مجاورت روستای جونگوتباتو  قرار دارد و باید آن را یکی از زیباترین سواحل موجود در بالی دانست. ماسه‌های این ساحل سفید رنگ است و دریا هم یک رنگ آبی یکنواخت دارد. این مکان برای کسانی که شنا و غواصی بلند، جای مناسبی محسوب می‌شود. چراکه به راحتی می‌توانند این تفریحات را در ساحل قارچ انجام دهند و در کنار مرجان‌ها و آبزیان موجود در این منطقه خوش بگذرانند. 

ساحل قارچ Mushroom

ساحل کوتا  kuta beach bali

اگر می‌خواهید در سفرتان به بالی موج‌سواری را تجربه کنید، باید به ساحل کوتا بروید. این ساحل در جنوب بالی، در روستایی به نام کلوراهان قرار گرفته است. در اطراف ا ین ساحل به صورت شبانه روزی برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود و بنابراین باید روزها و شب‌های آن را بسیار پرنشاط و جذاب دانست. 

ساحل سانور sanur beach

ساحل سانور را باید یکی از اولین انتخاب‌های گردشگران در بالی دانست که به‌عنوان استراحتگاه شناخته می‌شود و محیطی پر از آرامش و ساکت را به گردشگران هدیه می‌دهد. این ساحل سال‌ها پیش یک روستای ماهیگیری ساده بود و حالا هم هنوز ویژگی‌های قدیمی خود را حفظ کرده است. تنها تفاوت این است که درحال حاضر هر ساله گردشگران زیادی در طول سال برای گذراندن چند روز در آرامش به این ساحل مراجعه کنند. 

ساحل سانور sanur beach

کوه‌ها؛ جاذبه‌هایی که باید در کوهستان پیدا کنید

 همانطورکه گفته شد، بالی طبیعت بکر و فوق‌العاده‌ای دارد. برخی از جاذبه‌های طبیعی این جزیره را باید در کوهستان‌های اطراف آن پیدا کنید. در ادامه شماری از این جاذبه‌ها را به شما  معرفی خواهیم کرد.

کوه گودان آگانگ Godan Agang 

این کوه را باید یک آتشفشان چینه‌ای دانست که کاملا با کوهستان‌های دیگری که دیده‌اید، تفاوت دارد. درواقع گودان آگانگ را بلندترین و مقدس‌ترین کوه بالی می‌دانند. در زبان اندونزیایی این کوه 3142 متری را می‌توان بزرگ معنا کرد. آگونگ درواقع یک کوه آتشفشانی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در یال 1963 پس از ک خواب 120 ساله این آتشفشان فوران کرد. پس از این فوران باران خاکستر آسیب‌های زیادی وارد کرد و جان 1600 نفر را گرفت. 

کوه گودان آگانگ Godan Agang 

کوه آتشفشان باتور یا کینتانامی Mount Batur

باتور را باید یکی دیگر از سه کوه آتشفشانی بالی دانست که حدود 2 هزار متر ارتفاع دارد. از آنجایی که این کوه در منطقه کینتامالی قرار گرفته است، به آن کینتامالی نیز می‌گویند. در پای این کوه یک دریاچه زیبا وجود دارد که بازدید از آن سفرتان را هیجان‌انگیزتر می‌کند. در کنار این دریاچه دما بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد است و نسبت به دمای کلی بالی مطبوع محسوب می‌شود. 

چشمه های آب گرم بانجار ‏Banjar‎

چشمه‌های آب گرم بانجار را باید یکی از داغ‌ترین چشمه‌های آب گرم د در جهان دانست. این چشمه‌های معماری فوق‌العاده‌ای دارند که تحت تاثیر دیدن بودایی است. شنا کردن در این استخرهای آب گرم می‌تواند هیجان‌انگیزترین تجربه زندگی‌تان باشد. دمای این چشمه‌ها 100 درجه فارنهایت است و آب آن خواص درمانی زیادی دارد. بازدید از این چشمه‌ها را در طول سفرتان به بالی فراموش نکنید. 

چشمه های آب گرم بانجار ‏Banjar‎

جاذبه های تفریحی؛ برای خوش‌گذرانی در بالی کجا برویم؟

در بالی تفریحات زیاد و جاذبه‌های تفریحی فراوانی نیز وجود دارد که رفتن به سراغشان جذابیت سفر شما را بیشتر می‌کند. در ادامه سه مورد از بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این جزیره را به شما معرفی خواهیم کرد. 

بالی بهتر است یا تایلند | بهترین گزینه برای سفر به طبیعت بکر کدام است؟ 

غواصی و تفریحات زیر آبی ‏ ‏بالی

یکی از تفریحات اصلی که در جزیره بالی می‌توانید انجام دهید غواصی است. مطمئن باشید آبزیانی که در آب‌های جزیره بالی زندگی می‌کنند بسیار با آبزیانی که در دریای خزر و یا خلیج فارسی زندگی می‌کنند، متفاوت هستند زیرا به‌طورکلی موقعیت جغرافیایی ایران و اندونزی کالملا با هم متفاوت است. نقاط زیادی در بالی وجود دارد که می‌توانید در آنها غواصی کنید. در ادامه لیستی از آنها به شما ارائه خواهد شد:

  • سایت غواصی تولامبن

  • سایت غواصی آمد

  • سایت غواصی پوتران

  • سایت غواصی منجانگان

  • سایت غواصی نوسا پنیدا

غواصی و تفریحات زیر آبی ‏ ‏بالی

پارک آبی ماتر بوم Waterbom

پارک آبی واتر بوم تفریح بعدی است که در طول سفرتان به جزیره بالی می‌توانید به سراغش بروید. در این پارک فعالیت‌های مهیجی برایب انجام دادن وجود دارد که از میان آنها می‌توان به استخرهای شنا، سرسره‌های مختلف و... اشاره کرد. جدا از تفریحات در این پارک رستوران، کافی شاپ و خدمات مانیکور و پدیکور نیز وجود دارد. 

کشتی کروز لاکچری و لوکس

تفریح بعدی که بدون حتی لحظه‌ای شک و تردید باید به سراغ آن بروید، گشت شبانه با کشتی کروز است. در این کشتی‌ها موسیقی زنده پخش می‌شود، می‌توانید نمایش زنده رقص ببینید و همچنین با وجود یک بوفه بین‌المللی می‌توانید انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی‌هایی که می‌خواهید را نوش جان کنید. 

کشتی کروز لاکچری و لوکس

مناطق گردشگری بالی؛ برای گشت و گذار در بالی به کدام مناطق برویم؟

اگر می‌خواهید سفرتان به بالی بهترین سفر باشد، باید بدانید که برای گردش و تفریحات به کدام یک از مناطق این جزیره بروید. در ادامه دو مورد از این مناطق را به شما معرفی خواهیم کرد. 

منطقه کوتا بالی  Kuta

این منطقه ساحلی اگرچه نسبتا شلوغ است اما هنوز هم باید آن را یکی از محبوب‌ترین مناطق بالی از نظر گردشگران دانست. در این منطقه رستوران‌ها و هتل‌های فراوانی وجود دارد و دست‌فروش‌های زیادی را هم می‌توانید پیدا کنید. در این منطقه تفریحات شبانه هم رونق دارد. بنابراین در درجه اول اگر به دنبال جای آرامی برای گذراندن روزهای سفرتان می‌گردید، کوتا انتخاب مناسبی نیست. اما اگر شلوغی و شور زندگی را دوست دارید بهتر است یکی از هتل‌هایی که در این منطقه قرار دارد، برای مثال هتل شرایتون، هتل هارد راک را پیدا کنید و در طول سفرتان به بالی نزدیک همه این جاذبه‌ها باشید. 

منطقه کوتا بالی  Kuta

منطقه اُبود بالی UBUD Bali

این منطقه یک استان زیر نظر حکومت تحت الحمایه جیانیار است و باید آن را یکی از زیباترین مناطق بالی دانست. منطقه ابود جدا از طبیعت زیبایی که دارد، به خاطر فرهنگ جذابش هم شهرت یافته استد که در آن می‌توانید شاید رقص‌های محلی و سه پاره فرهنگ، یوگا و طبیعت دانست. البته این مراسم سه گانه در قصر برگزار می‌شود و شاید دیدن آن برای مردم عادی کمی سخت باشد. اما توصیه می‌شود حتی اگر نتوانستید در این مراسم شرکت کنید، باز هم بازدید از طبیعت منحصر به فرد این منطقه را از دست ندهید. 

منطقه اُبود بالی UBUD Bali

سایر جاهایی که باید در این سفر ببینید

همه جاذبه‌های بالی به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد باز نمی‌گردد. تعداد زیادی جاذبه دیگر هم در این جزیره وجود دارد که بازدید از آنها لذت سفرتان دو چندان می‌کند. در ادامه سه مورد از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد. 

بازار هنری اوبود Ubud Art Market

اگر می‌خواهید به عنوان یادگاری یا سوغاتی از سفر بالی روسری ابریشمی، پیراهن کلاسیک، بادبادک و کیف‌های دستباف بخرید، باید سری به بازار هنر اوبود بزنید. محلی‌ها به این بازار که روبه‌روی کاخ سلطنتی پری سارن قرار دارد، پاسار سنتی اوبود می‌گویند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر کالاهایی که در این بازار به فروش می‌رسد، در روستاهای پنگوسکان، تگالالانگ، پایانگان و پلیاتان ساخته می‌شود و بنابراین شما با خرید از این بازار، به اقتصاد محلی این منطقه نیز کمک خواهید کرد. 

بازار هنری اوبود Ubud Art Market

تراس های برنج تگالالانگ Tegallalang Rice Terraces

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که می‌توانید در طول سفرتان به بالی ببینید، شالیزارهای پلکانی برنج است. برنج محصول اصلی جزیره بالی است. امکان دارد شما در روستاهای ایران هم شالیزار دیده باشید اما یقینا شالیزار طبقاتی ندیده‌اید. درواقع این شالیزارها که به تراس برنج معروف هستند، یک چشم‌انداز پانورامایی فوق‌العاده به شما ارائه می‌دهند. 

جنگل‌ ها؛ اینجا عجیب ترین پوشش گیاهی را دارد

در آخر این لیست باید به معرفی چند تا از معروف‌ترین جنگل‌های بالی بپردازید. درواقع طبیعت استوایی بالی کاملا با طبیعت ایرانی متفاوت است و برای همین هم دیدن آن برای ایرانیان تازگی دارد. در ادامه دو مورد از جنگل‌های بالی را به شما معرفی خواهیم کرد. 

جنگل میمون های یوبود Ubud Monkey Forest

بازدید از جنگل میمون اوبود می‌تواند هیجان زیادی به سفر شما تزریق کند. در این جنگل صدها جاذبه تاریخی و طبیعی وجود دارد که سفر شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در این جنگل حیواناتی همچون فیلم، میمون و... زندگی می‌کنند که هنگام بازدیدتان ممکن است با آنها مواجه شوید. در این جنگل یک نهر آب و انبوه درختان هم دیده می‌شوند که باعث جذاب‌تر شدن این منطقه شده‌اند. 

جنگل میمون های یوبود Ubud Monkey Forest

پارک پرندگان و خزندگان بالی‎

پارک پرندگان را باید یک مجموعه جنگلی دانست که همیشه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این پارک که در منطقه تابانان قرار دارد به عنوان بزرگ‌ترین پارک پروانه در آسیا شناخته می‌شود. این پارک به شدت زیباست و انواع و اقسام پرنده و حشرات را در آن می‌توانید پیدا کنید. در این پارک یک موزه هم وجود دارد که برای تکمیل کردن لذت بازدیدتان خوب است سری هم به آن بزنید. 

پارک پرندگان و خزندگان بالی‎

آیا جاهای دیدنی بالی ارزش بازدید دارد؟

در این مقاله تعداد زیادی از جاهای دیدنی بالی را به شما معرفی کردیم تا در طول سفرتان به این جزیره یک لیست از جاهایی که باید ببینید را در دسترس داشته باشید. با وجود اینکه بیشتر گردشگران در طول این سفر ماندن در هتل یوآل را ترجیح می‌دهند، باز هم باید بدانید که بازدید از این جاذبه‌ها سفرتان را جذاب‌تر خواهد کرد. اگر جاذبه‌ای در بالی وجود دارد که به نظرتان جای نامش در این لیست خالی است، آن را به ما و دیگر خوانندگان معرفی کنید تا دیگران هم بهره ببرند. همچنین اگر تصمیم دارید به بالی سفر کنید، همین حالا به صفحه تور بالی مراجعه کرده و آفر موردنظرتان را رزرو نمایید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر