ابود

زمان مطالعه: 0 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/24
بازدید: 2182
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر بالی Bali یا همان ابود Ubud جزیره‌ای در اندونزی است. این منطقه در اصل یک استان به شمار می‌رود. از منطقه به عنوان مرکز و محل حکومت جیانیار یاد می‌شود. استان ابود در اندونزی واقع شده است. ابود در معنای لغوی به معنی طبابت به کار می‌رود. این کلمه از واژه اوباد سرچشمه می‌گیرد. دو جاده در غرب و شرق خیابان اصلی ابود بالی وجود دارد. آخرین امپراطور این منطقه آگونگ سوکاواتی بود. جانشینان وی هنوز هم در این منطقه قرار دارند. برای آشنایی بیشتر با این شهر در ادامه همراه ما باشید.

طبیعت ابود بالی

معرفی منطقه ابود بالی

آلمان‌ها در صده پیش با از بین بردن حکومتی سلطنتی که در این منطقه بود، جزیره بالی را ساخت. پس نابود شدن حکومت سلطنتی، چند حکومت تحت حمایت ایجاد شد. ابود بالی به عنوان نگینی برای این منطقه به شمار می‌رود. در این منطقه گیاهان دارویی زیادی وجود دارد. اولین هتلی که در این شهر افتتاح شد، کاخ آخرین امپراطور بود. این مکان اولین بار در سال 1930 مورد استفاده قرار گرفت. معبد مرگ که یکی از معروف‌ترین معبدها در این منطقه به شمار می‌رود، مخصوص خاندان سلطنتی است. منطقه اصلی توریستی بالی هوایی نسبتا شرجی و گرم دارد.

سرسبزی ابود

میزان گردشگران ابود بالی 3 میلیون نفر در سال تخمین زده می‌شود. در منطقه ابود شالیزارهای برنج و دره‌های شیب‌دار طبیعتی بسیار زیبا را رقم زده است. اولین بار ابود توسط یک روحانی هندو برای عبادت انتخاب شد و پس از گذر سال‌ها مردم بیشتر به این نقطه آمدند.

اقتصاد ابود

با شناسایی بیشتر انواع جاذبه‌ها در این منطقه، توریست‌های بیشتری به ابود بالی آمده‌اند. ابوبالی با هتل‌های خوب خود زمینه برای جذب توریست را فراهم نموده است. در این منطقه سه عامل اساسی فرهنگ، یوگا و طبیعت به عنوان علل اصلی جذب گردشگر شناخته می‌شود. افرادی که به چشمه‌های آب گرم علاقه دارند، می‌توانند از چشمه‌های آب معدنی در نزدیک کوه ابود استفاده نمایند.

فرهنگ مردمان ابود

منطقه ابود به عنوان یکی از با قدمت‌ترین شهرها به شمار می‌رود. وجود موزه‌های گوناگون و وجود وسایل تاریخی در آن گویای این مسئله است. از جمله این موزه‌ها می‌توان به موزه رنسانس بلانکو، موزه پوری لوکیسان، موزه نکا آرت اشاره کرد.

مردمان ابود بالی

رقص تک‌توک که به عنوان یکی از آداب‌ورسوم اوبد بالی به شمار می‌رود، امروزه در کاخ سلطنتی نیز اجرا می‌گردد. این رقص ریشه در اعتقاد کتاب مهابهاراتا در زمینه جنگ خیر و شر دارد. این رقص باید هر هفته 4 مرتبه انجام شود. یکی دیگر از اماکنی که این رقص در آن صورت می‌گیرد، مرکز فرهنگی ابود بالی اندونزی است.

طبیعت ابود بالی اندونزی

جنگل میمون ابود بالی یکی از زیبایی‌های این منطقع به شمار می‌رود. اگر به دنبال زیبایی‌های طبیعی دست نخورده هستید، این جنگل به عنوان یکی از دست نخورده‌ترین جنگل‌ها است.در این جنگل تعداد زیادی از میمون‌های گونه ماکاک وجود دارد. بسیاری از زیست‌شناسان علاقه‌مند به حیوانات برای بررسی این گونه به ابود اندونزی سفر می‌کنند. علاوه بر درختان سرسبز جنگل میمون، معابد کهن زیبایی در این جنگل جای گرفته‌اند. معبد مرگ در این جنگل قرار دارد.

طبیعت زیبای ابود بالی

وسعت و مساحت ابود

این شهر تنها دارای یک خیابان اصلی است. 30000 نفر به صورت تقریبی در ابود زندگی می‌کنند. وسعت پارک فرهنگی ابود در حدود 240 هکتار است. معبد تاریخی Pura Gunung Kawi نیز مساحتی به اندازه 400 متر می‌باشد. اما مساحت کلی ابود بالی 42.38 کیلومتر مربع است.

جاهای دیدنی ابود

شهر ابود بالی یکی از زیباترین قسمت‌ها در این جزیره است. امکانات و تفریحات در این شهر به صورت کاملا حرفه‌ای برای مسافران فراهم می‌باشد. هتل‌های ابوبالی بهترین خدمات را در اختیار مشتریان و مسافران خود قرار می‌دهند. آب‌وهوای متعادل ابو بالی اندونزی شرایط مسافرت به این منطقه را برای هر چهار فصل فراهم می‌کند. این منطقه دارای اماکن زیبایی است که ادامه به چندین نمونه از آن‌ها اشاره می‌نماییم.

موزه رنسانس

این مکان دیدنی در گذشته خانه و استودیو بود. با گذر زمان و مرگ صاحب خانه که استادی فیلیپینی بود این مکان تبدیل به موزه شد. سراسر این موزه با نواع عکس‌ها و نقاشی‌های گوناگون پر شده است.

موزه رنسانس و یوگا ابود بالی

یوگا باران

گرمسیری بودن این منطقه باعث فضایی سر سبز و علاقه مندی گردشگران به یوگا باران شده است. یوگا در هوای گرم بهترین بازدهی خود را دارد. به همین دلیل یوگا باران فضایی بسیار مناسب برای یوگا به شمار می‌رود. یوگا در این ناحیه به صورت کاملا رایگان انجام می‌گیرد.

بازار سنتی ابود بالی

یکی از سوغاتی‌های این منطقه پارچه‌های با ارزش آن است. بازار سنتی این منطقه مکان خوبی برای خرید آن  به شمار می‌رود. کالاها در این بازار با قیمت نسبتا بالایی به فروش می‌رسد.

کاخ سلطنتی ابود

این بنا از حدود 200 سال پیش معماری و زیبایی خود را از دست نداده است. در این مکان رقص سنتی اهالی ابود بالی اندونزی انجام می‌شود. همچنین زیبایی غروب آفتاب در این منطقه خیره کننده است.

کاخ سلطنتی ابود بالی

اقامت در ابود بالی

برای گذراندن اوقاتی خوش در این منطقه می‌توان از هتل‌های آن استفاده نمود. هتل‌ها با ارائه بهترین خدمات برای مشتریان خود، سفری خاطره انگیز را رقم می‌زنند. از بهترین اقامتگاه‌های ابودبالی می‌توان به:

  • پادما ریزورت اوبود
  • هنگینگ گاردن بالی
  • هتل ویسروی بالی
  • هتل د مانشن ریزورت
  • مایا اوبود ریزورت و اسپا
  • آشکا تری ریزورت
  • وستین ریزورت اند اسپا اوبود بالی
  • .....

اشاره کرد.

نقشه ابود بالی

نقشه ابود بالی

تصاویر ابودبالی

ابودبالی از نمای بالا

آب های بالی

ابود بالی سرسبز و زیبا

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر