گران ترین غذای جهان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/19
بازدید: 575
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا دسر تزیین شده با ورق طلای 23 عیار یا تکه ای از گوشت گاوی کمیاب که در شرایط خاص پرورش داده شده، می‌تواند اشتهای شما را برای امتحان کردنش قلقلک دهد؟ غذا خوردن یک امر کاملا عادی برای انسان‌ها است ولی وقتی پای تست کردن گران‌ترین غذاهای جهان به میان می‌آید، این موضوع کمی از حالت معمول، متفاوت می‌شود. شاید باور این موضوع کمی برایتان سخت باشد ولی بعضی غذاها به اندازه‌ای گران هستند که با قیمت یک ماشین می‌توانند برابری کنند. علت گرانی این غذاها این است که مواد بکار رفته در در بعضی از این غذاها، در آب و هوا و شرایط خاصی، تولید می‌شوند یا فرآیند تولید بسیار طولانی، سخت و هزینه برداری دارند و یا در آن‌ها از اشیاء خاص و گران قیمتی مثل طلا و نقره استفاده می‌شود که باعث افزایش ارزش این مواد غذایی نسبت به غذاها دیگر می‌شود. اگر شما هم دوست دارید تا غذاهای گران جهان در سال 2024 را شناسید، در ادامه این مقاله با ما در لحظه آخر همراه باشید تا شما را با غذاهایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید، آشنا کنیم.

گران ترین غذای جهان در سال 2024

1. خاویار الماس؛ آجیل نایاب دریای خزر

یکی از غذاهایی که در اکثر موارد در صدر لیست گران‌ترین غذاهای جهان قرار دارد، خاویار الماس است. خاویار در واقع تخم ماهیان خاویاری است و دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان، بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین می‌کند. علت نامگذاری این گونه از خاویار این است که هرچه رنگ خاویار روشن‌تر باشد، از ارزشمندی بالاتری برخوردار است و خاویار الماس ایران به علت رنگ بسیار روشن مایل به زرد خود، از نوع ماهی خاویار زال به دست می‌آیدکه همین موضوع آن را بسیار کمیاب و ارزشمند می‌کند. قیمت این غذای گران و لوکس بسیار بالا است و قیمت 34500 دلار برای هر کیلوگرم آن دریافت می‌شود. این نوع خاویار در پاکیزه‌ترین قسمت از آب‌های دریای خزر زندگی می‌کند و به دلیل زیستگاه تمیز و پوست سفید روشن و شفافی که دارد دارای طعم آجیلی کرمی خاصی است که برای بسیاری مطبوع و مورد پسند است. اگر طعم این ماده غذایی را دوست داشته باشید، می‌توانید آن را به صورت صبحانه بر روی نان تست یا بیسکوییت‌های ترد در کنار سبزیجات و دیگر مواد غذایی میل کنید.

خاویار الماس

کشور ایران - هرآنچه که درباره کشور ایران لازم است بدانیم!

2. پیتزای طلای ۲۴ عیار؛ پیتزایی به قیمت یک موتور

غیرممکن است که در خیابان‌های تهران یا شهرهای دیگر قدم بزنید و در مسیرتان چشمتان به انواع پیتزافروشی‌های مختلف نیفتد ولی این نوع پیتزا به اندازه‌ای خاص است که کمتر جایی را شاید بتوانید پیدا کنید که این غذای گران را برایتان سرو کند. مواد تشکیل دهنده این پیتزای گران قیمت و لوکس، پنیر استیلتون، جگر چرب، خاویار اوسترای پلاتین است ولی چیزی که این غذا را بسیار قیمتی و منحصر به فرد می‌کند، وجود ورقه‌های طلا 24 عیار روی آن است. برگ های طلای خوراکی که در درست کردن این غذا استفاده شده، آن را به یکی از گران ترین غذاهای جهان تبدیل کرده است. قیمت هر یک عدد از این پیتزا در حدود 2000 تا 3000 دلار است که این معادل قیمت یک موتورسیکلت مجهز می‌تواند باشد. برای رزرو این غذای گران‌قیمت باید از دو روز قبل وقت بگیرید پس اگر قصد کردید آن را امتحان کنید، فراموش نکنید تا حتما از قبل اعلام کنید.

پیتزای طلای ۲۴ عیار

3. ترافل سفید؛ قارچی با لباس شیرینی

شاید وقتی نام ترافل به گوش شما بخورد، فکر کنید که منظور همان اسمارتیس‌های کوچک رنگی و خوشمزه روی بستنی‌ باشد ولی این ترافل با چیزی که شما تصور می‌کنید متفاوت است. امروزه انواع قارچ های ترافل، جزو لوکس ترین غذاهای دنیا به حساب می‌آیند و در بین گونه های مختلف این نوع قارچ ها، ترافل های سفید، به دلیل طعم خاص شان، بیشترین قیمت را در بین دیگر گونه‌ها به خود اختصاص داده‌اند. این نوع قارچ، شبیه یک سیب زمینی با پوستی نامتقارن و کمی زبر  است. این قارچ گران، فقط در قسمت خاصی از مدیترانه از جمله ایتالیا و کرواسی ‌رشد می‌کند و فصل رشد آن نیز فقط از سپتامبر تا دسامبر است. روش های خاصی برای جمع  آوری و نگهداری ترافل سفید وجود دارد. به این خاطر که این نوع قارچ، بر خلاف دیگر قارچ‌ها، چند اینچ زیر زمین و نزدیک ریشه درختان بلوط، فندق و شاه بلوط رشد می‌کند، در برخی مواقع، برای پیدا کردن آن، از سگ  های تعلیم دیده استفاده می‌کنند. قیمت ترافل سفید که با طعم و مزه و عطر شگفت انگیزش شناخته می‌شود، حدود ۱۰۰۰۰ دلار برای هر کیلوگرم است. جالب است بدانید که رکورد قیمت پرداخت شده برای یک ترافل سفید در دسامبر 2007 به ثبت رسیده، زمانی که صاحب کازینو، استانلی هو، 230000 پوند برای یک ترافل با وزن کمی بیش از سه پوند هزینه کرده است. پس اگر زمانی شانس امتحان کردن آن را داشتید، به هیچ عنوان آن را از دست ندهید.

ترافل سفید

4. ماهی تن باله آبی؛ ماهی شاهنشاهی

برای بسیاری از ما پیش آمده که در مواقع گرسنگی، تن ماهی را از فروشگاه بخریم و به عنوان وعده غذایی آن را مصرف کنیم ولی اگر به شما بگوییم که نوعی از ماهی وجود دارد که رستوران‌های محلی ژاپن حاضرند میلیون‌ها دلار برای به دست آوردن آن بپردازند، قطعا متعجب خواهید شد. ماهی تن باله آبی یا همان ماهی Bluefin یکی از کمیاب ترین ماهی های موجود در سراسر جهان است که در لیست گران‌ترین و لوکس‌ترین غذاهای دنیا قرار دارد. طبق بررسی های انجام شده توسط IUCN ماهی تن باله آبی یکی از گونه‌های بسیار نادر و در خطر انقراض است و به همین دلیل شکار آن در بیشتر مناطق دنیا کاملا غیر قانونی است.به خاطر بعضی از ویژگی های فیزیکی، ماهی بلوفین دارای مواد مفیدی است که در ماهی‌های دیگر نمی توانید پیدا کنید. این غذا به خصوص در کشور ژاپن جزو غذاهای لوکس و گران‌قیمت و البته پرطرفدار به حساب می‌آید، دلیل پرطرفدار بودن ماهی تن باله آبی، طعم لذیذ و چربی زیاد گوشت این نوع ماهی است و همچنین بسیاری از سرآشپزها بر این باور هستند که ماهی تن باله آبی بهترین انتخاب برای تهیه سوشی و ساشیمی است. شما می توانید این غذا را در رستوران های سطح بالا پیدا کنید، جایی که یک قطعه می تواند بین 200 تا 2000 دلار باشد.

ماهی تن باله آبی

سرد ترین کشور های اروپایی را بشناسید - بهترین مقاصد گردشگردی اروپایی در فصل تابستان 

5. سوپ بودا؛ سوپی پر از مخلفات کمیاب

شاید باورش برایتان سخت باشد اگر به شما بگویند که باید برای خوردن یک بشقاب سوپ باید چندین میلیون پول پرداخت کنید ولی سوپ بودا آنقدر خاص است که بسیاری افراد برای چشیدن آن حاضرند این هزینه را پرداخت کنند. این سوپ یا خورش از مواد زیادی به خصوص فرآورده های حیوانی تشکیل شده است و برای تهیه آن یک تا دو روز کامل زمان نیاز است. یک دستور غذای معمولی از این سوپ به مواد زیادی از جمله تخم بلدرچین، شاخه های بامبو، گوش ماهی، خیار دریایی، آبالون، باله کوسه، مارماهی، مرغ، ژامبون جین هوا، تاندون گوشت خوک، جینسینگ، قارچ و تارو نیاز دارد. این غذای گران قیمت با نام عجیبی که دارد یکی از لوکس ترین سوپ های دنیا به شمار می‌رود و خاستگاه آن در کشور چین است ولی بیشترین طرفداران آن در کشور انگلیس قرار دارند. قیمت یک بشقاب از این سوپ بودا در انگلیس حدود ۱۷۰٫۰۰۰ دلار قیمت دارد.

سوپ بودا

6. گوشت گاو واگیو؛ گوشت گاوی با زندگی لاکچری

اگر از طرفداران استیک و گوشت‌های مرغوب هستید پس قطعا مقاومت در برابر این گوشت لذیذ برایان سخت خواهد بود. گوشت گاو واکیو یکی از خوشمزه‌ترین و گران‌ترین غذاهای جهان است که از یکی از اصیل‌ترین نژادهای گاو ژاپنی به دست می‌آید. این نژاد از گاوها در گذشته به دلیل توانایی بدنی شان در کشاورزی بکار برده می‌شدند. دلیل انتخاب حیوانات با سلول های چربی درون عضلات شان این است که منبع بالای انرژی قابل دسترسی را فراهم می‌کند. وایگو نژادی شاخدار است و معمولا به رنگ سیاه و قرمز هستند. چیزی که این گوشت گاو ژاپنی را گران قیمت می‌کند؛ این است که این نوع گاو در شرایط بسیار خاصی پرورش داده می‌شود که موجب می شود گوشت آن به شدت سالم و باکیفیت باشد. واگیو در کشور ژاپن به تمام گوشت های گاو گفته می‌شود، زیرا وا به معنی ژاپنی و گیو به معنی گاو است و به همین خاطر است که بعضی افراد این غذا را با نام گوشت گاو کوبه نیز می‌شناسند. گاوهای ژاپنی با یک رژیم غذایی خاص از غلات گران قیمت و آبجو تغذیه می شوند و به طور منظم با شراب برنج ماساژ داده می‌شوند و با موسیقی آرامش بخش سرو می کنند و به همین خاطر است که هر کیلوگرم از این گاو را به قیمت 600 دلار به فروش می‌رسانند.

گوشت گاو واگیو

پایتخت کشورها - اطلاعات مربوط به پایتخت کشورها 

7. ژامبون ایبری خشک شده؛ خوکی در میان بلوط‌ها

در بین غذاهای گفته شده، شاید به علت اینکه این غذا از گوشت خوک تهیه می‌شود، در بین ما ایرانیان از محبوبیت کمتری از لحاظ طعمی برخوردار باشد. ژامبون ایبری، بهترین ژامبون جهان است و در بعضی نقاط با نام با نام «پاتا نگرا» هم شناخته می‌شود. ژامبون ایبری خشک شده( Jamon Iberico )، یک نوع ژامبون مشهور جهانی است که از خوک سیاه کمیاب ایبری به دست می آید. این نوع خوک، در دامنه‌های جنگل‌های بلوط اسپانیا پرورش یافته و در بلوط‌ها می‌چرد و از این میوه‌ها تغذیه می‌کند، در نتیجه طعم آبدار و متمایز آن را می‌توان علاوه بر نژاد به زیستگاه آن نیز مرتبط دانست. ژامبون ایبری به خاطر رنگ قرمز تیره و طعم بی نظیر خود، جزو گرانترین و لوکس ترین غذاهای دنیا محسوب می‌شود و حدود ۴۵۰۰ دلار قیمت دارد.

 ژامبون ایبری خشک شده

8.  پوش پای؛ ترکیبی از بهترین مواد غذایی

اگر از دسته افرادی هستید که به غذاهای دریایی علاقه دارید و دوست دارید تا طعم جانوران دریایی مختلف را بچشید پس وقت آن شده تا کمی ولخرجی کنید و پوش پای را امتحان کنید. پوش پای یک غذای دریایی بسیار گران‌قیمت و لوکس است که توسط یک کمپانی بزرگ غذا در کشور استرالیا تولید شده است. تولیدکنندگان این غذای لاکچری برای تهیه آن از مواد غذایی مرغوبی مثل صدف ،یک لایه فیلینگ پای، تخم مرغ، ژله مار ماهی، گوشت گاو، سیب زمینی، پیاز، سبزیجات، آویشن، جعفری و خمیر نان استفاده کرده‌اند. ارزشمندترین موادی که در این غذا استفاده شده شامل، ژله ی مار ماهی، فیلینگ پای و صدف هستند که همین موضوع نیز باعث شده تا این غذا در لیست گران‌ترین غذاهای جهان جا بگیرد.

پوش پای

9. پودینگ لیندو هو؛ دسری با روکش طلا

پودینگ یک دسر شیرین و خوشمزه انگلیسی است که در قرن ۱۹، وارد آمریکا شد. در بریتانیا کلمه پودینگ به عنوان یک اصطلاح عمومی برای دسرهای شیرین استفاده می‌شود و شما در بیشتر شیرینی ‌فروشی‌های این کشور می‌توانید انواع پودینگ‌های خوشمزه را پیدا کنید ولی بعضی از این دسرها کمی متفاوت و کمیاب‌تر هستند. پودینگ لیندوهو از یک نوع شکلات کاملا خالص بلژیکی، خاویار، طلا و دو قیراط الماس تهیه شده است. این پودینگ به خصوص در کشور انگلستان طرفداران بسیاری دارد و ظاهری فوق العاده لاکچری و لوکس دارد و هر یک عدد از این پودینگ خاص به قیمت چند هزار پوند به فروش می‌رسد.

پودینگ لیندو هو

10. سوپ آشیانه پرنده؛ خاویار شرق غذاهای چین

برای ما شنیدن اینکه آشیانه پرنده را می‌خورند بسیار عجیب است، چه برسد به اینکه نام آن را در میان گران‌ترین غذاهای جهان نیز ببینیم. یکی از خاص‌ترین خوراکی های شرق، سوپ لانه پرنده است که اتفاقا بسیاری از شرق نشینان آرزوی چشیدن آن را دارند. این لانه های ارزشمند که به آن «خاویار شرق» می گویند، لانه گونه‌ای پرنده موسوم به بادقپک آشیانه‌سپید است که از بزاق این پرنده ساخته می‌شود. لانه‌ها رنگ‌های متنوعی دارند، اما لانه‌های سفید و قرمز ارزشمندترین نوع آن‌‌ها هستند. اینم آشیانه‌های خاص، معمولاً در غارهای ساحلی یا شکاف‌های سنگی در جنوب شرقی آسیا نظیر کشورهای مالزی و اندونزی یافت می‌شوند و توسط کوهنوردان ماهری که روش‌های سنتی جمع‌آوری آن‌ها را می‌دانند، برداشت می‌شوند. اعتقاد بر این است که لانه‌های خوراکی، دارای چندین فواید سلامتی از جمله تقویت سیستم ایمنی، خواص ضد پیری، بهبود رنگ پوست و کاهش چین و چروک است. سوپ لانه پرنده را با رشته های سخت شده بزاق این پرنده درست می‌کنند. یک قفسه از بسته‌‌های لانه پرنده خوراکی به قیمت 900 دلار آمریکا فروخته می‌شوند پس این کاملا منطقی است که قیمت هر کاسه از این سوپ بیش از 2000 دلار باشد.

سوپ آشیانه پرنده

چرا شناخت گران‌ترین غذاهای جهان برایمان جالب است؟

در این مقاله از سایت لحظه آخر به معرفی گران‌ترین غذاهای جهان پرداختیم و شما را با خصوصیاتی که این غذاها را از دیگر خوراکی‌ها متمایز می‌کنند، آشنا کردیم. همه انسان ها نیاز به غذا خوردن دارند ولی غذاهای خوش‌طعم و گران‌قیمتی در جهان وجود دارند که به علت ویژگی‌های متفاوتشان، شاید هر کسی توانایی خرید آنها را نداشته باشد. علاوه بر مواد غذایی به کار رفته در یک غذا، مراسمات خاص و نوع سرو آن خوراکی در رستوران های مجلل، باعث می‌شود تا یک غذا نسبت به موارد مشابه خود، قیمت بیشتری داشته باشد. اکثر اوقات خوردن یک پرس غذا یا یک پیتزا در رستورانی گران قیمت و لوکس برایمان حس خوبی دارد ولی قطعا پرداختن مبالغ سنگین برای یک وعده غذایی می‌تواند سخت باشد. اگر شما هم تا به حال تجربه خوردن غذاهای گران در رستوران‌های لوکس را داشته اید، می‌توانید نظر خود را درباره این تجربه برای ما بنویسید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر