چرا باید به تنهایی به تایلند سفر کنیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/19
بازدید: 1066
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا دوست دارید به جایی سفر کنید که مردم شاد و سرزنده‌ای دارد یا ترجیح می‌دهید اوقات سفرتان را به گشت و گذار در طبیعت اختصاص دهید؟ کشور تایلند، جایی است که سفر به آن تجربه‌ای کامل از تفریح و گشت‌وگذار است. شما اگر به این کشور زیبا مسافرت کنید، می‌توانید غذاهای مختلف را امتحان کنید، در میان مردم شاد تایلند تفریح کنید و در طبیعت کم‌نظیر این کشور به گشت‌و گذار مشغول شوید. برای کسانی که قصد مسافرت کردن را دارند، سفر تنهایی به تایلند، می‌تواند یک گزینه عالی باشد تا علاوه بر کاهش هزینه‌های سفر، تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند. در این مقاله از سایت لحظه آخر، به بررسی چند دلیل اصلی برای اینکه چرا باید به تنهایی به تایلند سفر کنیم، خواهیم پرداخت. برای گذراندن تعطیلات، می‌توان کشورهای مختلفی را انتخاب کرد ولی مطمئن باشید پس از خواندن این مقاله، فکر سفر تنها به تایلند، از ذهنتان بیرون نخواهد رفت.

کاهش هزینه سفر به تایلند؛ تنهایی ارزان تر است!

یکی از مهم ترین مواردی که پیش از هر سفر باید در نظر داشته باشیم، هزینه های مربوط به مسافرتمان است. افرادی که نمی‌توانند بودجه‌ی بالایی را به سفر اختصاص دهند، مجبور هستند بعضی از شهرها را از لیست سفرهایشان خط بزنند یا مدت زمان مسافرت‌شان را کم کنند. تور کشور تایلند نسبت به بسیاری دیگر از مقاصد، کم هزینه‌تر است.  اگرچه سفر انفرادی به تایلند نیز همراه با هزینه‌های خاص خود است ولی این شکل از سفر در مقایسه با سفرهای گروهی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. قبل از برنامه‌‌ریزی سفر، باید با هزینه‌های مربوط به اقامت، حمل و ‏نقل، غذا، تفریحات و دیگر خدمات آن آشنا شوید تا در خلال روزهای سفر بتوانید بهتر برنامه ریزی کنید‌.

چرا باید به تنهایی به تایلند سفر کنیم

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

هزینه بلیط سفر؛ بلیط ارزان بخر!

یکی از کارهای مهم هر مسافر پیش از سفر، تهیه بلیط است. هزینه بالا بلیط برای سفرهای خارج از کشور، همیشه یکی از مشکلات مهم، بر سر راه گردشگران ایرانی محسوب می‌شود‌. هزینه بلیط هواپیما برای سفر به تایلند بستگی به مبدا، فصل سفر، شرکت هواپیمایی و زمان خرید بلیط دارد. به طور کلی، هزینه بلیط اکونومیک در اوج فصل گردشگری ممکن است بیشتر باشد. اما در فصل‌های کم‌ گردشگر، این مبلغ ممکن است کاهش یابد. هزینه بلیط‌ها همچنین بستگی به پیشنهادات و تخفیفات مختلف شرکت‌های هواپیمایی نیز دارد. برای دقیق‌تر بودن، می‌توانید به سایت‌های رزرو بلیط یا اپلیکیشن‌های موبایل مراجعه کنید و قیمت‌ها را بررسی کنید. سفر تنهایی به شما این امکان را می دهد تا بلیط های ارزان را که ظرفیت کمتری ممکن است داشته باشند، راحت‌تر پیدا کنید.

هزینه بلیط سفر تایلند

راهنمای سفر به تایلند | از کدام شهرها و جزایر تایلند دیدن کنیم؟

هزینه محل اقامت؛ لازم نیست توی پر قو بخوابی!

هزینه محل اقامت در تایلند بستگی به نوع اقامتگاه، منطقه و استاندارد آن دارد. در سفرهای چند نفره، شما باید هزینه بیشتری را برای محل اقامت‌تان پرداخت کنید. همچنین به خاطر تفاوت در عادات و ترجیحات هر فرد، شما باید حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب محل اقامت به خرج دهید. اگر شما به تنهایی به تایلند سفر کنید، می‌توانید به راحتی با اقامت در هاستل‌ها یا هتل‌های دو یا سه ستاره، هزینه‌هایتان را تا حد قابل توجهی کم کنید که این موضوع قطعا به نفع شما خواهد بود. در ادامه به برخی از گزینه‌های معمول اقامت و هزینه‌های مربوط به آن اشاره می‌کنیم:

  1. هتل‌ها: هزینه اقامت در هتل‌های مختلف بستگی به استاندارد و مکان آن ها دارد. هتل‌های اقتصادی می‌توانند هزینه‌هایی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار برای یک شب داشته باشند، در حالی که هزینه اقامت در هتل‌های لوکس می‌تواند بیشتر از ۱۰۰۰ دلار باشد.
  2. آپارتمان‌ها و ویلاها: برای اقامت بلند مدت، اجاره آپارتمان یا ویلا نیز گزینه خوبی است. هزینه اجاره آپارتمان یا ویلا بستگی به اندازه و مکان آنها دارد و ممکن است در حدود ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار یا بیشتر در ماه باشد.
  3. مهمان‌سراها: در برخی مناطق تایلند، مهمانسراها یا هاستل‌ها ارائه خدمات اقامتی اقتصادی را فراهم می‌کنند. هزینه اقامت در مهمانسراها معمولاً در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار برای یک شب است.

سفر تنهایی به تایلند

بهترین هتل های تایلند - اگر رفتی تایلند میتونی یکی از این هتل ها رو رزرو کنی

هزینه حمل و نقل؛ با بقیه جا به جا شو!

یکی از معضلات هر مسافر، حمل و نقل در کشور مقصد است. هزینه حمل و نقل در تایلند معمولاً ارزان است و بستگی به نوع وسیله انتخابی شما دارد. سفر تنهایی به تایلند به شما این امکان را می‌دهد تا از وسایل حمل و نقل عمومی راحت‌تر استفاده کنید و از این جهت بتوانید هزینه‌های خود را کاهش دهید. در ادامه، برخی از گزینه‌های حمل و نقل و هزینه‌های مربوط به آنها را برای شما بیان می‌کنیم:

  1. اتوبوس: هزینه حمل و نقل عمومی با اتوبوس در تایلند بسیار ارزان است. البته این هزینه به مقصد، تعداد افراد و مسافت بستگی دارد. به طور متوسط، هزینه سفر با اتوبوس درون شهری حدود ۰.۵ تا ۱ دلار و هزینه سفر بین شهری حدود ۲۰ تا ۱۰ دلار است.
  2. تاکسی: هزینه تاکسی در تایلند نیز متغیر است و بستگی به مسافت و میزان ترافیک دارد. هزینه متوسط سفر با تاکسی درون شهری حدود ۳ تا ۵ دلار و سفر به فرودگاه حدود ۱۵ تا ۳۰ دلار است.
  3. توک توک: این وسیله حمل و نقل موتوری در شهرهای کوچک و روستاهای تایلند معمولاً استفاده می شود و قیمت مناسبی دارد. اگر به تنهایی به تایلند سفر کنید، این نوع حمل و نقل برایتان بسیار مقرون به صرفه است. قیمت‌ استفاده از توک توک، قابل مذاکره است و بستگی به مسافت و تعداد مسافران دارد.

هزینه حمل و نقل در تایلند

هزینه سفر به تایلند - قبل از سفر به تایلند با هزینه‌هاش آشنا شو

هزینه غذا؛ خودت غذا درست کن!

هزینه غذا در سفر تنهایی به تایلند بستگی به نوع رستوران و نوع غذا دارد. به طور کلی، می‌توان گفت که هزینه غذا در تایلند بسیار مقرون به صرفه است و می‌توانید با بودجه معقولی از غذاهای خوشمزه و محلی لذت ببرید. پس اگر خیلی فرد شکمویی نباشید، می توانید کمترین هزینه را برای غذا در تایلند صرف کنید. شما می توانید در سفرهای انفرادی، با غذاهای معمولی خود را سیر کنید یا در محل اقامتتان بعضی وعده ها را بپزید. البته تجربه غذاهای محلی و خوراکی‌های خوشمزه تایلندی می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش باشد پس اگر شرایطش را دارید؛ بازدید از رستوران‌های محلی و بازارهای خوراکی می‌تواند بخش جذابی از سفر شما باشد.

هزینه غذا در تایلند

بهترین رستوران های تایلند - آشنایی با خوشمزه ترین رستوران های کشور تایلند

هزینه بازدید از جاهای دیدنی؛ رایگان گردش کن!

تجربه تفریحات تنهایی در تایلند می‌تواند بسیار جذاب و بی‌نظیر باشد. این کشور با فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوان، مکانی عالی برای سفر است. سفر تنهایی به تایلند به شما این فرصت را می دهد تا برای دیدن جاذبه های گردشگری آن، وقت کمتری را صرف کنید. همچنین شما می توانید برای بازدید از جاهای مختلف، پول کمتری را بپردازید و از این جهت در هزینه سفر خود را تا حد قابل توجهی کم کنید. در ادامه به برخی از تجربه‌های تفریحی که می‌توانید به تنهایی در تایلند داشته باشید، اشاره می‌کنم:

  • تایلند مملو از معابد و صومعه‌های زیبا و باستانی است که می‌توانید به تنهایی آنها را ببینید و از فضای آرام آنجا، غرق در آرامش شوید.
  • شهرهای تایلند مانند بانکوک، چیانگ مای و پاتایا پر از جاذبه‌های گردشگری و فعالیت‌های تفریحی هستند که می‌توانید با هزینه اندک، برای گردش به آنها سر بزنید.
  • در سفرهای گروهی تصور می شود که باید صرفا از مکان های خاص یک کشور دیدن کرد تا لذت برد ولی تایلند دارای پارک‌های زیبا و باغ‌های استوایی است که می‌توانید در آنها بدون پرداخت پول، از شلوغی و سر و صدای شهر فاصله بگیرید.
  • می‌توانید از فعالیت‌های مختلفی مانند غواصی، تماشای نمایش‌های فولکلوریک محلی، مشارکت در کلاس‌های آموزشی مانند آموزش آشپزی تایلندی یا یوگا با هزینه اندک لذت ببرید.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند - آشنایی با 22 جاذبه گردشگری تایلند که ایرانیان عاشق آنند.

چالشی برای رشد؛ تنهایی بزرگ می شوی!

برای بسیاری افراد، سفر نه تنها یک تفریح جذاب محسوب می‌شود بلکه می تواند فرصتی برای یادگیری و تجربه چالش های جدید باشد. سفر به تایلند می‌تواند یک چالش مفید برای رشد شخصی و فرهنگی باشد. در این سفر، شما با محیط جدید، زبان، فرهنگ و آداب و رسوم متفاوتی آشنا می‌شوید که می‌تواند به توسعه شما کمک کند. سفر تنهایی به تایلند به شما یاد می‌دهد تا چطور در کشوری که زبان آن را بلد نیستید، با مردم آن مکان ارتباط بگیرید و نیازهایتان را برطرف کنید. مدیریت مسائلی مانند ویزا، اقامت، پول و برنامه روزانه ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما این تجربه می‌تواند به شما مهارت‌های مدیریتی جدیدی نیز بیاموزد. همچنین تنها سفر کردن فرصت مناسبی است تا خود را در تنهایی به چالش بکشید و از گذراندن زمان با خودتان لذت ببرید.

تجربه تفریحات جذاب؛ تنهایی هیجانش بیشتر است!

با توجه به اینکه تایلند، طبیعت منحصر به فردی دارد، بازدیدکنندگان این کشور می‌توانند به ماجراجویی‌های متفاوتی در طول سفر خود بپردازند. پناهگاه‌های فیل‌ها، انتخاب مناسبی برای دوستداران حیوانات است. همچنین افرادی که به دنبال تجربه کمی ترس و هیجان هستند، می‌توانند رودگردی و قایق‌رانی در آب‌های خروشان تایلند را انتخاب کنند. تجربه تفریحات انفرادی جذاب مثل طبیعت گردی، کوهنوردی یا موج‌سواری، موقعیت مناسبی است تا یک گردش انفرادی مهیج را امتحان کنید. همچنین در سفر تنها به تایلند، احتمال برقراری ارتباط با مردم محلی بیشتر است پس شما می توانید از آن ها راهنمایی بخواهید تا بهترین تفریحات کشورشان را به شما معرفی کنند.

تفریحات جذاب تایلند

برنامه ریزی راحت تر برای سفر؛ هر کاری می خواهی بکن!

زمانی که از افرادی که تجربه سفر چند نفره به تایلند را داشته اند در مورد سختی‌های این نوع مسافرت پرسیده می‌شود، آن ها در پاسخ خواهند گفت که یکی از چالش های سفر گروهی، برنامه‌ریزی برای تمام افراد است. سفر تنها به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را به دلخواه بچینید و به راحتی از شهرها و جاذبه‌های گردشگری لذت ببرید. از مزایای داشتن یک برنامه مسافرت تنهایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شما فقط مسئولیت تصمیم‌های خود را دارید و باید مشکلات را به تنهایی حل کنید و نیاز به تطبیق خود با دیگران و ترجیحات آن ها ندارید.
  2. برنامه‌ریزی سفر تنهایی معمولاً آسان‌تر است، زیرا نیازی به هماهنگی با دیگران ندارید و می‌توانید برنامه خود را بر اساس ترجیحات و زمان خود تنظیم کنید.
  3. وقتی به تنهایی سفر می‌کنید، می‌توانید به آسانی مسیر خود را تغییر دهید و بر اساس ترجیحات خود، برنامه تان را عوض کنید.
  4. در سفر تنهایی، شما می‌توانید به آزادی بیشتری برخورد کنید و تجربه‌های جدید و مختلف را بدون نگرانی از نظر دیگران، امتحان کنید.
  5. تجربه سفر تنها می‌تواند فرصتی برای استراحت و آرامش باشد. برنامه ریزی فردی به شما اجازه می‌دهد که هر زمان که بخواهید،  گردش را متوقف کنید و زمانی را به آشنایی با مردم آنجا و شناخت فرهنگ‌شان اختصاص دهید.

سفر تنهایی به تایلند؛ چالشی به یادماندنی

در این بخش از سایت لحظه آخر به دلایل این سوال که چرا باید تنهایی به تایلند سفر کنیم، پرداختیم. سفر به تایلند به تنهایی می‌تواند یک تجربه جالب و بی‌نظیر باشد. این تجربه می‌تواند به شما احساس آرامش و رشد شخصی بدهد، امکان آشنایی عمیق‌تر با فرهنگ و سنت‌های محلی را فراهم کند و به شما اجازه بدهد تا با طبیعت زیبای این کشور به طور نزدیک‌تری ارتباط برقرار کنید. همچنین سفر تنهایی به تایلند، نسبت به سفرهای گروهی هزینه کمتری را در بر دارد که این موضوع به شما کمک می کند تا در هزینه سفر به این کشور صرفه جویی کنید. با سفر تنهایی به تایلند می توانید، مسافرت‌تان را هرطور که دوست دارید برنامه ریزی کنید و زمانتان را به شکلی لذت بخش سپری نمایید. اگر شما هم تا به حال تجربه سفر تنهایی را داشته اید، می توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و از معایب و مزایای این نوع سفر برای ما بنویسید‌.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر