خیابان های دبی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/26
بازدید: 188
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بسیاری از ما خیابان را صرفا مکانی برای تردد می‌دانیم ولی امکانات و طراحی مدرن و جذاب خیابان‌های دبی باعث شده تا آن ها به یک جاذبه گردشگری مهم در این شهر تبدیل شوند. اگر عاشق ماشین‌های لوکس هستید و از دیدن آن‌ها در خیابان‌ها لذت می‌برید، قطعا خیابان‌های دبی و ماشین‌های مدل بالای آن، شما را به وجد خواهد آورد. شهر دبی از شهرهای ثروتمند و بزرگ امارات است که در 50 سال گذشته تغییرات ساختاری زیادی داشته؛ به طوری که بسیاری  افراد از این سال ها به عنوان انقلاب گردشگری دبی یاد می کنند. این شهر دارای 22000 خیابان است که شامل بزرگراه ها، جاده های داخلی، جاده های فرعی، پل هوایی و تقاطع ها می شوند. قطعا به یاد آوردن نام تمام این خیابان‌ها و بازدید از تمام آن‌ها در سفر به دبی غیرممکن است. ما در این مقاله از سایت لحظه آخر قصد داریم تا معروف‌ترین خیابان‌های دبی را به شما معرفی کنیم تا با داشتن اطلاعاتی دقیق در زمینه‌ این خیابان‌ها به راحتی هتل‌های لوکس و مکان‌های تفریحی آن را پیدا کنید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. خیابان هپینس ؛ غذا بخورید و شاد شوید!
    1. خیابان هپی نس روی نقشه
  2. خیابان المیدان ؛ مسابقات اسب‌سواری را از نزدیک تماشا کنید!
    1.  خیابان المیدان روی نقشه
  3. خیابان شیخ محمد بن راشد؛ وقتش شده که به دیدن برج خلیفه بروید!
    1. خیابان شیخ محمد بن راشد روی نقشه
  4. خیابان دوم دسامبر؛ اینجا زیباترین گالری‌های خیابانی را ببینید!
    1. خیابان دوم دسامبر روی نقشه
  5. خیابان شیخ زاید؛ اینجا مدرنیته شما را شگفت‌زده می‌کند!
    1. خیابان شیخ زاید روی نقشه
  6. خیابان السیف؛ حال و هوای قشم را در دبی تجربه کنید!
    1. خیابان السیف روی نقشه
  7. خیابان الفهیدی دبی؛ در تاریخ دبی کاش کنید!
    1. خیال الفهیدی روی نقشه
  8. خیابان الرقه؛ در خیابان‌ شانزه لیزه دبی قدم بزنید!
    1. خیابان الرقه روی نقشه
  9. خیابان جمیرا؛ لوکس‌ترین ماشین‌ها را اینجا ببینید!
    1. خیابان جمیرا روی نقشه
  10. خیابان بنی یاس؛ راحت‌ترین خرید عمرت را در دبی انجام بده!
    1. خیابان بنی یاس روی نقشه
  11. هتل‌های خیابان‌های معروف دبی

خیابان هپینس ؛ غذا بخورید و شاد شوید!

 مگر می‌شود در خیابانی شاد و سرزنده با غذاهای خیابانی لذیذ قدم زد و احساس شادی نکرد؟ همانطور که از اسم این خیابان دبی پیداست، شما می‌توانید در آن واقعا احساس شادابی کنید. خیابان هپینس یا خیابان شادی در محدوده مرکزی شهر دبی (DIFC)  قرار دارد. این خیابان در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی هم‌زمان با روز بین‌المللی خوشبختی افتتاح شده است. علت ساخت این خیابان این بوده که نمادی از انرژی مثبت برای مردم دبی محسوب شود و شادابی این مردم را به مردم دیگر جهان نشان دهد. در این خیابان می‌توانید هر غذایی که هوس کرده‌اید، میل کنید. خیابان هپینس جایی است که انواع سیب زمینی، میگوهای دینامیتی، پیتزاهای 60 سانتی متری و غذاهای خوشمزه عربی را می‌توانید پیدا کنید. پس اگر به دنبال تجربه یک شگم‌گردی جذاب در شهر دبی هستید، حتما به این خیابان سر بزنید تا از خوردن غذا و خیابان‌گردی سر کیف بیایید.

خیابان هپینس از خیابان های دبی

خیابان هپی نس روی نقشه

خیابان هپی نس روی نقشه 

خیابان المیدان ؛ مسابقات اسب‌سواری را از نزدیک تماشا کنید!

یکی از تفریحات جذابی که در طول سفر به دبی می‌توانید امتحان کنید، اسب سواری است. اگر به دنبال تجربه اسب‌سواری در سفرتان هستید، قطعا به خیابان المیدان سر بزنید. این خیابان زیبا یکی از خیابان‌های معروف دبی است که به نزدیک‌بودن به مسیر اسب‌سواری معروف است. این خیابان در روزهای برگزاری مسابقات بسیار شلوغ است و بسیاری از توریست‌ها در زمان سفر به دبی حتماً به این خیابان معروف سر می‌زنند. وقتی به این خیابان بروید، می‌توانید روی پل المیدان بروید و شهرها از آن منظره تماشا کنید و عکس یادگاری بگیرید. المیدان یکی از خیابان های معروف دبی برای گردش و پیاده‌روی است پس اگر با شلوغی خیابان مشکلی ندارید، حتما گشت و گذار در این خیابان را در لیست تفریحات سفرتان قرار دهید.

خیابان المیدان از خیابان های دبی

 خیابان المیدان روی نقشه

  خیابان المیدان روی نقشه

خیابان شیخ محمد بن راشد؛ وقتش شده که به دیدن برج خلیفه بروید!

غیرممکن است کسی به دبی سفر کند و نام برج خلیفه را نشنیده باشد. اگر به دنبال دیدن برج زیبا خلیفه یا ساختمان منحصربه‌فرد اپرای دبی از نزدیک هستید، باید خود را به خیابان محمد بن راشد برسانید. این خیابان که جز 3 خیابان معروف دبی است، با نام خیابان بلوار نیز شناخته می‌شود. این مکان لوکس و پر زرق و برق به خاطر ساختمان‌های لوکس و مجللی که دارد، منظره خیره‌کننده‌ای به شهر دبی بخشیده است. اگر به دیدن دنیای زیر آب علاقه دارید، حتما پس از رفتن به مراکز خرید این خیابان، به آکواریوم معروف خیابان بلوار نیز سر بزنید. خیابان بلوار علاوه بر داشتن ساختمان‌ها و مراکز خرید مجلل، هتل و رستوران‌های شیک بسیاری دارد که می‌تواند تجربه ماندگاری از گشت و گذار در دبی را برای شما رقم بزند. پس اگر به دبی رفتید، بازدید از خیابان بلوار دبی را اصلا از دست ندهید.

خیابان شیخ محمد بن راشد از خیابان های دبی

خیابان شیخ محمد بن راشد روی نقشه

 خیابان شیخ محمد بن راشد روی نقشه

خیابان دوم دسامبر؛ اینجا زیباترین گالری‌های خیابانی را ببینید!

نقاشی‌های خیابانی یکی از هنرهایی است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. دیدن این نقاشی‌ها در حین گذر از خیابان و فکر کردن به مفاهیمی که هریک از آن‌ها منتقل می‌کنند، برای بسیاری از افراد می‌تواند جذاب باشد. خیابان دوم دسامبر یکی از معروف‌ترین خیابان‌های دبی است که به خاطر طرح‌های جذاب و متفاوت روی دیوارهایش مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته است. این خیابان شلوغ و پرتردد که بر اساس روز ملی امارات یعنی دوم دسامبر نام‌گذاری شده، از جاده شیخ زاید به سمت موزه اتحاد و پرچم اتحاد را شامل می‌شود. وقتی در این خیابان متفاوت دبی قدم بزنید، علاوه بر نگاره‌های خاص روی دیوارها انواع متنوعی از رستوران و فروشگاه‌ها را خواهید دید که تا پاسی از شب باز هستند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در سفر به دبی، زمانی را به گردش در این خیابان اختصاص دهید و به تماشای گالری هنری خیابانی و خوردن غذاهای خوشمزه بپردازید.

خیابان دوم دسامبر از خیابان های دبی

خیابان دوم دسامبر روی نقشه

خیابان دوم دسامبر روی نقشه

خیابان شیخ زاید؛ اینجا مدرنیته شما را شگفت‌زده می‌کند!

احتمالا وقتی اسم خیابان‌های دبی بیاید، اولین اسمی که به ذهنتان خطور می‌کند، خیابان شیخ زاید است. خیابان شیخ زاید طولانی‌ترین خیابان دبی محسوب می‌شود که از راس الخیمه تا مرکز شهر ادامه دارد. این خیابان که جز جاذبه‌های دیدنی این شهر هم محسوب می‌شود، دربرگیرنده‌ برج‌های آسمان‌خراش و نقاط جذاب دیگری همچون مرکز خرید ابن بطوطه است. این مرکز خرید معماری بسیار منحصر به فردی دارد. غیرممکن است وارد این خیابان شوید و ساختمان‌های زیبای این خیابان شما را محو زیبایی و زرق و برق خود نکنند. تنوع مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها در این خیابان باعث شده که خیابان شیخ زاید شهر دبی همواره مملو از گردشگران خارجی باشد. به شما توصیه می‌کنیم، اگر می‌خواهید شکل واقعی از زندگی مدرن را تجربه کنید، حتما برای دیدن و گردش در این خیابان وقت بگذارید تا شگفت‌زده شوید.

خیابان شیخ زاید از خیابان های دبی

خیابان شیخ زاید روی نقشه

 خیابان شیخ زاید روی نقشه

خیابان السیف؛ حال و هوای قشم را در دبی تجربه کنید!

وقتی از ما می‌خواهند تا شهر دبی را ترسیم کنیم، آن را شهری با ساختمان‌های لوکس و هتل‌ها و خیابان‌های شیک و مدرن توصیف می‌کنیم ولی زندگی در دبی فقط در مدرنیته خلاصه نمی‌شود. وقتی به خیابان السیف شهر دبی سر بزنیم شاهد بافت سنتی جذاب این شهر در این منطقه خواهیم بود. خیابان السیف دبی جزو خیابان‌های معروف دبی محسوب می‌شود. این خیابان تاریخ بومیان منطقه را به نمایش گذاشته است. خیابان زیبا السیف به دلیل وجود بازار سنتی دبی در آن، جز شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر نیز به حساب می‌آید. اگر تجربه سفر به قشم یا دیگر بنادر جنوب کشور را داشته باشید، با دیدن بافت سنتی خانه‌های قدیمی خیابان السیف به یاد آن‌جا می‌افتید. علیرغم بسیاری از مناطق دبی که مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، در اینجا زبان عربی را زیاد می‌شنوید. پوشش زنان این منطقه با دیگر خیابان‌های دبی متفاوت است و بیشتر زنان در آن از چادر عربی استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید گذشته و سبک زندگی سنتی مردم کشور امارات را از نزدیک ببینید حتما به این خیابان دبی سر بزنید.

خیابان السیف از خیابان های دبی

خیابان السیف روی نقشه

 خیابان السیف روی نقشه

خیابان الفهیدی دبی؛ در تاریخ دبی کاش کنید!

وقتی از ساکنان بومی دبی در مورد قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر بپرسید، اکثر آن‌ها خیابان الفهیدی را نام خواهند برد. یکی از دلایل محبوبیت این خیابان در بین گردشگران، وجود موزه‌ها و گالری‌های هنری آن است. از جمله موزه‌های معروف این خیابان، موزه دبی است. موزه دبی Dubai Museum در خیابان الفهیدی در نزدیکی نهر دبی قرار دارد. این موزه، بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند اطلاعات کاملی از گذشته‌ دبی بدانند. قلعه‌ الفهیدی که این موزه در آن قرار دارد در سال 1787 ساخته شده است و مصالح دیوار آن نیز از سنگ‌های مرجانی دریا به همراه آهک تشکیل شده است. در این موزه قدیمی، آثاری از قبرهای ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار سال پیش موجود در دبی به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این اگر به موزه خیابان الفهیدی بروید، در این موزه آلات موسیقی اماراتی، بخشی از صنایع دستی و ابزار جنگی قدیمی نیز به چشم می‌خورد. اگر دوست دارید تا در سفر خود به دبی علاوه بر تجربه تفریحات متنوع این شهر، در مورد تاریخ آن نیز اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که رفتن به خیابان الفهیدی را در لیست خود قرار دهید.

خیابان الفهیدی دبی از خیابان های دبی

خیال الفهیدی روی نقشه

خیال الفهیدی روی نقشه

خیابان الرقه؛ در خیابان‌ شانزه لیزه دبی قدم بزنید!

خیابان الرقه یکی از خیابان های معروف دبی است که در منطقه دیره قرار گرفته است. دیره منطقه‌ای در دبی است ک تلفیق زندگی مدرن و سنتی را می‌شود در آن مشاهده کرد. خیابان الرقه یکی از خیابان‌های معروف دبی است که دیدنی های زیادی از جمله انواع رستوران ها و کافی شاپ ها و هتل ها را در خود جای داده است. در این خیابان شما شاهد بازار سنتی طلا، ادویه و عطر خواهید بود. همچنین در این خیابان تعداد زیادی ساختمان لوکس و مجلل از جمله برج ساعت ساخته شده که دیدن معماری هریک از آن‌ها می‌تواند در نوع خود بسیار جذاب و خاطیره‌انگیز باشد. جالب است این را بدانید که خیابان الرقه از اصلی‌ترین مکان‌های برگزاری فستیوال های دبی است پس اگر به دنبال تجربه روزی شاد و مهیج هستید، می‌توانید در زمان فستیوال‌های دبی به این خیابان سر بزنید. این خیابان بر اساس معماری خیابان شانزه لیزه پاریس طراحی شده پس اگر دوست دارید حس و حال قدم زدن در پاریس را تجربه کنید، قطعا رفتن به این خیابان برایتان جذاب و به‌یادماندنی خواهد بود.

خیابان الرقه از خیابان های دبی

خیابان الرقه روی نقشه

 خیابان الرقه روی نقشه

خیابان جمیرا؛ لوکس‌ترین ماشین‌ها را اینجا ببینید!

اگر تماشای دریا  و قدم زدن در ساحل ماسه‌ای دبی برایتان لذت‌بخش است، بهتر است حتما رفتن به خیابان جمیرا را در لیست خود قرار دهید. خیابان جمیرا یکی از گران‌ترین مناطق شهر دبی است که در کنار یکی از زیباترین مناطق ساحلی شهر دبی واقع شده است. این خیابان در بین بسیاری افراد با نام خیابان ساحل جمیرا نیز شناخته می‌شود. این منطقه کاملاً مسکونی است و یکی از محله‌های گران‌قیمت شهر دبی برای زندگی محسوب می‌شود. این خیابان عریض ‌و طویل در امتداد ساحل واقع شده و همواره پر از اتومبیل‌ لوکس آخرین مدل است. شما در این منطقه می‌توانید از روی پل جمیرا عبور کنید و از روی پل به تماشای هتل‌ها و ساختمان‌های معروف آن‌جا بپردازید. هتل فور سیزنز در جمیرا بیچ، هتل آتلانتیس، هتل مندرین اورینتال جمیرا و مسجد معروف جمیرا از جمله مکان‌های معروفی است که در این خیابان قرار دارند. همچنین از جمله دیدنی‌هایی این  خیابان برج العرب، پارک آبی وایلد وادی، ساحل عمومی و بازار مدینه جمیرا هستندکه پیشنهاد می‌کنیم حتما به آنها سر بزنید.

خیابان جمیرا از خیابان های دبی

خیابان جمیرا روی نقشه

 خیابان جمیرا

خیابان بنی یاس؛ راحت‌ترین خرید عمرت را در دبی انجام بده!

یکی از معروف‌ترین نقاط دبی ، میدان جمال عبدالناصر محسوب می‌شود که برخی آن را به نام میدان بنی یاس نیز می‌شناسند . این میدان در یکی از مناطق قدیمی و خوش ‌آب‌وهوا دبی و در انتهای خیابانی با همین نام قرار گرفته است. خیابان بنی یاس مانند خیابان الرقه در سمت دیره در بافت قدیمی شهر دبی واقع شده است. این خیابان سنتی بخش زیادی از شهرت خود را مدیون بازارهای طلا، باشگاه گلف و ساحل قدیمی‌اش است. این خیابان نقطه اتصالی بین مکان‌های مهم دیگر شهر است و شما می‌توانید از طریق آن به کانال معروف دبی، محله تاریخی الفهیدی و مسجد دبی دسترسی پیدا کنید. از دیگر دلایل اهمیت و محبوبیت خیابان جمال عبدالناصر وجود فروشگاه‌‌ها و مغازه‌‌های مربوط به لوازم الکترونیکی نظیر موبایل ، لوازم صوتی و تصویری در اطراف آن است. نکته جالب در مورد مغازه‌های این منطقه این است که بسیاری از فروشندگان آن‌ها ایرانی هستند پس اگر به دنبال یک خرید عالی و آسان هستید، می‌توانید بدون مشکل زبان در پاساژهای این خیابان خرید کنید!

خیابان بنی یاس از خیابان های دبی

خیابان بنی یاس روی نقشه

 خیابان بنی یاس روی نقشه

هتل‌های خیابان‌های معروف دبی

اسم خیابان

اسم هتل

تعداد ستاره

خیابان شیخ زاید

هتل جمیرا بیچ

5

هتل فور پوینتز بای شرایتون بر

4

هتل تاور پلازا

5

هتل کنراد

5

هتل وکو بونینگتون

5

هتل استلا دی مار مارینا دبی

5

هتل موون پیک جمیرا لیکز تاورز

5

هتل بیچ ریزورت دبی

5

خیابان بانیاس

هتل بست وسترن

4

هتل لندمارک

3

هتل الخلیج گرند

3

هتل کارلتون تاور

4

هتل پولمن کریک سیتی سنتر

5

هتل رادیسون بلو دیره کریک

5

هتل شرایتون کریک تاورز

5

خیابان الرقه

هتل ایبیس الرقا

3

هتل آراوی

4

هتل لندمارک گرند

4

هتل هاوارد جانسون پلازا

4

 

چرا باید از خیابان‌های دبی دیدن کنیم؟

در این بخش از سایت لحظه آخر به معرفی خیابان‌های معروف دبی پرداختیم و مکان هر یک را روی نقشه به شما نمایش دادیم. همچنین معروف‌ترین هتل‌های خیابان‌های مختلف این شهر را در یک جدول کامل به شما ارائه دادیم تا کمک کنیم که شما در انتخاب محل اقامت مناسب با سلیقه و ترجیحات خود بهتر عمل کنید. دبی یک از مدرن‌ترین شهرهای جهان است که در سال‌های اخیر با سرعت زیاد توسعه‌یافته و به یکی از بهترین شهرها برای زندگی و تفریح تبدیل شده است. این شهر شیک و مجلل با خیابان‌ها و ساختمان‌های خیره‌کننده، آسمان‌خراش‌های کم‌نظیر، مراکز خرید لوکس و آثار هنری مدرن برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. خیابان‌های دبی به دو دسته‌ی مخصوص گردش توریست‌ها و خیابان‌های مخصوص رفت و آمد تقسیم می‌شوند. گشت و گذار در خیابان‌های معروف و توریستی این شهر خود می‌تواند یک تفریح جذاب برای توریست‌ها باشد. اگر دوست دارید حس و حال سفر به اروپا را در خاورمیانه تجربه کنید، یک بلیط به سمت دبی بگیرید و تعطیلات بعدی خود را در این شهر فوق‌العاده بگذرانید. اگر شما هم تجربه سفر به دبی را دارید، می‌توانید نظرات خود را در مورد خیابان‌های دبی برای ما بنویسید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر