سوخومویت بانکوک

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/13
بازدید: 1392
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بانکوک، پایتخت تایلند، به عنوان مرکز اقتصادی و سیاسی این کشور شناخته می‌شود. این شهر یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین و مهم‌ترین مناطق در بانکوک بوده که امکان خرید، صرف غذاهای لذیذ و تفریحات شبانه عالی را برای مردم محلی و گردشگران فراهم ساخته است. همه این امکانات سالانه افراد زیادی را به آغوش این شهر می‌کشانند. این منطقه شب‌های هیجان‌انگیز و زنده‌ای دارد که زندگی شبانه در آن در جریان است. جاده سوخومویت را می‌توان یکی از طویل‌ترین خیابان‌های جهان دانست. فعالیت‌های بسیاری در این خیابان در معرض نمایش قرار داشته که بی‌شک شما را مجذوب خود خواهد کرد.

سوخومیت بانکوک

 موقعیت جغرافیایی سوخومیت 

خیابان سوخومویت بانکوک را می‌توان یکی از پررفت‌و‌آمدترین خیابان‌های این شهر دانست. جاذبه سنتی توریستی خاصی در محله سوخومویت بانکوک دیده نمی‌شود؛ اما به سادگی می‌توان آن را به عنوان جاذبه‌های توریستی برتر در بانکوک معرفی کرد. شهر بانکوک به عنوان پایتخت کشور تایلند، جاذبه‌های بسیاری را به گردشگران ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها محله سوخومویت بوده که از آن به عنوان یکی از محل‌های مدرن و ویژه جهانگردی در بانکوک یاد می‌شود.

این محله در واقع در قسمت مرکزی بانکوک در کنار رودخانه سوخومویت قرار گرفته است. این محله یک منطقه بسیار خوب به حساب می‌آید؛ چراکه شما به هنگام قدم زدن در این مسیر می‌توانید از بسیاری از فروشگاه‌ها با انواع برند، مراکز تجاری و مراکز خرید دیدن ‌کنید.

سوخومیت بانکوک

چرا باید به خیابان سوخومویت بانکوک برویم؟

خیابان سوخومویت بانکوک طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده؛ چراکه منطقه زنده‌ و پرجنب وجوشی بوده و گزینه خوبی برای افرادی است که به شب زنده‌داری و گشت وگذار در شب علاقه‌مند هستند. کافی است در این خیابان قدم بزنید تا با بهترین برندها، مراکز تجاری و مراکز خرید عالی شهر بانکوک آشنا شوید. همچنین اگر در طول مسیر احساس گرسنگی کرده‌اید یا مایل بوده‌اید در مکانی دنج استراحت کنید، بهتر است بدانید که در این خیابان کافه و رستوران‌های بسیاری نیز به چشم می‌خورد.

همچنین شما از بابت حمل‌و‌نقل نیز در این خیابان مشکلی نخواهید داشت. در طول این مسیر قطارهای سریع‌السیری دیده می‌شوند که در چند ایستگاه به نام‌هایSkytrain  ، BTS، MRT  قرار دارند. قدمت این محله به سال 1999 بازمی‌گردد. براساس عقیده مردم، این منطقه تا زمان جنگ جهانی دوم پر از زمین‌های برنج بوده و با گذشت زمان ساختمان‌های نوساز و سپس بانکوک امروزی پدید آمده‌اند. در خیابان ۱۸ کیلومتری فلوئن چیت اند راما سوخومویت شب زنده‌داری در جریان است. این خیابان به عنوان طولانی‌ترین خیابان شهر بانکوک شناخته می‌شود‌.

در رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و هتل‌های لوکس این محله توریست‌های بسیاری دیده می‌شوند. شما می‌توانید در این خیابان فلافل بزرگ خاورمیانه، پیتزا ایتالیایی، استیک استرالیایی و... را امتحان کنید. همچنین مهاجران و غربی‌های بسیاری در محله سوخومویت زندگی می‌کنند. به همین علت سفارتخانه‌های خارجی متنوعی در این محدوده قرار گرفته اند.

تفریحات جذاب در این خیابان

اگرچه که نمی‌توان خیابان سوخومویت را اصلی‌ترین خیابان بانکوک دانست؛ اما یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های بانکوک به شمار می‌رود.‌ شما می‌توانید در طول این خیابان به هتل‌ها، مراکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌های بانکوک سری بزنید. همچنین می‌توانید مدل‌های متنوعی از غذاها را در رستوران‌های این خیابان امتحان کنید. این خیابان فرصت خوبی را در اختیار علاقه‌مندان به کافه‌گردی ارائه می‌دهد.

جاذبه‌های دیدنی زیادی در این خیابان وجود دارند که می‌توانید با سر زدن به آن‌ها تجربیات جدیدی را کسب کنید و با جاذبه‌های خیابان سوخومویت بانکوک آشنا شوید. از جمله جاذبه‌های موجود در خیابان سوخومویت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پارک بنجاسیری
  • پارک بنجاکیتی
  • باشگاه رزمی یوکاو
  • شهر کره‌ای‌ها
  • مرکز خرید پلون چیت
  • میدان خرید تایمز
  • پارک ملی کوئین سیریکیت
  • موزه کامتینگ

سوخومیت بانکوک

مسیرهای دسترسی به خیابان سوخومویت

برای این‌که خود را به محله سوخومویت برسانید، بهتر است از اسکای‌ ترین استفاده کرده و از ایستگاه شرق به غرب از میدان سیام به فاآنوتیین حرکت کنید. طی کردن این مسیر به ۲۵ دقیقه زمان نیاز داشته و برای آن باید ۴۰ بات بپردازید. هر پنج دقیقه شاهد ورود یک ترن به ایستگاه خواهید بود. البته در صورتی که مایل بوده‌اید که از غرب به شرق سوار شوید، بهتر است از ایستگاه‌های نانا، آسوک، فم فونگ، تنگول، اککامای، فرا خانونگ، برهه و... اقدام نمایید. با سوار شدن به مترو از طریق ایستگاهMetro System MRT Bangkok می‌توانید به‌صورت مستقیم خود را به خیابان سوخومویت بانکوک برسانید.

سوخومیت بانکوک

هتل های نزدیک به خیابان سوخومویت

در صورت تمایل جهت اقامت در خیابان سوخومویت بانکوک نیز نگران نباشید؛ چراکه هتل‌های بسیاری در این خیابان قرار گرفته‌اند که انتخاب هر یک از آن‌ها به سلیقه و میزان بودجه شما بستگی دارد. از جمله هتل‌های خیابان سوخومویت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هتل اوکورا پرستیژ بانکوک
  • هتل آریاسامیک ویلا بانکوک
  • هتل موس لانگ سوآن بانکوک
  • هتل بانکوک ماریوت سوخومویت
  • هتل نووتل سوخومویت ۲۰
  • هتل آیکون سوخومویت
  • هتل کوندو بولوارد اکسی وت رزیدنس
  • هاستل مچ باکس

سوخومیت بانکوک

مراکز خرید معروف در سوخومویت بانکوک

اگر در طول سفر خود به بانکوک علاقه‌مند هستید تا از مراکز خرید دیدن کنید، بهتر است به خیابان سوخومویت مراجعه نمایید. مجتمع‌های تجاری مدرن و مراکز خرید لوکس بسیاری در این خیابان به چشم می خورند. از این‌رو، این منطقه فرصت خوبی را در اختیار عاشقان خرید برای تهیه اجناسی با تخفیف‌های مختلف قرار می‌دهد. مسافران تور تایلند و افرادی که در این کشور اقامت دارند، از این مراکز خرید بسیار استقبال می‌کنند. از جمله معروف‌ترین مراکز خرید سوخومویت می‌توان موارد زیر را نام برد.

سوخومیت بانکوک

مجتمع خرید ترمینال ۲۱ بانکوک

از پرطرفدارترین مجتمع‌های خرید در بانکوک می‌توان به مجتمع تجاری ترمینال ۲۱ اشاره کرد. این مجتمع خرید را می‌توان بهشت عاشقان خرید دانست. نزدیک به ۶۰۰ مغازه در این مجتمع به چشم می‌خورند. در صورتی که اقدام به خرید در کنار خانواده و دوستان برای شما لذت‌بخش نبوده؛ اما در این مجتمع با تجربه‌‌ای متفاوت روبه‌رو خواهید شد و گشت‌وگذار در مرکز خرید ترمینال ۲۱ بانکوک لذتی جدید از خرید را به شما ارائه می‌دهد.

این مجتمع در پنج طبقه ساخته شده و دکورهای خاص و متفاوتی در آن به کار رفته‌اند. در صورتی که به فروشگاه‌های عرضه‌کننده لباس مردانه سری بزنید، احساس خواهید کرد که به پاریس سفر کرده‌اید؛ چراکه در این مجتمع برندهای شناخته شده‌ای همچونH&M  و نایکی به چشم می‌خورند. همچنین در قسمت غذاخوری نیز احساس سفر به کارائیب را به شما منتقل می‌کند. در طبقه انتهایی شاهد دکورهای هالیوودی خواهید بود.

سوخومیت بانکوک

مجتمع خرید Emporium بانکوک

از دیگر مجتمع‌های شناخته شده خیابان سوخومویت بانکوک می‌توان به Emporium بانکوک اشاره کرد. برای رسیدن به این مجتمع خرید می‌توانید از قطار هوایی استفاده کرده و به ایستگاه Phrom Pong بروید؛ سپس سوار قطار شده و خود را به Emporium برسانید. بوتیک‌های بسیاری در این مجتمع خرید وجود دارند که به فروش اجناس بین‌المللی و کالاهای برند تایلندی مشغول هستند.

در طبقه اول این مجتمع برندهای معروفی همچون دیور، هرمس، شنل و سایر برندها قرار گرفته‌اند. همچنین در طبقه بالای این مجتمع برندهای مد تایلند همچون Sretsis و Disaya به فروش می‌رسند. همچنین برندی همچونGreyhound  برای پوشاک و برند Ginger برای منزل و لوازم خانگی که در این مرکز خرید قرار دارند بسیار شناخته شده هستند. این مجتمع تنها در فروش لباس خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید از انواع وسایل منزل و گجت‌های الکترونیکی را نیز از این مجتمع تهیه کنید.

سوخومیت بانکوک

Emquartier بانکوک

افتتاح مجتمع EmQuartier به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد و این مجتمع قسمتی از پروژه چند میلیارد باتی Em District به حساب می‌آید. با افتتاج این مجتمع، Phrom Phong را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های خرده‌فروشی بانکوک دانست. برندهای متنوعی در این مجتمع به فروش می‌رسند که طراحی مدرن آن بی‌شک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. همچنین در این مجتمع رستوران‌، دفتر، سالن همایش و باغی زیبا نیز قرار دارند. شما می‌توانید در هفت روز هفته و از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ به این مرکز خرید مراجعه نمایید.

سوخومیت بانکوک

مجتمع خریدGateway  خیابانEkamai  در بانکوک

از دیگر مجتمع‌های معروف خیابان سوخومویت می‌توان به مجتمع خرید Gateway اشاره کرد. به هنگام ورود به این مجتمع متوجه علاقه‌مندی تایلند به ژاپن خواهید شد؛ چراکه یک گربه خوش‌شانس در بدو ورود قرار گرفته است. برای صرف غذا می‌توانید به طبقه اول و طبقه همکف بروید. در طبقه دوم این مجتمع نیز سالن‌های آرایش قرار گرفته‌اند. طبقه سوم تنوع بیشتری داشته و بیش از سی مغازه را در خود جای داده که به فروش لباس، لوازم جانبی و جواهرات مشغول هستند. شما می‌توانید هر روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ به این مرکز خرید مراجعه کنید.

سوخومیت بانکوک

K Village بانکوک

مجتمع مدرن و شناخته شده دیگری تحت عنوانK Village  در خیابان سوخومویت بانکوک وجود دارد که سر زدن به آن خالی از لطف نخواهد بود. تعداد مغازه‌های موجود در این مجتمع به بیش از صد عدد می‌رسند و این مغازه‌ها در پنج ناحیه مجزا قرار گرفته و از تهویه خوبی برخوردار هستند. این پنج بخش شامل کافه و رستوران، مد و لباس، سلامت و زیبایی، قسمت تکنولوژی و بخش غذایی می‌شوند. نسل جدید تایلند علاقه زیادی به این مجتمع از خود نشان می‌دهد. امکان مراجعه به مجتمعK Village  بانکوک همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ فراهم است.

سوخومیت بانکوک

سخن پایانی

گردشگران شهر بانکوک بی‌شک نام خیابان سوخومویت را شنیده‌اند. با رفتن به این خیابان می‌توانید با یک تیر چندنشان زده و در کنار بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر، به مراکز خرید متعدد آن نیز سری بزنید و سوغاتی‌هایی را تهیه نمایید. روح زندگی در شب‌های این خیابان در جریان است. از این‌رو، این خیابان گزینه مناسبی برای عاشقان شب‌نشینی به شمار می‌رود. پس از گشت‌و‌گذار در مراکز خرید خیابان سوخومویت می‌توانید به سراغ کافه و رستوران‌ها رفته و در کنار این‌که نفسی تازه می‌کنید، غذاهای متنوع تایلندی را نیز امتحان کنید. هتل‌های بسیاری نیز در خیابان سوخومویت بانکوک به چشم می‌خورند که می‌توانید بنابر سلیقه و بودجه خود در هر یک از آن‌ها اقامت داشته باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + آدرس
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر