کشور ونزوئلا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/03/20
بازدید: 2812
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آنچه بیشتر درباره کشور ونزوئلا می‌شنویم، تورم‌های شدید، کاهش ارزش پول و فقر و فساد حاکم بر این کشور است. این مسائل آنقدر جدی است که باعث شده کم‌تر کسی به جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار، طبیعت کم‌نظیر و خونگرمی مردم ونزوئلا توجه کند. افرادی که به این کشور سفر می‌کنند، تجربه‌های بسیاری خواهند داشت. آن‌ها در کنار لذتی که از طبیعت بی‌نظیر آمریکای جنوبی می‌برند، با مکتب چاوز هم آشنا خواهند شد و چهره‌ای دیگر از اقتصاد را هم می‌بینند!

همه چیز درباره کشور ونزوئلا (جمعیت و موقعیت جغرافیایی)

درباره ونزوئلا

کشور ونزوئلا در آمریکای جنوبی قرار دارد و ۵۰۰ سال قبل توسط کریستف کلمب کشف شد. این کشور برای مدتی مستعمره اسپانیا بود، سپس به عنوان بخشی از کلمبیا شناخته می‌شد و در نهایت در سال ۱۸۲۱ به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته شد.

آب و هوای استوایی ونزوئلا باعث شده که زیباترین جاذبه‌های طبیعی مانند جنگل‌ها، آبشارها و رودهای بی‌نظیر در این کشور وجود داشته باشد. این کشور در آمریکای جنوبی ۹۱۶ هزار و ۴۵۵ کیلومتر وسعت دارد و ۳۳مین کشور وسیع جهان محسوب می‌شود.

درباره ونزوئلا

آشنایی با کشور ونزوئلا

این کشور ۳۰ میلیون جمعیت دارد و ۵۵مین کشور پرجمعیت دنیاست پایتخت آن کاراکاس است. ونزوئلایی‌ها اکثرا مسیحی و پیرو مکتب کاتولیک هستند. واحد پولی این کشور بولیوار است که احتمالا می‌دانید ارزش چندانی ندارد. به همین دلیل راهنماهای گردشگری به گردشگران این کشور توصیه می‌کنند به همراه خودشان دلار ببرند.

اسم رسمی این کشور، جمهوری بولیواری وزنوئلاست و چاو این نام را برای کشور برگزیده است. امنیت ونزوئلا در پایین‌ترین سطحی است که می‌توانید تصور کنید و احتمال زورگیری یا دزدی تجهیزات و وسایل بسیار زیاد است. به همین دلیل بهتر است تاحد امکان به تنهایی در شهرها تردد نکنید، وارد محله‌های فقیرنشین نشوید، تجهیزات و لوازم گران‌قیمت به همراه نداشته باشید و استایلتان را طوری انتخاب کنید که مردم متوجه نشوند یک گردشگر خارجی هستید که دلارهای بسیاری در جیب دارد!

آشنایی با کشور ونزوئلا

موقعیت جغرافیایی ونزوئلا

این کشور در جنوب دریای کارائیب و در شمالی‌ترین بخش آمریکای جنوبی قرار دارد و با کشورهای برزیل، کلمبیا و گویان هم‌مرز است. تنها مرز مشترک ونزوئلا با دریا، قسمت شمالی آن است که به دریای کارائیب می‌رسد. این کشور به واسطه هم‌مرزی با دریا و قرار گرفتن در منطقه‌ای استوایی، آب و هوای بی‌نظیر و جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد؛ تاجایی که بلندترین آبشار جهان (آبشار آنجل) و بکرترین جنگل‌های دنیا در این کشور واقع شده است.

موقعیت جغرافیایی ونزوئلا

پایتخت ونزوئلا

همانطور که پیش از این گفتیم، کاراکاس پایتخت ونزوئلاست. گردشگرهای خارجی، بخاطر کمبود امنیت در این شهر کم‌تر به آن سفر می‌کنند؛ زیرا در برخی منابع از کاراکاس به عنوان خطرناک‌ترین شهر جهان یاد شده است. البته طبیعت زیبای ونزوئلا، گردشگرانی که به طبیعت علاقه دارند را به این کشور می‌رساند و شاید حتی به کاراکاس هم سفر کنند. اگر نکات امنیتی را رعایت کنید، در هتل‌های معتبر اقامت داشته باشید و هنگام تردد در شهر، لباس‌های لوکس نپوشید و اشیاء گران‌بها به همراه خود نبرید، می‌توانید در امنیت کامل از کاراکاس بازدید کنید.

پایتخت ونزوئلا

آداب و رسوم و فرهنگ ونزوئلا

وقتی کریستف کلمب این کشور را کشف کرد، بومیان این منطقه خانه‌هایشان را بر سکوهایی که بالای آب بود، ساخته بودند. به همین دلیل نام ونزوئلا، به معنی ونیز کوچک را برای آن انتخاب کرد. البته در بعضی منابع می‌گویند بخاطر سطح پایین‌تر فرهنگ بومیان این کشور، واژه ونزوئلا را باید به معنای ونیز درجه دوم در نظر گرفت.

جالب است بدانید که این منطقه سبک موسیقی منحصر به خود را دارد و جشن‌های باستانی متعددی در فرهنگشان برگزار می‌شود. آن‌ها جشن‌ها را گرامی می‌دارند، موسیقی می‌زنند، شعر می‌خوانند و خوراکی‌های خوش‌طعم می‌خورند. پس تصوری که بسیاری از افراد درباره مردم این کشور دارند و فکر می‌کنند آن‌ها به دور از فرهنگ و تمدن هستند،‌ اغراق‌آمیز و ناشی از ترویج اطلاعات اشتباه است.

آداب و رسوم و فرهنگ ونزوئلا

زبان مردم ونزوئلا

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، این منطقه تا مدت‌ها مستعمره اسپانیا بوده است؛ به همین دلیل مردم این کشور هنوز هم به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. البته زبان‌های بومی دیگری چون وای یو، پمون، واراو، کارینا، یانومامی و گوآجیب هم در این کشور رواج دارد. البته مهاجرانی که از سایر مناطق آمریکا لاتین به این کشور مهاجرت کرده‌اند نیز به زبان‌های خودشان صحبت می‌کنند و زبان‌های رایج دیگری را هم به مناطق مختلف ونزوئلا اضافه کرده‌اند.

زبان مردم ونزوئلا

پرچم کشور ونزوئلا

جالب است بدانید که تا پیش از ۲۰۰۶، این کشور هیچ پرچم رسمی نداشت. پرچم کشورهای ونزوئلا، اکوادور و کلمبیا همگی از پرچم کلمبیای کبیر الگوبرداری کرده‌اند. پرچم این کشور سه نوار افقی زرد، آبی و قرمز دارد و در نوار وسطی (آبی) یک ردیف منحنی شکل از هفت ستاره طراحی شده است. پرچم این کشور مستطیل شکل است و با تناسب ۲:۳ طراحی می‌شود.

پرچم کشور ونزوئلا

دین مردم ونزوئلا

آمار نشان می‌دهد ۹۱ درصد از مردم این کشور مسیحی هستند و در کلیساهای کاتولیک عبادت می‌کنند. البته در مناطق بومی، دین‌های دیگری هم رواج دارد، اما جمعیت مردم سایر ادیان به یک درصد هم نمی‌رسد. ۸ درصد باقیمانده هم اعلام کرده‌اند که به دین خاصی گرایش ندارند. علت اصلی گرایش مردم به مسیحیت هم استعمار چند ده‌ساله اسپانیاست. در حال حاضر بسیاری از فرهنگ‌ها و آدابی که در ونزوئلا می‌بینید، به مردم اسپانیا شباهت دارد یا از آن‌ها الگوبرداری شده است.

دین مردم ونزوئلا

مهم‌ترین شهرهای توریستی ونزوئلا

هرکدام از شهرهای این کشور، جاذبه‌های منحصر به خودشان را دارند. اما در ادامه به لیست جذاب‌ترین شهرها برای گردشگران اشاره می‌کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اکثر گردشگران این کشور، بک‌پکرهای حرفه‌ای هستند که با یک کوله‌پشتی راهی سفر می‌شوند، ریسک‌پذیری بالایی دارند و تنها به دنبال تجربه‌های جدید هستند.

لیست گردشگری‌ترین شهرهای ونزوئلا عبارت است از:

  • کاراکاس
  • سولیا
  • تاچیرا
  • اینسولار

مهم‌ترین شهرهای توریستی ونزوئلا

در سفر به ونزوئلا از کجاها بازدید کنیم؟

اگر اهل طبیعت هستید، در سفر به ونزوئلا به وجد خواهید آمد. این کشور، پر از جنگل‌هایی با درخت‌های چند صد ساله، کوه‌هایی پوشیده از درخت‌ و گیاهان بی‌نظیر، آبشارها و رودخانه‌هایی است که نظیر آن‌ها را در هیچ کجای دنیا نمی‌بینید. نمونه آن آبشار بی‌نظیر آنجل است که به عنوان بلندترین آبشار جهان شناخته می‌شود.

در ادامه به لیستی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ونزوئلا اشاره می‌کنیم.

  • پارک ملی کانایما
  • دریاچه ماراکایبو
  • زیارتگاه ملی ونزوئلا
  • شهر غرق شده پوتوسی
  • پارک آبی جزیره مارگاریتا
  • تله کابین کاراکاس
  • پارک ملی موروکوی
  • میدان فرانسه
  • پارک شرقی کاراکاس
  • پارک ملی لس روکس
  • ساحل ال آگوا
  • تالاب رستیگنا
  • گذر قهرمانان

در سفر به ونزوئلا از کجاها بازدید کنیم؟

کلام آخر

در این مقاله درباره کشور ونزوئلا توضیح دادیم. با اینکه صحبت‌های اغراق‌آمیزی درباره ناامنی این کشور به گوش می‌رسد، اما ایرانی‌های بسیاری سالانه به ونزوئلا سفر می‌کنند و از جاذبه‌های طبیعی آن لذت می‌برند. به طور کلی سفر به آمریکای جنوبی، تجربه‌ای ناب و جذاب است که در هیچ قاره دیگری نمی‌توانید آن را پیدا کنید. اگر شما هم جزو گردشگرهای ریسک‌پذیری هستید که از تجربه‌های تازه و هیجان‌انگیز لذت می‌برید، تورهای ونزوئلای لحظه آخر را از دست ندهید. در این تورها هم از تمام دیدنی‌های این کشور بازدید می‌کند و هم بخاطر همراهی با تورلیدرهای حرفه‌ای، در امنیت کامل خواهید بود.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. محمد خرسندی محمد خرسندی 1402/03/27
    5 نفر پسندیدند
    اقتصاد کشور ونزوئلا طی سال های اخیر واقعا رو به افول بوده. واقعا حیف این کشور زیبا و ثروتمند که به این روز افتاده.
  2. محمد خرسندی لحظه آخر 1402/03/27
    5 نفر پسندیدند
    سلام محمد ممنون که نظر خودت رو با ما در لحظه آخر به اشتراک گذاشتی.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر