حمل و نقل در گرجستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/07
بازدید: 1708
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

حتما می‌دانید که امروزه کشور گرجستان در شمار کشورهایی قرار دارد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. به همین دلیل شاید بهتر باشد که هر گردشگری پیش از سفر به این کشور زیبا در قاره اروپا از وضعیت حمل و نقل در گرجستان مطلع باشد. یکی از دلایلی که سبب شده تا امروزه بیشتر گردشگران کشور گرجستان را به عنوان مقصد انتخابی خود برگزینند هزینه مقرون‌به‌صرفه در این کشور است. پس بهتر است با ما همراهی کنید تا با شیوه‌های حمل و نقل در این کشور زیبا و پرمخاطب آشنا شوید.

حمل و نقل در گرجستان

 

حمل و نقل عمومی در شهر تفلیس

یکی از شهرهای گردشگری در کشور گرجستان تفلیس است که هر ساله پذیرای تعداد بالایی از گردشگران از سراسر جهان است. پس برای هر گردشگری آشنایی با شیوه حمل و نقل عمومی در شهر تفلیس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. به دلیل اینکه شهر تفلیس شهر بسیار بزرگ و وسیعی است پس باید این امکان برای مسافران فراهم باشد تا علاوه بر استفاده از خودروهای شخصی بتوانند از وسایل عمومی در این شهر نیز استفاده کنند.

مثلا ممکن است هر فردی برای جلوگیری از ترافیک‌های موجود در این شهر علاقه پیدا کرده تا وسایل نقلیه عمومی را جایگزین وسایل نقلیه شخصی کند. همچنین به دلیل اینکه در شهر تفلیس جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارند استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌تواند یک روش آسان و امن برای رفتن به هر یک از این جاذبه‌های گردشگری باشد. وجود این وسایل حمل و نقل عمومی گشت و گذار را برای مسافرین دلچسب خواهد کرد.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

انواع مختلف حمل و نقل عمومی شهر تفلیس

رفت و آمد داخلی در هر کشور می‌تواند موجب راحتی شهروندان و مسافرینی باشد که در آن شهر قصد دارند خود را به نقاط مختلف برسانند. از این رو شهرداری شهر تفلیس خدماتی مربوط به حمل و نقل عمومی در این شهر را برپا کرده است تا موجب راحتی تمامی افرادی که وسیله نقلیه شخصی ندارند یا بنا بر دلایلی می‌خواهند از وسایل عمومی استفاده کنند، باشد. در این قسمت انواع مختلف حمل و نقل عمومی شهر تفلیس بیان خواهد شد تا شما به دلخواه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

حمل و نقل عمومی در گرجستان به چند دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از: اتوبوس، مترو، مینی بوس یا به عبارتی دیگر مارشروتکا، قطار کابلی و تاکسی که شما می‌توانید هر کدام از این وسایل نقلیه را به راحتی در این کشور انتخاب کنید، با خیالی آسوده از سفر خود لذت ببرید و خود را به سراسر این شهر برسانید. همچنین از تمامی مناطق گردشگری آن دیدن کنید.

انواع مختلف حمل و نقل عمومی شهر تفلیس

 

روش‌های مختلف حمل و نقل در تفلیس

 شاید گردشگران علاقه داشته باشند تا از روش‌های مختلف حمل و نقل در تفلیس به صورت کامل اطلاع پیدا کنند به همین دلیل در این قسمت حمل و نقل عمومی در گرجستان را به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد. اتوبوس یکی از وسایل حمل و نقل در گرجستان  است که در کشور گرجستان و شهر تفلیس اتوبوس‌ها به رنگ‌های زرد یا آبی هستند. بر روی تمامی اتوبوس‌ها شماره مسیری که پیش ‌رو دارند درج شده است و مسافرین می‌توانند بر اساس این شماره‌ها اتوبوس مورد نظر خود را انتخاب نمایند. شیوه پرداخت هزینه این اتوبوس‌ها نیز هم با استفاده از سکه است و هم مسافرین می‌توانند از بلیط الکترونیکی استفاده کنند.

یک نکته بسیار جالب در رابطه با شرکت اتوبوس‌رانی در شهر تفلیس این خواهد بود که خطوط اتوبوس‌رانی در این شهر بسیار وسیع‌تر از خطوط مترو آن است. به همین دلیل است که رفتن به تمامی نقاط گردشگری در شهر تفلیس با استفاده از اتوبوس امکان‌پذیر خواهد بود. برای نام بردن از دیگر وسایل حمل و نقل در گرجستان می‌توانیم به مترو اشاره کنیم که این وسیله حمل و نقل بسیار ایمن است. نام ایستگاه‌ها در خطوط مترو با دو زبان گرجی و انگلیسی نوشته شده است. پس اگر شما زبان گرجی بلد نباشید می‌توانید از روی کمات انگلیسی مقصد خود را انتخاب کنید.

مینی‌بوس‌ها نیز یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در گرجستان هستند که این نوع وسایل نقلیه با نام مارشروتکا در بین مردمان تفلیس رایج خواهد بود. قطار کابلی نیز می‌تواند یک انتخاب مناسب برای گشت و گذار در شهر تفلیس باشد. تاکسی‌ها نیز همانند هر شهر دیگر آماده جابه‌جایی مسافرین در شهر تفلیس است.

روش‌های مختلف حمل و نقل در تفلیس

 

بلیط الکترونیک شهر تفلیس چیست؟

در شهر تفلیس برای پرداخت هزینه‌های مربوط به حمل و نقل داخل شهری شما نیاز به یک بلیط الکترونیک دارید که در ادامه می‌خواهیم پاسخ سوال بلیط الکترونیک شهر تفلیس چیست را به شما  بدهیم. یک امکان بسیار عالی که بلیط الکترونیک شهر تفلیس به شما می‌دهد این است که اگر شما در طول روز یکبار از این کارت استفاده کنید تا یک ساعت و نیم دیگر می‌توانید به صورت رایگان حمل و نقل عمومی داشته باشید. برای تهیه کردن بلیط الکترونیک در شهر تفلیس شما می‌توانید به یکی از دفاتر فروش بلیط در این شهر بروید. یا می‌توانید آن را در هر ایستگاه مترو یا اتوبوس نیز تهیه کنید پس خریداری کردن این بلیط نیز کار بسیار آسوده‌ای خواهد بود که برای شما صرفه اقتصادی را نیز در بر دارد.

کارت مترومانی

بلیط الکترونیکی در شهر تفلیس با نام کارت مترومانی شناخته شده که شما در هنگام سوار شدن در مترو باید حتماً آن را تهیه نمایید. همچنین از این کارت در هنگام سوار شدن در اتوبوس نیز می‌توانید استفاده کنید. برای خرید این کارت الکترونیکی شما باید 2 لاری گرجستان هزینه کرده و با خرید این کارت چندین نفر در یک خانواده نیز می‌توانند از آن استفاده نمایند.

بلیط الکترونیک شهر تفلیس چیست؟

 

خطوط مترو تفلیس

متروی تفلیس به دلیل داشتن دو ویژگی بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته که اولین ویژگی آن هزینه ارزان خواهد بود و دومین ویژگی که دارد سرعت بالای این وسیله حمل و نقل عمومی در گرجستان است. همچنین در هر شهر مترو یک وسیله حمل و نقل عمومی امن شناخته شده و اکثر افراد ترجیح می‌دهند که به جای تلف کردن وقت در شلوغی شهر و ماندن در ترافیک‌های کسل کننده برای رفت و آمد خود از مترو استفاده کنند. پس گردشگران نیز در هنگام سفر برای استفاده کردن از وقت خوب به نحو احسنت و جلوگیری از هدر دادن آن می‌توانند مترو شهر تفلیس را انتخاب کنند. در این شرایط بهتر است تا افراد قبل از استفاده از این وسیله نقلیه عمومی ابتدا خطوط مترو تفلیس را بشناسند تا به رفت و آمد خود سرعت ببخشند.

انواع خطوط مترو شهر تفلیس

تا به امروز مترو شهر تفلیس دو خط دارد که این دو خط در دهه‌های 60 و 70 میلادی احداث شده‌اند. مجموع ایستگاه‌های موجود در دو خط مترو تفلیس 23 است که هر کدام از این ایستگاه‌ها شما را به یکی از مکان‌های گردشگری شهر تفلیس می‌رسانند. یک موضوع دیگر در مورد این خطوط وجود دارد و آن هم این است که 21 عدد از این ایستگاه‌ها به صورت زیر زمینی هستند و 2 عدد دیگر از آن‌ها بر روی سطح زمین احداث شده‌اند.

اطلاعات کلی در مورد مترو تفلیس

مترو شهر تفلیس هر روز صبح فعالیت خود را از ساعت 6 آغاز می‌کند و در نیمه شب به فعالیت خود پایان خواهد بخشید. متروی شهر تفلیس در طول روز 18 ساعت مشغول ارائه خدمات به مسافرین و جابه‌جایی آن‌ها است. قطارها در خطوط یک و دو تفلیس هر دو دقیقه یک بار به ایستگاه خود می‌رسند اما در شب‌ها این مدت زمان به هر 12 دقیقه یک بار می‌رسد. سرعت این قطارها نیز 60 تا 90 کیلومتر بر ساعت است.

خطوط مترو تفلیس

 

خطوط اتوبوس ‌رانی شهر تفلیس

اتوبوس‌هایی که در حوزه حمل و نقل عمومی در گرجستان مشغول به کار هستند در دو رنگ زرد و آبی دسته‌بندی شده‌اند. پس راه تشخیص اتوبوس‌های عمومی از سایر اتوبوس‌ها در این شهر بسیار ساده خواهد بود. وجه تمایز این اتوبوس‌ها که در دو رنگ هستند فقط در ابعاد آن‌ها است و هیچ تفاوت دیگری با یکدیگر نخواهند داشت. بر روی هر یک از ایستگاه‌های خطوط اتوبوس‌رانی شهر تفلیس اطلاعات مربوط به آن ایستگاه و مسیری که با آن اتوبوس به آن خواهید رسید ثبت شده است. پس شما می‌توانید از این تابلوی الکترونیکی کمک بگیرید و حتی از زمان رسیدن اتوبوس بعدی در آن ایستگاه نیز مطلع شوید.

معرفی اتوبوس ‌های تفلیس

ساعت کار شرکت اتوبوس‌رانی در شهر تفلیس از ساعت  هفت و سی دقیقه صبح تا ساعت یازده شب است. شما برای سوار شدن بر اتوبوس‌ها می‌توانید هم وجه نقد را برای پرداخت انتخاب کنید و هم می‌توانید از مترومانی کارت خود استفاده نمایید.

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

مینی‌ بوس ‌رانی شهر تفلیس

یک مزیت بسیار عالی در مورد مینی بوس‌رانی در شهر تفلیس این است که شما در هنگام استفاده از این وسایل نقلیه می‌توانید در هر نقطه‌ای از شهر که بخواهید از مینی بوس پیاده شوید و نیازی نیست تا منتظر رسیدن این وسیله نقلیه به ایستگاه باشید. این مینی بوس‌ها در مناطق مرکز شهر تفلیس مانند روستاولی، چاوچاوادزه، خیابان کوستاوا و خیابان ملیکیشویلی توقف نخواهند داشت. کرایه مینی بوس در شهر تفلیس برابر 80 لاری است و شما با بالا آوردن دستتان می‌توانید راننده مینی بوس را متوجه کنید که می‌خواهید سوار شوید. یک نکته بسیار مهم برای گردشگران هنگام سوار شدن بر مینی بوس‌های شهر تفلیس این است که شما باید بدانید که اتوبوس شماره چند را سوار شوید و از قبل نقشه مربوط به آن را دیده باشید. به این دلیل که بر روی اتوبوس‌ها آدرس‌ها به زبان گرجی درج شده‌اند و ممکن است که شما متوجه آن نشوید.

تاکسی‌های عمومی تفلیس

تاکسی‌های عمومی  تفلیس یکی دیگر از وسایل نقلیه عمومی در این شهر است که با استفاده از آن شما می‌توانید خودتان را به مکان‌های گردشگری در شهر تفلیس برسانید. یک نکته مهم در مورد این تاکسی‌ها این است که نرخ مشخص ندارند پس توصیه می‌شود که شما قبل از سوار شدن با راننده به توافق برسید و قیمت را مشخص کنید. در شهر تفلیس تاکسی‌ها بسیار فراوان هستند در واقع از هر دو ماشینی که رد می‌شود یکی از آن‌ها تاکسی خواهد بود. پس نیاز نیست که برای تاکسی گرفتن در شهر تفلیس نگران باشید و در کم‌ترین زمان می‌توانید یک تاکسی با نرخ کرایه مناسب برای خود انتخاب نمایید.

تاکسی های عمومی تفلیس

 

تاکسی‌های آنلاین

در شهر تفلیس نیز همانند هر شهر دیگری یکسری تاکسی‌ها به نام تاکسی‌های آنلاین وجود دارد. برای استفاده از تاکسی‌های آنلاین شهر تفلیس شما می‌توانید این کار را با استفاده از اپلیکیشن مربوط به آن دانلود کنید و سپس این کار را انجام دهید. این تاکسی‌ها عبارتند از: تاکسی فای، یاندکس، تاکسی آن و اوبر.

قطار بین شهری در تفلیس

استفاده از قطار بین شهری در تفلیس در واقع مناسب افرادی خواهد بود که قصد سفر به شهرهای مختلف در کشور گرجستان را دارند و این افراد می‌توانند در هنگام جابه‌جایی با استفاده از این وسیله نقلیه عمومی از مناظر اطراف نیز لذت ببرند. به طور مثال اگر شما بخواهید در کشور گرجستان از شهر تفلیس به شهر باتومی سفر کنید می‌توانید از قطارهای بین شهری در این شهر استفاده کنید. یک موضوع مهم برای هر فردی که قصد استفاده از این نوع وسیله حمل و نقل عمومی در گرجستان را دارد اطلاع از ساعت کاری آن است. ساعت کاری قطارهای بین شهری در شهر تفلیس هر دو روز یک بار خواهد بود که راس ساعت 12 شب نیز حرکت می‌کنند.

تله کابین و قطار کابلی

علاوه بر وسایل نقلیه که در بالا گفته شد و مناسب جابه‌جایی مسافران در شهر تفلیس است دو وسیله نقلیه دیگر نیز در این شهر مشغول به کار هستند. ایستگاه تله کابین شهر تفلیس در پارک رایک تفلیس و قلعه ناریکالا قرار دارد. قطار کابلی نیز در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته است که با این وسیله نقلیه عمومی شما می‌توانید خود را به بام تفلیس یا پارک متاتسمیندا برسانید. البته باید گفت که هزینه تله کابین نسبت به قطار کابلی کمی بیشتر است.

لوکس ترین مراکز خرید تفلیس - آشنایی با بهترین مراکز خرید شهر تفلیس گرجستان!

راه‌های رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر تفلیس

در زمانی که شما از هواپیما پیاده می‌شوید و در فضای فرودگاه قرار می‌گیرید امکاناتی که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید برای شما آماده شده است. به طور مثال در فرودگاه چندین صرافی وجود دارد که شما می‌توانید پول خود را چنج کنید تا برای حمل و نقل دچار مشکل نشوید. راه‌های رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر تفلیس با استفاده از وسایل نفلیه‌ای مانند تاکسی، اتوبوس شهری، اتوبوس شاتل فرودگاه، قطار و نیز ترانسفر هتل امکان‌پذیر خواهد بود. پس شما می‌توانید یکی از روش‌ها را برای رساندن خودتان به مرکز این شهر زیبا و جذاب انتخاب کنید.

کلام آخر

روش‌های حمل و نقل در گرجستان می‌تواند برای هر گردشگری که قصد سفر به این کشور زیبا را دارد از مهم‌ترین اطلاعاتی باشد که نیاز است تا آن را بداند. انواع مختلف روش‌های حمل و نقل در گرجستان باعث تسهیل در رفت و آمد شده و شما می‌توانید بهراحتی به هر کجای آن سفر کنید. ناگفته نماند که استفاده از وسایلی مانند تله کابین می‌تواند لذت سفر شما را دو چندان کند.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر