تالاب سوستان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/06/24
بازدید: 1149
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

استان گیلان یکی از استان های بی نظیر ایران محسوب می شود که به دلیل جاذبه های طبیعی متعددی که در خود دارد، سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد. تالاب ها از جمله مناظر دیدنی و جاذبه های گیلان به حساب می آیند و نقش بسزایی در جذب گردشگر دارند. تالاب سوستان یکی از همین تالاب ها است. در این مقاله قصد داریم به اختصار به بررسی تالاب سوستان بپردازیم. پس همراه ما باشید.

 

تالاب سوستان

 

تالاب سوستان لاهیجان

زمانی که با تور رشت به خطه شمال سفر می کنید، در میان همه انتخاب های مختلفی که پیش رویتان قرار می گیرد، بازدید از تالاب سوستان می تواند تجربه ناب تری برایتان فراهم آورد. در شهر لاهیجان و روستایی به نام سوستان، یک تالاب زیبا با آب شیرین واقع شده است که جزء جاذبه های استان گیلان محسوب می شود.  فاصله روستای سوستان با  لاهیجان حدود 5 کیلومتر و با رشت 5.45 کیلومتر است. 

 

ویژگی های تالاب سوستان

 

ویژگی های تالاب سوستان

تالاب سوستان جزء تالاب هایی با آب شیرین به حساب می آید و در فصل های پاییز و زمستان با آب پر می شود. در فصل تابستان اگر به این ناحیه سر بزنید، با تالابی کم آب رو به رو خواهید شد. 
اطراف این تالاب را نیز نیزارهای زیبایی پوشانده است و داخل و کناره های آن نیز گیاهان مردابی و درختان جنگلی زیبایی به چشم می خورد. اگر دوست دارید تا پرندگان و آبزیان مختلفی را از نزدیک تماشا کنید، کافی است سری به این تالاب بزنید. از آنجایی که تالاب سوستان در لاهیجان آب شیرینی دارد، محل زندگی پرندگان و آبزیان متنوعی است.
نیلوفرهای آبی که در سرتاسر این تالاب به چشم می خورند، منظره بی نظیری را برایتان به ارمغان می آورند. این تالاب جزء مناطق کوهستانی به حساب می آید و درختان آن در فصل پاییز رنگ های متنوع و چشم نوازی به خود می گیرند. 

 

تفریحات تالاب سوستان


تفریحات تالاب سوستان

از آنجایی که تالاب سوستان در منطقه ای بکر قرار گرفته است، امکانات رفاهی در آن به چشم نمی خورد. برای تفریح کردن نیز امکانات زیادی در این ناحیه گنجانده نشده است، اما به خاطر داشته باشید که هیچ چیز زیباتر از نشستن کنار تالاب و تماشا کردن غروب زیبای خورشید نیست. 
شما می توانید در کناره های تالاب قدم بزنید و از طبیعت بکری که در اختیارتان قرار گرفته است لذت ببرید. در این میان هستند افرادی که دست به دوربین می شوند و لحظات نابی که در این ناحیه تجربه می کنند را ثبت می نمایند.

 

تالاب انزلی - زیباترین تالاب ایران + تصاویر دیدنی 

 

جاذبه های گردشگری و تاریخی اطراف تالاب سوستان

زمانی که با تور شمال به این نواحی سرسبز سفر می کنید، باید خودتان را برای دیدن جاذبه های گردشگری و تاریخی مختلفی هم آماده کنید. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، تالاب سوستان در نزدیکی لاهیجان واقع شده است. پس اگر سری به عروس گیلان زدید، می توانید به جاذبه های گردشگری آن نیز سری بزنید. اجازه دهید برخی از این جاذبه ها را با هم مرور کنیم.

 

تله کابین لاهیجان


تله کابین لاهیجان
این تله کابین را به عنوان بام سبز لاهیجان نیز می شناسند. این مکان زیبا در سال 1384 با دو ایستگاه و 5 دکل آغاز به کار کرد. زمانی که برای بازدید از تالاب سوستان به لاهیجان سفر می کنید، سری هم به تله کابین آن بزنید و زیبایی مناظر اطراف را از ارتفاع چند متری به تماشا بنشینید.

 

پل خشتی لاهیجان


پل خشتی لاهیجان
در غرب شهر لاهیجان بنایی تاریخی قرار دارد که قدمت آن را به دوره کیاییان مربوط می دانند. این پل تاریخی طولی حدود 50 متر و عرضی بیش از 4 متر دارد. معماران این بنای قدیمی را با آجر و ساروج ساخته اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پل 5 چشمه معلق نیز دارد که قدمت آن ها به قرن نهم هجری باز می گردد.

 

شیطان کوه لاهیجان


کوه و آبشار شیطانکوه
اگر به بخش شرقی لاهیجان سر بزنید، یکی از مشهورترین و البته زیباترین کوه های این ناحیه را خواهید دید که به آن شیطانکوه می گویند. در گذشته برکه ای به طول 70 متر و عرض 200 متر در مقابل آن قرار داشت که در حال حاضر به دریاچه ای مصنوعی تبدیل شده است. 
درون شیطانکوه یک آبشار مصنوعی جریان دارد و همین امر زیبایی آن را دو چندان می کند. بعد از اینکه سری به تالاب سوستان زدید، می توانید خودتان را به این ناحیه از لاهیجان برسانید و زیبایی هایش را تحسین کنید.

 

آدرس تالاب سوستان

آدرس تالاب سوستان


برای اینکه بتوانید زیبایی های سوستان را از نزدیک تماشا کنید، باید به لاهیجان بروید. در قسمت جنوب شرقی این شهر، روستایی به نام سوستان واقع شده است. کافی است از میدان دانشگاه آزاد در لاهیجان به سمت روستای سوستان حرکت کنید یا از میدان تربیت برای رسیدن به روستا استفاده کنید. 
هر مسیری که برای رسیدن به این ناحیه انتخاب کنید، در نهایت به منطقه ای زیبا و سرسبز خواهید رسید که دیدن جاذبه های آن می تواند برایتان بسیار لذت بخش باشد. تا به حال به این تالاب سفر کرده اید؟ دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر