تالاب استیل

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/04/24
بازدید: 2301
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 تالاب استیل یکی از زیباترین تالاب های کشور است که فضا و سرسبزی اطراف آن زیبایی او را بیشتر به رخ می کشد. این تالاب در شمال کشور قرار دارد و داشتن چشم انداز بسیار زیبای آن، بیشتر گردشگران را مبهوت خود کرده است و در سال تعداد زیادی از افراد در قالب تور شمال برای دیدن آن به این بخش از شمال کشور سفر می کنند.
 شما هم با دیدن تصویر این تالاب مطمئنا وسوسه می شوید یک بار هم که شده از نزدیک آن را مشاهده کنید. اگر دوست دارید نسبت به تالاب استیل اطلاعات دقیق تری به دست آورید، با ما در این مقاله همراه باشید.

 

تالاب استیل آستارا


تالاب استیل دیدنی‌ ترین جذابه آستارا

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار مساحت در شهر آستارا قرار دارد و نوع آب آن یکی از شیرین ترین آب های کشور ما را به خود اختصاص داده است. در قلب این تالاب می‌ توانید جنگل های سرسبز و انبوهی را مشاهده کنید که در پایین دست آن زمین های کشاورزی قرار گرفته اند. قسمت شرقی این تالاب از درختان شناور توسکا تشکیل شده که ریشه های درختان در داخل آب قرار دارد. ویژگی بسیار حیرت انگیز تالاب استیل این است که درختان درون آب تغییر مکان می دهند. به همین خاطر به تالاب استیل، تالاب درختان شناور نیز می گویند.

 

دیدنی های تالاب استیل


دیدنی ها و تفریحات تالاب استیل

اگر روزی به آستارا یا استان گلستان سفر کردید، دیدن تالاب استیل را هرگز از دست ندهید. اصرار ما بیشتر به این خاطر است که با چشم انداز فوق العاده زیبا و متفاوتی روبه رو شوید.
فرض کنید این تالاب همین الان پیش روی شما قرار دارد. گستردگی و پهنای تالاب در منطقه همچون الماسی می درخشد. همچنین درختانی که در آب قرار دارند زیبایی مرموزانه ای به تالاب بخشیده است.
در کنار این همه زیبایی می توانید در کنار تالاب استیل پرنده های مهاجر و متفاوتی را مشاهده کنید که به زیبایی تالاب جلوه دیگری می بخشند. یکی از پرندگان بسیار جذاب و نادری که در این منطقه می‌توانید ببینید، چنگر نوک سرخ است. در کنار این پرنده، پرنده های دیگری مانند اگرت ها، ابیا، گاوچرانک، باکلان ها، خوتکای سفید و مرغابی سانانی وجود دارد. این پرندگان از مناطق سردسیر به این منطقه مهاجرت می‌کنند و برای مدتی در تالاب استیل حضور دارند.

 

پوشش جانوری تالاب استیل

 

پوشش جانوری و گیاهی تالاب استیل 

درون آب تالاب، گونه های ماهی مختلفی زندگی می کند و در کنار ماهی ها، گیاهان متعددی نیز وجود دارد که به زیبایی تالاب و ارزش آن می افزاید. از جمله ماهی های تالاب می ‌توان به کپور و اردک ماهی اشاره کرد. همچنین در کنار ماهی ها حیواناتی مانند موش مردابی، انواع مار و لاک پشت نیز زندگی می کنند. به طور کلی ۸۰ گونه پوشش گیاهی و جانوری در داخل تالاب و اطراف آن وجود دارد. اما متاسفانه به دلایل مختلفی برخی از این حیوانات در حال انقراض هستند.
 

امکانات تالاب استیل


امکانات تالاب استیل

در کنار تالاب استیل امکانات تفریحی خاصی وجود ندارد و تنها تفریح آبی این تالاب وجود قایق موتوری و پدالی است که با اجاره قایق می توانید زیبایی این تالاب را از نزدیک مشاهده کنید و پناهگاه حیوانات آبزی و پرندگان را در گوشه کنار تالاب پیدا کنید.
اگر عاشق عکس هم نباشید، نمی توانید از عکس انداختن در کنار بهشت کوچک روی زمین به راحتی چشم پوشی کنید. قسمت درختان شناور در آب بهترین سوژه عکاسی در تالاب است. 
اگر دوست داشته باشید می توانید این منطقه را به عنوان پیک نیک آخر هفته و یا یکی از روزهای سفرتان به شمال در نظر بگیرید. با داشتن وسایل مورد نیاز یک وعده غذایی خود را در کنار تالاب و هوای مطلوب آن بگذرانید و خستگی های راه را فراموش کنید.
اگر در مورد اقامت در این منطقه نگران هستید باید بگوییم که امکانات این منطقه شامل آلاچیق و محل شستشوی ظرف است و در اطراف تالاب هتل های مختلفی وجود دارد که می توانید برای چند روز یا یک شب در آنجا اقامت داشته باشید.

 

ماهیگیری در تالاب استیل


شرایط ماهیگیری در تالاب استیل 

اگر دوست داشته باشید در کنار تالاب ماهی بگیرید خوب است بدانید، امکان ماهیگیری وجود ندارد و فقط گاهی اوقات تعدادی از اهالی این منطقه با تورهایشان اقدام به ماهیگیری می کنند. پس بهتر است اگر برای ماهی گرفتن به تالاب استیل سفر کرده اید مکان‌ تفریحی دیگری را انتخاب کنید.

 

زیباترین تالاب های مازندران - با زیباترین تالاب های مازندران آشنا شوید.

 

اطلاعات بازدید از تالاب

اگر امکان سفر به صورت دسته جمعی و خانوادگی به تالاب استیل برای شما فراهم نیست، فرصت را از دست ندهید، یکی از انواع تور شمال ارائه شده توسط وب سایت لحظه آخر را انتخاب کرده و به راحتی به همراه یک تیم گردشگری شاد و پر انرژی به این منطقه سفر کنید.
 معمولاً برای سفر به تالاب استیل فصل بهار و تابستان بهتر از دیگر فصل ها است. چرا که این فصل ها سرسبزی و زیبایی بیشتری به تالاب می دهد و هوای تالاب نسبت به دیگر فصل ها از هوای بی نظیر و نسبتاً خنک تری برخوردار است و مطمئنا شما نظاره گر زیباترین شکل تالاب در این فصول خاص سال خواهید بود.

 

تالاب های گیلان


دیگر تالاب‌ های زیبا استان گیلان


یکی دیگر از تالاب های بسیار زیبا استان گیلان تالاب انزلی است. این تالاب یکی از جاذبه های بسیار ارزشمند کشور ما است که رویش گل های لاله مردابی، زیبایی آن را دو چندان می کند.
 تالاب انزلی همانند تالاب استیل میزبان بسیاری از پرندگان نادر و مهاجر است که در فصل تخم گذاری به این تالاب سفر می کنند. اگر قصد داشتید با تور شمال به گیلان سفر کنید، دیدن این تالاب را هرگز از دست ندهید.

 

تالاب انزلی


گردشی جانانه به تالاب انزلی

 برای دسترسی به این منطقه کافیست از مردم آنجا نسبت به مسیر، کمی پرس و جو کنید، به راحتی منطقه را پیدا خواهید کرد. به شما قول خواهیم داد که با سوار شدن بر قایق های تفریحی، سفر هیجان انگیزی به داخل تالاب خواهید داشت. گیاهانی که بر دامنه این تالاب پهن شده اند، گویی شما را برای سفری مهیج به داخل تالاب می خوانند.

 

تالاب انزلی - زیباترین تالاب ایران + تصاویر دیدنی 

 

ماهیگیری در کنار تالاب انزلی 

یکی از تفریحات دوست داشتنی در کنار تالاب انزلی ماهیگیری است. محیط آرام و دوست داشتنی کنار این تالاب باعث می شود ماهیگیری را با لذت فراوان تجربه کنید. البته برای ماهیگیری باید وسایل مورد نیاز را همراه خود داشته باشید.
بهترین فصل برای سفر به تالاب انزلی  
تالاب در فصل‌های گرم سال رطوبت بالایی دارد و در فصل‌ های سرد از هوای ملایمی برخوردار است. به طور کلی بهترین فصل برای سفر به این تالاب زمان بهار و پاییز است. پیشنهاد می شود در فصل بهار به این منطقه سفر کنید تا با دیدن گل های لاله مردابی به جذابیت های سفر شما افزوده شود. 

 

تالاب تسخیر شده - ایا تالاب ممرز به دست ارواح تسخیر شده است؟


کلام آخر
اگر دوستانتان هم عاشق سفر کردن به مناطق هیجان انگیز هستند خواندن این مقاله و آشنایی با دو تالاب استیل و انزلی را به آنها نیز توصیه کنید. اگر به این مناطق نیز در گذشته سفر کرده‌اید، خوشحال می شویم نظرتان را نسبت به زیبایی ها و جذابیت تالاب انزلی و استیل برای ما بنویسید تا سایر دوستانی که قصد بازدید از این دو تالاب بی نظیر را دارند بتوانند با دانش بیشتری به این مناطق سفر کنند.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر